OT: Dotaz ohledně úprav motoru

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Odpovědět
machy
user
Příspěvky: 9
Registrován: 29.12.2007, 17:54

OT: Dotaz ohledně úprav motoru

Příspěvek od machy » 30.12.2007, 17:29

Čau, předem se omlouvám, že sem píšu, i když nemám auto vaší značky.
Ale vidím že jsou tady chytří lidé, kteří dokážou pomoci a poradit.
Mám Lancii Dedru HF Integrale 2,0T 8V a chci taky zvedat výkon Laughing jak jinak Laughing . Už jsem se poptával na jinejch fórech a tam mi řekli že jestli chci výkon tak mám vyměnit vačky z atmosférickyho benzina. Tak právě nevím jestly to pojede, když tam natlačím 1 bar. Budu dávat vstřiky místo 330ccm asi 465ccm, holý výfuk, přímé sání a přemýšlím jestly tam mám dát i ty kovany písty a ojnice, aby to trošku vydrželo. V základu mám 169hp a 270Nm a chci mít pro začátek aspoň 250 - 300hp ( chci jezdit amatérsky závody do vrchu ) a až by bylo víc peněz, tak dát větší turbo atd. protože teď to je na 4x4 docela slaby Sad

machy
user
Příspěvky: 9
Registrován: 29.12.2007, 17:54

Příspěvek od machy » 30.12.2007, 17:31

Mám turbo TBO367 tak uvidím co z něj dostanu Laughing a bude potřeba hned měnit mapy v ŘJ nebo to bude jezdit i bez toho ( jen na zaběhnutí ).

A ještě jeden dotaz můžu použít vysokoodporové vstřiky, když origo jsou nízkoodporové. Ty nízko nemůžu nikde sehnat Crying or Very sad Teď mám Weber IW-025 a ty prej budou slaby

a s těma atmo vačkama by se nemuselo na turbu tolik tlačit, tak by mělo stíhat.

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 30.12.2007, 17:40

ak mas seriovu ecu, tak ta pravdepodobne obmedzi fuel cut, takze mapy menit nemusis, fuel cut sa postara aby si sa nedostal mimo rozsah seriovych map...
Ak vsak chces zvysit tlak, posunut obmedzovac, nastavit mapy pre vyssi tlak turba tad. tak samozrejme sa musi ecu zmenti...
v pripade ak mas turbo seriove, tak pochybujem ze zvladne viac ako seriovy tlak pri seriovych max. otackach, tak to uz proste pri seriovych turbach byva..

ak mas turbo vacsie ako seriove, tak je zmena ecu nevyhnutna, inak je vacsie turbo zbytocne, to sa tyka aj vaciek...vseobecne hlavny dovod aftermarket vaciek je zvysit efektivitu vo vysokych otackach, cize sa rata s vyuzivanim tak vysokych otacok ako nebolo mozne/efektivne s vackami seriovymi, to si treba uvedomit ak chces menit vacky....dosledok jue vyssi vykon, avsak pri vyssich otackach (mechanicke namahanie motora).

ak mas originalne vstreky nizkoodporove, tak mozes vysokoodporove pouzit bez problemov...

zmena vaciek prinesie ten efekt, ze pri rovnakom tlaku truba bude vykon vyssi, pretoze bude vyssi prietok vzduchu motorom (motor pracuje efektivnejsie), toto sa ale najviac prejavi az v takych otackach, kde efektivita motora vyrazne klesala (s origo vackami), nevyhodou je presun priebehu krutiaceho momentu do vyssich otacok, miera zavisy od konkretnych vaciek...

machy
user
Příspěvky: 9
Registrován: 29.12.2007, 17:54

Příspěvek od machy » 30.12.2007, 18:30

Smekám před tebou, takhle mi to ještě mikdo nevyslětlil.

Ještě nevím jak je to s těma otáčkama. kdybych nechal sériovy ojnice a písty tak asi nad 6500 ( omezocač 6900ot. ) nebudu moct jit, protože by to asi dlouho nebydržely. ( vrtání 84, zdvyh 90 ). ale pokud se poštěstí a dám kovany, tak bych mohl jit tak na 8000ot teda pokud to vydrží ostatní součástky. http://www.youtube.com/watch?v=wY6QeO3iwZs

To turbo zvládne 1,1 baru až do omezovače ( odzkoušeno )
a přikládám zdvyhy a časování vaček jen tak pro orientaci


http://www.ukazto.com/?img=1577879,1f4ky.jpg

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 30.12.2007, 18:36

najlepsi (mozno jediny) sposob bude najst na lancia forach informacie o vydrzi motora versus otacky a potrebnych upravach. Pri seriovych vackach efektivita motora prudko klesa uz davno pred obmedzovacom, cize teoreticky by si vackami a turbom mohol dosiahnut pekny narast vykonu aj pri seriovom obmedzovaci s tym, ze budes mat rezervu na vyssie otacky v buducnosti. Spoznas to podla toho, ze pri merani vykonu nebude jeho pokles pri seriovom obmedzovaci...

machy
user
Příspěvky: 9
Registrován: 29.12.2007, 17:54

Příspěvek od machy » 30.12.2007, 18:46

No u těchto motorů je známo, že když se točí do 6000 tak vydrží hodně, ale jakmile se to překročí, tak jsou na pístech mooc velky rychlesti ( m/s ). Ještě se poptám jak je to s těma kovanejma.

Muj motor jede od 3000 do 5500ot. docela dobře, ale potom už to rapidně klesá, hlavně když jsem jel na dálnici tak to vic jak 6000 nechtělo jit ( jen nějakých 230km/h ) ale na 169hp to bylo dobry :)

machy
user
Příspěvky: 9
Registrován: 29.12.2007, 17:54

Příspěvek od machy » 01.01.2008, 22:17

ještě k těm vstřikům, už mi pár lidí řeklo, buď že by si s něma nemusela poradit řídící jednotka, nebo že by mohly špatně otevírat nebo by mohly propouštět. tak jsem z toho jelen :roll: :cry:

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 01.01.2008, 22:20

pro větší vstřiky se ECU upravit musí
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

machy
user
Příspěvky: 9
Registrován: 29.12.2007, 17:54

Příspěvek od machy » 01.01.2008, 22:26

to je mi jasny, ale nevim co s těma odporama :roll: jestli to teda můžu zaměnit ( nizkoodporové za vysokoodporové ) nikde totiž kolem 440cc nejsou, co jsem našel nizkoodporovy tak jsou od 700cc nahoru

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 02.01.2008, 10:15

opakujem co som ti uz napisal: ak mas original nizkoodporove vstreky, tak ich mozes nahradit vysokoodporovymi, opacne vsak zasadne nie, bolo by treba doinstalovat rezistory....

ak zmenis velkost vstrekov, bez dalsich uprav to fungovat nebude, musis upravit bud AFM alebo ECU, podla toho co je jednoduchsie...

a nakoniec, nizkodoporove 440cc (a aj vsetky ostatne velkosti)samozrejme bez problemov zozenies, napriklad my pouzivame 444cc nizkoodporove zo sunny GTI alebo skyline r32...

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 257 hostů