Stránka 2 z 2

Napsal: 21.04.2008, 19:52
od johny1
Ono to funguje takto...

Tuning je cista fyzika a matika. Enthalpy a JWT tunuju uz velmi dlho a vedia co robia. Maju vela praxe a skusenosti, a po dlhych rokoch si vytvorili vzroce na velkost vstreky, velkost kompresoru a turbini a vrtulky, vaciek, atd. podla tychto parametrov ti vypocitaju aku pulsewidth bude motor vyzadovat v spektre rpm, a aky predzapal bude najvhodnejsi. Taketo veci robi v USA viac firiem a nieje to ziaden podfuk ako tu niektori hovoria, je to cista matika. Samozrejme ze vsetko nastavuju trosku bezpecnejsie, preto je dobre mat SAFC a ak treba tak palivo trosku dotunovat. Na americkych forach je vela spokojnych zakaznikov. Kebyze na kazde ECU hadzu ten isty tune tak uz davno by skrachovali lebo zakaznikom by odchadzali agregaty.

Tymto firmam mozes verit ze dodaju to co na webe pisu, ale ja si myslim ze za trosku viac praxov mas plnu standalone a ak zacnes menit komponenty na motore tak si v pohode vsetko dotunujes sam a nemusis platit za novu tune.

Napsal: 22.04.2008, 07:03
od raddy
johny1 píše:Ono to funguje takto...

Tuning je cista fyzika a matika.
ano, to je, pokial neopusti PC a nedostane sa do realneho sveta. programikov na teoreticke vypocty som uz par videl a som bez problemov schopny pochopit rozdiel medzi teoretickou a praktickou rovinou.
vidim, ake su problemy pri rozdieloch pri naladeni motora na dyne, vsetko ok, setup idealny a pri teste na ceste detonuje. rozdiel sposobeny len odlisnou zatazou motora kvoli odporu vzduchu a inemu valivemu odporu pneumatik.
teoreticke vypocty su ok, pokial su teoreticke, realny zivot prinasa prilis vela subjektivnych vplivov pre kazdu konfiguraciu, s ktorymi sa bud rata tak, ze do teorie sa vnesie velky rozsah nastavenia kvoli bezpecnosti(a tym padom je investicia do drahych napr. vaciek,ktore aj pri idealnom nastaveni prinesu casto len maly benefit, kdesi v uplne inej polohe) alebo riskujes.

pri istych kombinaciach napr. vacsieho turba spravne naladenie vzhladom na jeho charakteristicky nabeh dokaze signifikantne zmenit vysledny priebeh motora, ak sa k tomu pridaju spravne nastavene vacky a k nim spravne nastavene mapy, efekt je este vyraznejsi. ak dokazu takuto kombinaciu skalkulovat teoreticky tak aby bola rovnako kvalitna aj na ceste, klobuk dole, ale pravdu povediac, neverim tomu. specialne tato cast teoretickych vypoctov ma naozaj zaujima, nielen urcit hodnoty pre palivo a predzapal na maxime, ale ako kalkuluju samotny nabeh pre tak roznorode moznosti kombinacii kompresora, turbiny, vaciek, kompresneho pomeru atd.

som si isty, ze nejaky dovod pre to, preco niektory pouzivaju ladenie teoretickymi vypoctami a iny nie, tu urcite bude. z mojho pohladu je to pre rs-enhalpy velmi lahke zarabanie USD, ich stranka neposkytuje ziadne potrebne informacie ktore by ma presvedcili o opaku, ziadne ukazky konfiguracii, porovnania, vysledky. nehovorim ze je to podfuk, moja nedovera je dana cisto tym co a ako prezentuju.

Napsal: 22.04.2008, 09:13
od johny1
Vsetko co pises je pravda, aj to ze je to lahke zarabanie praxov, ale az vtedy ked mas skusenosti z dlhodobej R&D a praxe. Kebyze tieto firmy robia zle tunes tak by uz davno skrachovali. V nissan kluboch je enthalpy a jwt, znacka kvality, poznam ludi v meste ktori maju ecu od enthalpy a ospevuju ju. Este som nikdy nepocul ze by tieto ecu's znicili motor, a vela ludi ma napojeny wideband a hodili aj auto na brzdu aby overili tune a z dobrymi vysledkami. Vsetko najdes na nicoclub, freshalloy, zilvia, atd... Rovnobeh a closed loop cruise lepsia ako seria s vyladenim afr ale auto ma 350whp a 650cc trisky, a zo seriovym knock sensorom ti ecu znizi predzapal ak zachyti detonaciu. Zo standalone je take nieco niekedy nie az take jednoduche. Dalsia vec je ze standalone bude stat minimalne $liter, a potom ti ho musi este niekto nainstalovat $400+ nastavit minimalne dalsich $200. Ak o tuningu nevies nic a byvas v nejakej diere kde niesu ziadni poriadni tuneri tak enthalpy je pre teba optimalna cesta.

Napsal: 22.04.2008, 09:34
od raddy
plne ta chapem, vsetko co pises je mi uplne jasne. ak bol tune overeny ako pises, tak nemozem nic namietat. priznam sa ze moja nedovera stale trva, ale rad sa necham presvedcit faktami. poznas ludi, ktory si nechali urobit ecu aj na menej "mainstreamovu" konfiguraciu, napr. vacsie turba v kombinacii so sirsimy vackami a ukazalo sa ze tune je dobry?
s poznamkou o standalone ecu plne suhlasim, to je realita.

kazdopadne, europska/UK s14 sr20det ecu (pokial viem) nedokaze dynamicky menit predzapal na zaklade detonacii, maximalne prepnut na nudzove mapy pri urcitej hranici detonacii, cize na tento system by som sa prilis nespoliehal. Je to pri ka24 ECU ine?

Napsal: 22.04.2008, 17:56
od johny1
Nie, aj ka24 ecu len pouzije nudzove mapy, nieje tam ale nudzova mapa aj na predzapal? Samozrejme ak detonujes tak taketo nieco ti moze len trosku pomoct a detonaciu treba odstranit co najskor.

Co som videl enthalpy tunes, tak to bolo vsetko na mild setups, nejakych 350-400whp, vacsie turbo, vacky, zvyseny boost, neviem ci su ludia ktori pouzily enthalpy na 500+ setup. Podla mna ludia ktory stavaju uz pre taky vykon maju znalost a peniaze pouzit poriadny management system.

Napsal: 22.04.2008, 17:59
od raddy
nudzove mapy su ako pre palivo, tak aj pre predzapal.

len pre informaciu, EU/UK ca18det ma velku zaludnost a to tu, ze na nudzove mapy neprepne ani pri vyskyte detonacii (lubovolnej intenzity), napriek tomu ze su v seriovej ecu pritomne. vseobecne je stale system vyuzivania signalu z knock senzora na tejto ecu nedostatocne preskumany (dekompilovany kod).

Napsal: 22.04.2008, 18:28
od doublejay
Kdyby to nekoho zajimalo, mam tu video s dyno testem na setupu od Enthalpy (motor SR20DET), 539WHP...

Napsal: 22.04.2008, 18:37
od panpica
Nevite nekdo jak je to s HKS F-Con iS. http://www.rhdjapan.com/jdm-low/HKS-F-C ... Data-50903#
Jde mi o to, jestli se da nastaveni menit nebo je na zmenu vyzadovanej autorizovanej dealer HKS.

Napsal: 22.04.2008, 20:15
od Design
To:doubleya prosim me to videjko zajima

Napsal: 22.04.2008, 20:47
od doublejay
na netu jsem to uz nenasel, umistuju u sebe: http://doublejay.czechian.net/public/539dyno2.wmv

Napsal: 23.04.2008, 07:00
od raddy
doublejay píše:Kdyby to nekoho zajimalo, mam tu video s dyno testem na setupu od Enthalpy (motor SR20DET), 539WHP...
to asi nebude zakaznik, ktory dostal za 3 dni domov upravenu ECU 8)

Napsal: 23.04.2008, 08:01
od johny1
raddy píše:
doublejay píše:Kdyby to nekoho zajimalo, mam tu video s dyno testem na setupu od Enthalpy (motor SR20DET), 539WHP...
to asi nebude zakaznik, ktory dostal za 3 dni domov upravenu ECU 8)
to auto ma haltech e11 standalone, pise to v zozname uprav

Napsal: 23.04.2008, 08:32
od Gerox
a vojebuje ho jeste power fc...

...ale je mozny ze na zaklade tohoto mereni dokazou udelat cip ze? :wink:

Napsal: 23.04.2008, 08:46
od raddy
jasne ze na zaklade takto vyladeneho systemu dokazu urobit cip, ktory neskor mozu bez problemov priamo pouzit na ROVNAKU/VELMI podobnu inu konfiguraciu.
Ak by sme sa bavili o obdobne vysokovykonnych aplikaciach na tomto motore, tak viac menej len na uplne rovnaku konfiguraciu, pri takomto mernom vykone uz nie je takmer ziadny priestor na tolerancie, bud chces vykon alebo toleranciu.

Presne to co ste videli na videu urobil napr. horsham pre kazdu stage zo svojich cipov, pre kazdu konfiguraciu ktoru ponuka zvlast.