nežere olej

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Conrad
user
Příspěvky: 450
Registrován: 15.10.2004, 12:44

Příspěvek od Conrad » 08.08.2006, 13:16

A čemu tam ten karbon vadí ....:?:

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 08.08.2006, 14:06

např odvod tepla

Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox » 08.08.2006, 15:12

Kentoya píše:jo já to udělal a mám skoro průzračnej olej po 1000 km
jake chemky jsi pouzil a to si michal do vody do vapky?

Conrad
user
Příspěvky: 450
Registrován: 15.10.2004, 12:44

Příspěvek od Conrad » 08.08.2006, 18:40

Kentoya píše:např odvod tepla
Jsou-li ty usazeniny složeny převážně z carbonu /tedy si pod tím představuji uhlík/pak to musí mít stejnou tepelnou vodivost jako hliník na hlavě.... na bloku /litina/ ještě lepší... Jediné co může vadit zmenšení průřezu .... ale v tech desetinách mm to asi nebude poznat :roll: 2* vyměna oleje a bude tam znova :wink:

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 08.08.2006, 18:51

nebezpečne je když to zasere nějaké malé kanálky,třeba v hlavě,nebo přívod oleje do turba,..karbon se vyčistit vyplatí,...
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 08.08.2006, 19:12

ono jestli má teplo překonat 10mm nebo 11mm je rozdíl, rozdíl je i když budeš zahřívat 5 cm hliníku anebo 5ks po 1 centimetru,
jestli má díra přůřez 1 cm, nebo 8 mm tak se průtok zpomalí o cca 40%, pokud je průtok pod tlakem tak se tlak oleje zvýší o cca 30%, hydroštely odchází právě kvůli usazenému karbonu a částečky uhlíku v oleji napomáhají při likvidaci šálů (sice nepatrně řádově pár %, ale přece)
a to by mohlo stačit

Conrad
user
Příspěvky: 450
Registrován: 15.10.2004, 12:44

Příspěvek od Conrad » 08.08.2006, 19:13

každopádně jedná se o desetiny mm v oleji není nic co by bylo schopno se nabalovat. Přívodní trubičky mají průměr tuším min 3 mm do těch se nedostaneš, tedy stačí vyměna .....kanály v hlavě ještě víc ...jinak by to něšlo odlít a navíc tam to ani nevyčistíš ....pro dobrej pocit fajn ... ale význam to asi mít nebude :wink:

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 08.08.2006, 19:20

já se nehádám o významu, jen jsem napsal pokud výbrus bloku, tak komplet odkarbonovat, při mém stylu jízdy, byl vždy olej černý jak bota už při 1000 km a ted je čistý, protože se díky dobrým kompresím nedostávají spaliny do bloku a tudíž se karbon netvoří a navíc se z usazenin neuvolnuje, ale nikomu to nenutím, a na dalším bloku to udělám zas

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 08.08.2006, 19:23

Conrad píše:každopádně jedná se o desetiny mm v oleji není nic co by bylo schopno se nabalovat. Přívodní trubičky mají průměr tuším min 3 mm do těch se nedostaneš, tedy stačí vyměna .....kanály v hlavě ještě víc ...jinak by to něšlo odlít a navíc tam to ani nevyčistíš ....pro dobrej pocit fajn ... ale význam to asi mít nebude :wink:
no to si piš že ty trubičky a kanálky JDOU vyčistit :)
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Conrad
user
Příspěvky: 450
Registrován: 15.10.2004, 12:44

Příspěvek od Conrad » 08.08.2006, 19:27

Kentoya píše:ono jestli má teplo překonat 10mm nebo 11mm je rozdíl, rozdíl je i když budeš zahřívat 5 cm hliníku anebo 5ks po 1 centimetru .....
1/2 souhlas .....Nejsem specialista na motory a vubec netuším jak to je tepelnou dynamikou uvnitř a kolem ... ten mm tam rozhodně není a kuchnul jsem už 2 motory :evil:

Jinak obdivuji já na to sílu a trpělivost neměl :(
Naposledy upravil(a) Conrad dne 08.08.2006, 19:44, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 08.08.2006, 19:43

já už viděl i 3 mm usazenýho karbonu v bloku a ten co jsem čistil, měl cca 0,5mm, motorů jsem zgočkoval cca 15 a dalších 8 rozebral, jedinej čistej blok jsem viděl a byl z fabie po cca 50 tis km, jinak čím víc km a čím větší výkon tím víc karbonu, pokud je ho usazeného od 0,5 a víc tak nejdřív odchází hydroštely a jakmile se začne usazovat v kanálcích dřív nebo později to odsere klika, jinak jsem to často řešil tak, že před výměnou oleje jsem vylil cca 2 litry oleje, přidal 1,5 hydraulického oleje a cca půl litru toulenu a nechal to běžet 15 minut na volnoběh a kanálky byly volné a nejhorší usazeniny byly pryč

Conrad
user
Příspěvky: 450
Registrován: 15.10.2004, 12:44

Příspěvek od Conrad » 08.08.2006, 19:56

Kentoya píše: ....jedinej čistej blok jsem viděl a byl z fabie po cca 50 tis km, ......
mimo diskuzi :( ale nedá mi to fabie ??? to už nevydrží ani 50 tis :D copak se jí přihodilo :wink:

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 08.08.2006, 20:21

asi jsem to špatně napsal nebo jsi to špatně pochopil, že jedinej čistej (bez karbonu) blok byl z fabie, která měla najeto cca 50 000

Uživatelský avatar
Mr.FU
user
Příspěvky: 213
Registrován: 27.09.2004, 14:46
Bydliště: Jirkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.FU » 09.08.2006, 09:17

Na podporu Kentoyovy teorie: můj destrukční postup před smrtí motoru byl přesně jak popisuje - nejdříve klapání ventilů ( po rozebrání jsem zjistil že hydroštel jde rukou stlačit jeden jediný ) a pak zařvala klika ( šála na čtvrtém válci je prodřená skrz a protočená ), po sundání vany je celej motor krásně zasranej tou černou sračkou co jí říkáme karbon, takže mazací kanály budou dost zadělaný. Důvod je myslím si jasný. Šlehnu nějaký fotky na stránky, je tam vidět jak je to všechno černý.

P.S. Tlaky na válcích byly 10 - 9 - 6 - 7
Nissan 200SX, r.v. 1990.
Nový lak.
GO Motoru.
Nové turbo.
A jezdí :-)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 144 hostů