rychlost

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Uživatelský avatar
Kytt
user
Příspěvky: 1450
Registrován: 24.05.2006, 07:28
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

rychlost

Příspěvek od Kytt » 02.08.2007, 08:19

otázka při vyndání katalizátoru se zvýší akcelerace ale sníží maximálku .Je to pravda máte někdo skušenosti_?
BLACK GOLD S13
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
Dirt Bike 250cc
Lovecké Potřeby http://lovpot.cz/
Výroba Nábytku z Palet http://lovpot.cz/index.php/nabytek-z-palet-new-a166

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: rychlost

Příspěvek od raddy » 02.08.2007, 08:25

Kytt píše:otázka při vyndání katalizátoru se zvýší akcelerace ale sníží maximálku .Je to pravda máte někdo skušenosti_?
nie je to pravda, aspon teda ciastocne. Odstranenie katalizatora ma tieto nasledky:
kvoli znizeniu odporu vo vyfuku stupne max. vykon, avsak posunie sa do velmi mierne vyssich otacok
stupne krutiaci moment, avsak znova malicko sa posunie do vyssich otacok
urychly sa mierne nabeh tlaku turba
klesne EGT a riziko detonacii

v praxi to znamena, ze tato uprava ma len pozitivne dosledky, posun krutaku do vyssich otacok je velmi mierny, avsak jeho narast je znatelny, realne sa jedna o finalny rozdiel vo vykone cca 10k. To znamena ze sa zlepsi ako akceleracia, tak aj max. rychlost a zaroven sa znizi EGT.

Uživatelský avatar
Kytt
user
Příspěvky: 1450
Registrován: 24.05.2006, 07:28
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kytt » 02.08.2007, 08:33

A platí to aj u motorů bez turba ?
BLACK GOLD S13
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
Dirt Bike 250cc
Lovecké Potřeby http://lovpot.cz/
Výroba Nábytku z Palet http://lovpot.cz/index.php/nabytek-z-palet-new-a166

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Příspěvek od buky300zx » 02.08.2007, 08:51

nie!Niektore motory(atmosfery) potrbuju protitlak,bez neho mozu ist horsie(klasne vykon)
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 02.08.2007, 09:02

v principe je otazka protitlaku rovnaka pre motor preplnovany ci atmosfericky. Avsak atmo motor kvoli podstatne sirsim vackam potrebuje v nizsich otackach urcity protitlak vo vyfuku, inak by bol krutiaci moment dostupny az vo vyssich otackach. Preto ma atmo motor viac optimalizovany vyfuk a odstranenie katalizatora moze v atmo motore naozaj zhorsit priebeh krutiaceho momentu, ale vo finale by mal byt MAXIMALNY vykon a krutiaci moment vyssi, avsak moze byt nevhodne posunuty.

Uživatelský avatar
lobiik
user
Příspěvky: 147
Registrován: 28.07.2007, 17:02
Bydliště: Yorksha, United Kingdom
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lobiik » 02.08.2007, 09:04

protitlak potrebuji tusim jen motory s karburatorem

Zkus z fichtla odmontovat tlumic vyfuku, taky se pomalu nerozjede :)
Cervena S14a Touring, lesteny svody, HKS GT Extension, HKS 3" downpipe,dekat, koncovka MagneX, Walbro, budiky Autometer CarbonFibre hribek ...270BHP / 330Nm.
Planovane upravy: Stage1 chip a ta vec co dela pffff:)
http://www.sxoc.com/site/rides/ride.php?Member_ID=7347 ...a mam volant na spatny strane :>

Uživatelský avatar
Kytt
user
Příspěvky: 1450
Registrován: 24.05.2006, 07:28
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kytt » 02.08.2007, 09:06

No ja jen že brácha má 100nx a při vyndání katu se mu snižila max.
BLACK GOLD S13
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
Dirt Bike 250cc
Lovecké Potřeby http://lovpot.cz/
Výroba Nábytku z Palet http://lovpot.cz/index.php/nabytek-z-palet-new-a166

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 02.08.2007, 09:21

Kytt píše:No ja jen že brácha má 100nx a při vyndání katu se mu snižila max.
mozne to je, hlavne v pripade ak bolo vyfukove potrubie uzko optimalizovane na dany motor, moze dochadzat k vysavaniu nezhorenej zmesi ci prieniku zmesi do vyfukovych kanalov este pocas sania kvoli sirokemu prekrytiu otvorenia ventilov. atmo motory su silne optimalizovane, preto zmeny vo vyfuku prinasaju rozne kombinacie zmien priebehu vykonu motora.

Uživatelský avatar
Kytt
user
Příspěvky: 1450
Registrován: 24.05.2006, 07:28
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kytt » 02.08.2007, 09:52

Tak to asi bude možný ,četli jsme to v manualu pro primeru , jo ješ dal tam rezonátor
BLACK GOLD S13
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
Dirt Bike 250cc
Lovecké Potřeby http://lovpot.cz/
Výroba Nábytku z Palet http://lovpot.cz/index.php/nabytek-z-palet-new-a166

Uživatelský avatar
Elviiis
user
Příspěvky: 1092
Registrován: 02.04.2006, 10:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elviiis » 02.08.2007, 10:47

rezonátor místo katru je dle mého nesmysl není vůbec přizpůsobený na rychlost aproudění v daném potrubí. Celkově je podle mne rezonátor dobrý akorát na stlumení zvuku. ať jej dá pryč. Jinak je lepší dát laděné svod yv kombinaci s vyndáním katru to má smysl. jinak je to tak jak říka raddy. Např já oddělal na mitsu colt 1.3 55Kw katr dal jsm střeďák z 1.6ky a průchozí koncák. v celém spektru šlo pozorovat zhoršení ale nad 6tis to začlo nabíhat. Tzn výkon se posunul extrémně vysoko oproti serii takže už by to chtělo i vačky a upravit karbec. A je možné že se sníží maximálka tím že se ti krouťák posune až moc vysoko a tudíž v těch otáčkách které auto používá při max speed na 5tku není krouťák dostatečný a proto klesne max speed i když max výkon může bejt lepší a zrychlení taky.

Je to pěkný příklad jak jde spřevodování a posunutí výkonu a krouťáku v ruku k ruce.

Jiank dalo by se to vylepšit tak že by dal menší kola (změní převodový poměr) a tím by se mohl dostat k potřebným otáčkám a protáhnout je o větší orzdíl než bude snížení rychlosti melími koly. Ale je potřeba pujčit si GPS aby ti přesně ukazovala rychlost.
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
Obrázek
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 02.08.2007, 12:05

Elviiis píše:rezonátor místo katru je dle mého nesmysl není vůbec přizpůsobený na rychlost aproudění v daném potrubí. Celkově je podle mne rezonátor dobrý akorát na stlumení zvuku. ať jej dá pryč.
Rezonator misto katu rozhodne nesmysl neni, nevim kde jsi na tom byl. Tlumeni neni rozhodne jedina funkce rezonatoru, urychluje take vyplach, usmernuje a zvysuje rychlost plynu zpomalenych turbem
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Elviiis
user
Příspěvky: 1092
Registrován: 02.04.2006, 10:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elviiis » 02.08.2007, 12:09

Mirek píše:
Elviiis píše:rezonátor místo katru je dle mého nesmysl není vůbec přizpůsobený na rychlost aproudění v daném potrubí. Celkově je podle mne rezonátor dobrý akorát na stlumení zvuku. ať jej dá pryč.
Rezonator misto katu rozhodne nesmysl neni, nevim kde jsi na tom byl. Tlumeni neni rozhodne jedina funkce rezonatoru, urychluje take vyplach, usmernuje a zvysuje rychlost plynu zpomalenych turbem
to jo ale tady se jedná o N/A motor
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
Obrázek
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 02.08.2007, 12:12

Elviiis píše:
Mirek píše:
Elviiis píše:rezonátor místo katru je dle mého nesmysl není vůbec přizpůsobený na rychlost aproudění v daném potrubí. Celkově je podle mne rezonátor dobrý akorát na stlumení zvuku. ať jej dá pryč.
Rezonator misto katu rozhodne nesmysl neni, nevim kde jsi na tom byl. Tlumeni neni rozhodne jedina funkce rezonatoru, urychluje take vyplach, usmernuje a zvysuje rychlost plynu zpomalenych turbem
to jo ale tady se jedná o N/A motor
i u tech to funguje..prave bych rekl ze mozna lip nez u turbiny...aspon mi to pri nakupu bylo tak receno...ze rezonator urychluje vyplach valcu tim ze snizuje zpomaleni plynu ve vyfuku.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Elviiis
user
Příspěvky: 1092
Registrován: 02.04.2006, 10:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elviiis » 02.08.2007, 12:29

To je hodně ošemetná věc hlavně u atmosfér. protože rpo výrobu rezonátoru je potřeba znát více aspektů to jest přesnou rychlost proudění v místě kde přijde rezonátor , přesné množství spalin ajké tama projde apd. V našich šopech se to prodává podle obsahu což si myslím že není to pravé ořechové např 100koňovej swift bude mít jiné potřeby ve výfuku než 50koňové fávo nebo VW. Navíc u některých N/Aček je potřeba plyny urychlit a někdy spomalit. proto závodní potrubí u N/A se setává ze svodů , střeďáku a koncáku někdy jen s toho koncáku. Rezonátor bych tam určitě nedával.
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
Obrázek
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 02.08.2007, 13:36

Mirek píše:
Elviiis píše:rezonátor místo katru je dle mého nesmysl není vůbec přizpůsobený na rychlost aproudění v daném potrubí. Celkově je podle mne rezonátor dobrý akorát na stlumení zvuku. ať jej dá pryč.
Rezonator misto katu rozhodne nesmysl neni, nevim kde jsi na tom byl. Tlumeni neni rozhodne jedina funkce rezonatoru, urychluje take vyplach, usmernuje a zvysuje rychlost plynu zpomalenych turbem
každá zvětšení a následné zmenšení průměru části potrubí bude mít za následek víření plynů, rezonátor nebude určitě urychlovat výplach..
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 243 hostů