odlehčený setrvák

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Uživatelský avatar
jerrys13
user
Příspěvky: 702
Registrován: 06.07.2007, 16:13
Bydliště: Mělník

odlehčený setrvák

Příspěvek od jerrys13 » 06.12.2007, 22:24

jakej vliv má odlehčenej setrvák (samozřejmě vyváženej) na seriovym motoru ? resp co musim udělat pro to aby motor fungoval správně ?
musim zvednout otáčky volnoběhu?
musí se vyvážit komplet Klika řemenice a setrvák dohromady? nebo stačí dát jen ten strvačník?
Obrázek
rs13 89' sold
rs13 91´ under construction

Uživatelský avatar
Peca
user
Příspěvky: 3502
Registrován: 15.02.2006, 22:58
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peca » 07.12.2007, 00:43

Mam s 5.4kg setrvakem najeto cca 2000km a zatim nic neupadlo :)
Zvyseni volnobehu je v podstate nutnost, vyvazeni kliky urcite neni od veci...jen vedet kdo to u nas dela...
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart

Uživatelský avatar
pablo
user
Příspěvky: 2562
Registrován: 11.05.2006, 22:29
Bydliště: malacky

Příspěvek od pablo » 07.12.2007, 01:03

jo je dobry si udelat volnobeh jinak klidne jdi do setrvaku a neboj se toho nemas co strati jenom to muze jit lip.vyvazit jak chces nebude to od veci ale nemusis.

Uživatelský avatar
Mario
user
Příspěvky: 300
Registrován: 17.01.2006, 14:01
Bydliště: uherské hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mario » 07.12.2007, 01:39

ja mel seriovy setrvak cca 10kg, odlehceny cca 5kg a nemelo to vliv na nic, otacky v pohode, zadny nezadouci chveni, proste v cajku....
240SX S14 KA24DE- SOLD!
nyní 350Z s turbokompresorem
http://www.drift-forum.cz/viewtopic.php?t=2382

Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo » 07.12.2007, 07:44

to myslite vazne ze odlahceny zotrvak nema ziadne nevyhody????
Nissan 200SX S13 1990

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 07.12.2007, 07:58

vyhody odlahceneho zotrvacniku:
na kratkych prevodovych stupnoch (1,2) je vdaka nizsej zotrvacnej hmotnosti rychlejsi narast otacok.

nevyhody odlahceneho zotrvacniku:
na dlhsich prevodoch sa jeho vyhoda uplne straca
pri preradeni klesaju otacky prils rychlo
brzdenie motorom je citelne horsie
jazda do tiahlych kopcov je horsia, treba skor podradit
narast otacok na nizsich prev. stupnoch moze byt prilis skokovy, trhany
ak je hmotnost prilis nizka, je problem so seriovymi volnobeznymi otackami (hlavne na 4 valcoch)
vseobecne problemy s kvalitou odlahcenych zotrvacnikov (zalezi od vyrobcu) alebo problemy ak je odlahceny seriovy zotrvacnik (prehrievanie, destrukcia)

Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš » 07.12.2007, 08:01

Má nevíhody a těmi jsou snížená funkce setrvačníku a jeho vlastní podstata jakožto konponentu nutného pro provoz motoru. Každý zná jeho funkci proč tam je tak si jen představ, že ho tam je málo a svou funkci nemá možnost plnit jak má. Setrvačník krom jiného vyrovnává rázy při expanzích a sáních kdy má motor tendence zrychlovat a zpomalovat znatelné zejména v nízkých otáčkách, takže by to mělo být znát na volnoběh jaký tam je setrvák. Proto se zvyšují otáčky aby měl motor klidnější a vyrovnanější chod. Ale asi to je na každém morotu jak se chová když ho má odlehčený, proto někdo nepozoruje rozdíl a nechává volnoběh jak je.
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz

Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo » 07.12.2007, 08:51

pani dakujem za odpovede :)
Nissan 200SX S13 1990

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 07.12.2007, 10:28

myslím si, že setrvák tam bude proto, že je to čtyřdobý motor a dotáčí motor mezi dobami - fázemi průběhu spalování 8) proto,je třeba u lehčího zvýšit volnoběžné otáčky motoru,jinak by asi zdechnul..
ale můžu se plést :wink:
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 07.12.2007, 10:33

no to je funkcia zotrvacnika na akomkolovek motore, akurat cim viac valcov tym mensie poziadavky na hmotu zotrvacnika-kratsie doby medzi cyklami.
dalsia funkcia je ulozenie krutiaceho momentu a jeho dodanie pri preradeni, brzdeni motorom a jazde do kopca.
to ci udrzi povodny volnobeh zavisy od konecnej hmotnosti zotrvacnika, do urcitej miery odlahcenia nebyva vplyv na volnobeh badatelny.

Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš » 07.12.2007, 10:39

Prostě udržuje a dodává setrvačnou sílu v době když to je třeba. Takže pro jízdu z toho vyplívá to co napsal raddy.
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 07.12.2007, 18:23

raddy píše: brzdenie motorom je citelne horsie
Neviem ako si to myslel, ale lahsi zotrvak=vacsia ucinnost brzdenia motorom. Ci je to vyhoda alebo nevyhoda je otazka.

To ze padaju otacky pri radeni rychlejsie povazujem za vyhodu, hlavne voci prevodovke, netrpia tak synchra (pri radeni smerom hore).
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
jerrys13
user
Příspěvky: 702
Registrován: 06.07.2007, 16:13
Bydliště: Mělník

Příspěvek od jerrys13 » 07.12.2007, 18:26

díky za odpovědi :D
Obrázek
rs13 89' sold
rs13 91´ under construction

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 07.12.2007, 18:45

Este som chcel k tomu vyvazeniu. Co som sa raz pytal na niekoho, kto vie vyvazovat komplety, tak som zistil ze uz radovych motorov staci samostatne kluku a samostatne zotrvak s pritlacakom plus remenicu. To vyvazovanie s protizavziami je nutne u Vciek. Samozrejme je dobre, ked vie niekto vyvazit kluku aj s nahodenou remenicou a zotrvakom/spojkou.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
pablo
user
Příspěvky: 2562
Registrován: 11.05.2006, 22:29
Bydliště: malacky

Příspěvek od pablo » 08.12.2007, 01:20

dobre otazka na co to chcete mne to vyhovovalo lepsie to islo na prevodovy stupen 1az 2 proste sa mi dobre driftilo hej za dalsie pri podradeni pri ostrej jazde som mal rychlesie preradenie a tym som mal motor vo vyssich tockach a tym padom bola lepsia reakcia na plyn a lepsie to islo o nieco horsie to bolo ked si isiel plynulu cestu a zacalo stupanie tak si to viacej zoslapol ale zase tam bol lepsie zaber lebo motor nemusel vyvyjat tolkej namahy a nemusel roztacat tolko zotrvacnej hmoty tym padom sa rychlesie roztocil a isiel. moj nazor.moj postrech mozno sa mylim

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 154 hostů