Stránka 1 z 2

odlehčený setrvák

Napsal: 06.12.2007, 22:24
od jerrys13
jakej vliv má odlehčenej setrvák (samozřejmě vyváženej) na seriovym motoru ? resp co musim udělat pro to aby motor fungoval správně ?
musim zvednout otáčky volnoběhu?
musí se vyvážit komplet Klika řemenice a setrvák dohromady? nebo stačí dát jen ten strvačník?

Napsal: 07.12.2007, 00:43
od Peca
Mam s 5.4kg setrvakem najeto cca 2000km a zatim nic neupadlo :)
Zvyseni volnobehu je v podstate nutnost, vyvazeni kliky urcite neni od veci...jen vedet kdo to u nas dela...

Napsal: 07.12.2007, 01:03
od pablo
jo je dobry si udelat volnobeh jinak klidne jdi do setrvaku a neboj se toho nemas co strati jenom to muze jit lip.vyvazit jak chces nebude to od veci ale nemusis.

Napsal: 07.12.2007, 01:39
od Mario
ja mel seriovy setrvak cca 10kg, odlehceny cca 5kg a nemelo to vliv na nic, otacky v pohode, zadny nezadouci chveni, proste v cajku....

Napsal: 07.12.2007, 07:44
od tamo
to myslite vazne ze odlahceny zotrvak nema ziadne nevyhody????

Napsal: 07.12.2007, 07:58
od raddy
vyhody odlahceneho zotrvacniku:
na kratkych prevodovych stupnoch (1,2) je vdaka nizsej zotrvacnej hmotnosti rychlejsi narast otacok.

nevyhody odlahceneho zotrvacniku:
na dlhsich prevodoch sa jeho vyhoda uplne straca
pri preradeni klesaju otacky prils rychlo
brzdenie motorom je citelne horsie
jazda do tiahlych kopcov je horsia, treba skor podradit
narast otacok na nizsich prev. stupnoch moze byt prilis skokovy, trhany
ak je hmotnost prilis nizka, je problem so seriovymi volnobeznymi otackami (hlavne na 4 valcoch)
vseobecne problemy s kvalitou odlahcenych zotrvacnikov (zalezi od vyrobcu) alebo problemy ak je odlahceny seriovy zotrvacnik (prehrievanie, destrukcia)

Napsal: 07.12.2007, 08:01
od Vladislav Bureš
Má nevíhody a těmi jsou snížená funkce setrvačníku a jeho vlastní podstata jakožto konponentu nutného pro provoz motoru. Každý zná jeho funkci proč tam je tak si jen představ, že ho tam je málo a svou funkci nemá možnost plnit jak má. Setrvačník krom jiného vyrovnává rázy při expanzích a sáních kdy má motor tendence zrychlovat a zpomalovat znatelné zejména v nízkých otáčkách, takže by to mělo být znát na volnoběh jaký tam je setrvák. Proto se zvyšují otáčky aby měl motor klidnější a vyrovnanější chod. Ale asi to je na každém morotu jak se chová když ho má odlehčený, proto někdo nepozoruje rozdíl a nechává volnoběh jak je.

Napsal: 07.12.2007, 08:51
od tamo
pani dakujem za odpovede :)

Napsal: 07.12.2007, 10:28
od blázen
myslím si, že setrvák tam bude proto, že je to čtyřdobý motor a dotáčí motor mezi dobami - fázemi průběhu spalování 8) proto,je třeba u lehčího zvýšit volnoběžné otáčky motoru,jinak by asi zdechnul..
ale můžu se plést :wink:

Napsal: 07.12.2007, 10:33
od raddy
no to je funkcia zotrvacnika na akomkolovek motore, akurat cim viac valcov tym mensie poziadavky na hmotu zotrvacnika-kratsie doby medzi cyklami.
dalsia funkcia je ulozenie krutiaceho momentu a jeho dodanie pri preradeni, brzdeni motorom a jazde do kopca.
to ci udrzi povodny volnobeh zavisy od konecnej hmotnosti zotrvacnika, do urcitej miery odlahcenia nebyva vplyv na volnobeh badatelny.

Napsal: 07.12.2007, 10:39
od Vladislav Bureš
Prostě udržuje a dodává setrvačnou sílu v době když to je třeba. Takže pro jízdu z toho vyplívá to co napsal raddy.

Napsal: 07.12.2007, 18:23
od kenivruh
raddy píše: brzdenie motorom je citelne horsie
Neviem ako si to myslel, ale lahsi zotrvak=vacsia ucinnost brzdenia motorom. Ci je to vyhoda alebo nevyhoda je otazka.

To ze padaju otacky pri radeni rychlejsie povazujem za vyhodu, hlavne voci prevodovke, netrpia tak synchra (pri radeni smerom hore).

Napsal: 07.12.2007, 18:26
od jerrys13
díky za odpovědi :D

Napsal: 07.12.2007, 18:45
od kenivruh
Este som chcel k tomu vyvazeniu. Co som sa raz pytal na niekoho, kto vie vyvazovat komplety, tak som zistil ze uz radovych motorov staci samostatne kluku a samostatne zotrvak s pritlacakom plus remenicu. To vyvazovanie s protizavziami je nutne u Vciek. Samozrejme je dobre, ked vie niekto vyvazit kluku aj s nahodenou remenicou a zotrvakom/spojkou.

Napsal: 08.12.2007, 01:20
od pablo
dobre otazka na co to chcete mne to vyhovovalo lepsie to islo na prevodovy stupen 1az 2 proste sa mi dobre driftilo hej za dalsie pri podradeni pri ostrej jazde som mal rychlesie preradenie a tym som mal motor vo vyssich tockach a tym padom bola lepsia reakcia na plyn a lepsie to islo o nieco horsie to bolo ked si isiel plynulu cestu a zacalo stupanie tak si to viacej zoslapol ale zase tam bol lepsie zaber lebo motor nemusel vyvyjat tolkej namahy a nemusel roztacat tolko zotrvacnej hmoty tym padom sa rychlesie roztocil a isiel. moj nazor.moj postrech mozno sa mylim