Problém s řazením, zvuky v motoru.

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Problém s řazením, zvuky v motoru.

Příspěvek od james2000 » 23.04.2008, 18:03

Zdarec, mám takové dva problémy.

1. Jedu autem, mám zařazený jakýkoliv stupeň, sundám nohu z plynu a brzdím motorem, tak slyším z motoru a u výfuku zvuky jako "srrr". Čím by to mohlo být???


2. Nastartuju, zařadím jedničku rozjedu motor na cca 2500 - 3000 otáček, stisknu spojku a přeřazuju na dvojku v té chvíli jde dvojka strašně ztuha a až jakoby "přes zuby", ale když se rozjedu na jedničku, vyřadím, počkám 2-3 sekundy, až otáčky spadnou na cca 1000 - 1500 tak jde zařadit úplně krásně, takto to dělají všechny stupně při řazení nahoru. Chápu že se dá vydžet 2 sekundy pro řazení nahoru, ale když se potřebuju rychle rozjet, tak je to celkem nepříjemné. Spojka je OK. Čím by to mohlo být???
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).

Uživatelský avatar
areuratty
user
Příspěvky: 1705
Registrován: 10.04.2007, 07:53
Bydliště: Doma

Re: Problém s řazením, zvuky v motoru.

Příspěvek od areuratty » 23.04.2008, 18:27

james2000 píše:Zdarec, mám takové dva problémy.

1. Jedu autem, mám zařazený jakýkoliv stupeň, sundám nohu z plynu a brzdím motorem, tak slyším z motoru a u výfuku zvuky jako "srrr". Čím by to mohlo být???


2. Nastartuju, zařadím jedničku rozjedu motor na cca 2500 - 3000 otáček, stisknu spojku a přeřazuju na dvojku v té chvíli jde dvojka strašně ztuha a až jakoby "přes zuby", ale když se rozjedu na jedničku, vyřadím, počkám 2-3 sekundy, až otáčky spadnou na cca 1000 - 1500 tak jde zařadit úplně krásně, takto to dělají všechny stupně při řazení nahoru. Chápu že se dá vydžet 2 sekundy pro řazení nahoru, ale když se potřebuju rychle rozjet, tak je to celkem nepříjemné. Spojka je OK. Čím by to mohlo být???
1) to bude BOV ne? :lol:

2) to mě se stává cca v 6000rpm z 2 na 3 a z 3 na 4...ale nemůžu poradit, sám nevim...asi v háji převodovka :)
ex Nissan 200SX -> now Nissan Skyline R32
Obrázek

Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s řazením, zvuky v motoru.

Příspěvek od james2000 » 23.04.2008, 18:32

areuratty píše:
james2000 píše:Zdarec, mám takové dva problémy.

1. Jedu autem, mám zařazený jakýkoliv stupeň, sundám nohu z plynu a brzdím motorem, tak slyším z motoru a u výfuku zvuky jako "srrr". Čím by to mohlo být???


2. Nastartuju, zařadím jedničku rozjedu motor na cca 2500 - 3000 otáček, stisknu spojku a přeřazuju na dvojku v té chvíli jde dvojka strašně ztuha a až jakoby "přes zuby", ale když se rozjedu na jedničku, vyřadím, počkám 2-3 sekundy, až otáčky spadnou na cca 1000 - 1500 tak jde zařadit úplně krásně, takto to dělají všechny stupně při řazení nahoru. Chápu že se dá vydžet 2 sekundy pro řazení nahoru, ale když se potřebuju rychle rozjet, tak je to celkem nepříjemné. Spojka je OK. Čím by to mohlo být???
1) to bude BOV ne? :lol:

2) to mě se stává cca v 6000rpm z 2 na 3 a z 3 na 4...ale nemůžu poradit, sám nevim...asi v háji převodovka :)

Ta převodovka mě napadla jako první, ale snad to nebude pravda.
BOV to nemůže být mám sériový motor.
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).

Uživatelský avatar
areuratty
user
Příspěvky: 1705
Registrován: 10.04.2007, 07:53
Bydliště: Doma

Re: Problém s řazením, zvuky v motoru.

Příspěvek od areuratty » 23.04.2008, 18:56

james2000 píše:Ta převodovka mě napadla jako první, ale snad to nebude pravda.
BOV to nemůže být mám sériový motor.
jj, sériový motor nemá BOV (nevěděl jsem že máš uplně sériovej motor)...
U sériovýho motoru se přetlak při puštění plynu vrací zpět do sání (místo toho aby ho vypustil BOV), což vydává syčivej zvuk...
ale to nebude ono, nemůžu poradit, jen jsem si neodpustil OT, promin...:wink:
ex Nissan 200SX -> now Nissan Skyline R32
Obrázek

Wertheim
user
Příspěvky: 347
Registrován: 10.11.2007, 13:11

Příspěvek od Wertheim » 23.04.2008, 19:42

To co popisuješ (č.2) je většinou jasná převodovka, resp. synchrony v ní.. Nevim, jestli se dá u dvoukila opravovat, ale je to klasickej problém starých skříní, pokud s ní nejezdíš jen pro rohlíky.. 8)

Uživatelský avatar
areuratty
user
Příspěvky: 1705
Registrován: 10.04.2007, 07:53
Bydliště: Doma

Příspěvek od areuratty » 23.04.2008, 19:51

Wertheim píše:To co popisuješ (č.2) je většinou jasná převodovka, resp. synchrony v ní.. Nevim, jestli se dá u dvoukila opravovat, ale je to klasickej problém starých skříní, pokud s ní nejezdíš jen pro rohlíky.. 8)
Viz moje...a nejvíc synchron na 3ce při řazení v 6000rpm+...héééééén, psssst, křuuuuup, héééééén...:lol:
ex Nissan 200SX -> now Nissan Skyline R32
Obrázek

Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš » 24.04.2008, 07:34

Teda nevím jak to vidíte vy ale když jde blbě dvoujka tak je to běžný jev odešlého sinchronu ale když na to jsou všechny rychlostní stupně stejně (pochybuju že někdo oddělá sinchon na 5ce) tak problém bude jinde. Já bych se podíval na spojku a na množství oleje v převodovce protože to co hledáš je něco co působí na všechny rychlostní stupně stejně a to sinchrony nejsou. Ten zvuk při puštění nohy může klidně být jak se tlačí vzduch z5 přez turbo a vzduchový filtr ven já to mám také když nemám BOV ten natlačený vzduch musí někudy ven. Jde o to jestli ten zvuk je bezprostředně po puštění plynu a hned to je pryč nebo jestli to je delší zvuk.
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 24.04.2008, 07:49

len k tomu zvuku, ak je sanie seriove, nie je sanca nic podobne pocut.

Uživatelský avatar
areuratty
user
Příspěvky: 1705
Registrován: 10.04.2007, 07:53
Bydliště: Doma

Příspěvek od areuratty » 24.04.2008, 10:18

raddy píše:len k tomu zvuku, ak je sanie seriove, nie je sanca nic podobne pocut.
Ale když budeš mít hříbek nebo jinej nesérioej filtr (otevřený sání), tak je slyšet takový "šuušuušuušuu"...
ex Nissan 200SX -> now Nissan Skyline R32
Obrázek

Uživatelský avatar
Lefa
user
Příspěvky: 1614
Registrován: 22.02.2007, 15:21
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lefa » 24.04.2008, 10:26

areuratty píše:
raddy píše:len k tomu zvuku, ak je sanie seriove, nie je sanca nic podobne pocut.
Ale když budeš mít hříbek nebo jinej nesérioej filtr (otevřený sání), tak je slyšet takový "šuušuušuušuu"...
psal ze ma seriovej motor takze asi bude mit i seriovej filtr a to zadny odfukovani slyset neni..
modrá S13, 89´
GO motoru by kentoya
komplet nerez vyfuk, podvozek Tein Basic, Apexi Power Intake Kit, FMIC, Bov HKS black, Walbro, rozpěry chrom (přední a zadní), Stage1, 18", bodykit, VLSD s14, přední brzdy s14, jednodilnej kardan, silentbloky motoru a převodovky Nismo, tention rods Megan Racing, volant + nába MOMO, řadička Nismo
Daily car: Nismo Almera 1.4

alu 18" 4x114.3 - na prodej forum/viewtopic.php?f=147&t=18622

Uživatelský avatar
Kytt
user
Příspěvky: 1450
Registrován: 24.05.2006, 07:28
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kytt » 24.04.2008, 10:43

skontroloval bych výfukový potrubý jestly není někde povolený náký držák a taky bych kouknul na těsnění
BLACK GOLD S13
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
Dirt Bike 250cc
Lovecké Potřeby http://lovpot.cz/
Výroba Nábytku z Palet http://lovpot.cz/index.php/nabytek-z-palet-new-a166

PDK200SX
user
Příspěvky: 167
Registrován: 25.01.2008, 19:17

Příspěvek od PDK200SX » 24.04.2008, 12:15

2. Mě to dělalo naprosto to samé, jen ve vyšších otáčkách, šlo to strašně stuha a to všechny stupně. Mé řešení- přetěsnění hlavního spojkového pístu. Po tomhle mi to šlape jak má, taková blbost. I už mi ta kapalina lehce prosakovala dovnitř. Koukni pod pedál spojky, jestli ti tam neprosakuje kapalina. I když ne, tak bych stejně přetěsnil, ty gumičky stojí asi 100-150kč. Přetěsnit, odvzdušnit spojku a vyskoušet. Může taky propouštět ten ovládací píst, ale spíš myslím, že to je ten hlavní.

Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od james2000 » 24.04.2008, 15:05

Mno a má někdo nějaký nápad jak se dají opravit, nebo vyměnit synchrony v převodovce, abych nemusel kupovat komlet celou převodovku, nebo jak se dají vyměnit ??? Jinak celé auto je série, i sání a filtr.
Naposledy upravil(a) james2000 dne 24.04.2008, 15:09, celkem upraveno 1 x.
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).

Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš » 24.04.2008, 15:07

james2000 píše:Mno a má někdo nějaký nápad jak se dají opravit, nebo vyměnit synchrony v převodovce, abych nemusel kupovat komlet celou převodovku???
převodovka vyjde na 2-3tis
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz

Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od james2000 » 24.04.2008, 15:11

Vladislav Bureš píše:
james2000 píše:Mno a má někdo nějaký nápad jak se dají opravit, nebo vyměnit synchrony v převodovce, abych nemusel kupovat komlet celou převodovku???
převodovka vyjde na 2-3tis
To zase není tak strašné, ale jde mi o to abych nekoupil převodocku ve stejném stavu jak mám teď, protože vymontovanou převodovku nijak při koupi neodzkouším.
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 164 hostů