kolik km na zajetio generalkovaneho motoru

otázky a odpovědi technického rázu
petafm2
user
Příspěvky: 179
Registrován: 24.02.2008, 21:08

kolik km na zajetio generalkovaneho motoru

Příspěvek od petafm2 » 13.03.2009, 20:14

jen rychly dotaz, kolik je dostacujicich kilometru na zajetoi kompletne generalkovaneho motoru? a jakym zpusobem by se melo s takovym motorem a kolik km jezdit??

diky

Uživatelský avatar
Design
user
Příspěvky: 4739
Registrován: 12.07.2007, 22:34
Bydliště: Sajgon
Kontaktovat uživatele:

Re: kolik km na zajetio generalkovaneho motoru

Příspěvek od Design » 13.03.2009, 20:20

Bylo řešeno hledej a nezakladej zbytečny temata pak je tady bordel jak u ciganu (smazat prosim)
Nissan 200SX S14 Zenki r.v.96 Bílá perleť,motor po GO ,eger out,svičky NGK iridium,Velkej IC,sportovni filtr,karbon kanister out,Oil catch tank,Wiltec Bov,Walbro 255l/h,,nerezove svody,MBC,3'' komplet vyfuk, začíná to být pekelná mašína.Jede jako prase! - SOLD
Old Daily car Mitsu Colt 1.3-r.v.91 - SOLD
Old Daily car Audi RS6-r.v.2009 - neni to nejhorší :D - SOLD
Family car Bmw M6 - r.v2005
Dog car Octavia 2 - r.v2005(vrak německej)
Low cost track project BMW e36 - r.v94
Zprostředkování finančních produktu-případné dotazy směřujte do SZ

petafm2
user
Příspěvky: 179
Registrován: 24.02.2008, 21:08

Re: kolik km na zajetio generalkovaneho motoru

Příspěvek od petafm2 » 13.03.2009, 20:32

ja se na to cumel asi 20 minut - nasel jsem topic od kentoye co rika projed tahat na 5000otacek ale neni tam receno jak dlouho atd...

proc vy tu vsechno do pr... mazete - kazdy nema cas sedet a hledat neco pul hodiny - odpovedet na tohle, tomu kdo vi, zabere 20 sekund...

na sxoc.co.uk se resi furt ty same blbiny dokola a dokola a nikdy nikdo nerekne smazte to - je to forum pro boha - prijdes s rpoblemem a zeptas se - to co bys delal ty furt mi prapada formu FAQ - to je trochu rozdil ne?

prej bordel jak u ciganu - cim vic je toho reseno tim snad lepe, ne? od toho je forum...


prosim o odpoved na puvodni dotaz (ne ale typu "smazte to" !!!

Uživatelský avatar
Majkl S13
user
Příspěvky: 634
Registrován: 24.02.2008, 11:43
Bydliště: Velké Bilovice
Kontaktovat uživatele:

Re: kolik km na zajetio generalkovaneho motoru

Příspěvek od Majkl S13 » 13.03.2009, 20:39

no ja ti to reknu tak,melo by se najet alspon 300 za 500km aby si motor sedl a jeste jedna vec nejlepsi je jezdit klikatyma cestama a hodne radit,ale dulezite je taky aby se mototu nenakladalo moc tak ja k ty rikas. Ja to taky presne nevim,ale neco podobneho jsem cetl.
Lancer Evo VIII
Seat Ibiza 1.9 TDi - Daily car
S13 Prodáno
Audi a3 1.8 T -PRODÁNO

Uživatelský avatar
Yashio
user
Příspěvky: 200
Registrován: 15.11.2008, 17:33

Re: kolik km na zajetio generalkovaneho motoru

Příspěvek od Yashio » 13.03.2009, 20:40

je tam napsáno kolik km.... hledej šmudlo....
200sx is no car, 200sx is my live style...

Uživatelský avatar
Yashio
user
Příspěvky: 200
Registrován: 15.11.2008, 17:33

Re: kolik km na zajetio generalkovaneho motoru

Příspěvek od Yashio » 13.03.2009, 20:41

že jsi to ty tak tady to máš: "k zajíždění motoru
můj názor je takový, že nejdůležitější pro zajetí motoru je zdali má blok výbrus či nemá, takže pokud lok nemá výbrus, dá se říct že je zajeto, pokud má, je potřeba rozlišit, zda poslední povrchová úprava je honning nebo plateau honning, při plateau zajíždím cca 100km a to tak že se klidně rozjíždím a brzdím a nesnažím se držet motor v jedněch otáčkách ale klidně ho vytáčím, jen se snažím přidávat rozumným stylem, ne prostě plnej knedl, u honning to samé jen s tím rozdílem že místo 100km tak 500km a potom je to jedno, důležité je měnit otáčky a netočit zbytečně nad 5000 toček než se zajede" by mr. Kentoya
Naposledy upravil(a) Yashio dne 13.03.2009, 20:49, celkem upraveno 1 x.
200sx is no car, 200sx is my live style...

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Re: kolik km na zajetio generalkovaneho motoru

Příspěvek od buky300zx » 13.03.2009, 20:43

Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Uživatelský avatar
Rave
user
Příspěvky: 871
Registrován: 23.04.2006, 09:53
Bydliště: Náfpaktos,Greece
Kontaktovat uživatele:

Re: kolik km na zajetio generalkovaneho motoru

Příspěvek od Rave » 13.03.2009, 20:47

Ja to udelal jednoduse.Motor po GO slozeny s T28 tlak 0.7-0.8 bar-Sem jezdil normalne do 5t ot/m asi tak ja nevim 100km.Pretahl palici a dal tlak na 1.2bar a poradne to potahat.Bud vydrží nebo ne.Ja mel GO poctivou tak sem se bat defakto nemusel.Ale kazdej ma jiny nazor.
S leon cupra 4x4 1.9 TDI 179kw smoke power
S ibiza cupra 1.8 20VT 1,1bar 243ps-1,6bar 306ps

petafm2
user
Příspěvky: 179
Registrován: 24.02.2008, 21:08

Re: kolik km na zajetio generalkovaneho motoru

Příspěvek od petafm2 » 13.03.2009, 21:23

dik moc za rreakce uz jsem vse pocetl:) jeste dotaz k oleji-co je nejlepsi pouziit? nazory se v topicach ruznily... klasika 10w40? pouzivam castrol magnatec...

Uživatelský avatar
Rave
user
Příspěvky: 871
Registrován: 23.04.2006, 09:53
Bydliště: Náfpaktos,Greece
Kontaktovat uživatele:

Re: kolik km na zajetio generalkovaneho motoru

Příspěvek od Rave » 13.03.2009, 21:28

petafm2 píše:dik moc za rreakce uz jsem vse pocetl:) jeste dotaz k oleji-co je nejlepsi pouziit? nazory se v topicach ruznily... klasika 10w40? pouzivam castrol magnatec...

Ja daval liqui moly 10w40 s molybden sulfidem a kazdych 5 tkm vymena.Spokojenost naprosto.
S leon cupra 4x4 1.9 TDI 179kw smoke power
S ibiza cupra 1.8 20VT 1,1bar 243ps-1,6bar 306ps

Uživatelský avatar
mauglie
user
Příspěvky: 2461
Registrován: 17.05.2007, 13:20
Bydliště: Prague

Re: kolik km na zajetio generalkovaneho motoru

Příspěvek od mauglie » 13.03.2009, 23:21

Já - měl jsem klasické honování - použil uplný sráč semi (aneb polo) syntetiku z Obi za 300Kč, po 500 km vylil, vyměnil filtr... Je to v podstatě podle tipů od raddyho z toho threadu o záběhovém oleji.

Jinak až na problémy s fouklým těsněním na směšovači výf. plynů na turbu vše zatím ok a už se blížím k 2tis km po záběhu :o

mike
user
Příspěvky: 1040
Registrován: 12.04.2006, 23:08
Bydliště: jihlava----birmingham
Kontaktovat uživatele:

Re: kolik km na zajetio generalkovaneho motoru

Příspěvek od mike » 22.03.2009, 02:58

doporucuji tak 5000km i vice ..
bmw 335i dct rv.09
opel astravan 1.7 cdti rv.08 (kram jeden comonrailovej -( ) (opel by to mel zabalit!!!)

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: kolik km na zajetio generalkovaneho motoru

Příspěvek od blázen » 22.03.2009, 19:34

já bych mu nakládal hned od první možnosti.. ale zajed si ho jak chceš,hlavně vyměn olej.

btw:pokud se ti líbí jak to na SXOC rozebírají dokola,tak se zeptej tam
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: kolik km na zajetio generalkovaneho motoru

Příspěvek od Mirek » 23.03.2009, 19:45

Par rad od tabooa z tuning fora, dela zavodni motory v USA, treba to nekomu pomuze. Je to reakce na dotaz ohledne uprav a zajizdeni 3.0 V6 ze Safrana
Taboo píše:Tvuj motor je uz davno zajety. Pokud jsi ho zajizdel tak, jak je doporucovano tovarnou (v jejich - ne v tvem - zajmu), tak uz je na dosazeni maximalniho tesneni pistnich krouzku, komprese a vykonu davno pozde. Dnesni moderni motory nepotrebuji k zabehu zadnych 500, 3,000 anebo dokonce 10,000 km. To platilo mozna pro motory z 50ych let, ktere pouzivaly vule a materialy pistnich krouzku a bloku, ze kterych se v dnesni dobe nevyrabi ani lopaty. My postavime motor rano, odpoledne ho dame do auta, vecer ho zajedeme a vyladime na dynometru - a tu samou noc s nim vyhravame zavody. Uspesny zabeh neni dan nejakym poctem najetych kilometru, ale okamzitou aplikaci patricne provedenych cyklu vedoucich k usazeni a maximalnimu tesneni pistnich krouzku po jeho prvnim spusteni. Na nicem jinem nezalezi, protoze kazda jina mechanicka zavada coby nasledek nespravne slozeneho motoru se pote projevi drive anebo pozdeji a zadnym zabehem se sama nijak neodstrani, ale jeji projev se jen pripadne o par najetych km oddali.
Jednoduse, na spravne provedeny zabeh noveho motoru ma clovek sanci pouze jednou a ve velice kratkem casovem obdobi po jeho prvnim spusteni. Pokud tu sanci promarni, tak ten motor uz nikdy nebude tak dobry, jak by mohl byt, protoze material sten valcu bloku a pistnich krouzku tam uz pote nijak zazracne dodatecne nedoroste.

Co se tyka tech 190-200HP, ty jsou ve tvem pripade realisticke. Velkou roli bude hrat samotne vylazeni motoru. Pokud ti nejaky "ladic" jen posune predstih zapalovani o 10 stupnu a pak to zamaskuje pridanim tun paliva, tak se v tom motoru budes muset hrabat drive anebo pozdeji.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: kolik km na zajetio generalkovaneho motoru

Příspěvek od Mirek » 23.03.2009, 19:45

Pokracovani:
Taboo píše:Jiste.
Pokud se podivas na cerstve vybrouseny povrch valcu, tak muzes videt patern jemnych ryh (my tomu rikame "crosshatching"). Ty ryhy pracuji pri zabehu motoru naprosto stejne, jako pilnik, ktery opracovava pistni krouzky za jejich pohybu nahoru a dolu k dosazeni jejich usazeni (= k jejich zmene tvaru a kulatosti, ktera pote kopiruje kulatost valcu). Problemem je, ze spicky tech ryh crosshatching se pri tom samy opotrebovavaji a brzo zakulati a otupi (takze po kratkem case nejsou uz dostatecne ostre k odstraneni materialu z pistnich krouzku). Pistni krouzky netesni jen jejich samotnym pritlakem - jako pruziny (ten jejich pritlak je jen nekde mezi 10 a 20 lbs, coz proti tisicum PSI tlaku ve valcich nema absolutne zadnou sanci). Pistni krouzky jsou ke stenam valcu tlaceny samotnymi tlaky ve valcich, ktere se dostanou mezi pist a pistni krouzky. Pri zabehu je cilem co nejrychleji odstranit material z pistnich krouzku z "nejvyssich" mist po jejich obvodu tak, aby i ty nejnizsi mista prisly do kontaktu s povrchem valcu. Predstav si to tak, ze rukou namalujes na papir kruh, ktery pote nuzkama vystrihnes. Samozrejme, ten kruh nebude perfektne kulaty. K dosazeni jeho naproste kulatosti by jsi musel nadale trochu ostrihat mista vyssiho prumeru tak, aby se jejich prumer rovnal mistum nejnizsiho dosazeneho prumeru. Naprosto stejne to je s pistnimi krouzky k dosazeni jejich rovnomerneho tesneni.
Pokud clovek zajizdi motor "jemne" (pri male zatezi), tak se ve valcich netvori dostatecny tlak k rychlemu uberu materialu tech nejvyssich mist obvodu pistnich krouzku. Pote, co se to crosshatching otupi uz pote nikdy nedojde k uberu materialu z tech vysokych mist pistnich krouzku tak, aby i ty nizke mista pote tesnily. Je to proste, jako by jsi chtel opracovavat ty vysoke mista tupym pilnikem. Tlaky ve valcich pote unikaji do klikove skrine pres ty netesnici nizke mista pistnich krouzku, coz samozrejme vede k snizenemu vykonu.
Pokud chcete zajet motor spravne a dobre, tak ho musite po jeho prvnim spusteni a zahrati zajet velice tvrde. 80% zabehu motoru se deje v prvni hodine jeho chodu po jeho prvnim spusteni. Pote uz je na vsechno pozde. Nikdy nepouzivejte k zabehu syntheticky olej. Pred prvnim spustenim naplnte olejovy filter a zkuste dostat olej vsude, kam jen muzete - jakymkoliv zpusobem (tocenim olejoveho cerpadla elektrickou vrtackou, pouzitim externi pumpy, etc.). Nikdy nedrzte motor po jeho prvnim spustenim ve volnobehu, kdy je tlak a prutok oleje nejnizsi. Po zahrati na provozni teplotu jedte udelat zabeh okamzite. Pokud ten zabeh nebudete delat, tak ten motor ani nespoustejte. K zabehu budete potrebovat cestu bez provozu (a policie), na ktere muzete jet rychle. Nejdrive udelejte 3 "pulls" pri 50% zatezi (otevreni klapky) v 40 do 60% RPM pasmu motoru v 3 anebo 4 rychlostnim stupni. Jednoduse, pri 40% otacek otevrete klapku na 50% a pri 60% otacek ji zavrete a nechate spadnout otacky zpet na 40%. To opakujete 3x. Pote to same, ale od 40% otacek do 80% pri 75% otevreni klapky. Opet trikrat. Pote to same, ale od 30% do 100% otacek pri plne zatezi (100% otevreni klapky), opet trikrat - ve ctvrtem rychlostnim stupni. Pote je ten motor uz 80% zabehnuty a uz nikdy nebude lepsi. Po prijezdu domu (opet, jedte pomerne agresivne, stridejte plnou zatez s nizkou) okamzite vymente olej a filter. Pote vymente olej a filter opet po nejakych 200 miles a pote po 1,000. I po tom prvnim zabehu i nadale jezdete s tim motorem agresivne, nebojte se plne zateze a vysokych otacek. Cim vyssi zatez, tim lepsi. Nejhorsi, co muzete udelat je nechat bezet ten motor dlouho ve volonobehu, v nizkych otackach a pri nizke zatezi (= treba s tim jet pri 3,000 RPM 500 miles po dalnici). Rozdil ve vykonu mezi tako "tvrde" zajetym motorem a zajizdenim vetsinou doporucenym tovarnou (anebo na zaklade nejakych mytu o jemnem 10,000 km zabehu) je vetsinou mezi 2 a 10%. "Jemny" a dlouhy zabeh je doporucovany tovarnou jen v jejich vlastnim zajmu, ktera po vas chce, aby jste co nejdele namahali motor co nejmene. Cim dele budete namahat motor co nejmene, tim vetsi sance, ze ten motor prezije zaruku - stejne, jako by tovarna po vas chtela, aby jste s tim autem jezdili jen jednou tydne.
Zabeh je proste o case. Mate na to hodinu po prvnim spusteni motoru. Pokud tu prvni hodinu stravite obdivovanim, jak ten motor pekne bezi ve volnobehu, tak vas to bude stat az 10% vykonu + spaliny v klikove skrini, rychlejsi rozklad oleje, etc.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 161 hostů