Spotreba pri brzdeni motorem

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Spotreba pri brzdeni motorem

Příspěvek od Kentoya » 02.03.2011, 14:20

Fizzbiker píše:vypalovani sazí a karbonu? myslim ze v motoru je na to horko dost...
to si nemyslím, když auto zastavím, do půl minuty je tam 20,9

Uživatelský avatar
suprák
Member
Příspěvky: 10
Registrován: 29.01.2011, 18:09
Bydliště: Praha

Re: Spotreba pri brzdeni motorem

Příspěvek od suprák » 03.03.2011, 16:03

Nevím jak u vás, ale u Z31 jsem si všiml, že záleží na nastavení snímače polohy škrtící klapky. Pokud je to trošku hnuté, čili při nesešlápnutém plynu to "jakoby" není v poloze nula ale je tam "cosi" palivo se jednoznačně vstřikuje, když jsem to rozjel z kopce a pak brzdil na trojku v 4000RPM tak z laufu lítaly plameny. Stačilo pootočit snímačem polohy škrítící klapky ve směru proti škrtící klapce a rázem to ustalo, z kopce to ani nebaflo, jenže to už mi nepřipadalo tak zábavné...takže jsem to vrátil zpět jak to bylo a odpojil jsem sání volnoběhu, seřídil jsem to čistě otevřením škrtící klapky, při dobržďování motorem je to celkem zábavné. Je to samozřejmě čistě subjektivní bastl, púvodně jsem se tím začal zabývat kvuli chcípání motoru při vyřazení na neutrál z boostu a odfouknutí BOV, třeba z 1čky před křižovatkou. Například u Toyoty Supra, to funguje naprosto shodně s tím, že když je snímač polohy škrtící klapky v poloze 0 a brzdíte kvaltem z kopce, tak to i přestane házet jiskru, dokud otáčky nespadnou pod cca 1600RPM. Pak to začne házet jiskru ale vstřikovat to začne až když otáčky spadnou k 1000RPM, když otáčky nadále klesají, začne se poodvírat sání volnoběhu, ECU se snaží aby to nezdechlo.

Uživatelský avatar
SilverFox
user
Příspěvky: 1217
Registrován: 16.09.2007, 18:28
Bydliště: Plzeň

Re: Spotreba pri brzdeni motorem

Příspěvek od SilverFox » 03.03.2011, 16:25

U těchhle našich starejch keplů se teda snímač polohy klapky nekalibruje?
Obrázek

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Spotreba pri brzdeni motorem

Příspěvek od Kentoya » 03.03.2011, 17:58

já ho mám vždy nastavenej na spínání, při sebemenším pohybu pedálu, takže mě to přepíná do volnoběžné mapy
říkám mě jen zajímá kde se bere těch 18 AFR, protože na základě toho jsem tvrdil to co je výše a taky proto že v mapě není nikde nula, tak jak je už objasněno

Uživatelský avatar
Svobda
user
Příspěvky: 2542
Registrován: 20.02.2008, 21:18
Bydliště: Habartov

Re: Spotreba pri brzdeni motorem

Příspěvek od Svobda » 03.03.2011, 18:12

Kentoya : A zkousel jsi to sledovat i treba z dlouheho kopce treba minutu ? Zda to je furt stejne ??
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly

DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 hostů