elektrický ventilátor

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
swed
user
Příspěvky: 707
Registrován: 07.10.2004, 14:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

elektrický ventilátor

Příspěvek od swed » 04.07.2006, 13:38

Zapojil jsem do auta přes novou pojistku el. ventilátor na chladič, ale zatím ho mám ručně spínaný. Už jsem to u někoho viděl automaticky. Máte tam přidané spínací čidlo na teplotu někde předpokládám ponořené do vody? Zajímá mě řešení atd. Popř jestli tam má potom cenu nechat starou mechanickou vrtuli.Docela bych jí vyhodil když ventilátor nasává bzduch z chladiče a žene ho na motor.
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 04.07.2006, 15:14

el. ventilátor se dává místo mechanický vrtule.
spínač - teplotní čidlo je nejlepší navrtat do chladiče

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 04.07.2006, 15:40

Martin_534 píše:el. ventilátor se dává místo mechanický vrtule.
spínač - teplotní čidlo je nejlepší navrtat do chladiče
do chladice? Cim bliz motoru tim lepsi ne?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 04.07.2006, 17:32

ne, ventilátor přece má chladit chladič a proč by ho měl chladit, když je termostat zavřenej a voda do chladiče neteče a chladič je studenej i když je v motoru 90st. voda

Uživatelský avatar
swed
user
Příspěvky: 707
Registrován: 07.10.2004, 14:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swed » 04.07.2006, 19:19

mno něco na tom místě v chladiči bude. Pokoukám vhodné místo :)
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 05.07.2006, 08:08

Martin_534 píše:ne, ventilátor přece má chladit chladič a proč by ho měl chladit, když je termostat zavřenej a voda do chladiče neteče a chladič je studenej i když je v motoru 90st. voda
OK..ja sem to teda nemyslel do motoru ale co nejbliz za termostat...protoze voda nezacne nejdriv varit v chladici ale v motoru, takze jakmile by se zacal motor prehrivat, cidlo hned za termostatem by melo rychlejsi reakci a zacalo chladit vic..i kdyz vzhledem k delce hadic je to asi za nedbatelny ten rozdil...takze to neberte tak ze se hadam :) Jen popisuju jak sem to myslel :) cidlo v chladici bude ok ;)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 05.07.2006, 08:18

Mirek píše:
Martin_534 píše:ne, ventilátor přece má chladit chladič a proč by ho měl chladit, když je termostat zavřenej a voda do chladiče neteče a chladič je studenej i když je v motoru 90st. voda
OK..ja sem to teda nemyslel do motoru ale co nejbliz za termostat...protoze voda nezacne nejdriv varit v chladici ale v motoru, takze jakmile by se zacal motor prehrivat, cidlo hned za termostatem by melo rychlejsi reakci a zacalo chladit vic..i kdyz vzhledem k delce hadic je to asi za nedbatelny ten rozdil...takze to neberte tak ze se hadam :) Jen popisuju jak sem to myslel :) cidlo v chladici bude ok ;)
Nejvetší prdel byla se Škudkama 105 atd. Tam bylo čidlo ve předu u chladiče a když motor začal vařit tak něž se dostala vařicí voda do chladiče tak už bylo pozdě že sepnul a nic neuchladil :lol:

Jinak s tím čidlem na SX jsem viděl že to spousta lidí má jak říka Mirek v té horní hadici co jde od termostatu tak ji prerušili a vložili adapter na čidlo.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 05.07.2006, 08:52

935Baby píše:
Mirek píše:
Martin_534 píše:ne, ventilátor přece má chladit chladič a proč by ho měl chladit, když je termostat zavřenej a voda do chladiče neteče a chladič je studenej i když je v motoru 90st. voda
OK..ja sem to teda nemyslel do motoru ale co nejbliz za termostat...protoze voda nezacne nejdriv varit v chladici ale v motoru, takze jakmile by se zacal motor prehrivat, cidlo hned za termostatem by melo rychlejsi reakci a zacalo chladit vic..i kdyz vzhledem k delce hadic je to asi za nedbatelny ten rozdil...takze to neberte tak ze se hadam :) Jen popisuju jak sem to myslel :) cidlo v chladici bude ok ;)
Nejvetší prdel byla se Škudkama 105 atd. Tam bylo čidlo ve předu u chladiče a když motor začal vařit tak něž se dostala vařicí voda do chladiče tak už bylo pozdě že sepnul a nic neuchladil :lol:

Jinak s tím čidlem na SX jsem viděl že to spousta lidí má jak říka Mirek v té horní hadici co jde od termostatu tak ji prerušili a vložili adapter na čidlo.
Presne tuhle variantu sem myslel ;)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 05.07.2006, 21:08

hoši ono je to jedno, pokud v chladiči dá se čidlo co spíná při nižší teplotě, pokud za termostatem zase vyšší

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 06.07.2006, 10:25

podlemě nejjednoduchši je koupit z vrakače chladič, co má to čidlo v sobě :wink:
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
Miragge
user
Příspěvky: 63
Registrován: 03.07.2010, 13:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: elektrický ventilátor

Příspěvek od Miragge » 14.02.2012, 22:35

Pokus o oživení starýho tématu :lol: :lol: :lol:


Amíci nejčastěji používají tyhle ventilátory:

1993–1997 Nissan Altima, motor nevim:
http://www.240sxforums.com/forums/s14-2 ... -pics.html

dvouvrtule, pasuje výškou, jinak je trochu širší.


1990-1995 Ford Taurus, motor 3,8l Essex V6:
http://www.240sxforums.com/forums/resou ... elays.html

jedna vrtule, prý dělá kravál a cucne si hodně šťávy. Každopadně Ford v Nissanu... :sad3:


Názorná ukázka ventilátoru z Fordu Taurus:
Obrázek


Porovnání obou:
http://www.sr20forum.com/240sx-s13-s14- ... rison.html


Bych chtěl uklidit pod kapotou, vyhodit saharu, starou vrtuli, vrazit tam nízkej el. ventilátor a nejlíp vše Nissan. :evil3:


Kluci poraďte, z čeho by tak nejlíp "pasovala" elektrická (dvou-)vrtule se saharou? Bluebird, Almera, Primera...??? :confused2:
...life is beautiful...
Obrázek

Uživatelský avatar
Trinom
user
Příspěvky: 1561
Registrován: 16.06.2010, 21:25
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: elektrický ventilátor

Příspěvek od Trinom » 15.02.2012, 13:28

Ford :twisted:
ObrázekObrázekObrázek
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.
Woyta: "Kvalita zatáček se dá hodnotit počtem hrobečků. Čím víc hrobečků, tím větší zábava."

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: elektrický ventilátor

Příspěvek od blázen » 15.02.2012, 13:56

Opel frontera
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: elektrický ventilátor

Příspěvek od mara_m » 15.02.2012, 19:33

ja mam almera 95 rok cena 1000kc pasuje na sirku presne na vysku je o 4cm mene
CNC výpalky laser ,plasma a autogen

Uživatelský avatar
Miragge
user
Příspěvky: 63
Registrován: 03.07.2010, 13:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: elektrický ventilátor

Příspěvek od Miragge » 16.02.2012, 00:16

blázen píše:Opel frontera
Blázne, Nissan the only way to go 8) Jak to pasuje?
mara_m píše:ja mam almera 95 rok cena 1000kc pasuje na sirku presne na vysku je o 4cm mene
Co zapojení? Přes OEM relátko?

S ohledem na trubky FMICu okolo chladiče, nebyla by byla lepší kombinace stejná výška sahary jako chladiče + užší než chladič? By to jinak bylo dost na těsno
...life is beautiful...
Obrázek

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 67 hostů