Priemer rur od turba do sania resp zvodov

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Priemer rur od turba do sania resp zvodov

Příspěvek od kenivruh » 11.03.2013, 15:11

Mam turbo GT2871R na priruby, tak ako to ma seriova T28. Priemer vystupu stlaceneho vzduchu z turba je 38.5mm. Otazka znie.

Ma vobec zmysel mat od turba po klapku rury s vacsim priemerom ako dajme tomu 40mm?
Naposledy upravil(a) kenivruh dne 05.04.2013, 09:58, celkem upraveno 1 x.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
Rave
user
Příspěvky: 871
Registrován: 23.04.2006, 09:53
Bydliště: Náfpaktos,Greece
Kontaktovat uživatele:

Re: Priemer rur od turba do sania

Příspěvek od Rave » 11.03.2013, 15:25

kdyz sem byl ladit auto tak se na to tez ptal.A dostal jsem odpoved ze zvetsovat trubky nema cenu zvetsovat nad prumer vstupu do sani.
Ale sam cekam na dalsi nazory.
S leon cupra 4x4 1.9 TDI 179kw smoke power
S ibiza cupra 1.8 20VT 1,1bar 243ps-1,6bar 306ps

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Priemer rur od turba do sania

Příspěvek od adner » 11.03.2013, 21:31

vývod z turba ani klapka v tom nehraje roli, důležitá je rychlost vzduchu ve vedení....spočítej max airflow/průřez = rychlost a ta by měla být kolem 100 m/s...totální maximum cca 130...

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Priemer rur od turba do sania

Příspěvek od kenivruh » 12.03.2013, 08:08

adner píše:vývod z turba ani klapka v tom nehraje roli, důležitá je rychlost vzduchu ve vedení....spočítej max airflow/průřez = rychlost a ta by měla být kolem 100 m/s...totální maximum cca 130...
trubka uz ten airflow neovplyvni ak je ten uz obmedzeny na vystupe z turba ci?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Priemer rur od turba do sania

Příspěvek od adner » 13.03.2013, 00:18

fail...při 500 CFM airflow, průměru trubky 40 mm a délce 1 m je průtočný odpor tak velký (tření, turbulence), že pressure drop je roven xx %...při průměru 50 mm je pouze x %...= air velocity (průřez trubky při CFM) x délka x počet ohybů je rozhodující veličina...kompresor outlet neomezuje, nemá "délku"...

Uživatelský avatar
Fil
user
Příspěvky: 640
Registrován: 30.11.2008, 20:49
Bydliště: Ostrava

Re: Priemer rur od turba do sania

Příspěvek od Fil » 13.03.2013, 08:28

Jestli jsem tedy pochopil správně (vycházím z té poslední věty), tak to, že mám vstup a výstup z IC cca o 6mm menší (na průměru) oproti plánovanému prum. potrubí mě nemusí znepokojovat, protože když sečtu délky toho vstupu a výstupu dokupy, tak to dělá cca 7cm, což je zanedbatelné? Na výstupu bude určitě hrát svou roli i to, že vzduch bude chladnější...
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Priemer rur od turba do sania

Příspěvek od kenivruh » 13.03.2013, 12:37

adner píše:fail...při 500 CFM airflow, průměru trubky 40 mm a délce 1 m je průtočný odpor tak velký (tření, turbulence), že pressure drop je roven xx %...při průměru 50 mm je pouze x %...= air velocity (průřez trubky při CFM) x délka x počet ohybů je rozhodující veličina...kompresor outlet neomezuje, nemá "délku"...
oukidouki, cize odpor nieje zavisly len od priemeru ale aj dlzky, teoreticky napr ak by bola rura dlha 1km tak to turbo ten vzduch cez nu ani nepretlaci :)
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
Fizzbiker
user
Příspěvky: 3406
Registrován: 14.01.2010, 18:29
Bydliště: cca Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Priemer rur od turba do sania

Příspěvek od Fizzbiker » 13.03.2013, 12:47

presne tak.

pro predstavu zkus kouskem trubky (5cm) protahnout rucnik, a pak ho protahnout treba pulmetrem nebo metrem trubky,...

ovsem tady to zas neplati uplne, urcita drstnost povrchu zlepsuje proudeni, drobne víření u stěn je tedy žádoucí snizije se tim hydraulicky (pneumaticky) odpor...

proudeni samo o sobe je dost slozite a v podstate neexistuji linearni zavislosti 90% spis i vic jsou empiricke rovnice doplnene ruznymi koeficienty. a i pri vypoctu jedne veci dvěma ci vice metodami se muze stat ze ti vyjdou odlisne vysledky zvlast v nejakem "kritickem" miste. dnes se pouziva IT ktera umoznuje pocitat radove desetitisice rovnic a optimalizovat vysledky pro priblizeni se realite. takze ty muzes bud pouzit nejaky Fluent software nebo proste zkouset pokud bys chtel opravdu dobre vysledky. pokud ti jde jen o nejakou optimalizaci staci se drzet oebcnych pravidel a doufat ze neudelas nejakou "botu".
:bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Priemer rur od turba do sania

Příspěvek od kenivruh » 13.03.2013, 12:58

a teraz doplnujuca otazka. 300 CFM je 300 CFM ci je tlak v sani 1 bar bo 2 bary. Tzn. tlak mi neovplyvnuje ake velke rury potrebujem?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Priemer rur od turba do sania

Příspěvek od adner » 13.03.2013, 18:57

z té otázky není jasné, na co se ptáš.....

vmille
user
Příspěvky: 1723
Registrován: 29.08.2007, 22:34
Bydliště: okres Břeclav

Re: Priemer rur od turba do sania

Příspěvek od vmille » 13.03.2013, 23:13

Pro tvoje turbo bude 60mm optimalni. mozna 55mm

60mm = 78 m/s
50mm = 113 m/s

adner: asi se pta jestli je jedno jake ma to dane proudeni tlak

Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Priemer rur od turba do sania

Příspěvek od mara_m » 13.03.2013, 23:38

takze podle tohodle vseci prodejne ic kity jsou spatne ? kdyz maj trubky z ic 70/76 ?? optimalni udelat aj z ic 60mm pri tomto turbu a tesne pred klapkou pod cca uhlem 10 ° roztahnout na prumer klapky ? ?
CNC výpalky laser ,plasma a autogen

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Priemer rur od turba do sania

Příspěvek od adner » 13.03.2013, 23:47

vmille píše:Pro tvoje turbo bude 60mm optimalni. mozna 55mm

60mm = 78 m/s
50mm = 113 m/s

adner: asi se pta jestli je jedno jake ma to dane proudeni tlak
tak to na první pohled vypadá ale na reálném motoru je při změně tlaku vše jinak...takže se musí vyjádřit, jestli se ptá obecně z pohledu samotné trubky, nebo prakticky z pohledu všech souvislostí...

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Priemer rur od turba do sania

Příspěvek od kenivruh » 14.03.2013, 08:47

Otazka je myslena tak. Motor ma 1.8l, potrebuje 0.9l za otacku, tzn. prietok cez trubku je 0.9l za otacku bez ohladu na to aky je tam tlak. Tzn. ze je jedno ci mas atmo alebo tlacis 2 bary aj tak objem vzduchu (nie hmotnost) za casovu jednotku je rovnaky. Tym padom nieje nutne pri zvysovani tlaku aj zvacsovat priemer trubiek.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Priemer rur od turba do sania

Příspěvek od adner » 15.03.2013, 00:44

ano, u turbíny v závislosti na tlaku výstupu narůstá CFM pouze na inletu, proto je na něm podstatně větší příruba (takže zde je s tím nutno počítat), na outletu se CFM nemění ale co se mění je hustota vzduchu ("viskozita") a ta snižuje rychlost proudění docela znatelně...těžko se to počítá/navrhuje, proto je vždy lepší silnější roura (s ohledem na počet ohybů), což má navíc na lag jen nepatrný vliv....znám případ, kdy díky délce vedení a množství zatáček i při relativně slušném průřezu, zbylo z výstupních 0,6b pouhých 0,1 v manifoldu...

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 92 hostů