teplota oleja a umiestnenie cidla

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

teplota oleja a umiestnenie cidla

Příspěvek od raddy » 13.12.2004, 15:36

mohli by ste mi napisat kde mate umiestnene cidla na teplotu oleja a aku teplotu vam budik ukazuje za jazdy. dik

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 13.12.2004, 16:35

ve van? - http://martin534.wz.cz/nissan/vyfuk/big ... 292199.jpg

ukazuje kolem 70° když p?i boostu ukazuje víc než 95° tak ho nechávám troch vychladnout voln?jší jízdou

docela pomohlo tam nalejt o troch víc oleje :-)

Uživatelský avatar
Milda
user
Příspěvky: 586
Registrován: 05.10.2004, 15:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

RE: teplota oleja a umiestnenie cidla

Příspěvek od Milda » 13.12.2004, 17:25

Mam ho take ve vane, v podobne vysce jako Martin_534, jen na druhe strane = na stejne strane jako je cidlo tlaku oleje, abych od nich mohl tahnout draty spolecne :wink:

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: RE: teplota oleja a umiestnenie cidla

Příspěvek od Martin_534 » 13.12.2004, 17:39

Milda píše:Mam ho take ve vane, v podobne vysce jako Martin_534, jen na druhe strane = na stejne strane jako je cidlo tlaku oleje, abych od nich mohl tahnout draty spolecne :wink:
to je geniální ... to m? nenapadlo - já vedu dráty kolem celýho motoru :-)

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 14.12.2004, 08:11

pytam sa preto, ze mne ten smejd ukazuje teraz v zime pod 50C, max. 50C, nieco asi bude so samotnym cidlom.... neviete ci sa cidlo zanasa svinstvom z oleja alebo nieco take, co by mohlo sposobit ze meria zle....?
Dik

Uživatelský avatar
Hynek
user
Příspěvky: 1124
Registrován: 06.10.2004, 18:47
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Hynek » 14.12.2004, 09:27

já sem umístil ?idlo do zátky ve van?, ale mam dojem že údaj je zkreslený ve spodku vany se olej z?ejm? tolik neoh?eje k 95°C sem se ani náhodou nikdy nedostal(kdo to bude d?lat nov? - nedoporu?uju), jakým el.kabelem máte ?idlo p?ipojeno záleží na tom?

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 14.12.2004, 10:46

raddy píše:pytam sa preto, ze mne ten smejd ukazuje teraz v zime pod 50C, max. 50C, nieco asi bude so samotnym cidlom.... neviete ci sa cidlo zanasa svinstvom z oleja alebo nieco take, co by mohlo sposobit ze meria zle....?
Dik
no jestli jenom popojíždíš na krátkou vzdálenost tak je to klidn? i možný :-) m? stoupne v tomdle po?así až tak po 30-40min jízdy/stání ...

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 14.12.2004, 13:29

Martin_534 píše:
raddy píše:pytam sa preto, ze mne ten smejd ukazuje teraz v zime pod 50C, max. 50C, nieco asi bude so samotnym cidlom.... neviete ci sa cidlo zanasa svinstvom z oleja alebo nieco take, co by mohlo sposobit ze meria zle....?
Dik
no jestli jenom popojíždíš na krátkou vzdálenost tak je to klidn? i možný :-) m? stoupne v tomdle po?así až tak po 30-40min jízdy/stání ...
po 2 hodinach jazdy sa rucicka ledva odlepi od kraja...

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 14.12.2004, 14:50

Taky ho mam ve vane - asi to neni nejlepsi umisteni z hlediska aktualnosti informace, nez se ve vane dole ohreje olej, tak to chvili trva, taky ta teplota je tam asi jina nez napr. ve vracecce od turba, ale staci projet par krizovatek, tak 7-10km po meste a i v tomto pocasi (0 +/- 2) mam 50 i vic, po pulhodine jizdy po dalnici 140-160km/h jsem bezpecne na 70...

http://www.doublejay.wz.cz/gallery/cidlo1.JPG
http://www.doublejay.wz.cz/gallery/cidlo.JPG

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 14.12.2004, 18:24

Rekl bych ze uplne nepresnejsi mereni by mohlo byt pri instalaci cidel do mezikusu pod olejovy filtr, co myslite?
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 14.12.2004, 20:19

tak sem na to dnes koukal a za 7-10 min pomalou jízdou do 3000 ot. tak 40-60km/h mám olej lehce p?ez 50

Uživatelský avatar
Spike
user
Příspěvky: 218
Registrován: 08.01.2005, 21:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Spike » 09.01.2005, 10:47

Mám takový dojem, že ?idlo teploty oleje se má umís?ovat bu? do vypoušt?cího šroubu a nebo zboku do vany cca 1cm nad spodní okraj :!: Jiné umíst?ní dává zkreslující udaje. :?

2 doublejay:

...Taky ho mam ve vane - asi to neni nejlepsi umisteni z hlediska aktualnosti informace, nez se ve vane dole ohreje olej, tak to chvili trva, taky ta teplota je tam asi jina nez napr. ve vracecce od turba, ale staci projet par krizovatek, tak 7-10km po meste a i v tomto pocasi (0 +/- 2) mam 50 i vic, po pulhodine jizdy po dalnici 140-160km/h jsem bezpecne na 70...

Práv? za turbem bude hodnota naprosto neodpovídat, protože olej je p?eh?áty od turbíny, ale ve van? naspodku m??í skute?nou teplotu.Motor pot?ebuje dostatek ?asu, aby se celý proh?ál, a všechno si sedlo a roztáhlo se jak má. Kdyby se mu nakládalo d?ív a nejh??e už za studena, tak p?inejmenšim riskuješ jeho destrukci nebo mu rapidn? snižuješ životnost. Nap? známy mi povidal, že tenkrát už závodní škodárny 130rs nebo jak se tomu nadávalo, pot?ebovaly k zah?átí hooodn? moc ?asu. ?ikal taky,že pokud koupíš takovyhle auto po nákym troubovi, kterej o tom nic neví a nakladá tomu 5 blok? od baráku a myslí si jak to nemá proh?átý, tak nejspíš koupíš p?knou šunku, která se ti zachvíli vysype. :mrgreen:
Červená RS13 ´90
- ve fázi přestavby

Uživatelský avatar
Piettro
user
Příspěvky: 499
Registrován: 27.12.2004, 21:52
Bydliště: Teplice nad Bečvou (Bohumín)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Piettro » 09.01.2005, 13:55

No mel bych dotaz.

Nekdo tady na foru resil koupi tohohle:

Obrázek

cili adapteru pro montaz mezi oil filter a blok motoru. Jak je to potom s presnosti u tohoto???

Celkem dost by to usetrilo praci. 8)

Uživatelský avatar
milonovo
user
Příspěvky: 722
Registrován: 05.10.2004, 20:37
Bydliště: Kolín

Příspěvek od milonovo » 09.01.2005, 18:14

Já myslím že údaj o teplot? oleje není ani tak d?ležitý,protože pokud se n?jak extrém? nezah?ívá voda,bude asi vše v po?ádku,spíš bych ?ešil ?idlo tlaku oleje,který je naopak zásadní.

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 09.01.2005, 19:04

Piettro píše:No mel bych dotaz.

Nekdo tady na foru resil koupi tohohle:

Obrázek

cili adapteru pro montaz mezi oil filter a blok motoru. Jak je to potom s presnosti u tohoto???

Celkem dost by to usetrilo praci. 8)
Tak tohle podle me je nejlepsi umisteni pro cidla, ziskate velmi aktualni hodnoty. Z USA se to da sehnat za cca 1700 i s dovozem do CR. Nekde v sekci Tech FAQ je clanek o tom mezikusu i s adresou kde to objednat.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 61 hostů