Nissan Maxima Q45 AFM
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
no mě jde hlavně o to, když použiju turbo pro který neni čip - jsem rozhodnutej pro gt2871r nebo gt30r a použiju k tomu z32 afm, tak jakej čip mám použít, protože žádnej s těmadle turbama nepočítá
navíc mi přijde že zátěž na stejnym autě a stejný hodnotě od afm by měla bejt stejná a? je turbo jakýkoliv
navíc mi přijde že zátěž na stejnym autě a stejný hodnotě od afm by měla bejt stejná a? je turbo jakýkoliv
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Mozna tady najdete neco uzitecneho k zapojeny Z32AFM
http://www.200sxs13.nismo.org/technical ... n.html#Z32
http://www.200sxs13.nismo.org/technical ... n.html#Z32
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Na GT28 mozes pouzit cip od horsham, ma urobene na nieco okolo T28 rady, pripadne sa ho popytaj. GT30 mi pride ako kapanek zbytocne velke turbo na 1.8l motor, velky lag. GT30R je dimenzovane do 500k, zbytocne to preplatis, hlavne ak neprekopes cely motor, na toto turbo budes rozhodne potrebovat upraveny cip.Martin_534 píše:no mě jde hlavně o to, když použiju turbo pro který neni čip - jsem rozhodnutej pro gt2871r nebo gt30r a použiju k tomu z32 afm, tak jakej čip mám použít, protože žádnej s těmadle turbama nepočítá
navíc mi přijde že zátěž na stejnym autě a stejný hodnotě od afm by měla bejt stejná a? je turbo jakýkoliv
Ono, samotnym presnym doladenim cipu ziskas pomerne maly narast vykonu, kludne mozes pouzit aj podobny cip. Samozrejme, idealne riesenie (ale drahe) je samostatna riadiaca jednotka. Problem je, ze u nas (SR, CR) ti nikdo origos ECU nenamapuje, kazdy robi len externe RJ....
Cim je vacsie turbo, tym pri tom istom tlaku poskytne viac vzduchu (kyslika), preto musi byt davkovanie paliva rozdielne pre rozdielne turba pri tom istom tlaku a AFM. To znamena, ze pri tlaku napr. 1bar je rozdielna zataz od turba T25 ako od turba T28, pricom vystupna hodnota z AFM by mala byt rovnaka (?).
Kazdopadne, to je uplne jedno, kedze vobec nejde o vystupnu hodnotu z AFM, ako som uz napisal. Ide o mnozstvo paliva pri danej vystupnej hodnote (nech je akakolvek) a otackach. A toto mnozstvo paliva zistis podla merania sirokopasmovou lambda sondou na valcovej brzde.Nasledne sa upravia hodnoty v mape tak, aby vysledna zmes bola co najblizsie optimalnej a takto vznika upraveny cip.
Debaty na tuto temu mi ale pridu pomerne zbytocne, kedze nic neriesia. Bud sa uspokojis s podobnym cipom a ak motor pojde dobre, je dobre, ak nie nechas si ho upravit, resp. zozenies novy. Alebo si nechas namapovat vlastny a mas to vybavene.Samozrejme, hotovy cip na vykon viac ako cca 400k asi kupis velmi tazko, na 1.8l motore je to tak kriticky vykon ze sa vzdy robi individualne mapovanie abo to vobec vydrzalo pokope.
Ziadne ine moznosti nie su.
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
jenže afm neměří tlak, ale množství vzduchu a to je na velikosti turba nezávislý, ne? :-) nehledě na to, že před turbem je vždy podtlakraddy píše:Cim je vacsie turbo, tym pri tom istom tlaku poskytne viac vzduchu (kyslika), preto musi byt davkovanie paliva rozdielne pre rozdielne turba pri tom istom tlaku a AFM. To znamena, ze pri tlaku napr. 1bar je rozdielna zataz od turba T25 ako od turba T28, pricom vystupna hodnota z AFM by mala byt rovnaka (?).
moje počáteční vize je mít čip, a? už stage1 nebo 3 a k tomu apexi safc, na kterym pak doladim směs tak, aby byla akorát, wideband lamdu si půjčím do mazdaklubu :-)
no a do budoucna určitě programovatelnou řj
gt30r je vcelku velký turbo, a určitě jeho plnýho potenciálu nevyužiju, ale lag by podle mě neměl byjt větší než u t3 turba, co používáš ty :-)
navíc se na děj dá sehnat vcelku pěknej exhast housing, s externí wastegate a tím pádem hodně jednoduchou downpipe a dobrym odvodem spalin a navíc mám koupený topmount t3 svody :-)
a nakonec stejně teď nemám tolik peněz na tudle přestavbu, takže celý to je jenom taková vize budoucnosti :-)
[/quote]
jenže afm neměří tlak, ale množství vzduchu a to je na velikosti turba nezávislý, ne? :-) nehledě na to, že před turbem je vždy podtlak
[/quote]
no tu sa uz dostavame na mierne neznamu podu. Totiz, zataz (cize vystup z AFM) sa v mape interpretuje ako TLAK Cim je vacsie turbo, tym vacie mnozstvo vzduchu saje pri rovnakom vystupnom tlaku.To znamena, ze prietok vzduchu (to co meria AFM) je vacsie pri vacsom turbe. Vykkonost kompresora turba sa udava v prietoku vzduchu/cas pri danom tlaku (rozdiele vstupneho a vystupneho tlaku).
Pred turbom je podtlak? Hm, zaujimave ze pred klapkou je atmosfericky a vyssi tlak, nikdy nie podtlak. Mierny podtlak moze sposobovat vzduchovy filter (jeho straty-odpor prechadzajucemu vzduchu), ale nerozumiem preco by pred turbom mal byt podtlak-je tam tlak=atmosfericky tlak nizsi o odpor filtra....
Co sa tyka legu turba GT30-je to hodne vacsie turbo ako moje T3, bolo by dobre si pred kupou overit u niekoho kdo ho ma, aky je lag.
Kazdopadne, postup je jasny:
zohnat cip specifikaciou co najblizsie tvojej (predpokladanej). Urobit meranie lambda sondou na brzde. Kym kupis externy oblbovac ECU, mozem ti podla vystupneho grafu skusit cip upravit a vylepsit AF pomer ak to zvladnem. Ak nie, tak mozes investovat do oblbovaca, ale postup je rovnaky, akurat ze tu je ladenie dvojrozmerne (ak sa nemylim), pridavas alebo uberas palivo len v urcitych otackach, nie je tam parmeter zataze (moj dojem).
jenže afm neměří tlak, ale množství vzduchu a to je na velikosti turba nezávislý, ne? :-) nehledě na to, že před turbem je vždy podtlak
[/quote]
no tu sa uz dostavame na mierne neznamu podu. Totiz, zataz (cize vystup z AFM) sa v mape interpretuje ako TLAK Cim je vacsie turbo, tym vacie mnozstvo vzduchu saje pri rovnakom vystupnom tlaku.To znamena, ze prietok vzduchu (to co meria AFM) je vacsie pri vacsom turbe. Vykkonost kompresora turba sa udava v prietoku vzduchu/cas pri danom tlaku (rozdiele vstupneho a vystupneho tlaku).
Pred turbom je podtlak? Hm, zaujimave ze pred klapkou je atmosfericky a vyssi tlak, nikdy nie podtlak. Mierny podtlak moze sposobovat vzduchovy filter (jeho straty-odpor prechadzajucemu vzduchu), ale nerozumiem preco by pred turbom mal byt podtlak-je tam tlak=atmosfericky tlak nizsi o odpor filtra....
Co sa tyka legu turba GT30-je to hodne vacsie turbo ako moje T3, bolo by dobre si pred kupou overit u niekoho kdo ho ma, aky je lag.
Kazdopadne, postup je jasny:
zohnat cip specifikaciou co najblizsie tvojej (predpokladanej). Urobit meranie lambda sondou na brzde. Kym kupis externy oblbovac ECU, mozem ti podla vystupneho grafu skusit cip upravit a vylepsit AF pomer ak to zvladnem. Ak nie, tak mozes investovat do oblbovaca, ale postup je rovnaky, akurat ze tu je ladenie dvojrozmerne (ak sa nemylim), pridavas alebo uberas palivo len v urcitych otackach, nie je tam parmeter zataze (moj dojem).
The Horsham Developments S13 is currently running more than 420bhp at the hubs. This is with a CA18DET engine and a re-programmed standard ECU. A full specification and more details can be found here:http://www.sxoc.com/site/rides/ride.php?Member_ID=100
Ma tam GT30 roller bearing Turbo
Jinak ty hodnoty jsem psal jen informativne. Je vice zdroju a kazdy uvadi trosku jiny cisla. Jeden zdroj jsem proste citoval.
Ma tam GT30 roller bearing Turbo
Ja vim jak se to dela. Je ale fakt ze je to hodne casu, hledani a cteni nez sezenes potrebny informace.raddy píše:nic nie je zlozite, ked vies ako sa to robi.
len drobna oprava:
SR20DET AFM ma rozlisenie do 290k, nie 220k.
Z32 AFM do 500ki, nie do 480.
Jinak ty hodnoty jsem psal jen informativne. Je vice zdroju a kazdy uvadi trosku jiny cisla. Jeden zdroj jsem proste citoval.
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
atmosfericky tlak nizsi o odpor filtra.... = podtlak, ale to je vcelku jedno, ten tlak je podle mě vcelku konstantní, a? projde turbem kolik chce vzduchu, tak tam budu pořát stejnej tlak a tlak v sání se taky nikde neměří a jednotka s nim nepracuje, tak mi řekni na základě čeho se ten tlak spočítá, když jedinou informací pro jednotku je množství nasátýho vzduchuraddy píše:no tu sa uz dostavame na mierne neznamu podu. Totiz, zataz (cize vystup z AFM) sa v mape interpretuje ako TLAK Cim je vacsie turbo, tym vacie mnozstvo vzduchu saje pri rovnakom vystupnom tlaku.To znamena, ze prietok vzduchu (to co meria AFM) je vacsie pri vacsom turbe. Vykkonost kompresora turba sa udava v prietoku vzduchu/cas pri danom tlaku (rozdiele vstupneho a vystupneho tlaku).
Pred turbom je podtlak? Hm, zaujimave ze pred klapkou je atmosfericky a vyssi tlak, nikdy nie podtlak. Mierny podtlak moze sposobovat vzduchovy filter (jeho straty-odpor prechadzajucemu vzduchu), ale nerozumiem preco by pred turbom mal byt podtlak-je tam tlak=atmosfericky tlak nizsi o odpor filtra....
zatížení motoru se podle mě počítá z nasátýho vzduchu měří AFM a je jedno při jakym je to tlaku v sání, protože to AFM měží ještě před turbem, kdyby se měřil tlak a teplota vzduchu v sání tak by to bylo něco jinýho, natočení klapky a otáček
takle bych to chtěl zapojit, akorát wastegete bych nechal otevřenou :-)
ci uz tomu rozumieme alebo nie, zataz sa interpetuje ako tlak. ako sa to pocita, to vobec netusim, ako jednotky sa pouzivaju kg (kilogramy, to len aby si nebol menej zmateny) pravdepodobne na cm2....Martin_534 píše:atmosfericky tlak nizsi o odpor filtra.... = podtlak, ale to je vcelku jedno, ten tlak je podle mě vcelku konstantní, a? projde turbem kolik chce vzduchu, tak tam budu pořát stejnej tlak a tlak v sání se taky nikde neměří a jednotka s nim nepracuje, tak mi řekni na základě čeho se ten tlak spočítá, když jedinou informací pro jednotku je množství nasátýho vzduchuraddy píše:no tu sa uz dostavame na mierne neznamu podu. Totiz, zataz (cize vystup z AFM) sa v mape interpretuje ako TLAK Cim je vacsie turbo, tym vacie mnozstvo vzduchu saje pri rovnakom vystupnom tlaku.To znamena, ze prietok vzduchu (to co meria AFM) je vacsie pri vacsom turbe. Vykkonost kompresora turba sa udava v prietoku vzduchu/cas pri danom tlaku (rozdiele vstupneho a vystupneho tlaku).
Pred turbom je podtlak? Hm, zaujimave ze pred klapkou je atmosfericky a vyssi tlak, nikdy nie podtlak. Mierny podtlak moze sposobovat vzduchovy filter (jeho straty-odpor prechadzajucemu vzduchu), ale nerozumiem preco by pred turbom mal byt podtlak-je tam tlak=atmosfericky tlak nizsi o odpor filtra....
zatížení motoru se podle mě počítá z nasátýho vzduchu měří AFM a je jedno při jakym je to tlaku v sání, protože to AFM měží ještě před turbem, kdyby se měřil tlak a teplota vzduchu v sání tak by to bylo něco jinýho, natočení klapky a otáček
takle bych to chtěl zapojit, akorát wastegete bych nechal otevřenou :-)
Ja netvrdim, ze sa tlak niekde meria, ale hovorim, ze ECU interpetuje nameranu vystupnu hodnotu AFM ako tlak....
V sani pred klapkou je vzdy nulovy (atmosfericky) a vyssi tlak, zmeral som si to tlakomerom, nikdy tam nie je podtlak.
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
kg/cm2=0.98barMartin_534 píše:kg/cm2 = bar
před klapkou je vždý malý přetlak, ale před turbem je max. 0 :-)
zahadne ale je, ze max. hodnota zataze v mape sa pohybuje okolo 0.24kg/cm2.....a zacina od minusovych hodnot.
Pred klapkou je presne atmosfericky tlak (nulovy pretlak) az do doby ked zacne turbo vytvarat pozitivny pretlak....
co tak totok ???
http://cgi.ebay.com/NISSAN-AFM-300ZX-SK ... dZViewItem
http://cgi.ebay.com/NISSAN-AFM-300ZX-SK ... dZViewItem
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
to je moc drahý, dá se běžně sehnat kolem 150$ + poštapistique píše:co tak totok ???
http://cgi.ebay.com/NISSAN-AFM-300ZX-SK ... dZViewItem
vyjmečně lehce nad 100$ + pošta