zabudovani LPG

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 21.10.2005, 19:26

hrajete si tady na závodníky já osobně leju i do shade shell V-POWER RACING (99oktan) a mám ji i na plyn jezdím tak 50% na obě paliva, a tady kolikrát čtu, že do takovýho auta jako je nisan lejete natural 95 dle mého názoru ---------- než šetřit na natural 95, který je svými oktany zcela nevhodný pro toto auto tak radši LPG , které je opravdu po leteckém benzínu, nejlepší, (nedělám si prdel), ale je fakt, že benzín mi voní z vejfucku a LPG bohužel nikoli, že to bude finančně náročný je mi jasný, (já se pro LPG ještě nerozhodl), nemám zkušenosti s LPG a turbem zároven, ale co tak zjištuji a zajímají mne jen fakta, tak auta na LPG mohou mít i větší výkon než na benzín max zatím 2% a proto jsem hned v prvním příspěvku napsal proč ty oktany nevyužít

jo jinak u karburátoru je ten rozdíl na plyn zrovna poznat u mě je to subjektivně na shade benzín 65 kw plyn 60 kw ale na stříkačkách jsem rozdíl nepoznal (atmosferickejch)

Petr
user
Příspěvky: 167
Registrován: 08.10.2004, 13:31
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 21.10.2005, 20:15

tak dnes jsem se byl podivat u toho manika... dela to v garazi 5x10 metru , v ruce mel jen supleru, zmeril si prumer sani a rekl, ze to bude stat 18 000 .. Ukazal mi auto, co montoval, jen nejaka RJ a nejaky ten mixer, poustejici plyn do sani + par ventilu.... Byl to Polak... docela to ve me nevzbudilo duveru.. Nechaputen princip - jak se muze u dvoukila zastavit benzin a do sani pred klapku vstrikovat uz nejaky pomer plynu ? nechapu, jak to ta jeho ridici jednotka, univerzalni pro vsechna auta muze umet namichat, to nechapu.. Pripomelo mi to LPG, ktery mel kamos kdysi v S120 s karburatorem...
Netusite nekdo, kde to bere informace o tom, kolik plynu ma pustit ? byl tam takovy ten velky kruhovy bazmek s hadicema.


jak bylo vidno, fakt nepochybuje o tom, ze to ve dvoukile takhle pojede, ale ja nechapu, jak muze vlastne odpojit vstriky a ridit smes uplne nejak mimo ? vzdyt je tam FPR, mapa vstrikovani v jednotce atd, nejde z toho preci udelat facko jen pridanim nejakyho slauchu do sani... nebo se snad tenhle system nejak pripojuje treba na vstriky a podle toho sam davkuje plyn, jako by to byl benzin?? jak pak ale reci off boost nebo on boost rezim, kdy se meni tlak v sani...
:roll:

ach jo, s touhle skutecnosti jsem na vazkach a asi to, ze mi namontuje nejaky perrpettum mobille, ktery budu jezdit kazdy den nastavovat riskovat nebudu..
Vinova S13 - 1990

T25 - 0,8bar , kat už neny, BOV MK II - Minulost... rad vzpominam, 200sx je bezva auto
------------------------------------
ale ted si vozim prdel v XEDOS 9 2,5 V6 - 4WS
a trosku mene z ni boli zada :)

Petr
user
Příspěvky: 167
Registrován: 08.10.2004, 13:31
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 21.10.2005, 20:42

trosku jsem cetl - pochopil jsem spravne, ze montazi LPG naprosto vyradim klasickou RJ v aute a prenecham komletne rizeni smesi jen te jednotce LPG, ktera u nesekvencniho vstriku - tzn. ne primo do kazdeho valce, ale do sani se ridi pouze obsahem kysliku ve vyfuku ? takze vlastne z dvoukila tim udelam schade 120 na plyn ? :?
Asi to docela zrudne pojede, pokud se nepletu, protoze motor dvoukila je trosku slozitejsi nez felicie ? :(
Vinova S13 - 1990

T25 - 0,8bar , kat už neny, BOV MK II - Minulost... rad vzpominam, 200sx je bezva auto
------------------------------------
ale ted si vozim prdel v XEDOS 9 2,5 V6 - 4WS
a trosku mene z ni boli zada :)

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 21.10.2005, 20:44

tak to asi nebude ta pravá cesta :-(

Uživatelský avatar
milonovo
user
Příspěvky: 722
Registrován: 05.10.2004, 20:37
Bydliště: Kolín

Příspěvek od milonovo » 21.10.2005, 21:21

Nejsem teda nějakej machr přes LPG,ale tak trochu o tom něco vím,protože do Coswortha(scorpio) mi ho zrovna dával idiot,kterej přesně jak říkají odpůrci to dělal do škůdek a stálo to za hovno.Tak jsem se po tom začal pídit.
Za těch 18k je to fakt hovadina,pokud o tom chceš uvažovat,je to potřeba udělat pořádně a dát tam něco co bude opravdu fungovat.
To vstřikování má svou řídící jednotku,která by měla mít program pro to auto do kterýho se dává,po přepnutí na LPG se odpojí vstřiky a ta ŘJ bere signál z lambdy a pracuje asi jako normální ŘJ,není na tom nic moc složitýho.Funguje to dejme tomu v octávkách 1,8t atd,takže proč by to nechodilo tady.Ty auta co to maj z výroby maj ty systémy od těch samejch výrobců,který to prodávaj pro dodatečnou montáž.Zavolej do toho Hradce,tam Ti poraděj.(www.ahra.cz)
Nejsou nejlevnější,ale kámoš od nich má vectru na LPG a má na ní cca 900tis.Ten olej se musí měnit minimálně stejně často,to je pravda.
Jinak bych řekl že je to jako s automatem,většina jeho zarytejch odpůrců v něm nikdy nejela.

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 21.10.2005, 22:52

moje řeč s tím automatem dokud jsem to nezkusil měl jsem plnou hubu, ted mám stále radši manuál, ale automat je taky špica,

co se LPG týká, zjištuji něco okolo sekvenčního vstřikování LPG, uvidím co zjistím, co se týká vstřikování kapalnýho LPG, jsou problémy s tryskama (ve vstřicích) uvidím jestli to nějakej výrobce vychytal

Uživatelský avatar
Ondrey
user
Příspěvky: 587
Registrován: 27.09.2004, 15:47
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrey » 24.10.2005, 09:08

Kentoya píše:hrajete si tady na závodníky já osobně leju i do shade shell V-POWER RACING (99oktan) a mám ji i na plyn jezdím tak 50% na obě paliva, a tady kolikrát čtu, že do takovýho auta jako je nisan lejete natural 95 dle mého názoru ---------- než šetřit na natural 95, který je svými oktany zcela nevhodný pro toto auto tak radši LPG , které je opravdu po leteckém benzínu, nejlepší, (nedělám si prdel), ale je fakt, že benzín mi voní z vejfucku a LPG bohužel nikoli, že to bude finančně náročný je mi jasný, (já se pro LPG ještě nerozhodl), nemám zkušenosti s LPG a turbem zároven, ale co tak zjištuji a zajímají mne jen fakta, tak auta na LPG mohou mít i větší výkon než na benzín max zatím 2% a proto jsem hned v prvním příspěvku napsal proč ty oktany nevyužít

jo jinak u karburátoru je ten rozdíl na plyn zrovna poznat u mě je to subjektivně na shade benzín 65 kw plyn 60 kw ale na stříkačkách jsem rozdíl nepoznal (atmosferickejch)
Kentoyo! :wink: jestli má tvoje šáde 65kW, tak smekám, ale zároveň se nedivím, že tam leješ 100okt benzín.. netuším, jak jsi přišel na to, že je N95 naprosto nevhodný pro dvoukila.. výrobce ho předepsal, vůbec mi není jasný, proč by to předepisoval špatně.. :P (jasně, že mluvíme o neupravovaným autě) Ale tvoje šáde taky nebude úplně nedotčená..

A co ta hláška o závodnících? Nějak mi uniknul její význam.. řekl bych, že opravdových závodníků je tu málo (možná jen Martin.. :-) ).. ale my všichni máme - nebo jsme měli - ty auta Rádi.. to velký R je tam záměrně.. :wink:
240 genuine british BHPs covered with British racing green..

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 24.10.2005, 10:36

já mám svoje auto taky Rád :-)
ale za ty prachy, co do něj cpu, chci taky nějakou protislužbu :-)

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 24.10.2005, 11:10

Co sa tyka oktanoveho cisla benzinu: Kentoya ocividne vobec nechape vyznam tohoto pojmu.....Nebudem to rozoberat, je to tu na fore doblba rozpisane, len podotknem, ze nie je vyslovene vhodne liat do motora benzin s vyssim oktanovym cislom ako je potrebne z dovodu, ze benzin s vyssim oktanovym cislom hori pomalsie ako s nizsim......
LPG-velmi odporucam UK forum, je to tam rozobrate, v principe to funguje ako na akom kolvek inom aute, akurat je problem ak chce niekto vyssi vykon s pouzitim LPG, su tam pomerne zavazne problemy so zamrzanim vstrekov pri vyssom mnozstve LPG + kopu dalsich prkotiniek ktorym nerozumiem, kedze LPG ma nezaujima....Takze, UK forum.... :wink:

Conrad
user
Příspěvky: 450
Registrován: 15.10.2004, 12:44

Příspěvek od Conrad » 24.10.2005, 11:17

Teď jsem se dozvěděl, že kolega před časem předělal octavii 1,8 Turbo. Má tam vícebodový sekvenční vstřikování plynu a stálo to 40 8) Jede to prý super a rozdíl nepoznal. Ostatně omezovač u škodovek je známý neduh takže se nedivím. Jinak může kdykoliv i za jizdy přepnout z5t na klasiku a o zbytek se stará automatika. To jen tak pro představu, že těch 18 bude asi někdě jinde . :?

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 24.10.2005, 21:11

ad raddy - hned v prvním příspěvku na toto téma jsem psal že plyn dohořívá ve vejfucku a taky že plyn má vyšší oktany takže předpokládám, že tím jsem objasnil jak je to s oktanovým číslem, a že nééééésu piča

ad raddy - o problému se vstřikama jsem taky psal

ad ondrey - jelikož máte takřka všichni upravený auta, tak proto závodníci (sebe nevyjímaje, já su taky osel a lítám jak dobytek) a proto taky 99 oktanů """"(jasně, že mluvíme o neupravovaným autě)"""" protože neupravených je tu jen pár

taky jsem psal, že při více oktanech = vyšší předstih (není to napsáno úplně stejnýmy slovy, ale je to napsáno tak, že kdo trochu rozumí autům to pochopí

ad martin - já mám svoje auto taky rád, pro plyn jsem se ještě nerozhodl, ale je pravda, že při jízdě na plyn méně trpí klika a ojnice, na úkor vejfucku a svíček (svíčky a vejfuck jsou vyměněný za chvilku, ale GO motoru trvá déle) (jo a olej se nezasírá karbonem, tudíž se karbon neusazuje atd....)

motor shade 65KW pokud někdo z vás byl na jaře ve vyškově a viděl na sprintech jak černý kilo (shade 100) dává ostatním naprdel, tak stejnej motor (dvojče) mám na své shade (akorát já mám dlouhou převodovku, tudíž nevhodné na sprinty) (motory jsme skládali současně proto dvojče)

takže stále tvrdím, že plyn je lepší jako benzín, nejlepší je v kapalným stavu, ale jsou s ním prozatím problémy (cena instalace se sekvenčním vstřikováním stojí cca 35 tausnů a jelikož ročně najezdím cca 70 000 km tak to mám za půl roku zpět) ale zatím s plynem nespěchám, přestože vím, že pro peněženku i motor je to to nej a protože mám svoje auta rád, proč bych jim nedopřál delší život (alespon motorům) kastle se dá nabořit hned za rohem díky pitomcům, kteří ovládají svá auta tak mistrovsky, že je mi stále záhadou, že to není druh na vymření

a můžete mi to dát vyžrat já jsem hladovej a rád se podělím o své názory

PS abych nezapoměl vyšší oktany potřebují taky vyšší kompresi, takže na vychozený motory je plyn a 99 oktan nevhodnej

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 25.10.2005, 07:09

Kentoya: moja poznamka ohladne oktanoveho cisla sa tyka BENZINU, ako si mozes precitat nie PLYNU a bola to moja reakcia na tvoj nazor ze si dovolujeme liat do 200sx 95 oktanovy benzin a chcel som tym povedat ze netreba liat 98okt. benzin tam kde staci 95.....
Je pravda, ze je mozne posunut predzapal pri vyssom oktanovom cisle, ale vsetko ma svoje dovody a aj predzapal na preplnovanom motore sa musi pohybovat v istych hraniciach bez ohladu na palivo.Prilis posunuty predzapal oneskoruje nastup turba, zvysuje vykon a riziko detonacii. Optimalny predzapal na 200sx sa pohybuje okolo 17-18st BTDC, standardne je tovarensky nastavena na 15st. Pokial ma niekdo seriovu 200sx, nie je ziadny dovod pouzivat ine ako predpisane palivo.
Problem paliva a predzapalu je ale oproti atmo motorom este spojeny s tlakom turba a tu sa dostavame do pomerne komplexneho problemu, kde sa treba rozhodnut pre kompromis.
Ako si moze po opatovnom precitani mojho prispevku vsimnut, VOBEC som nereagoval na problem LPG, pretoze ako som napisal mu NEROZUMIEM.

To ci si alebo nie si pica uz musis vediet sam, ja to o tebe (a ani o nikom inom) netvrdim.

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 25.10.2005, 22:48

raddy abychom se vyhnuli hádkám ohledně slovíčkaření
já se celkem dobře vyznám v karburátorovejch a celkem slušně ve stříkačkách a dost slušně v plynu

vím podle toho co píšeš, že jsi tady na tomto foru asi největší odborník na turbomotory a řídící jednotky (a dvoukila)

dalo by se toho jmenovat u obou víc.........

myslím si že je zbytečné mezi sebou polemizovat o základních nastaveních motorů, protože to je u všech motorů alchymie a bez motorové brzdy (popř okamžité lambdy) vždy hokus pokus, a ono to jednou vyjde ("samozřejme tu jsou nějaká pravidla, kterých je radno se držet a jsou známá to píšu kvůli štouralům" ale vždy to záleží od úprav motoru) a pokud se jich člověk drží nic nezkazí

tzn. originál motor 95 oktan půjde bez problémů
upravený motor - dle úprav ale je jasné, že pokud jsou dobré komprese a zvýšený tlak turba (jakožto že to tu má většina) tak 95 oktan přestává být vhodný a začíná být nebezpečný kvůli detonacím (to nepíšu tobě vím že ti to je jasné, to zas kvůli štouralům) a jakmile se šáhne na časování a na vačky tak je 98 skoro nutnost

a protože k tomu většina lidí na tomto foru směřuje, tak proto tady obhajuji plyn, ale stále tvrdím, že já osobně ho na turbomotoru nemám vyzkoušenej, tudíž je to pro mě zatím neznámá, ale myslím si že technologie LPG je tak daleko, že většina normálních uživatelů, i těch s upraveným motorem, bude s plynem max spokojená, a že časem úplně zapomenou na to, že jezdí na plyn, protože rozdíl bude minimální, ale nikoho nebudu přesvědčovat aby si tam plyn vrazil, že to je bomba, to záleží na každém

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 26.10.2005, 07:34

Ja ale vobec nepolemizujem a nehram sa zo slovickami a uz vobec netvrdim ze som tu najvacsi odbornik :? Este raz opakujem, reagoval som na uplne konkretnu vec a to otazku nutnosti pouzivania 98okt benzinu v 200sx, nic viac. Vzdy zalezi od konkretneho cipu, na aky typ paliva je optimalizovany a to sa dozvie uzivatel pri jeho nakupe, resp. je to tu na fore uz dlho zname. V principe je mozne v cipe nastavit nutnost pouzivania akehokolvek paliva v dosledku pouziteho casovania a bohatosti zmesi, ale vzdy na ukor/pridanie vykonu.

Podme spat k debate okolo plynu...
Pozrel si si anglicke forum co som ti odporucal? Samozrejme, pri seriovom aute je plyn uplne v pohode, tak ako na kazdom ino preplnanom benz. motore. Ale skusme odpovedat na otazku, preco sa plyn NEVYSKYTUJE vo vykonovo upravenych preplnanych motoroch, napriem svojmu vysokemu oktanovemu cislu? Pretoze jedna vyhoda je vyvazena (bohuzial) zopar nevyhodami, ktore prakticky znemoznuju dodavat velke objemy plynu do motora.Preto sa to riesi inymi cestami-pouzivanie klasickych tekutych paliv s vysokym oktanovym cislom (teraz nemyslim len benzin).
Este raz opakujem, na sxoc bezi aktualna debata na tuto temu, pisu tam ludia co to robia na 200sx a teda su tam konkretne poznatky a nie len dohady.

Este na zaver, polemizujem tu pomerne zriedka a len na konkretne temy, ktore ma obvzlast zaujimaju a mam moznost sa v debate dozvediet nieco viac. Prosim, neoznacuj ma tu za odbornika a uz vobec nie za najvacsieho, su tu ovela lepsi odbornici ako ja....Moje prispevky su vo velkej vacsine uplne konkretne, v tomto pripade na tento tvoj text:
---------------------------
hrajete si tady na závodníky já osobně leju i do shade shell V-POWER RACING (99oktan) a mám ji i na plyn jezdím tak 50% na obě paliva, a tady kolikrát čtu, že do takovýho auta jako je nisan lejete natural 95 dle mého názoru ---------- než šetřit na natural 95, který je svými oktany zcela nevhodný pro toto auto tak radši LPG , které je opravdu po leteckém benzínu, nejlepší, (nedělám si prdel), ale je fakt, že benzín mi voní z vejfucku a LPG bohužel nikoli, že to bude finančně náročný je mi jasný, (já se pro LPG ještě nerozhodl), nemám zkušenosti s LPG a turbem zároven, ale co tak zjištuji a zajímají mne jen fakta, tak auta na LPG mohou mít i větší výkon než na benzín max zatím 2% a proto jsem hned v prvním příspěvku napsal proč ty oktany nevyužít
---------------------------

Mimochodom, uz si skusal letecky benzin, cize druh PETROLEJA v 200sx?

odkaz na temu na UK fore: http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php?t=178183

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 30.10.2005, 22:19

ad raddy - proč jsem tě označil za odborníka, no protože než něco napíšeš tak to třikrát změříš, no a když to napíšeš tak je to pravdivé

co se týká petroleje (let benz) nezkoušel jelikož nemám velké zkušenosti s turbomotory, jediné auto s turbem které jsem vlastnil byl fiat tempra 2l a jak mi odešlo turbo i s motorem, překopal jsem to na obyč dvoulitr se vším všudy, ale zkoušel jsem ho v karburátorech a je to poznat že je to o něčem jiném, taky jsem zkoušel přidávat ricinový olej i ten je poznat

co se týká plynu stále říkám, že to chce sekvenční vstřikování tekuteho plynu, kde problém s množstvím i ostatní problémy celkem odpadají, jediné dva problémy jsou, u nás nevím kdo to montuje (dělá se to v holandsku a je to v plenkách) a druhý problém je že při kapalném plynu prozatím, (než se vyvine technologie) odchází vstřiky

pro běžné ježdění si myslím, že bohatě plyn může komukoliv vyhovovat i se sekvenčním vstřikováním v plynném stavu a když se bude ten někdo chtít vyřádit tak přepne na benzín

Vím že se dá načipovat jednotka i na 91 oktan, jestli to nekdo chce tak proč ne, ale stále tady všichni honí koně, tak budu stále tvrdit, že 95 oktan je do upravených dvoukil nevhodný

co se týka angl fora díval jsem se, jelikož mám poněkud vyšší věk a ve škole jsem se učil pouze rusky, tak né zrovna všemu v angličtině rozumím ( i když si dokážu ledacos přeložit, ale jedno slůvko chybí a význam je jiný)

jo a zajímali by mne ti větší odborníci, kteří to jsou, že se tak málo učastnují debat a že nejvíc informací o turbomotorech jsem zatím získal z tvých článků

myslím si že jsme si toho mezi sebou napsali dost, a že z mé strany by to mohlo stačit, jelikož se začínám opakovat a proč jsem ti toho vůbec tolik napsal "(Co sa tyka oktanoveho cisla benzinu: Kentoya ocividne vobec nechape vyznam tohoto pojmu.....Nebudem to rozoberat,) kentoya chápe a ví to už 20 let

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 hostů