240sx spojka-řazení

otázky a odpovědi technického rázu
Marek Radim
user
Příspěvky: 47
Registrován: 17.11.2005, 18:53

240sx spojka-řazení

Příspěvek od Marek Radim » 17.11.2005, 19:38

Čím to asi bude?
Řazení: Když je auto v klidu(stojí) tak jde řazení z 1 na 2 ůplně v pohodě.
Když auto rozjedu na 1 a pak chci zařadit 2 tak to jde jakoby přes nějaký zub.
Abych nemusel řadit přes zub,tak musím řadit z 1 na 2 pomalu-pomalu do mezi polohy,chvíli počkat cca 2 s a pak pohyb dokončit a řazení jde pak čistě. Že by byl špatný,nebo přilepený sinchron?
Dík za odpověď.

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 17.11.2005, 20:04

Presne tak, synchron (synchronizacni krouzek) slouzi pro srovnani rychlosti otaceni hnaci a hnane hridele pred zasunutim rychlosti, tedy nez jdou ozubena kola do zaberu. Pokud je vymlety, opotrebovany nebo i jen "zalepeny" usadami, starym srazenym olejem, pilinami atd., nesynchronizuje, klouze nebo nestaci z nejakeho duvodu srovnat rychlosti, jde razeni "pres zuby". Proplachnout prevodovku, vymenit olej, a pokud to nepomuze, vyjde levneji sehnat jinou nez opravovat stavajici. Bezna cena je 1500-2000Kc, za ty prachy bych to ani nerozdelaval.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Heini » 17.11.2005, 20:19

Přesně tak synchrony v p..... !

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 17.11.2005, 20:44

ještě to může dělat málo vypínající spojka

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 17.11.2005, 20:47

...to by se asi neprojevovalo jen mezi 1 a 2, ale jinak je to taky jedna z moznosti. Kdyz jsem mel cerstve namontovanou lamelu, par desitek km trvalo, nez si sedla a mohl jsem normalne radit.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Marek Radim
user
Příspěvky: 47
Registrován: 17.11.2005, 18:53

Příspěvek od Marek Radim » 17.11.2005, 20:48

Chystám se měnit spojku,pak dám vědět jak to dopadlo.Osobně si myslím ,že příznaky řazení přes zub zůstanou.

Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Heini » 17.11.2005, 20:52

Jestli při přeřazení musí dát meziplyn jinak to jde přes zoubky, tak to budou.
Ale zkus nejdříve olej.

Marek Radim
user
Příspěvky: 47
Registrován: 17.11.2005, 18:53

Příspěvek od Marek Radim » 17.11.2005, 20:58

Vyměním,a pak dám vědět jaký bude výsledek.

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 17.11.2005, 21:08

S tim meziplynem - malokdo to umi pouzivat, takze asi tak: pri razeni nahoru se musi 2x proslapnout spojka (bez dotyku s plynovym pedalem). Pri razeni dolu se dava meziplyn, aby se zvysily otacky hnaci casti a co nejvic se priblizily otackam, ktere odpovidaji aktualni rychlosti jizdy na ten snizeny stupen, ktery chceme zaradit.

Prakticky - nahoru: jedu na pocatecni (nizsi) kvalt - spojka - prevodova paka na neutral - spojka pustit - spojka seslapnout - zaradit vyssi kvalt - spojka pustit.

Dolu: jedu na pocatecni (vyssi) kvalt - spojka seslapnout - kvaltpaka na neutral - plyn na pozadovane otacky - spojka seslapnout - zaradit nizsi kvalt - spojka pustit.

P.S. ...a musi se to zvladat pekelne rychle :lol:
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
remo
user
Příspěvky: 1020
Registrován: 08.11.2005, 14:48
Bydliště: Bratislava/Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od remo » 18.11.2005, 00:23

taketo podobne sa stava aj mne na byvalej IDANOWej ked radim z 1 do 2 za studena alebo ked auto stoji povedzme pol dna tak sem tam skoci cez zub. Ale ked sa uz zohreje ta to ide bez porblemov a zuby nechytaju.
remo

200SX S13, 1991 dovoz z DE
BOV ventil, filter priameho sania GREEN do 450PS, FMIC Kit, bateria premiestnena do kufra, apex performance podvozok, walbro pumpa, drift volant, shortshifter, 17" Alessio 215 a 225, budiky tlak+teplota oleja a boost, EBC HKS ECV IV, svarosvor, T28 Turbo s S14 chip S2 a 1Bar na turbe, odvetranie vaciek, camber bolts, skrupiny Spacro Sprint, 5 bodove pasy, D2 hydraulicka rucka, vyhadzany komplet interier, predna aj zadna rozpera, ulozenie motora a prevodovky na pevno na hlinikoch, vsetky hlinikove remenice, velky vodny chladic, jednoidielny kardan, odlahceny zotrvak, kovokeramika,

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 18.11.2005, 01:33

remo píše:taketo podobne sa stava aj mne na byvalej IDANOWej ked radim z 1 do 2 za studena alebo ked auto stoji povedzme pol dna tak sem tam skoci cez zub. Ale ked sa uz zohreje ta to ide bez porblemov a zuby nechytaju.
na to je jednoduchej recept:

za studena auto nevytáčet nad 3000 a po zahřátí to už půjde samo :-)

Uživatelský avatar
remo
user
Příspěvky: 1020
Registrován: 08.11.2005, 14:48
Bydliště: Bratislava/Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od remo » 18.11.2005, 01:49

no za studena by ma to ani nepadlo vytacat na viac:D:D

nie je to nijak tragicke, ale sem tam to citit na pake. a este sa stava z casu na cas problem pri radeni spiatocky tam skoci na niekolky krat.
remo

200SX S13, 1991 dovoz z DE
BOV ventil, filter priameho sania GREEN do 450PS, FMIC Kit, bateria premiestnena do kufra, apex performance podvozok, walbro pumpa, drift volant, shortshifter, 17" Alessio 215 a 225, budiky tlak+teplota oleja a boost, EBC HKS ECV IV, svarosvor, T28 Turbo s S14 chip S2 a 1Bar na turbe, odvetranie vaciek, camber bolts, skrupiny Spacro Sprint, 5 bodove pasy, D2 hydraulicka rucka, vyhadzany komplet interier, predna aj zadna rozpera, ulozenie motora a prevodovky na pevno na hlinikoch, vsetky hlinikove remenice, velky vodny chladic, jednoidielny kardan, odlahceny zotrvak, kovokeramika,

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 18.11.2005, 09:56

To mne se obcas (casto) nepodari zpatecku zaradit vubec, musim kousek s autem "cuknout" na 1 dopredu a zkusit znovu. Asi se trefuju zubem na zub nebo co a musim se pohnout, abych trefil mezeru...

Poznamka: zpatecka a jednicka se nesynchronizuji!!! :?
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
Matysek
user
Příspěvky: 635
Registrován: 03.02.2005, 08:49
Bydliště: Jihlava/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matysek » 18.11.2005, 10:37

Mám úplně stejnej problém jako Doublejay a musím ho řešit taky tak. Je to docela na pytel když musím někam zacouvat a u toho popojíždět dopředu nedejbože když musí ostatní řidiči čekat a nebo když si zaparkuju čumákem těsně před stojící auto což už se mi taky stalo pak nemůžu už ani dopředu a dozadu to taky nejde :evil: :?

Uživatelský avatar
remo
user
Příspěvky: 1020
Registrován: 08.11.2005, 14:48
Bydliště: Bratislava/Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od remo » 18.11.2005, 12:01

no aspon vidim ze mame podobny problem. ja aspon zatial nemusim posuvat na 1 dopredu staci ked trochu pretocim s pustenou spojkou a uz to ide do poho.
remo

200SX S13, 1991 dovoz z DE
BOV ventil, filter priameho sania GREEN do 450PS, FMIC Kit, bateria premiestnena do kufra, apex performance podvozok, walbro pumpa, drift volant, shortshifter, 17" Alessio 215 a 225, budiky tlak+teplota oleja a boost, EBC HKS ECV IV, svarosvor, T28 Turbo s S14 chip S2 a 1Bar na turbe, odvetranie vaciek, camber bolts, skrupiny Spacro Sprint, 5 bodove pasy, D2 hydraulicka rucka, vyhadzany komplet interier, predna aj zadna rozpera, ulozenie motora a prevodovky na pevno na hlinikoch, vsetky hlinikove remenice, velky vodny chladic, jednoidielny kardan, odlahceny zotrvak, kovokeramika,

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 172 hostů