Olej v motoru

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Marek Radim
user
Příspěvky: 47
Registrován: 17.11.2005, 18:53

Olej v motoru

Příspěvek od Marek Radim » 19.11.2005, 12:15

Během dvou let co vlastním SX jsem třikrát měnil olej 10W40 Valvoline a filtr od Nissanu.Přesto mi vždy olej po několika odjetých km trochu zčernal.Předchozí majitel tam prý lil Schel 15w40.

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 19.11.2005, 15:34

Pokud vim tak kdyz olej cerna tak je to jedine dobre, protoze ti rozpousti usazeniny ktere se tvori v motoru a hlavne z vetsi casti ti bude rozpustet usazeniny ktere tam vznikly pravdepodobne tim ze nekdo daval bud nekvalitni olej nebo ho nemenil v predepsanych intervalech.

Na mem motoru kdyz delali generalku hlavy tak musel mechanik z jednoho imbusu co drzi hlavu v bloku vydolovat usazeniny z otvoru pro klic aby tam ten klic vubec mohl nasadit :shock: A pry ten motor celkove nebyl moc cisty, ne nic strasneho.

Od te doby co mam auto tak jsem mel dve vymeny oleje po 5000km, tak ted udelam vymenu po 2500km aby se to trosku jeste vyplachlo a pak se budu drzet opet tech 5000km
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Katany
user
Příspěvky: 911
Registrován: 05.10.2004, 17:35
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej v motoru

Příspěvek od Katany » 19.11.2005, 16:54

Marek Radim píše:Během dvou let co vlastním SX jsem třikrát měnil olej 10W40 Valvoline a filtr od Nissanu.Přesto mi vždy olej po několika odjetých km trochu zčernal.Předchozí majitel tam prý lil Schel 15w40.
nebo spatne komprese ... muze prochazet smes pres krouzky a olej zcerna na to sup ... z vlastni zkusenosti !!!

Marek Radim
user
Příspěvky: 47
Registrován: 17.11.2005, 18:53

Příspěvek od Marek Radim » 19.11.2005, 18:31

Pokud by to byla špatná komprese a olej by šel pres kroužky,tak by šel z výfuku zároveň i černý kouř,což se v mém případě neděje a nikdy mi podle rysky neubyval olej . Když jsem měl sundané víko motoru,tak motor byl super čistý bez uazenin.

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 19.11.2005, 18:43

Marek Radim píše:Pokud by to byla špatná komprese a olej by šel pres kroužky,tak by šel z výfuku zároveň i černý kouř,což se v mém případě neděje a nikdy mi podle rysky neubyval olej . Když jsem měl sundané víko motoru,tak motor byl super čistý bez uazenin.
No treba nekdo generalkoval hlavu nebo ji z nejakeho jineho duvodu cistil. To neznamena ze spodek motoru musi byt taky cisty
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
street.racer
user
Příspěvky: 395
Registrován: 07.11.2004, 01:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer » 20.11.2005, 06:57

Toho bych se opravdu nebal.
Funkce motoroveho oleje neni pouze mazani, ale i zamezeni korodovani, cistici schopnost, izolacni schopnost, chlazeni, rozvnomerne rozprostirani tepla atd.
Na olej pusobi mnoho negativnich vlivu, ktery snizuji jeho vydrz. Je to zredovani benzinem, zanaseni, a jedna z veci co mu nejvice skodi je NOx, ktery je v blow-by gas. Bohuzel vznikani NOxu nejde nijak zamezit.

Navic ciste technicky, olej zachovava svoji puvodni strukturu uhlovodiku jen behem prvnich kilometru, pak se zacina narusovat struktura a zivotnost oleje jen a jen klesa. Navic motorovy olej ma dostatecne parametry pouze max. 500 km :!:

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 20.11.2005, 23:06

Marek Radim píše:Pokud by to byla špatná komprese a olej by šel pres kroužky,tak by šel z výfuku zároveň i černý kouř...
Na to zapomen, ja mel komprese mezi 7,5-8,5 a z vyfuku mi neslo nic. Olej byl po 900km jako uhel a navic zredeny benzinem...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Katany
user
Příspěvky: 911
Registrován: 05.10.2004, 17:35
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Katany » 20.11.2005, 23:59

doublejay píše:
Marek Radim píše:Pokud by to byla špatná komprese a olej by šel pres kroužky,tak by šel z výfuku zároveň i černý kouř...
Na to zapomen, ja mel komprese mezi 7,5-8,5 a z vyfuku mi neslo nic. Olej byl po 900km jako uhel a navic zredeny benzinem...
presne tak

Uživatelský avatar
240SX
user
Příspěvky: 220
Registrován: 20.12.2005, 17:36
Bydliště: Frenštát p.R.

Příspěvek od 240SX » 26.12.2005, 12:27

Katany píše:
doublejay píše:
Marek Radim píše:Pokud by to byla špatná komprese a olej by šel pres kroužky,tak by šel z výfuku zároveň i černý kouř...
Na to zapomen, ja mel komprese mezi 7,5-8,5 a z vyfuku mi neslo nic. Olej byl po 900km jako uhel a navic zredeny benzinem...
presne tak
Dá se nějak zjistit špatná komprese aniž bych použil měřák?

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 26.12.2005, 12:29

no nepojede ti to dobře,bude ti to žrat olej,..a dalši výsledky,... ale proč ji nezměřit?
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
240SX
user
Příspěvky: 220
Registrován: 20.12.2005, 17:36
Bydliště: Frenštát p.R.

Příspěvek od 240SX » 26.12.2005, 12:34

blázen píše:no nepojede ti to dobře,bude ti to žrat olej,..a dalši výsledky,... ale proč ji nezměřit?

Ale já už psal,že mi to olej nežere :evil: a momentálně nevím,kde bych sehnal měřák :cry: ,vžádném připad nejdu do servisu :evil: .
Kdyby někdo bydlel poblíž Nového Jičína ,byl bych mu vděčný kdyby mi tu kompresi změřil :P (hodnoty mám v manuálu)

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 26.12.2005, 12:36

proč nezajdeš do servisu? :shock: dyt jim daš na pivo a oni ti to změřej. nebo mi neřikej že nemaš žadneho kamoše automechanika :?:
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 31.12.2005, 20:19

a až zjistíš, že máš špatný komprese a motor půjde na go tak ho kompletně odkarbonizuj a příště ti černat nebude

Uživatelský avatar
240SX
user
Příspěvky: 220
Registrován: 20.12.2005, 17:36
Bydliště: Frenštát p.R.

Příspěvek od 240SX » 08.01.2006, 18:28

Já si myslím,že to bude špatným výfukovým potrubím,zanesené atd a plyny se proto vracejí ve velké míře zpět do válce.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 hostů