2800RPM na volnobehu :)

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
rozum
user
Příspěvky: 1978
Registrován: 13.09.2005, 19:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

2800RPM na volnobehu :)

Příspěvek od rozum » 23.04.2006, 11:25

dneska sem nakopnul auto po par mesicich a nechapal pohled na otackomer. tlacilo to 1600ot/min a po lehkym seslapnuti plynu to stouplo az na 2800 a neslo dolu. cim to muze byt? jedina vec co sem udelal je, ze sem vytah radio a nemam tam ted vrtuli.
a pak sem z tech dvou modrych hadic na obrazku udelal jednu, ale to na to snad nema velky vliv, zkousel sem i nastavovat ten unidentified valve a nic se nestalo...
Obrázek

Uživatelský avatar
rozum
user
Příspěvky: 1978
Registrován: 13.09.2005, 19:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rozum » 23.04.2006, 16:16

no sem debil, ten unidentified valve je serizovac volnobehu. chtel sem ten thread smazat, ale treba to nekomu pomuze.

Uživatelský avatar
rednissan
user
Příspěvky: 180
Registrován: 09.10.2005, 20:25
Bydliště: Strakonice, Jižní čechy

Příspěvek od rednissan » 23.04.2006, 16:30

Pořádně sem nepochopil proč to takle zapojit, v čem je význam.

Jestli můžu tak navážu na téma s dotazem: když mám studenej motor tak mam cca 1500ot., po zahřátí spadnou na 800ot., to je normální, ale někdy to spadne ještě na třetí stupeň cca 450ot. prošel sem snad vše.

Ještě jedna: Někdy mam "sitič" i když je motor teplý, ale čidlo je v pořádku

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 23.04.2006, 17:53

rednissan píše:Pořádně sem nepochopil proč to takle zapojit, v čem je význam.

Jestli můžu tak navážu na téma s dotazem: když mám studenej motor tak mam cca 1500ot., po zahřátí spadnou na 800ot., to je normální, ale někdy to spadne ještě na třetí stupeň cca 450ot. prošel sem snad vše.

Ještě jedna: Někdy mam "sitič" i když je motor teplý, ale čidlo je v pořádku
ten "sitic" nie je spojeny a zavysly na ziadnom cidle....je to mechanicka zalezitost a ako taka nachylna na poruchy. V pripade poklesu na 400rpm to vidim na problem s TPS, kde sa nezopne snimac volnobehu.

Uživatelský avatar
rednissan
user
Příspěvky: 180
Registrován: 09.10.2005, 20:25
Bydliště: Strakonice, Jižní čechy

Příspěvek od rednissan » 23.04.2006, 21:15

TPS skusim vyměnit.
Jestli to dobře chápu, tak je sitič mechanický, podle teploty motoru, našel sem ho v manuálu, ale ECU tam musí pustit víc benzínu? takže musí vědět že je motor studenej?

Uživatelský avatar
porsacek
user
Příspěvky: 278
Registrován: 26.02.2006, 19:47
Bydliště: Praha

Příspěvek od porsacek » 24.04.2006, 01:05

TPS je snimac volnobehu a sktici klapky :?: :?:
Ptam se bo me to dela taky a hlavne me to aka benal z vejfucku na 100 tak mam spotrebu 15-17 litru a kdyz je teply tak kolisaj otacky ale dnes to neudelalo ani jedou tak :shock: :shock:
Nissan 200sx 1.8 turbo rv:93 Blow off valve MK II red,sportovní filtr.PREMIUM COIL OVER KIT KONI SPORT
Toyota Avensis 2.0 D-4 150hp www.toyotaklub.cz

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 24.04.2006, 07:17

rednissan píše:TPS skusim vyměnit.
Jestli to dobře chápu, tak je sitič mechanický, podle teploty motoru, našel sem ho v manuálu, ale ECU tam musí pustit víc benzínu? takže musí vědět že je motor studenej?
vysvetlenie pojmov:
zvysene volnobezne otacky pri studenom motore-mechanicka zalezitost, ulahcuje beh motora za studena.

sitic-elektronicka zalezitost, riadena cidlom teplota motora, ECU davkuje viacej benzinu

podtlakova regulacia FPR-pri seriovom zapojeni ECU prepne solenoid a FPR je regulovany atmosferickym tlakom a dava vyssi tlak benzinu. Funguje to v sucinnosti so siticom.

Uživatelský avatar
Goodziller
user
Příspěvky: 1314
Registrován: 30.10.2005, 11:34
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goodziller » 24.04.2006, 11:13

porsacek píše:TPS je snimac volnobehu a sktici klapky :?: :?:
Ptam se bo me to dela taky a hlavne me to aka benal z vejfucku na 100 tak mam spotrebu 15-17 litru a kdyz je teply tak kolisaj otacky ale dnes to neudelalo ani jedou tak :shock: :shock:
Me to delalo taky a ten trotl senzor (snimac natoceni klapky) jsem rozebral, vycistil a hlavne ho spravne nastavil... Popis je tu nekde napsanej, ale musi byt natoceny tak aby dva kontakty byly spojene a jakmile s tim pootocis tak se rozepnou a druhe dva fungujou jako potenciometr...... Jestli kecam kraviny, tak me nekdo opravte.... :roll:

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 24.04.2006, 11:30

je to presne ako hovoris. nemusi to byt na 100% kvoli TPS, ale bude dobre zacat prave tymto snimacom. Na zaciatko ho ani netreba rozoberat, staci premerat spinac volnobehu a odpor potenciometra. V manualy je to nadherne popisane, s obraztokami a hodnotami. :wink:

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 171 hostů