Detonační spalování?

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
Misan
user
Příspěvky: 47
Registrován: 11.08.2006, 15:42
Bydliště: Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Detonační spalování?

Příspěvek od Misan »

Ahoj Nisaňáci. 8)
Potřeboval bych poradit s tímto "menším" problémem. Začal bych takto: Nedávno jsem potřeboval vyrazit na delší cestu,ale co se nestalo.Po zařazení rychlosti a rozjetí auto sebou cukalo, tak vyřadím a sleduju volnoběh (OK),to udělám tak 3x a pak se z vyfuku vyvalil kouř.Ale den před tím jsem normálně najel tak 300km.V servise mi řekli, že to bylo svíčkama,ale po jejich výměně jsem si všiml, že chod motoru je sice rovnoměrný,ale po zahřátí a klesnutí volnoběžných otáček na 850 (celou dobu pak drží) sebou motor často cukne a z výfuku se ozývají tlumené detonace,což před výměnou nedělalo.Odpovědí mi bylo,že to nic není...Na motoru je děláno,proto se chci o něj co nejlíp starat a proto se taky ptam,jestli s tim nekdo nema zkusenost,s autem hodlám najezdit jeste spoustu km. Dík za každou odpověď.
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

detonacne spalovanie je nieco uplne ine a v tvojom pripade sa jedna skor o vynechavanie zapalovania. sviecky by mali vykazovat znamky zanesenia...kedze ako vravis sviecky su nove (ale nikdy nie je naskodu sa presvedcit ci tam je spravny typ sviecok) tak to moze byt sposobene jednou z nasledujucich veci, alebo aj ich kombinaciou:

1, vadna cievka (skontroluj kable a konektory na cievkach)
2, zle nastaveny predzapal (CAS, rozvody)
3, problem s AFM
4, vnikanie falosneho vzduchu
5, teoreticky problem s kompresiou (to ale moze byt sposobene zle nastavenym predzapalom alebo rozvodnmi)
6, mozno zosilnovaci tranzistor
7, spusta dalsich neurcitych veci ktore do tohoto auta napchali japonci pre pripad keby prils dlho fungovalo 8)

Na tvojom mieste by som zacal od najjednoduchsich veci v tomto poradi:

1, odpoj AFM a sleduj ci bude volnobech kludny
ak ano, bude zly AFM alebo bude niekde vnikat falosny vzduch

2, vyber vsetky sviecky a zisti ci je niektora konkretne cierna
ak ano, vymen medzi sebou cievky ci sa zacne zanasat druha sviecka
ak ano, je zla cievka alebo kabel k nej

3, skontroluj konektor a kabel k tranzistoru

4, nechaj si zmerat predzapal

5, informuj nas o vysledku

EDIT: ak nic vyssie uvedene nepomoze, este bude dobre skontrolovat regulator tlaku paliva (a tlak paliva) a senzor teploty motora
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay »

Temer vsechno podstatne bylo napsano vyse, ale ja se pridam taky s jednou troskou do mlyna. Pokud jsem spravne pochopil ty akusticke efekty z vyfuku "detonace", krome zapalovani nespaleneho benzinu ve vyfukovem potrubi z pricin, ktere uvedl Raddy, to muze byt zpusobeno jeste netesnicimi nebo lepicimi se ventily. Kdyz nechas auto bezet na volnobeh, kdy k tomu jevu dochazi, vezmi si list novin, drz ho za horni rohy a spodni casti se pribliz k vyfuku. Pokud pri tom projevu maji noviny snahu prilepit se k vyfuku "skocit dovnitr", je to urcite tim (nebo taky spatnym predstihem/rozvody, preskocenym remenem o zub atd). Mel jsem to pred generalkou taky. Obcas jakoby vynechalo zapalovani na jednom valci a vyfuk se v tom okamziku pokusil (lehce, nestane se to) ty noviny nasat. Jeden vyfukovy ventil nedoviral a pri sani motoru v tom valci mel zpozdeni, nez cestu do vyfuku uzavrel. Nezkoumal jsem, jestli nedoseda, netesni, je blbe gufero, hydrostel, protoze jsem uz byl rozhodnuty pro tu g.o.

EDIT2: Pokud by to bylo tim ventilem, klidne se to muze tvarit jako svicka/civka/kabel/power tranzistor atd. Pokud ventil nedovre, cast vstriknuteho paliva muze uniknout do vyfuku, ve valci nemusi dojit pri stlacovani ke spravnemu tlaku, nemusi dojit k zapaleni nebo uplnemu prohoreni smesi atd.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Uživatelský avatar
Misan
user
Příspěvky: 47
Registrován: 11.08.2006, 15:42
Bydliště: Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Misan »

Problém jest vyřešen :idea: .Motor si vrní jako malý kotě :twisted: Dnes jsem tam dal nové svíčky NGVéčka a vyhodil tam servisem dané BRISKY typu Super DR15YC, což jsou pro tyto auta absolutně nevhodné, předepsána jsou, když už BRISKY, tak Silver DR14YS nebo Platinum DR14YPP. Jinak díky za veškeré typy, do budoucna vím na co si pak ještě dávat pozor. Asi fakt se vyplácí chceš-li něco pořádně, udělej si sám.
Odpovědět