Predstih zapalovani nastaveny na 5° pred horní úvratí

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Predstih zapalovani nastaveny na 5° pred horní úvratí

Příspěvek od 935Baby » 22.09.2006, 22:29

Tento tyden jsem koupil stroboskop na mereni zapalovani a tak jsem ho dnes zmeril.

A nameril jsem 5° :shock: :shock: :shock: pred horní uvrati.

Predpokladam ze jsem meril spravne.

Na CAS i na vacce je ozubeni v poradku a půlměsičkový výstupek tam take je.

Nejak mi nepripadlo ze by aute jelo nejak divne. Zadne detonace jsem neslysel - mozna je to tim ze jsem je nikdy ve skutecnosti neslysel tak je nepoznam. Ale co jsem cetl jak zneji (raddy jednou popisoval ze je to jako kdyz se sypou kulicky na plech, nebo tak nejak to rikal :) )tak ten zvuk jsem nikdy neslysel.

Turbo mi tlaci 0,7baru a auto ma nasledujici upravy:
konus filtr KN, koncovy ladeny tlumic a de-cat

Tak jsem to nastavil stroboskopem na tech 15° a pojedu to jeste projet. I v pripade ze to predtim bylo spravne tak ted nemuzu uz nic posrat, maximalne to blbe pojede protoze jsem to zapalovani vlastne nastavli o 10 stupni vic na advanced - to znamena drive mi to zapali.

Takze pokud to bylo pred tim spravne na tech 15° tak ted tam budu mit 25° pred horni uvrati.

Asi me z toho jebne.

Motor asi dostaval poradnej zahul jestli to opravdu predtim bylo nastavene na tech 5°C co???
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 23.09.2006, 03:31

Jenom na zacatek musim rict ze nejak moc tem detonacim nerozumim - budu to muset nejak nastudovat - to jenom poznamka v memu predchozimu prispevku kde jsem psal nejake blbosti o predstihu vs detonace.

Byl jsem auto project s tim snad dobre nastavenym predstihem na 15° pred TDC. Auto jelo skvele - zdal se mi narust vykonu tak cca 30koni.

Nyní mam CAS skoro na doraz otoceny proti smeru hodinovych ručiček.

Kdyz bych ten predstih pred tim spatne zmeril a misto tech 5° tam bylo 15° tak bych po mem chybnem nastavovani vlastne celkove nastavil predstih 25°.

Jelo by aute s predstihem 25° lepe nez s predstihem 15°????
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 23.09.2006, 09:39

predstih 5st pred h.u. znamena velmi potlaceny predzapal, ktory potlaca detonacie, znizuje vykon a zvysuje teplotu vyf. plynov.

s predstihom 25st bude mat motor ovela vyssi vykon ako s predstihom 5st, avsak spalovanie bude prebiehat pri ovela vyssom tlaku a tym padom teplote, motor bude ovela viac nachylny na detonacie.

myslim ze mas problem s CAS alebo s rozvodovym remenom, ak mas cas vytoceny uplne dolava.
Davaj si velky pozor, pretoze ak je predzapal skutocne 25st (cize zvyseny o 10st oproti normalu), tak pri tlaku 1bar takmer na 100% znicis piesty.
Moze sa stat ze sa ti predzapal meni, takze mozno na volnobehu namerias 15st, ale pri plnej zatazi sa moze predzapal zvysit.

viem co hovorim, robim totiz znova GO a dovod: kusy piestov isli dole vyfukom...

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 23.09.2006, 16:30

leda ten vzduch/směs pořádně chladit
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 23.09.2006, 18:01

Takze nejnovejsi verze je zo to mozna mam nastavene primo na TDC :shock:

viz:

http://www.sxoc.co.uk/vbb/showthread.php?t=240760

Kurva ze ja jsem ten stroboskop kupoval.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 23.09.2006, 18:15

935Baby píše:Takze nejnovejsi verze je zo to mozna mam nastavene primo na TDC :shock:

viz:

http://www.sxoc.co.uk/vbb/showthread.php?t=240760

Kurva ze ja jsem ten stroboskop kupoval.
prilis maly predzapal (na TDC) je tiez velmi nebezpecny, pretoze moze dojst k iskre ked sa piest uz hybe smerom hole za DOLNOU uvratou.

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 23.09.2006, 18:35

Tak to vypada ze ty debliove co prodavaji ten stroboskop v CR napsali spatne navod a ja podle toho spatneho navodu postupoval. :twisted:

Hovada, jestli se mi kvuli tomu stalo neco s motorem :twisted: I kdyby tak co si na nich vemu? Soudit se snima?

Prozkoumal jsem pak anglicky navod a z toho tam nejak (i kdyz ne uplne srozumitelne) vyplyva jak spravne postupovat.

Asi s nima v pondeli budu mit hodne ostrou konverzaci :twisted:

Jen tak pro zajimavost prepis navodu co jsem dostal k tomu stroboskopu:
Měření a nastavení předstihu:

1) Připojte stroboskopickou lampu na baterii vozidla. Červenou na + pol a černou na - pol
2) Světelný impulz je většinou spouštěný vysokonapěťovým impulzem 1. válce. V případě nejasnosti použijete příručku vozidla
3) Připoje indukční kleště na příslušný vysokopnapěťový kabel (očištěný) tak, aby šipka na kleštích směřovala k zapalovací svíčce
4) Nastartujte motor (uvedený na provozní teplotu) a uveďte ho do otáček pro nastavení předstihu dle údajů v příručce vozidla (okolo 2000 ot./min). Stlačte tlačítko na rukojeti stroboskopické lampy. Otočným ovladačem nastavte předepsanou hodnotu. Záblesky lampy nasměřujte na dvojici značek na bloku motoru a řemenici klikového hřídelo. Tyto by měly být viděny v poloze jedna proti druhé (stroboskopický efekt). V prípadě že tomu tak není, pokračujte dalším bodem tohoto návodu.
5) Uvolněte šrouby, které připevňují rozdělovač. Pozor na přílišné uvolnění - rozdělovač by se mohl svévolně otáčet.
6) Otáčejte rozdělovačem až se obě značky dostanou proti sobě.
7) Utáhněte šrouby rozdělovače
8)Znovu přezkoušejte nastavenou hodnotu
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 23.09.2006, 18:53

navod mi az na tie otacky pripada spravny. a v servisnom navode mas otacky pre nastavenie uvedene-850....

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 23.09.2006, 18:57

raddy píše:navod mi az na tie otacky pripada spravny. a v servisnom navode mas otacky pre nastavenie uvedene-850....
otačky to vím že mají být na volnoběh, to nereším

Ty jsi asi Raddy nečetl na UK foru jak jsem daval ten odkaz - tam je to napsane o tom meření. To co je duležite oni v tom navodu vúbec nemají psano !!!!!

Ten stroboskop co mam neni obyčjný stroboskop - tento ma potenciometr na štelovaní záblesku.

To znamena že se musí nastavit rysky na řemenici následovně:

TDC na řemenici musí být v jedně lajně s pevnou ryskou na bloku. To aby byli v jedne lajne docílíš tím že otáčíš tím kolečkem na stroboskopu. Po té co ty dvě rysky sedí tak odečteš hodnotu zapalovaní na displeji stroboskopu. Pokud hodnota odečtená z displeje neodpovídá je potřeba pomocí CAS doladit předstih.

Toto zdaleka není psáno v tom čekém návodu.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 23.09.2006, 19:06

aha, uz tomu rozumiem...
ked po odcitani na lampe bude hodnota mimo pozadovany rozsah, tak treba potocit CAS, znova nastavit koleckom na lampe na TDC a odcitat hodnotu, chapem to aspravne?
no tak to nastav podla anglickeho navodu a CAS by mal byt v strede..

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 23.09.2006, 19:07

Kupil si moc zlozity stroboskop. Alebo ani nie len si nemal nic na nom nastavovat. Ten co si kupil je napr. pre tych co nemaju na remenici rysky na odcitanie predstihu len jednu na TDC alebo ak merias hodnotu, ktora na remenici nieje vyznacena (napr 25 stupnov u 200sx tazko odcitas).

Preto si mal nastavit potakom 0 a meriat to klasicky ako je to v navode.

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 23.09.2006, 19:09

kenivruh píše:Kupil si moc zlozity stroboskop. Alebo ani nie len si nemal nic na nom nastavovat. Ten co si kupil je napr. pre tych co nemaju na remenici rysky na odcitanie predstihu len jednu na TDC alebo ak merias hodnotu, ktora na remenici nieje vyznacena (napr 25 stupnov u 200sx tazko odcitas).

Preto si mal nastavit potakom 0 a meriat to klasicky ako je to v navode.
No to asi ano, ale chtel jsem neco co bude merit i otačky a že se z toho vyklube takovej chytak jsem nečekal :cry:
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 23.09.2006, 19:12

raddy píše:aha, uz tomu rozumiem...
ked po odcitani na lampe bude hodnota mimo pozadovany rozsah, tak treba potocit CAS, znova nastavit koleckom na lampe na TDC a odcitat hodnotu, chapem to aspravne?
no tak to nastav podla anglickeho navodu a CAS by mal byt v strede..
Ano presne tak. Jeste na to vecer vletim a dam vedet.
Jinak az nekdo bude na srazu potrebovat rozstelovat predstih jsem k dispozici :lol:

Ale ne, ted už s tím budu umět měřit v podstatě cokoliv 8)
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
UDC-team
user
Příspěvky: 100
Registrován: 02.09.2006, 09:35
Bydliště: Sadová okr.HK

Příspěvek od UDC-team » 23.09.2006, 19:26

Tendle stroboskop je nahodou dobrej! kolik tě stál???
Máme dvě zatím seriove s13 jedna po GO druha čeká na SR20DET.
A taky Escorta 1.6 turbo na MV 400m za 14,614s.
Kdo má zájem o GO tak jsme tu!

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 23.09.2006, 21:19

já mám ještě starej dobrej z NDR a šlape mi jak hodinky a předstih jsem dal na 15 a budu zkoušet do 20 až na to bude čas, jinak jen tak zkusmo když dám CAS na doraz do leva tak mám předstih okolo 25 a víc už to nejde

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 117 hostů