Žere olej

otázky a odpovědi technického rázu
Zamčeno
miki
user
Příspěvky: 104
Registrován: 26.09.2006, 19:40

Příspěvek od miki » 27.09.2006, 18:21

ty rozmyslas nad zakonmi fyziky??? PCV je ventil, ako sam pises, ventil nieco otvara a zatvara... ventil v hlave, ci uz saci,alebo vyfukovi vyraba podtlak? nie deli dva prostredia, kde je rozdiel tlakov... vyveva ti vyraba podtlak a tak isto piest pri zavretej klapke ked sa pohynuje smerom dole! ako nahle je v sani pretlak, tak odvetranie je vyvedene za filter, lebo PCV je zavrety...! PCV je na konci spolocnej casti sacieho potrubia... vysvetli mi, ako PCV vyraba podtlak, ked v sani je podtlak...? PCV len uzavrie odvetranie klukovky pri pretlaku v sani, aby sa nestalo to, ze tlak ti miesto do valca bude odchadzat cez hlavu za filter pred turbo...

miki
user
Příspěvky: 104
Registrován: 26.09.2006, 19:40

Příspěvek od miki » 27.09.2006, 18:25

ty kokos, toto ne. zober si flasu 2L aspon, idealna je priehladna, napln ju vodou, prevrat plniacim hrdlom dole a otvor ho... ako sa dostane do flase vzduch? poviem to uz sposobom pre male deti-raz ti ide voda von, potom chvilu vzduch dnu a tak sa to strieda, az kym vzduch nevymeni obsah flase-vodu... tak isto by to fungovalo aj pri tvojom ponimani stekania oleja!

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 27.09.2006, 18:28

boze miki, cipso ci co si to vlastne:
ulohou PCV ventilu je vytvorenie PODTLAKU v olejovej vani. To je tak tazke pochopit? Jasne ze ventil podtlak nevyraba, to musim vsetko pisat dopodrobna?
Este raz: ulohou PCV ventilu je vytvorenie PODTLAKU v olejovej vani.
Znova: ulohou PCV ventilu je vytvorenie PODTLAKU v olejovej vani.
A pre istotu este raz:ulohou PCV ventilu je vytvorenie PODTLAKU v olejovej vani.

Uz je to jasne?

Dam ti este jednu dobru radu, ktoru tu nikdo nespomenul: skontroluj, ci nie je nahodou prevrtany restriktor na privode oleja do turba (na bloku). Ma byt velmi maly, tak 2mm. Ak je prevrtany alebo chyba, do turba ide prilis vela oleja a odteka cez vyfukovu cast turba.

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 27.09.2006, 18:30

ja ti uz nemam co povedat. co tu sedis za kompom, uz si to mohol rozobrat. priznam sa ze ja osobne neverim, ze nam povies skutocnu pricinu, pokial bude taka ako sme naznacili my. tak naposledy, vela stastia a uz to tu nerozoberaj, nikam to nevedie.

miki
user
Příspěvky: 104
Registrován: 26.09.2006, 19:40

Příspěvek od miki » 27.09.2006, 19:40

ty kokos, toto ne. zober si flasu 2L aspon, idealna je priehladna, napln ju vodou, prevrat plniacim hrdlom dole a otvor ho... ako sa dostane do flase vzduch? poviem to uz sposobom pre male deti-raz ti ide voda von, potom chvilu vzduch dnu a tak sa to strieda, az kym vzduch nevymeni obsah flase-vodu... tak isto by to fungovalo aj pri tvojom ponimani stekania oleja!

na toto si mi do ICQ napisal, ze tento priklad neriesi odvetranie vrchu.. OK, tak iny, uplne jednoduchy priklad, podla mna rovnaky-zober si flasu, pripevni k nej vzduchotesne lievik (napr plastelinou) a lej do nej vodu tak, aby bol lievik plny vody.... flasa ti nahradi neodvetranu klukovu skrinu a lievik ti nahradi hladinu oleja v hlave... co nastane...????
narocna otazka-nastane to, ze voda, ktora bude padat do flase bude vytlacat vzduch von z z flase a ten bude "bublinkovat" na hladine vody, kedze nema inu cestu uniku... spodok mas uzavrety vzduchotesne, vrch mas otvoreny-presne, ako v motore S13, aj akomkolvek inom!

toto su zaklady fyziky, ktoru ucia na zakladnej skole!
Naposledy upravil(a) miki dne 27.09.2006, 19:58, celkem upraveno 1 x.

miki
user
Příspěvky: 104
Registrován: 26.09.2006, 19:40

Příspěvek od miki » 27.09.2006, 19:41

a nemohol som to rozobrat, kym sedim za kompom, lebo cakam na garaz, v ktorej sa to bude robit-zatial nie je volna
to bude tak cca za dva tyzdne...

miki
user
Příspěvky: 104
Registrován: 26.09.2006, 19:40

Příspěvek od miki » 27.09.2006, 20:19

pozrel som si ine prispevky (asi 3), nebudem sa k nim vyjadrovat, lebo ako som spominal, som tu len kvoli tomuto konkretnemu problemu... nehovoris v nich uplne od veci, aj ked par malickych namietok by som vedel mat (ale nebudem to riesit), napr pri svieckach, problemoch z detonaciami, ale neviem pochopit, ako je mozne, ze neovladas zakladne fyzikalne zakony, ako je gravitacny zakon, zakon zachovania energie a podobne ZAKLADNE vedomosti...

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 27.09.2006, 20:36

ad 555
1, asi špatně čteš, ale nic proti, první kdo tlačil, na pilu, že jsou to kroužky jsem, já, ale budiž, třeba je to miki

ad miki
už jsi viděl marjari motor, rozebraný, že napadáš rřadyho jestli motor vůbec viděl?
protože z venku poznáte oba tři akorát kulový, zatím ta debata byla jen o teoriích
PCV ventil má funkci vytvořit potlak ve vaně, a to proto, aby olej lépe šel, dolů
restriktor na turbu mě nenapadl, ale ta možnost tu je
a jak říkám 6 motorů CA jsem rozebral a domnívám se, že znám skoro všechna úskalí tohoto motoru a s motorama se mazlím asi 8 let a i když nejsem profík, nejsem laik

miki
user
Příspěvky: 104
Registrován: 26.09.2006, 19:40

Příspěvek od miki » 27.09.2006, 20:47

kentoya, nevidel som ho rozobraty, ale videl som vsetko, co dokazuje, ze to nie je odvetranie.. a stale tvrdim, ze ak by to bolo odvetranie, tak pomerne rychlo zadres motor a tesne pred tym moze zrat ten motor vela oleja, lebo olej sa nedostane do vane.... kym sa tam dostane, tak bude aj odvetrany, pretoze vzduch vie prudit niekolko krat rychlejsie, ako kvapalina......
a PCV sam o sebe nevytvara podtlak, ale jeho uloha je udrzat podtlak, ktory je v sani, ak sa to da-kym je motor v atmo rezime.. akonahle je v boost rezime, PCV neodvetrava do sacieho potrubia

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 27.09.2006, 20:50

tak at to má smysl, počkáme až bude rozebraný, já tady taky netvrdil, že je to odvětráním, ale že je to jedna s možností, a hádal jsem se spíše o principu odvětrání a ne že je to na M motore, ale v klidu, jinak dnes moc psát nebudu, nechám děcka hrát Guild Wars

miki
user
Příspěvky: 104
Registrován: 26.09.2006, 19:40

Příspěvek od miki » 27.09.2006, 20:53

kentoya, v kazdom pripade, ak logicky rozmyslas, tak musis uznat, ze s odvetranim mam pravdu...

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 27.09.2006, 20:56

v každom priepadě nieviem co je lievik :?
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
UDC-team
user
Příspěvky: 100
Registrován: 02.09.2006, 09:35
Bydliště: Sadová okr.HK

Příspěvek od UDC-team » 27.09.2006, 21:07

No tak se du taky přidat... :)
K odvětráváni motoru,asi tak....Odvětrávání kliky jsem měl ucpaný tak že to nešlo ani prorazit, ale nemyslím si že to bude tím ikdyž se mi ta teorie zdá realná!!!
Ten restriktor je dobrej nápad,to bych zkontroloval...
Podle mě když sou takhle krásný tlaky tak to kroužkama nebude,pač je málo pravděpodobné,že by byl jen stírak v háji....a pokud to de do válcu a spaluje se tak bys to měl poznat na svíčkách když seš tak zkušenej a navážíš se tady do lidí, kteří podle mě rozhodně nejsou nějaký amatéři... :wink:
Na svíčky nepotřebuješ ani garáž...
Mě de měrka dost těžko,to by tam muselo bejt ja nevim kolik aby vylezla...
Nic ve zlim,ale ted mě napadá,jak se hrabeš furt v autech,když nemáš ani garáž???
A furt nemel že vzduch proudí rychleji jak olej,chyba bude asi v tom,že nechápeš jak to myslej!!!!!! :wink:
Máme dvě zatím seriove s13 jedna po GO druha čeká na SR20DET.
A taky Escorta 1.6 turbo na MV 400m za 14,614s.
Kdo má zájem o GO tak jsme tu!

miki
user
Příspěvky: 104
Registrován: 26.09.2006, 19:40

Příspěvek od miki » 27.09.2006, 21:08

blazen, nevadi, som presvedceny o tom, ze raddy vie, co to je... a ak stale to nie su podmienky skutocneho motora podla neho, tak nech prevari olej, leje ho do flase miesto vody a moze este ventilatorom fukat do nej, aby tam bol aspon nejaky pretlak..

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 27.09.2006, 21:11

miki píše:blazen, nevadi, som presvedceny o tom, ze raddy vie, co to je... a ak stale to nie su podmienky skutocneho motora podla neho, tak nech prevari olej, leje ho do flase miesto vody a moze este ventilatorom fukat do nej, aby tam bol aspon nejaky pretlak..
nemyslím si že olej a vzduch v motoru je porovnatelný s vodou a trychtýřem :?
děkuji marjari za překlad :D
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Zamčeno

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 62 hostů