kryogenické zušlechťování kovů

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

kryogenické zušlechťování kovů

Příspěvek od adner » 03.11.2006, 19:51

pánové,nemáte ponětí,zdali se tímto v česku zabývá nějaká firma?

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Re: kryogenické zušlechťování kovů

Příspěvek od 935Baby » 03.11.2006, 19:54

adner píše:pánové,nemáte ponětí,zdali se tímto v česku zabývá nějaká firma?
ja bych spis rek ze tady ani nikdo nebude mit poneti co znamena slovo kryogenicke :lol:

Napriklad v cem je odlisne od klasickeho zuslechtovani oceli?
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

mike
user
Příspěvky: 1040
Registrován: 12.04.2006, 23:08
Bydliště: jihlava----birmingham
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mike » 03.11.2006, 21:21

presnou definici cryogenic neznam ale jedna se o velice zajimavy zuslechtovani (no tak to zni blbe) kazdopadne ander to bych velice pochyboval mozna ani nikdo v evrope ..

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner » 03.11.2006, 21:34

Materiál se pozvolna ochlazuje až k bodu abs.nuly,pak se stejně pomalu ohřeje.Toto se několikrát opakuje.Neznám přesný průběh,kov při procesu rekrystalizuje a nabývá nových vlastností.Stává se odolnějším proti opotřebení až o 800%(např.blok motoru),pevnějším o cca 100%(klika,ojnice,šrouby...).Netřeba zdůrazňovat smysl tohoto úkonu.Různé race stáje s úspěchem využívají této skutečnosti u velmi namáhaných motorů(500Hp+)při zachování jejich vysoké spolehlivosti.(dragster,Nascar)

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 03.11.2006, 22:12

Dik za vysvetleni :wink:
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner » 12.11.2006, 01:30

to máš teda lednici jak hovado

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Příspěvek od buky300zx » 12.11.2006, 10:01

adner píše:to máš teda lednici jak hovado
Aj trubu! :lol:
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 13.11.2006, 09:35

No sak nemusi davat len blok. Staci aj ojnice, piesty a napr. aj brzdove kotuce.

Conrad
user
Příspěvky: 450
Registrován: 15.10.2004, 12:44

Příspěvek od Conrad » 13.11.2006, 12:56

Tekutej dusik by na to nestačil (- 196 ) ? 8)

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 13.11.2006, 17:25

stačil, ale musíš pozvolna ochlazovat a pozvolna ohřívat, ale ten dusík je plně dostačující

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner » 13.11.2006, 17:44

To se teda musíš docela dobře voblíct,až to v něm budeš performovat. :lol:

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 13.11.2006, 17:48

já mám ušanku a teplý slipy, a nebo že by to byla radionka a slipy od teplyho? no nevím, ale vydržím hodně :lol:

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner » 13.11.2006, 18:01

no,kdyby ti přitom přece jen trošku zkřehly prsty,asi tak 2500l horkýho čaje by to spravilo :lol:

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Příspěvek od buky300zx » 13.11.2006, 18:03

adner píše:no,kdyby ti přitom přece jen trošku zkřehly prsty,asi tak 2500l horkýho čaje by to spravilo :lol:
Ale minimalne z tych 2500l by musela byt polovica rumu! :lol:
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

AERO
user
Příspěvky: 178
Registrován: 02.03.2006, 21:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AERO » 13.11.2006, 18:10

no tak abych to upresnil.. ocel ma maximalne 2,11% uhliku potom uz je to zliatina.. ako sa delia ocele je nadlho.. ale ak chcete robyt prekristalizaciu ocele tak na to potrebujete kurevsky dobru trubu a kurevsky dobry mrazak pretoze to co tu opisujete ako pomale ochladzovania a pomale zohrievanie a tak dokola (s tym ze to ochladzovanie nie je pomale ale celkom rychle) je takzvane KALENIE OCELE co je vylepsovanie vlastnosti materialu ktore (sa pri vyrobe este upravuju LEGOVACIMI prvkami ktore sa pridavaju este pri tavenine co je viac ako 1538°C) ale kalenie sa robi v rozmedzi od 727-1148°C s tym ze kalenie je rychle ochladenie a deje ta rekristalizacia.. to je asi tak vsetko.. :wink:

takze prijemne hladanie super truby a super mrazaku.. :lol: inak na to chladenie staci aj voda s izbovou teplotou ale moc to neodporucam.. ten mrazak vam sice rozpusti ale nebude to take prudke ochladenie.. pri prudkom ochladeni by vam kov popraskal.. :D

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 151 hostů