Chlazení paliva

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 22.12.2006, 15:44

ako som napisal, myslienka je spravna, v praxi casto pouzivana ale jej efekt je dost nevyrazny (aspon podla mojho nazoru)... Kazdopadne ak mas nejake merania vykonu s a bez chladenia paliva, velice by ma to zaujimalo....
Inak, ked uz chladit, tak napr. tym suchym ladom (na zavody a pod), samozrejme do beznej premavky je mozny asi jedine klasicky vzdusny chladic, ale naozaj by ma zaujimal realny prinos...

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 22.12.2006, 19:38

při použití olejovýho/vzduchovýho chladiče bych se bál, že benzín nebude odtejkat z fpr

Petr
user
Příspěvky: 167
Registrován: 08.10.2004, 13:31
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 26.12.2006, 03:34

hmm prinos bude zrejme dost maly oproti tomu jake problemy si clovek muze privodit... predstavte si treba praskly chladic, atd... kdyz vam v motorovem prostoru zacne chcat benzin, zrejme zjistite, ze toho ctvrt kone za to vazne nestalo a daji se vymyslet ucinnejsi metody :) navic kdyby ohrev byl tak rapidni, zrejme by po dele trvajici rapidni jizde palivo v nadrzi proste bouchlo :twisted: dalsi vec je, ze zpateckou, ktera vede pod celym autem se ten benzin taky chladi, ne ?
Vinova S13 - 1990

T25 - 0,8bar , kat už neny, BOV MK II - Minulost... rad vzpominam, 200sx je bezva auto
------------------------------------
ale ted si vozim prdel v XEDOS 9 2,5 V6 - 4WS
a trosku mene z ni boli zada :)

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 26.12.2006, 08:50

palivovy chladic napr. je len trubka ktora je oblozena rebrovim, benzin nou preteka rovnako ako normalnou trubkou. Vzduchovy chladic je uplne nevhodny, nakolko vzduch nepreteka trubkou ale celym jadrom chladica, podobne ako chladic vodny.
Ohladom prinosov odporucam pozriet na nete hotove aplikacie, pravda je ze sa to pouziva, takze zrejme uplne zbytocne to nebude...

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 26.12.2006, 10:05

to určitě, ale rozhodně bych se nepokoušel používat jiný chladiče, než k tomu určený, jak nad tím přemýšlel někdo výše

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Příspěvek od buky300zx » 26.12.2006, 11:19

Martin_534 píše:to určitě, ale rozhodně bych se nepokoušel používat jiný chladiče, než k tomu určený, jak nad tím přemýšlel někdo výše
Presne tak,nema cenu za par korun vyletet do vzduchu.
Ked na to nemate,tak sa s tym racej neserte.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Uživatelský avatar
street.racer
user
Příspěvky: 395
Registrován: 07.11.2004, 01:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer » 27.12.2006, 01:46

To ja tak tady psal Idaho, ze motor je v tomhle pripade porutohovy ohrivac - je to naprosta pravda.

Navic kdyz se vymeni seriova palivova pumpa za silnejsi, cili zvysi se prutok, zvysi se automaticky i mnozstvi nevyuziteho paliva (pokud se neprida ve vsech rpm o stejne %(jako zvetseni prutoku pumpy) palivo, coz se nedela)... Takze vic benzinu zbytecne proteka palivovou listou, kde se nejvice ohriva a pak pres regulator zpet do nadrze.

Mno a tedko k podstate veci. Zubove olejove cerpadlo vyuziva viskozniho odporu paliva, a samozrejme kdyz se palivo ohreje = viskozita klesne = snizi se mnozstvi cerpaneho paliva.
To je takovy nejzasadnejsi problem.

Dalsi problem je percolation paliva.
Znamena to, ze kvuli nadmerne teplote paliva se zacne palivo vyparovat a tvorit bubliny jeste nez se dostane ke vstrikum. To si snad kazdy dovede predstavit, co to znamena.

A aby toho nebylo malo...
Benzin tvori x set, x tisic chemickych sloucenin (napr. isooktan, metylhexan atd.) tvorene z kapalnych uhlovodiku. A pokud zrovna ta sloucenina, na ktere zavisi oktanove cislo benzinu, ma nizky bod varu, tak teplota paliva nad tento bod ma samozrejme negativni vliv na finalni oktanove cislo (DON)... Nasledne detonace atd. Vam urcite nemusim vysvetlovat :)

A pro Ty, kteri si mysli, ze teplota paliva neni nic zasadniho... Teplota paliva muze dosahovat 80 a vice stupnu celsia ;-)
Takze chlazeni vzduchem take neni k zahozeni :-)

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 27.12.2006, 10:20

vsetko to je pravda, ale pani, znova musim pripomenut ze toto je forum beznych aut a nie 1000k drag specialov....Neviem o tom, ze by najvykonejsie 200sx (600k+) vyuzivali ci vobec potrebovali chladenie paliva. Ostavajte v realite, je dobre si pokecat o teorii chladenia paliva ale pre nas to naozaj, naozaj vyznam nema.....
a ten chemicky zaver streetovho prispevku je dobry len na postrasenie....ziadna zo sucasti benzinu sa urcite nevyparuje pri teplotach dosiahnutelnych v nasich (tym myslim takmer akekolvek auto ake vacsina z nas v zivote uvidi) autach a bublinky par v potruby a znizovanie oktanoveho cisla..... :roll: Vratme sa spat do reality...

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Příspěvek od buky300zx » 27.12.2006, 10:37

raddy píše:vsetko to je pravda, ale pani, znova musim pripomenut ze toto je forum beznych aut a nie 1000k drag specialov....Neviem o tom, ze by najvykonejsie 200sx (600k+) vyuzivali ci vobec potrebovali chladenie paliva. Ostavajte v realite, je dobre si pokecat o teorii chladenia paliva ale pre nas to naozaj, naozaj vyznam nema.....
a ten chemicky zaver streetovho prispevku je dobry len na postrasenie....ziadna zo sucasti benzinu sa urcite nevyparuje pri teplotach dosiahnutelnych v nasich (tym myslim takmer akekolvek auto ake vacsina z nas v zivote uvidi) autach a bublinky par v potruby a znizovanie oktanoveho cisla..... :roll: Vratme sa spat do reality...
:D
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Uživatelský avatar
street.racer
user
Příspěvky: 395
Registrován: 07.11.2004, 01:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer » 27.12.2006, 17:39

raddy píše:vsetko to je pravda, ale pani, znova musim pripomenut ze toto je forum beznych aut a nie 1000k drag specialov....Neviem o tom, ze by najvykonejsie 200sx (600k+) vyuzivali ci vobec potrebovali chladenie paliva. Ostavajte v realite, je dobre si pokecat o teorii chladenia paliva ale pre nas to naozaj, naozaj vyznam nema.....
a ten chemicky zaver streetovho prispevku je dobry len na postrasenie....ziadna zo sucasti benzinu sa urcite nevyparuje pri teplotach dosiahnutelnych v nasich (tym myslim takmer akekolvek auto ake vacsina z nas v zivote uvidi) autach a bublinky par v potruby a znizovanie oktanoveho cisla..... :roll: Vratme sa spat do reality...
Nevim, kde ctes, ze se bavim o 1000PS drag specialech, bavim se o uplne beznych sportovnich upravach.
Chladic paliva meli i stare MB W124/E500, presne kvuli percolation.
Obrázek
Navic dosahnout 70st. celsia teploty paliva neni nic nemozneho na lehce upravenem motoru, ktery se nejakou chvilku honi, ma vetsi palivovou pumpu a kor kdyz nema plnou nadrz.

Dalsi vec, kdyz se palivo, ktere melo pri nizke teplote paliva oct. no. 100 na CFR engine, otestuje pri 70st. celsia, tak je prakticky mozne aby bylo oct. no. na 90ti, ne-li mene. (V minulosti bylo v tomto testu zjisteno na nekterem palivu i 80oct.)

A jestli se Ti moje prispevky nelibi (nebo jestli se Ti nelibi ze krom Tebe nekdo jiny tady napise neco k veci ;) ), tak me prispevky laskave ignoruj a ne ze tu budes schazovat me prispevky bezpredmetnyma kravinama typu, ze mluvim o necem s cim se nikdo nesetka. Jinak pokud chces debatu, tak laskave argumentuj predmetnyma vecma - takove debate se opravdu nebranim, ba naopak uvitam.
Jen tak mimochodem, jediny kdo se tady zminoval o praktikach na 1000PS drag autech jsi Ty, s tim suchym ledem. ;-)

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 27.12.2006, 17:58

co lištu zkusit nějak tepelně izolovat?
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
street.racer
user
Příspěvky: 395
Registrován: 07.11.2004, 01:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer » 27.12.2006, 18:00

blázen píše:co lištu zkusit nějak tepelně izolovat?
To se taky dela ze lista a fuel lines v motoru se tepelne izoluji...
Obrázek

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 27.12.2006, 19:18

street, klidek, nikdo tu nic nezhadzuje a konfrontacne poznamky su zbytocne, je to debata s roznymi nazormi.
Moj je ten, ze je to pomerne zbytocna zalezitost pre nase aplikacie o ktorych sa tu najcastejsie bavime.
Pokial mas nejake udaje o miere zahrievania paliva pri roznych prietokoch, dalej nejake materialy o vplyve teploty paliva na oktanove cislo vloz sem odkazy a radi sa poucime, kedy je a kedy nie je potrebne palivo chladit.
A ten chladic paliva na obrazku je chladeny vodou, aspon tak to vyzera...Ak je to tak, o aku vodu ide?

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Příspěvek od buky300zx » 27.12.2006, 19:23

Ak je to chladene vodou z motora,tak nema ta voda nahodou cca90 stupnou?
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Uživatelský avatar
street.racer
user
Příspěvky: 395
Registrován: 07.11.2004, 01:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer » 27.12.2006, 19:35

raddy píše:street, klidek, nikdo tu nic nezhadzuje a konfrontacne poznamky su zbytocne, je to debata s roznymi nazormi.
Moj je ten, ze je to pomerne zbytocna zalezitost pre nase aplikacie o ktorych sa tu najcastejsie bavime.
Pokial mas nejake udaje o miere zahrievania paliva pri roznych prietokoch, dalej nejake materialy o vplyve teploty paliva na oktanove cislo vloz sem odkazy a radi sa poucime, kedy je a kedy nie je potrebne palivo chladit.
A ten chladic paliva na obrazku je chladeny vodou, aspon tak to vyzera...Ak je to tak, o aku vodu ide?
Pisi k tomu ze je to chlazene nejakou nizkotlakou plynovou soustavou...
Vic jsem to nestudoval..
Materialy sice k tomu mam, ale vse je v tistene podobe a navic v japonstine. Kdybych materialy mel v nejake nejaponcum srozumitelne materialy, tak je tu davno mate. ;-) Bohuzel nemuzu poskytnout vic nez tento strucny vycuc, ktery jsem vyse napsal...

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 87 hostů