Cievky prec z hlavy

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 11.07.2007, 00:29

berco píše:ako sa s tym trapil btw o co s tym piezom islo uz len cisto zo zaujmavosti
V principu slo o to, aby ten motor nemusel mit baterku, alternator nebo dynamo. Piezokrystal zna kazdy ze zapalovacu plynu, ale i z digitalnich hodinek. Kdyz se na jeho elektrody privede napeti, deformuje se a naopak, kdyz se na nej pusobi silou (nejlepe razem), na vyvodech se generuje hooodne vysoke napeti. No a napad byl na svete. Na hrideli motoru pribyla vacka a vahadlo s pruzinou. Kdyz se hridel otacela, vacka nadzvedavala vahadlo a stlacovala pruzinu. Kdyz se pootocila az za ten "zub", pruzina vymrstila vahadlo zpet a to razem zapusobilo na krystal. Vznikle vn se vedlo rovnou do svicky. Pocital jsem tu vacku (uhly, zdvih), predpeti pruziny, delku vahadla, atd atd, aby to davalo potrebny prubeh napeti o dostatecne intenzite v co nejsirsim rozsahu otacek. Chteli jsme, aby to bylo pouzitelne treba u motorovych pil, sekacek, cerpadel a kompresoru, stacilo pootocit motorem treba navijecim tahlem a uz to jelo.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 11.07.2007, 00:31

Ono je mozna fakt, ze to, co by se ztratilo kabelem, by se spolehlive nahnalo tim, ze civka bude studena...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
berco
user
Příspěvky: 133
Registrován: 29.04.2007, 12:16

Příspěvek od berco » 11.07.2007, 01:04

doublejay píše:Ono je mozna fakt, ze to, co by se ztratilo kabelem, by se spolehlive nahnalo tim, ze civka bude studena...
jo mas pravdu ale tazko sa rozhodnut co s tym mozno je jednoduchsie ich nechat na mieste a dostat tam vzduch na chladenie a tym by si mozno zabil 2 muchy jednou ranou

Uživatelský avatar
slik85
user
Příspěvky: 2589
Registrován: 06.08.2006, 02:07
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slik85 » 11.07.2007, 06:32

jabychto vyskusal onic nejde ved4 kable sa najdu vkazdejgarazi a 4 fajkytiezazase taka praca tonenistacisilen komplet odpojit cievkyajzdrziakom a datich mimo (drziak treba prekostrit ) jadro cievky robystvrty kontakt
REPASUJEM NAPRAVY S13,S14 vylisovanie opieskovanie komaxit nalisovanie vymnena
spoutu dilu s12,s13,s14
My cars
Skyline R34 white
570sx s13 swap LS1
[TEL 0907111900

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Cievky prec z hlavy

Příspěvek od adner » 11.07.2007, 09:35

kenivruh píše:Otazka na elektro odbornikov. Ide s pouzitim tohto prerobit CA18 zapalovanie, aby cievky boli mimo hlavy ?

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

Chyba mi tam jeden konektor oproti tomu co mame teraz, tak neviem.
když dáš cívky bokem a propojíš vn kabelem,připravíš se o veškeré výhody,které systém coil-spark přináší.Rozhodně bych to nedělal.Pokud máš problém s přehříváním,odizoluj tepelně jádra od motoru,odstraň z cívek kryt(pokud tam nějaký máte),případně namontuj na každou cívku malý ventilátorek(kvalitní-cca 150-200 kč),čímž razantně snížíš její teplotu.

Uživatelský avatar
berco
user
Příspěvky: 133
Registrován: 29.04.2007, 12:16

Re: Cievky prec z hlavy

Příspěvek od berco » 11.07.2007, 09:40

adner píše:
kenivruh píše:Otazka na elektro odbornikov. Ide s pouzitim tohto prerobit CA18 zapalovanie, aby cievky boli mimo hlavy ?

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

Chyba mi tam jeden konektor oproti tomu co mame teraz, tak neviem.
když dáš cívky bokem a propojíš vn kabelem,připravíš se o veškeré výhody,které systém coil-spark přináší.Rozhodně bych to nedělal.Pokud máš problém s přehříváním,odizoluj tepelně jádra od motoru,odstraň z cívek kryt(pokud tam nějaký máte),případně namontuj na každou cívku malý ventilátorek(kvalitní-cca 150-200 kč),čímž razantně snížíš její teplotu.
co presne mas na mysli ?? myslim tym ze stratis vsetky vyhody ??

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner » 11.07.2007, 09:49

rozvod vn kabelem-ztráty=pomalý nárůst přeskokového U=zdroj mnoha problémů se zapalováním.

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cievky prec z hlavy

Příspěvek od kenivruh » 11.07.2007, 09:52

adner píše:namontuj na každou cívku malý ventilátorek(kvalitní-cca 150-200 kč),čímž razantně snížíš její teplotu.
Toto znie zaujimavo :)

je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja.

EDIT: Tak a teraz mi niekto vysvetlite, ako sa tato veta "je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja." dostala do mojho prispevku. Ja som ju urcite nepisal :shock:
Naposledy upravil(a) kenivruh dne 11.07.2007, 10:07, celkem upraveno 1 x.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 11.07.2007, 10:05

Este k tomu co ste tu popisali. Podla mna ide zapojit tu cievku, co som dal odkaz (nie renault) normalne jeden konektor na vystup z relatka zapalovania (cize +) a druhy na vystup z power tranzisotora (-). Takze to je zapojenie na primarne vinutie. Otazka znie kam zapojit ten treti kablik cize zem sekundarneho vinutia ? Ako je to v klasickej cievke napr. v skode ? Maju primarne a sekundarne vinutie spolocnu zem ?

Napr. tato cievka ma v manuali napisane, ze jedna strana upevnenia cievky musi byt uzemnena na blok motora. A to je presne to co asi potrebujeme. Inak tie veci s vn kablom by som neriesil. Myslim, ze tieto aftermarket cievky maju dostatocne parametre, aby to malo s kablom nejaky problem.

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

Zaujimavy clanok ohladom toho.

http://www.nissansilvia.com/forums/inde ... try3324955
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Cievky prec z hlavy

Příspěvek od raddy » 11.07.2007, 10:50

kenivruh píše:
adner píše:namontuj na každou cívku malý ventilátorek(kvalitní-cca 150-200 kč),čímž razantně snížíš její teplotu.
Toto znie zaujimavo :)

je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja.

EDIT: Tak a teraz mi niekto vysvetlite, ako sa tato veta "je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja." dostala do mojho prispevku. Ja som ju urcite nepisal :shock:
Namiesto CITOVAT som klikol na UPRAVIT, sorry a teda bol som to ja :oops:

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner » 11.07.2007, 10:50

kenivruh píše: Inak tie veci s vn kablom by som neriesil. Myslim, ze tieto aftermarket cievky maju dostatocne parametre, aby to malo s kablom nejaky problem.
pokud použiješ kvalitní kabely,tak ano.Ale po letech zkušeností se jim stejně obloukem vyhnu,zajednak je řešení cívka-svíčka mnohem elegantnější,za druhé při hledání případné závady jsi vyloučil jednu neznámou.(kolikrát blbě zjistitelnou)
to DJ:klobouk dolů,až se slezeme někde na srazu,tak mně o těch repráčcích do hodinek doufám poreferuješ :)

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Cievky prec z hlavy

Příspěvek od adner » 11.07.2007, 10:52

raddy píše:
kenivruh píše:
adner píše:namontuj na každou cívku malý ventilátorek(kvalitní-cca 150-200 kč),čímž razantně snížíš její teplotu.
Toto znie zaujimavo :)

je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja.

EDIT: Tak a teraz mi niekto vysvetlite, ako sa tato veta "je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja." dostala do mojho prispevku. Ja som ju urcite nepisal :shock:
Namiesto CITOVAT som klikol na UPRAVIT, sorry a teda bol som to ja :oops:
:lol: bylo mi hned jasný,kdo to byl

Uživatelský avatar
berco
user
Příspěvky: 133
Registrován: 29.04.2007, 12:16

Příspěvek od berco » 11.07.2007, 11:47

kenivruh píše:Este k tomu co ste tu popisali. Podla mna ide zapojit tu cievku, co som dal odkaz (nie renault) normalne jeden konektor na vystup z relatka zapalovania (cize +) a druhy na vystup z power tranzisotora (-). Takze to je zapojenie na primarne vinutie. Otazka znie kam zapojit ten treti kablik cize zem sekundarneho vinutia ? Ako je to v klasickej cievke napr. v skode ? Maju primarne a sekundarne vinutie spolocnu zem ?

Napr. tato cievka ma v manuali napisane, ze jedna strana upevnenia cievky musi byt uzemnena na blok motora. A to je presne to co asi potrebujeme. Inak tie veci s vn kablom by som neriesil. Myslim, ze tieto aftermarket cievky maju dostatocne parametre, aby to malo s kablom nejaky problem.

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

Zaujimavy clanok ohladom toho.

http://www.nissansilvia.com/forums/inde ... try3324955
urcite maju spolocnu zem je to kostra motora inak by ti ten prud ani nemal kade ist sak iskra preskoci zo stredoveho koliku na kostru a ta je urcite niekde spojena s jednym koncom sekundarneho vinutia nemalo by ani vyznam to odelovat ... inak ja tam ti mozu vznikat haluze ked to maz zle ukostrene ani ne tak o baterku ale spojenie cievka sekundar a kostra ono sa to nezda ale na oko zenedbatelne parametre ako tu uz bolo spominane odpory kapacity a indukcnosti ti vedia narobit strasne haluze hlavne pri vyssich otackach ... inak len tak mimochodom co samotna indukcnost cievky ??

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cievky prec z hlavy

Příspěvek od kenivruh » 11.07.2007, 13:05

raddy píše:
kenivruh píše:
adner píše:namontuj na každou cívku malý ventilátorek(kvalitní-cca 150-200 kč),čímž razantně snížíš její teplotu.
Toto znie zaujimavo :)

je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja.

EDIT: Tak a teraz mi niekto vysvetlite, ako sa tato veta "je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja." dostala do mojho prispevku. Ja som ju urcite nepisal :shock:
Namiesto CITOVAT som klikol na UPRAVIT, sorry a teda bol som to ja :oops:
Ale upravit mozes len svoj prispevok nie ? Divne.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo » 11.07.2007, 13:06

OT: raddy je moderator :-D
Nissan 200SX S13 1990

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 68 hostů