Stránka 2 z 3

Napsal: 11.07.2007, 00:29
od doublejay
berco píše:ako sa s tym trapil btw o co s tym piezom islo uz len cisto zo zaujmavosti
V principu slo o to, aby ten motor nemusel mit baterku, alternator nebo dynamo. Piezokrystal zna kazdy ze zapalovacu plynu, ale i z digitalnich hodinek. Kdyz se na jeho elektrody privede napeti, deformuje se a naopak, kdyz se na nej pusobi silou (nejlepe razem), na vyvodech se generuje hooodne vysoke napeti. No a napad byl na svete. Na hrideli motoru pribyla vacka a vahadlo s pruzinou. Kdyz se hridel otacela, vacka nadzvedavala vahadlo a stlacovala pruzinu. Kdyz se pootocila az za ten "zub", pruzina vymrstila vahadlo zpet a to razem zapusobilo na krystal. Vznikle vn se vedlo rovnou do svicky. Pocital jsem tu vacku (uhly, zdvih), predpeti pruziny, delku vahadla, atd atd, aby to davalo potrebny prubeh napeti o dostatecne intenzite v co nejsirsim rozsahu otacek. Chteli jsme, aby to bylo pouzitelne treba u motorovych pil, sekacek, cerpadel a kompresoru, stacilo pootocit motorem treba navijecim tahlem a uz to jelo.

Napsal: 11.07.2007, 00:31
od doublejay
Ono je mozna fakt, ze to, co by se ztratilo kabelem, by se spolehlive nahnalo tim, ze civka bude studena...

Napsal: 11.07.2007, 01:04
od berco
doublejay píše:Ono je mozna fakt, ze to, co by se ztratilo kabelem, by se spolehlive nahnalo tim, ze civka bude studena...
jo mas pravdu ale tazko sa rozhodnut co s tym mozno je jednoduchsie ich nechat na mieste a dostat tam vzduch na chladenie a tym by si mozno zabil 2 muchy jednou ranou

Napsal: 11.07.2007, 06:32
od slik85
jabychto vyskusal onic nejde ved4 kable sa najdu vkazdejgarazi a 4 fajkytiezazase taka praca tonenistacisilen komplet odpojit cievkyajzdrziakom a datich mimo (drziak treba prekostrit ) jadro cievky robystvrty kontakt

Re: Cievky prec z hlavy

Napsal: 11.07.2007, 09:35
od adner
kenivruh píše:Otazka na elektro odbornikov. Ide s pouzitim tohto prerobit CA18 zapalovanie, aby cievky boli mimo hlavy ?

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

Chyba mi tam jeden konektor oproti tomu co mame teraz, tak neviem.
když dáš cívky bokem a propojíš vn kabelem,připravíš se o veškeré výhody,které systém coil-spark přináší.Rozhodně bych to nedělal.Pokud máš problém s přehříváním,odizoluj tepelně jádra od motoru,odstraň z cívek kryt(pokud tam nějaký máte),případně namontuj na každou cívku malý ventilátorek(kvalitní-cca 150-200 kč),čímž razantně snížíš její teplotu.

Re: Cievky prec z hlavy

Napsal: 11.07.2007, 09:40
od berco
adner píše:
kenivruh píše:Otazka na elektro odbornikov. Ide s pouzitim tohto prerobit CA18 zapalovanie, aby cievky boli mimo hlavy ?

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

Chyba mi tam jeden konektor oproti tomu co mame teraz, tak neviem.
když dáš cívky bokem a propojíš vn kabelem,připravíš se o veškeré výhody,které systém coil-spark přináší.Rozhodně bych to nedělal.Pokud máš problém s přehříváním,odizoluj tepelně jádra od motoru,odstraň z cívek kryt(pokud tam nějaký máte),případně namontuj na každou cívku malý ventilátorek(kvalitní-cca 150-200 kč),čímž razantně snížíš její teplotu.
co presne mas na mysli ?? myslim tym ze stratis vsetky vyhody ??

Napsal: 11.07.2007, 09:49
od adner
rozvod vn kabelem-ztráty=pomalý nárůst přeskokového U=zdroj mnoha problémů se zapalováním.

Re: Cievky prec z hlavy

Napsal: 11.07.2007, 09:52
od kenivruh
adner píše:namontuj na každou cívku malý ventilátorek(kvalitní-cca 150-200 kč),čímž razantně snížíš její teplotu.
Toto znie zaujimavo :)

je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja.

EDIT: Tak a teraz mi niekto vysvetlite, ako sa tato veta "je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja." dostala do mojho prispevku. Ja som ju urcite nepisal :shock:

Napsal: 11.07.2007, 10:05
od kenivruh
Este k tomu co ste tu popisali. Podla mna ide zapojit tu cievku, co som dal odkaz (nie renault) normalne jeden konektor na vystup z relatka zapalovania (cize +) a druhy na vystup z power tranzisotora (-). Takze to je zapojenie na primarne vinutie. Otazka znie kam zapojit ten treti kablik cize zem sekundarneho vinutia ? Ako je to v klasickej cievke napr. v skode ? Maju primarne a sekundarne vinutie spolocnu zem ?

Napr. tato cievka ma v manuali napisane, ze jedna strana upevnenia cievky musi byt uzemnena na blok motora. A to je presne to co asi potrebujeme. Inak tie veci s vn kablom by som neriesil. Myslim, ze tieto aftermarket cievky maju dostatocne parametre, aby to malo s kablom nejaky problem.

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

Zaujimavy clanok ohladom toho.

http://www.nissansilvia.com/forums/inde ... try3324955

Re: Cievky prec z hlavy

Napsal: 11.07.2007, 10:50
od raddy
kenivruh píše:
adner píše:namontuj na každou cívku malý ventilátorek(kvalitní-cca 150-200 kč),čímž razantně snížíš její teplotu.
Toto znie zaujimavo :)

je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja.

EDIT: Tak a teraz mi niekto vysvetlite, ako sa tato veta "je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja." dostala do mojho prispevku. Ja som ju urcite nepisal :shock:
Namiesto CITOVAT som klikol na UPRAVIT, sorry a teda bol som to ja :oops:

Napsal: 11.07.2007, 10:50
od adner
kenivruh píše: Inak tie veci s vn kablom by som neriesil. Myslim, ze tieto aftermarket cievky maju dostatocne parametre, aby to malo s kablom nejaky problem.
pokud použiješ kvalitní kabely,tak ano.Ale po letech zkušeností se jim stejně obloukem vyhnu,zajednak je řešení cívka-svíčka mnohem elegantnější,za druhé při hledání případné závady jsi vyloučil jednu neznámou.(kolikrát blbě zjistitelnou)
to DJ:klobouk dolů,až se slezeme někde na srazu,tak mně o těch repráčcích do hodinek doufám poreferuješ :)

Re: Cievky prec z hlavy

Napsal: 11.07.2007, 10:52
od adner
raddy píše:
kenivruh píše:
adner píše:namontuj na každou cívku malý ventilátorek(kvalitní-cca 150-200 kč),čímž razantně snížíš její teplotu.
Toto znie zaujimavo :)

je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja.

EDIT: Tak a teraz mi niekto vysvetlite, ako sa tato veta "je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja." dostala do mojho prispevku. Ja som ju urcite nepisal :shock:
Namiesto CITOVAT som klikol na UPRAVIT, sorry a teda bol som to ja :oops:
:lol: bylo mi hned jasný,kdo to byl

Napsal: 11.07.2007, 11:47
od berco
kenivruh píše:Este k tomu co ste tu popisali. Podla mna ide zapojit tu cievku, co som dal odkaz (nie renault) normalne jeden konektor na vystup z relatka zapalovania (cize +) a druhy na vystup z power tranzisotora (-). Takze to je zapojenie na primarne vinutie. Otazka znie kam zapojit ten treti kablik cize zem sekundarneho vinutia ? Ako je to v klasickej cievke napr. v skode ? Maju primarne a sekundarne vinutie spolocnu zem ?

Napr. tato cievka ma v manuali napisane, ze jedna strana upevnenia cievky musi byt uzemnena na blok motora. A to je presne to co asi potrebujeme. Inak tie veci s vn kablom by som neriesil. Myslim, ze tieto aftermarket cievky maju dostatocne parametre, aby to malo s kablom nejaky problem.

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

Zaujimavy clanok ohladom toho.

http://www.nissansilvia.com/forums/inde ... try3324955
urcite maju spolocnu zem je to kostra motora inak by ti ten prud ani nemal kade ist sak iskra preskoci zo stredoveho koliku na kostru a ta je urcite niekde spojena s jednym koncom sekundarneho vinutia nemalo by ani vyznam to odelovat ... inak ja tam ti mozu vznikat haluze ked to maz zle ukostrene ani ne tak o baterku ale spojenie cievka sekundar a kostra ono sa to nezda ale na oko zenedbatelne parametre ako tu uz bolo spominane odpory kapacity a indukcnosti ti vedia narobit strasne haluze hlavne pri vyssich otackach ... inak len tak mimochodom co samotna indukcnost cievky ??

Re: Cievky prec z hlavy

Napsal: 11.07.2007, 13:05
od kenivruh
raddy píše:
kenivruh píše:
adner píše:namontuj na každou cívku malý ventilátorek(kvalitní-cca 150-200 kč),čímž razantně snížíš její teplotu.
Toto znie zaujimavo :)

je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja.

EDIT: Tak a teraz mi niekto vysvetlite, ako sa tato veta "je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja." dostala do mojho prispevku. Ja som ju urcite nepisal :shock:
Namiesto CITOVAT som klikol na UPRAVIT, sorry a teda bol som to ja :oops:
Ale upravit mozes len svoj prispevok nie ? Divne.

Napsal: 11.07.2007, 13:06
od tamo
OT: raddy je moderator :-D