Stránka 2 z 2

Napsal: 07.01.2005, 15:01
od Martin_534
aha takže jsou vst?iky s jenom 2 velikosma impedancí ... s malo a velkou ... takže je vcelku jedno, když mezi nima bude rozdíl t?eba 5-10%

Napsal: 07.01.2005, 15:05
od raddy
no a nakoniec par slov k AFM.
AFM sluzi na meranie objemu vzduchu vstupujuceho do motora.Seriove AFM ma vystupnu hodnotu ako napatie v rozsahu 0-5V priblizne. 5V, teda maximalnu hodnotu dosiahne priblizne pri 210k vykonu.Ak toto nastane,ECU z bezpecnostnych dovodov prerusi privod paliva(fuel cut).
Ako ale meria AFM vzduch pri vykone 230 alebo 300k???
Jednoducho, nemeria:)) Akonahle sa dosiahne max. vystupne napatie, ECU sa prestane riadit hodnotou z AFM a riadi sa cisto svojimi mapami podla aktualnych otacok.
Ak sa zaujimame o vykony nad 300k, je dobre AFM vymenit za vacsie z dovodu ze seriove ma prilis maly priemer a predstavuje restriktor v sani.Najlepsia volba je AFM z nissan 300zx Z32, ktore ma vystupne napatie 5V pri cca 500k a ovela vacsi vnutorny priemer. Je potrebne upravit konektor a hlavne preprogramovat ECU (nic co by sme nezvladly:))
takze tolko teorie, ak vas nieco zaujima, pytajte sa, pytajte:)

Napsal: 07.01.2005, 15:20
od Piettro
No celkem dlouho mi trvalo se v tom zorientovat :oops: , ale ted uz sem v obraze 8) doufam :wink:

Diky moc

Napsal: 07.01.2005, 15:34
od Martin_534
raddy píše:Je potrebne upravit konektor a hlavne preprogramovat ECU (nic co by sme nezvladly:))
takze tolko teorie, ak vas nieco zaujima, pytajte sa, pytajte:)
možná by nebylo od v?ci kdyby si sem napsal "ceník" všech úkon? co si schopný ud?lat :-)

Napsal: 07.01.2005, 15:38
od raddy
Martin_534 píše:
raddy píše:Je potrebne upravit konektor a hlavne preprogramovat ECU (nic co by sme nezvladly:))
takze tolko teorie, ak vas nieco zaujima, pytajte sa, pytajte:)
možná by nebylo od v?ci kdyby si sem napsal "ceník" všech úkon? co si schopný ud?lat :-)
takze ukony ktore robim za 1 flasu dobreho konaku:

hehehe, neblazni, nie som ziadny trolon, nebudem predsa z kamaratov tahat prachy:)))
Vsetky upravy cipov (vstreky,AFM, doladenie) mate zadara, pripadne za vecne dary podla vlastneho uvazenia (bonboniery a kvetiny nepijem)
dnes pomozem ja tebe, zajtra ty mne...

Napsal: 08.01.2005, 23:53
od Spike
Jenom by m? zajímalo, jak by to asi fungovalo, kdyby se z toho n?jak ud?lal motor CA18DETT :lol: Prost? kdyby se tam nabastlilo n?jaké vetší turbo(nap?:T28)a n?jaké p?ed?azené menší(mám na mysli T02, používali se v unu turbu s max plnicim tlakem kolem 0,8baru, ale u našeho motoru by to muselo mít pekeln? rychlej nástup). Domnívám se, že by to mohlo táhnout už p?kn? od spodu až n?kam trochu výš než seriovka. Otázka zní jak se to bude chovat a jestli to motor vydrží? Co myslíte??? :?: :?:

Napsal: 10.01.2005, 08:55
od Martin_534
ur?it? by to ten motor vydržel, ale zamyslel bych se nad tim, pro? takovou upravu nikdo v zahrni?í nepoužívá :-)

Napsal: 10.01.2005, 13:31
od raddy
oprava v predchadzajucom prispevku: turbo GT28R existuje, ma podla tech. udajov z Garrett parametre do 280k vykonu na 1.8 az 2.5l motory, GT28RS ma vykon do 320k....

Napsal: 11.01.2005, 10:33
od Hynek
jenom pro up?esn?ní k t?m grafum na x-sou?. je množství vzduchu z turba a na y-sou?. je tlak který turbo dává? potom jsou tam otá?ky turba a ty procenta jsou co? kde p?esn? by m?l ležet pracovní bod?

Napsal: 11.01.2005, 10:35
od Martin_534
ty procena jsou efektivnost turba, takže v ideálnim pžípad?, by ses m?l pohybovat v prost?ední elipse

Napsal: 11.01.2005, 10:37
od Hynek
pokud je na y-sou?. tlak tak u tý T3 jsi s 1.2barem dost dole mohl bys jít na v?tší tlak

Napsal: 11.01.2005, 10:45
od Martin_534
ješt? je problém že v ose Y je absolutní tlak ... ne relativní co ti ukazuje budík ... budík ti od skute?nýho tlaku ode?ítá atm. tlak ...

Napsal: 11.01.2005, 14:19
od raddy
Martin_534 píše:ješt? je problém že v ose Y je absolutní tlak ... ne relativní co ti ukazuje budík ... budík ti od skute?nýho tlaku ode?ítá atm. tlak ...
Pozor, pozor, na Y ose nie je ziadny tlak ale pomer absolutnych tlakov medzi vstupom a vystupom kompresora! Budik ti vzdy ukazuje RELATIVNY TLAK, pretoze je to tlak oproti atmosferickemu tlaku, ABSOLUTNY TLAK je tlak oproti vakuu, tu je vzorec na vypocet:
takze je to sucet tlaku v sani +pokles tlaku v medzichladici (dajme tomu 2psi je bezna hodnota)+14,7 (atmosfericky tlak v psi na hladine mora) a to cele deleno 14,7 minus pokles tlaku vo vzduchovom filtry (je to restrikcia filtra, dajme tomu 0,5psi)
a takto dostanete to cislo na Y ose.
Tlak v budiku je VZDY RELATIVNY, je to rozdiel oproti atmosferickemu tlaku (1bar na hladine mora) a tlaku turba. Keby budik ukazoval absolutny tlak, tak pri tlaku turba 1bar ukazuje 2bar.

Napsal: 11.01.2005, 15:01
od Martin_534
no já to s tím pom?rem tlak? ?et n?kde trochu jinak a vycházelo to p?esn? na ode?tení jednoho baru ... ale tvoje vysv?tlení, vypadá líp :-)

Napsal: 13.02.2006, 09:07
od Fugo
něco ohledně výpočtu vstřiků http://www.rceng.com/technical.htm
a tabulka (neuplná) pro použití vstřiků z jiných aut, protože ce na nových je třeba v mém případě přímo parádní (12x cca 4tis) http://users.erols.com/srweiss/tableifc ... SLER_MOPAR