Stránka 2 z 3

Napsal: 28.06.2005, 23:44
od Spike
ghoust píše:a skouseli ste na ovladani neco s mikrokontrolerem a nastavovanim pomoci tlacitek a displeje ? digitalne. 8)
A jak bys to vyresil? Nezni to spatne, ale obavam se, ze to bude hodne slozity a hlavne zbytecne drazsi. Mozna ne

Napsal: 29.06.2005, 14:21
od Návštěvník
no slozite to bude tak stredne
nejdrazsi by na tom bylo asi cidlo tlaku a solenoid, kontroler asi 150,- displej par supu.

funkce by byla asi jednoducha, kdyz tlat mensi solenoid zavreny vastgate odpojeny. tlak veci nez nastaveny solenoid propusti tlak na wasgate

Napsal: 29.06.2005, 17:46
od Andeer
jojo takhle jsem to chtel vyresit ..

naco mate tu vyrovnavaci pikslu ?

Napsal: 29.06.2005, 21:16
od doublejay
Andeer píše:naco mate tu vyrovnavaci pikslu ?
pls lépe ?íst, piksla je na to, aby to nekmitalo :)

Napsal: 30.06.2005, 08:21
od Hynek
fotit tam nie je co, je to jednoduchy nastavitelny tlakovy spinac, k nemu jednoduchy zosilovac, 12V 3-cestny solenoid a hadicky. Zo sania ide hadicka do spinaca, kotry spina 12V pre solenoid. solenoid pri zopnuti a otvoreni pusti tlak zo sania do actuatora. Medzi solenoidom a actuatorom je ste vyrovnavacia nadoba a to je vsetko.
Vyhody:actuator je uplne zavrety az do dosiahnutia max. pozadovaneho tlak-rychlejsi nabeh turba.
Pozadovany tlak je presne udriazavany v celom rozsahu otacok
Je to nastavitelne na lubovolny tlak v rozsahu spinaca, takze si viem z kabiny nastavit max. tlak turba pootocenim potenciometra na spinaci
m?žeš Raddy aspo? n?jaký schémátko, asi sem natvrdlej :)

Napsal: 30.06.2005, 08:27
od Andeer
doublejay píše:
Andeer píše:naco mate tu vyrovnavaci pikslu ?
pls lépe ?íst, piksla je na to, aby to nekmitalo :)
nekmital vstupnní tlak do ventilu ?

Napsal: 30.06.2005, 08:54
od raddy
Hynek píše:
fotit tam nie je co, je to jednoduchy nastavitelny tlakovy spinac, k nemu jednoduchy zosilovac, 12V 3-cestny solenoid a hadicky. Zo sania ide hadicka do spinaca, kotry spina 12V pre solenoid. solenoid pri zopnuti a otvoreni pusti tlak zo sania do actuatora. Medzi solenoidom a actuatorom je ste vyrovnavacia nadoba a to je vsetko.
Vyhody:actuator je uplne zavrety az do dosiahnutia max. pozadovaneho tlak-rychlejsi nabeh turba.
Pozadovany tlak je presne udriazavany v celom rozsahu otacok
Je to nastavitelne na lubovolny tlak v rozsahu spinaca, takze si viem z kabiny nastavit max. tlak turba pootocenim potenciometra na spinaci
m?žeš Raddy aspo? n?jaký schémátko, asi sem natvrdlej :)
s obrazkami mam problem, nemam to moc kde dat a kedy kreslit, ale skusim vysvetlit este raz:):

takze, predsatv si ten tlakovy spinac, je v krabicke spolu zo zosilovacom. Kedze samotny spinac dokaze spinat len nejakych 20mA, a odber solenoidu je tak okolo 500mA, musis este pouzit zosilnovac, ktory bude ovladany talkovym spinacom a bude spinat solenoid, urobi ti ho sikovny elektroamater, je to v podstate len jeden integrac. Pripojis tam este 12V na napajanie zosilnovaca a kabel na napajanie solenoidu, na ktory bude zosilovac pripajat 12V pri zopnuti tlak. spinaca.
Takze mame krabicku, kde trci konektor na hadicku. Hadicku zapojime do sania (tam kde je napojeni tlakomer turba) a zapojime do konektora na krabicke:) Z krabicky pojde kabel na ovladanie solenoidu.
Solenoid umiestnis niekde v okoli turba. Na privod solenoidu, ktory je v kludovom stave zavrety, pripojis hadicku zo sania (tam kde je pripojeny tlakomer turba...). Na vystup, ktory bude spojeny s vyssie spomenutym vstupom po otvoreni solenoidu pripojis hadicku ktora pojde do vyrovnavacej nadoby. S vyr. nadoby pokde hadicka priamo do actuatora turba. minus pol solenoidu pripojis kdekolvek na kasnu.
popis funkcie v akcii:
pokial je tlak privedeny do krabicky nizsi ako nastaveny na spinaci (spinac ma srobik na nastavovanie),tak je solenoid zavrety a zavreta je aj wastegate. Akonahle tlak dosiahne pozadovanu hodnotu, spinac sa zopne a tym padmo sa zopne zosilovac, ktory privedie 12V na solenoid.Ten sa otvory a prepusti tlak zo sania do vyrovnavacej nadoby.Ta sposoby ze tlak do actuatora sa dostane postupne, nie naraz a actuator sa otvory (to postupne znamena ze spinac stihne reagovat na pokles tlaku este pocas otvarania wastegate, co je velmi dolezite), co sposoby pokles tlaku turba, spinac sa rozopne a zosilovac preprusi 12V v solenoide, soelnoid sa zavrie, prerusi privod tlaku do actuatora a kedze solenoid je 3-cestny, tlak unikne cez treti otvor na solenoide do atmosfery a wastegate sa zavrie. Kedze sa wastegate zavrie, tlak turba stupne na max. nastavenu hodnotu, zopne sa tlakovy spinac a vsetko to zacne znova. Toto sa deje vo velmi rychlich cykloch, prejavuje sa to ako kmitanie rucicky tlakomeru turba na nastavenej hodnote. Bez nadoby by dochadzalo k prilis velkemu poklesu tlaku pri okamzitom max. otvoreni wastegate a nasledne k narastu tlaku pri zavreti wastegate a auto by islo priskokmi:)) Objem nadoby vyzera byt vhodna tak liter.

Napsal: 30.06.2005, 09:48
od Řehy
raddy píše: s obrazkami mam problem, nemam to moc kde dat a kedy kreslit, ale skusim vysvetlit este raz:):

takze, predsatv si ten tlakovy spinac, je v krabicke spolu zo zosilovacom. Kedze samotny spinac dokaze spinat len nejakych 20mA, a odber solenoidu je tak okolo 500mA, musis este pouzit zosilnovac, ktory bude ovladany talkovym spinacom a bude spinat solenoid, urobi ti ho sikovny elektroamater, je to v podstate len jeden integrac. Pripojis tam este 12V na napajanie zosilnovaca a kabel na napajanie solenoidu, na ktory bude zosilovac pripajat 12V pri zopnuti tlak. spinaca.
Takze mame krabicku, kde trci konektor na hadicku. Hadicku zapojime do sania (tam kde je napojeni tlakomer turba) a zapojime do konektora na krabicke:) Z krabicky pojde kabel na ovladanie solenoidu.
Solenoid umiestnis niekde v okoli turba. Na privod solenoidu, ktory je v kludovom stave zavrety, pripojis hadicku zo sania (tam kde je pripojeny tlakomer turba...). Na vystup, ktory bude spojeny s vyssie spomenutym vstupom po otvoreni solenoidu pripojis hadicku ktora pojde do vyrovnavacej nadoby. S vyr. nadoby pokde hadicka priamo do actuatora turba. minus pol solenoidu pripojis kdekolvek na kasnu.
popis funkcie v akcii:
pokial je tlak privedeny do krabicky nizsi ako nastaveny na spinaci (spinac ma srobik na nastavovanie),tak je solenoid zavrety a zavreta je aj wastegate. Akonahle tlak dosiahne pozadovanu hodnotu, spinac sa zopne a tym padmo sa zopne zosilovac, ktory privedie 12V na solenoid.Ten sa otvory a prepusti tlak zo sania do vyrovnavacej nadoby.Ta sposoby ze tlak do actuatora sa dostane postupne, nie naraz a actuator sa otvory (to postupne znamena ze spinac stihne reagovat na pokles tlaku este pocas otvarania wastegate, co je velmi dolezite), co sposoby pokles tlaku turba, spinac sa rozopne a zosilovac preprusi 12V v solenoide, soelnoid sa zavrie, prerusi privod tlaku do actuatora a kedze solenoid je 3-cestny, tlak unikne cez treti otvor na solenoide do atmosfery a wastegate sa zavrie. Kedze sa wastegate zavrie, tlak turba stupne na max. nastavenu hodnotu, zopne sa tlakovy spinac a vsetko to zacne znova. Toto sa deje vo velmi rychlich cykloch, prejavuje sa to ako kmitanie rucicky tlakomeru turba na nastavenej hodnote. Bez nadoby by dochadzalo k prilis velkemu poklesu tlaku pri okamzitom max. otvoreni wastegate a nasledne k narastu tlaku pri zavreti wastegate a auto by islo priskokmi:)) Objem nadoby vyzera byt vhodna tak liter.
A co kdyby se tlakovy snimac nastavil napr. na 0,8-0,9bar a solenoid by byl napojen na hadicku co spojuje v serii turbo a wastegate. Pak by byl solenoid zavreny do 0,9baru, tim padem by byla zavrena i celou dobu wastegate a po prekroceni 0,9bar by se solenoid otevrel a max tlak tech 1bar by si hlidala pouze wastegate. Neodpadl by pak problem s kmitanim??

Napsal: 30.06.2005, 09:58
od raddy
ano odpadol, ale prisiel by si o moznost nastavovania max. tlaku z kabiny.A zaroven musi byrz rozdiel medzi tlakom spinaca a wastegate pomerne velky, inak by bol ten cyklus oscilacii tlaku. Tak som to mal zapojene nez ma napadla ta nadoba. Ale problem s kmitanim riesi vyr. nadoba, to kmitanie co vidis na rucicke je nepodstatne.Takze s pouzitim nadoby je to vyriesene a nie je treba spekulovat, funguje to perfektne.

Napsal: 30.06.2005, 12:16
od ghoust
kdybyste chteli muzu vam to naprogramovat do toho mikrokontroleru i s displejem a kontrolou tlaku a dalsima vecma

:arrow:

Napsal: 30.06.2005, 12:23
od raddy
ghoust píše:kdybyste chteli muzu vam to naprogramovat do toho mikrokontroleru i s displejem a kontrolou tlaku a dalsima vecma

:arrow:
co sa presne mysli pod mikrokontrolerom? obsahuje priamo tlakovy prevodnik atd...?

Napsal: 30.06.2005, 13:34
od Návštěvník
raddy píše:
ghoust píše:kdybyste chteli muzu vam to naprogramovat do toho mikrokontroleru i s displejem a kontrolou tlaku a dalsima vecma

:arrow:
co sa presne mysli pod mikrokontrolerom? obsahuje priamo tlakovy prevodnik atd...?
mikrokontroler = treba PIC 16F877
prevodnik tlaku nap? = http://wwww.ges.cz/sheet/m/mpx5500.pdf
propojenim picu a tlakoveho senzoru vznikne soustava ktera bude schopna spinat solenoid pri tlaku jaky se nastavi treba pomoci tl a displeje, dale by se tam dalo implementovat treba i prepinani pameti v ECU [/url]

Napsal: 30.06.2005, 13:39
od raddy
jasne, je to komplet elektronicke riesenie. vysledny efekt bude rovnaky, akrat bude priemnejsia moznost nastavit tlak tlacitkom a vidiet ho na displey.

Napsal: 30.06.2005, 14:05
od Hynek
no zdá se že tv?j model je už zastaralý Raddy :)

Napsal: 30.06.2005, 14:15
od raddy
Hynek píše:no zdá se že tv?j model je už zastaralý Raddy :)
zastaraly bude az niekdo spravi funkcny elektronicky, reci sa vravia a chlieb sa je :lol: :lol:
ale nie, naco robit komplikovanejsi elektronicky, ktory by som tak ci tak nakoniec ani nezvladol spravit, ked som si urobil funkcny model a hlavne som to vymyslel, to bolo to najtazsie, hehehhe :P :P