Stránka 2 z 4

Napsal: 21.10.2005, 09:10
od Ondrey
.. pozorně jsem si pročetl všechny příspěvky a musím se zase ozvat. Já sám jsem zarputilým a nesmiřitelným odpůrcem plynu v těch autech, do kterých prostě "ideově" nepatří.. je to debilní slovo, ale je výstižný. Jel jsem se škodovkou 120 na plyn a tam se to opravdu nepoznalo - ale jen z toho důvodu, že je to nesmírně jednoduchý auto a montáž LPG tam byla opravdu hračkou. Jel jsem i v jednom nezmiňovaném nejmodernějším autě, které bylo už z výroby vybaveno LPG. Tam se to také nepoznalo ani trochu, což si ale vysvětluju tím, že to LPG počítali tovární konstruktéři a auto bylo na tento pohon koncipováno už od výroby. Podotýkám, že to byl atmosféricky plněný motor.
Dvoukilo ale - stejně jako třeba NSX, Vette, 911, Spitfire, atd atd.. - je čistokrevnej spor?áček, a to jak konstrukcí, tak typem přenosu síly na vozovku, tak právě druhem pohonu - benzínovým spalovacím motorem.. proto tahle auta nejsou na naftu ani na jiná média (Škoda Fabia RS není a ani sebelíp čipnutá nikdy nebude spor?ákem).. prostě každý autíčkář srdcař (a tím nemyslím kardiaky :D ) vám na otázku typu "Proč nemáte toho Skylina GT-R34 na naftu, ušetřil byste polovinu nákladů na provoz?" odpoví, jestli jste nebyli dlouho na sluníčku nebo jestli jste se nepraštili do hlavy.. jednoho dne samozřejmě nastane situace, že lidi začnou předělávat svoje mazlíčky na vodík a spol, ale to bude ve chvíli, kdy dojde ve světových nalezištích ropa a bude lidově řečeno poprdeli.. :wink:

.. samozřejmě si každý se svým autem dělejte, co uznáte za vhodný, jsou to vaše auta a vaše rozhodnutí. Je naprosto beze sporu, že díky LPG získáte nižší provozní náklady - a to třeba i o polovinu.
Nesmíte ale zapomenout na nějaký pořizovací náklady celýho zařízení a tím pádem na rentabilitu plynoucí z provozu auta (za jak dlouho projedete 35.000,- Kč?), peníze na pohonný hmoty, jak budete pořád jezdit tam a zpět k tomu mechanikovi, kterej bude tu zástavbu LPG provádět a jak budete znova znova ladit vstřikování plynu tak, aby to auto jelo nějak podobně jako jelo na benzín. Taky přijdete o místo v kufru nebo o místo na rezervu, což se může jevit jako banalita, ale jen do tý doby, než tu rezervu budete potřebovat. Taky vám někdo rozhrabe vstřikování a samozřejmě nikdo nezaručí, že to pak ještě někdy pojede bez jinýho nevyhnutelnýho servisního zásahu. Řídící elektronika SXka není připravena na manipulaci s LPG, takže bych v téhle oblasti taky čekal trošku trable - holt karburátor je karburátor.. no a samozřejmě vaše auto v neposlední řadě získá nezaměnitelnou vůni zapnutého plynového sporáku.. :wink:

Co se týká toho pána s inzerátem, neubírám mu žádné zásluhy.. jen jsem chtěl upozornit na to, že zástavba LPG do auta typu 200SX není žádná lehká legrace jako u škody 125L. Nikdo to nemá ozkoušené, neesistuje na to u nás doporučená montážní sada, takže všichni, kdo do toho půjdete, budete pokusní králící a je opravdu jen věcí náhody, jestli to dopadne dobře nebo ne.. Z vlastní zkušenosti vím, že většinou (by? i dobře míněná) snaha ušetřit vede k několikanásobně vyšším nákladům než primárně dražší cesta. A ve chvíli, kdy dílna, kde si necháte LPG do auta montovat nebude disponovat diagnostikou lepší než je lampa na měření předstihu, tak bych být vámi bral nohy na ramena, protože si prostě koledujete o pořádnej průser. Ale třeba taky ne.. třeba to vyjde.. je jen a jen na vás, jestli tohle chcete podstoupit a risknout.. pokud jo, budu vám držet samozřejmě palce, a? to klapne a jste s tímhle řešením spokojení..

Napsal: 21.10.2005, 10:09
od Conrad
Ondrey píše:..
Co se týká toho pána s inzerátem, neubírám mu žádné zásluhy.. jen jsem chtěl upozornit na to, že zástavba LPG do auta typu 200SX není žádná lehká legrace jako u škody 125L. Nikdo to nemá ozkoušené, neesistuje na to u nás doporučená montážní sada, takže všichni, kdo do toho půjdete, budete pokusní králící a je opravdu jen věcí náhody, jestli to dopadne dobře nebo ne.......
No řekl bych že to zase nebude tak individuální přestavba. Už při letmém pohledu na motor lze rozenat dily z Mitsubishi. Systému vstřipkování paliva také "moc" není a tedy tu vyšší cenu bude způsobovat hlavně legální stránka zástavby LPG do automobilu /typové zkoušky či co všechno k tomu musí být atd. /. V CR se Jeden člověk zabývá přestavbami na lpg japonskych aut /nasel jsem na netu/ a delal i subaru ... a když to rozchodil tady tak z laickyho pohledu to už moc prace navic nebude . :wink:

Napsal: 21.10.2005, 10:21
od Ondrey
ok.. evidentně jste už rozhodnutí, vypadá to na konec benzínových dvoukil v Čechách.. :D
jak říkám, přeju vám, a? jste s tím LPG hodně spokojení..

Napsal: 21.10.2005, 10:40
od Heini
Ondrey=1*
:lol: :lol: :lol:
Jsem pro nové Forum ......... NISSAN 200LPG!!!

Tohle prostě nemůžu a reaguji. :x :evil:

Napsal: 21.10.2005, 11:47
od Conrad
Ondrey píše:ok.. evidentně jste už rozhodnutí, vypadá to na konec benzínových dvoukil v Čechách.. :D
jak říkám, přeju vám, a? jste s tím LPG hodně spokojení..
Rozhodnut nejsem ani omylem. Rozhodně je to zajimavá myšlenka, která stojí za to probrat, ikdyž budí úsměv a je plná protikladů.... ale od tohoto je tu toto forum. Jen jsem reagoval na skutečnost, že ten motor není natolik složitý a odlišný.
A nakonec kdybych já vzal v potaz reálnou návratnost investice v mém případě.......tak mi mezitím schnije kastle a vše okolo . :(

Napsal: 21.10.2005, 12:14
od Petr_fm
Vidite, ja jsem zase clovek, kterej s dvoukilem 2000km mesicne udela a jsou casy, kdy i vice, takze s tim autem jezdim skutecne porad a ne jen po meste, tudiz je to pro mne skutecne dobra investice, pokud by vse fungovalo jak ma a 17000 za zastavbu se mi vrati do pul roku..
Dvokuli mam uz 2 roky a tak si lze spocitat, kolik na tom jde usetrit.
A proto jsem taky vznesl tenhle dotaz na forum, protoze me zajima osud motoru po tehle uprave.. Nikdy bych o tom neuvazoval, nebyt Katanyho informace, ze na dvoukile nekdo mohl najezdit 150 000 v plynu bez jedineho problemu. Taky jsem LPG povazoval za zrudnost, ale jestlize mi to umozni cestovat za 1,4 Kc za km, namisto soucasnych 3,3 Kc , za predpokladu, ze se s motorem nic nestane, tak je to urcite dost tvrdy argument pro LPG.
Jezdim rad a o to vice s dvoukilem, proto budu radsi, kdyz budu za vola se zlutym koleckem, ale procestuju 2x tolik , to je prece lepsi, nez se na to auto jen divat, ne ? :wink: Nevim jak kdo tady, ale ja nechci zit jen pro dvoukilo a jeho nadrz.

Napsal: 21.10.2005, 12:17
od Petr_fm
Jde o to, ze pri takovem jezdeni uz se vydaje za benzin promitaji do rozpoctu, zvlast nyni a urcite mi da kazdy za pravdu, ze nez skoncit v Octavii 1,9TDI, radeji si dvoukilo oznackovat zlutou dirou a jezdit v aute, ne v "TDyčku", s kterym machruje kazdej Pepa a ktery se uz i tak stava nevyhodnym.

Napsal: 21.10.2005, 13:18
od blázen
plyn do dvoukila nepatří, bud chci jezdit rychle, nebo levně,.. než plyn do dvoukila raděj bych koupil TDI,... jsem odpůrce :twisted:

Napsal: 21.10.2005, 13:32
od Ondrey
Petr_fm píše:... Taky jsem LPG povazoval za zrudnost, ale jestlize mi to umozni cestovat za 1,4 Kc za km, namisto soucasnych 3,3 Kc , za predpokladu, ze se s motorem nic nestane, tak je to urcite dost tvrdy argument pro LPG..
.. samozřejmě chápu tvoje pohnutky, ale obávám se, že i když už se teda rozhodneš a LPG uděláš, tak to prostě rozhodně nebude tak jednoduchý, jak si - aspoň podle mého dojmu - maluješ.. něco jiného je udělat LPG na novým motoru a něco jiného je LPG na 15 let starém přeplňovaném motoru, který je relativně hodně namáhaný..
.. ale prostě si hlavně nemůžu pomoct, LPG do auta téhle kategorie zásadně nepatří.. ale je to samozřejmě jen můj názor.. ale já jsem asi jinej případ, já jsem s dvoukilem ve finále najel ročně 5.000 km, protože jsem prostě neměl to srdce ho ničit popojížděním od semaforu k semaforu ve městě..

Napsal: 21.10.2005, 13:35
od Conrad
Co na to hlava a ventilová sedla ? Řídí ecu i předstih ?... tedy jinak řečeno šlo by přepínat mezi oběma režimy v reálu ??? na ebay bylo zařízení který přepínalo až mezi 4 programy .... v tomto případě by to mělo opodstatnění 8) a dalo by se jezdit levně i rychle ..... kdo z Vás dokáže jet plnou palbu 2 a více hodin 8)

Napsal: 21.10.2005, 13:44
od Ondrey
.. a už jsme u toho - nejdřív se pořídí samotný LPG, pak montážní sada, pak tamto, pak tohle, pak jednotka z ebaye.. bude to stát peníze za díly, dopravu, bude to stát čas a nervy na úpravách a nekonečném ladění.. třeba se to vážně zase až tak nevyplatí.. a povede se tak zachránit pár krásných SXek od LPG.. :wink:

Napsal: 21.10.2005, 13:57
od Conrad
přepinac epromek naklady tak 1000 ... už jen kdo by provedl tu optimalizaci mapy :( Jasně složitý, ale kdyby se to povedlo :D ... znám totiž člověka co najezdí s 200sx taky kolem 2000 km za měsíc :wink: a jiný auto nechce 8)

Napsal: 21.10.2005, 14:34
od Gerox
ja se taky nechtel zapojovat....pac jsem rozhodne proti...!!!!!!!!!!!!!!!!

tot vse... :lol: 8)

i kdyz uz dali lpg i do cayanne tak uz to asi jde dat do vseho...ale otazka PROČ? Simonko řekni mi PROČ?????? :twisted: :twisted: :twisted: :lol: :lol: :lol: :lol: 8)

Napsal: 21.10.2005, 16:33
od 935Baby
Ondrey píše:(Škoda Fabia RS není a ani sebelíp čipnutá nikdy nebude spor?ákem).. prostě každý autíčkář srdcař (a tím nemyslím kardiaky :D ) vám na otázku typu "Proč nemáte toho Skylina GT-R34 na naftu, ušetřil byste polovinu nákladů na provoz?" odpoví, jestli jste nebyli dlouho na sluníčku nebo jestli jste se nepraštili do hlavy.. jednoho dne samozřejmě nastane situace, že lidi začnou předělávat svoje mazlíčky na vodík a spol, ale to bude ve chvíli, kdy dojde ve světových nalezištích ropa a bude lidově řečeno poprdeli.. :wink:
Presne tak nafta patri do kamen :D

Jeste doufam ze az dojde ropa tak uz budu jezdit davno s dvoukilem v nebi :D Nebo v pekle :idea: :)

Napsal: 21.10.2005, 17:22
od blázen
Snad dojde až dalším generacím a ne nám,.. ...... ......btw.:fabie RS je totální hnůůůůůůůj :lol: