Max rozmer kotuca

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 25.01.2007, 11:20

kenivruh píše:
Mirek píše:a neni to skoda na tak slaby trmeny?..co od toho ocekavas? Jake kotouce chces brat? nemaji i 5x114.3? :)
Otazka znie co je na tych strmenoch slabe. Pokial viem tak takyto isty strmen (konstrukcne) pouziva aj S2000 aj BMW. Podla mna su brzdy u S13 slabe, kvoli malemu priemeru kotuca a dajme tomu slabym dostickam. Takze skusim co to spravi z vacsim kotucom a inymi dostickami a potom sa uvidi co dalej :)

Co sa tyka kotucov, tak je to zatial tajne :wink:
ale jak psal tamo....ty kotouce jsou jednopistkove...a nevim jak u hondy...ale u BMW bude ten trmen mozna konstrukcne stejny...ale rozmerove bude jinde (at uz velikosti pistku nebo celeho trmenu, minimalne uz kvuli vaze auta. nemuzes to tak srovnavat. Ber to tak ze mas nejisty vysledek, kvuli kteremu budes kupovat nove kotouce...vyrabet mezikus na trmen...coz taky nebude levna a casove nenarocna zalezitost...ve finale sice asi usetris oproti nakupu vetsich brzd (at uz S14 nebo Z32), ale vysledek nikdy nebude takovej jako u 4 pistkoveho trmenu. Nehlede na to ze brzdy jsou ta vec na ktere bych rozhodne nesetril a nehledal alternativni a levnejsi reseni. Precijen zivot nebo auto Ti vetsinou zachranuji prave brzdy...
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 25.01.2007, 11:24

Mirek píše:
kenivruh píše:
Mirek píše:a neni to skoda na tak slaby trmeny?..co od toho ocekavas? Jake kotouce chces brat? nemaji i 5x114.3? :)
Otazka znie co je na tych strmenoch slabe. Pokial viem tak takyto isty strmen (konstrukcne) pouziva aj S2000 aj BMW. Podla mna su brzdy u S13 slabe, kvoli malemu priemeru kotuca a dajme tomu slabym dostickam. Takze skusim co to spravi z vacsim kotucom a inymi dostickami a potom sa uvidi co dalej :)

Co sa tyka kotucov, tak je to zatial tajne :wink:
ale jak psal tamo....ty kotouce jsou jednopistkove...a nevim jak u hondy...ale u BMW bude ten trmen mozna konstrukcne stejny...ale rozmerove bude jinde (at uz velikosti pistku nebo celeho trmenu, minimalne uz kvuli vaze auta. nemuzes to tak srovnavat. Ber to tak ze mas nejisty vysledek, kvuli kteremu budes kupovat nove kotouce...vyrabet mezikus na trmen...coz taky nebude levna a casove nenarocna zalezitost...ve finale sice asi usetris oproti nakupu vetsich brzd (at uz S14 nebo Z32), ale vysledek nikdy nebude takovej jako u 4 pistkoveho trmenu. Nehlede na to ze brzdy jsou ta vec na ktere bych rozhodne nesetril a nehledal alternativni a levnejsi reseni. Precijen zivot nebo auto Ti vetsinou zachranuji prave brzdy...
Nic sa neboj. Ked to bude so seriovymi slabe tak je jednoduchy upgrade na stvorpiestiky ;)
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 25.01.2007, 11:25

rozumik píše:no nevim, ale na sjezdovych kolech se pocet pistku moc neresi. jezdi se jedno i osmipistky a na silu brzdeni to vubec nema vliv.
duvod je ten protoze tam staci asi i jednopistky...nemuzes srovnavat sjezdovy kolo a SX :) to se na me nezlob. podivej se na celkovou vahu tam...a na celkovou vahu u auta....podivej se jak rychle jezdi kolo...a jak rychle jezdi auto. 4 pist ma obrovskou vyhodu proti 1 ci 2 pistu..at uz v tlaku nebo co je dulezitejsi...v rovnomernem pritlacovani brzdovyho oblozeni....i kdyz das vetsi kotouc a vetsi desky na jednopist......pist bude tlacit na stred desky a kraje nebudou tak zatezovany (mluvim o extremnim tlaku pri prudkym brzdeni)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 25.01.2007, 11:25

a kolik takový sjezdový kolo váží :D

brzdný moment záleží na ploše pístku a na velikosti kotouče

to že nebudou vadnout na tloušce, protože 30mm se určitě nezahřeje tak rychle jako 22 :-)

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 25.01.2007, 11:28

Mirek píše:
rozumik píše:no nevim, ale na sjezdovych kolech se pocet pistku moc neresi. jezdi se jedno i osmipistky a na silu brzdeni to vubec nema vliv.
duvod je ten protoze tam staci asi i jednopistky...nemuzes srovnavat sjezdovy kolo a SX :) to se na me nezlob. podivej se na celkovou vahu tam...a na celkovou vahu u auta....podivej se jak rychle jezdi kolo...a jak rychle jezdi auto. 4 pist ma obrovskou vyhodu proti 1 ci 2 pistu..at uz v tlaku nebo co je dulezitejsi...v rovnomernem pritlacovani brzdovyho oblozeni....i kdyz das vetsi kotouc a vetsi desky na jednopist......pist bude tlacit na stred desky a kraje nebudou tak zatezovany (mluvim o extremnim tlaku pri prudkym brzdeni)
Mas uplnu pravdu. Ako som pisal, vyskusame uvidime, upgradneme :)
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
rozum
user
Příspěvky: 1978
Registrován: 13.09.2005, 19:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rozum » 25.01.2007, 11:33

Mirek píše:
rozumik píše:no nevim, ale na sjezdovych kolech se pocet pistku moc neresi. jezdi se jedno i osmipistky a na silu brzdeni to vubec nema vliv.
duvod je ten protoze tam staci asi i jednopistky...nemuzes srovnavat sjezdovy kolo a SX :) to se na me nezlob. podivej se na celkovou vahu tam...a na celkovou vahu u auta....podivej se jak rychle jezdi kolo...a jak rychle jezdi auto. 4 pist ma obrovskou vyhodu proti 1 ci 2 pistu..at uz v tlaku nebo co je dulezitejsi...v rovnomernem pritlacovani brzdovyho oblozeni....i kdyz das vetsi kotouc a vetsi desky na jednopist......pist bude tlacit na stred desky a kraje nebudou tak zatezovany (mluvim o extremnim tlaku pri prudkym brzdeni)
to je blby, ja dal 16tisic za brzdy na kolo zbytecne? :lol:
ja to nepsal pro srovnani, konstrukce brzd je stejna u kola i u auta. s dvoupistkovyma hayesama zabrzdis mnohem driv jak s osmipistkovyma alligatorama..
pocet pistku na brzdeni vazne vliv nema, jak rika martin, zalezi na prumeru pistku.

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 25.01.2007, 11:34

a jestli je vnitřek 15" kola 325 mm, tak tak stejně víc než 280mm kotouč nedáš, protože brzdič bude přečnívat přes kotouč tak 2cm = 320mm

ale výměna brzd za větší je hlavní důvod pro větší kola :D

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 25.01.2007, 11:35

rozumik píše:to je blby, ja dal 16tisic za brzdy na kolo zbytecne? :lol:
ja to nepsal pro srovnani, konstrukce brzd je stejna u kola i u auta. s dvoupistkovyma hayesama zabrzdis mnohem driv jak s osmipistkovyma alligatorama..
pocet pistku na brzdeni vazne vliv nema, jak rika martin, zalezi na prumeru pistku.
kolo a auto bych vážně nesrovnával i když je princip stejnej :-)

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 25.01.2007, 11:45

Martin_534 píše:a jestli je vnitřek 15" kola 325 mm, tak tak stejně víc než 280mm kotouč nedáš, protože brzdič bude přečnívat přes kotouč tak 2cm = 320mm
No ale potom je mozne, ze sa 310mm nevojde ani do 16-ky (alebo len na tesno). i.d. 15''~325mm, i.d. 16''~350mm
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 25.01.2007, 11:46

no tak koupíš rovnou 17" kola :-)

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 25.01.2007, 11:49

Martin_534 píše:
rozumik píše:to je blby, ja dal 16tisic za brzdy na kolo zbytecne? :lol:
ja to nepsal pro srovnani, konstrukce brzd je stejna u kola i u auta. s dvoupistkovyma hayesama zabrzdis mnohem driv jak s osmipistkovyma alligatorama..
pocet pistku na brzdeni vazne vliv nema, jak rika martin, zalezi na prumeru pistku.
kolo a auto bych vážně nesrovnával i když je princip stejnej :-)
Vliv to nema u sjezdovyho kola mozna..nevim..nemam..nepru se...nemichal bych ho vubec do tehle debaty..ale kdyz uz jsi to nacal...na to kolo je vicepist zbytecnej..je tezsi nez jednopist a neni potreba tak velkej brzdnej ucinek...to jak tady pises ze s 2 pistama zabrzdis driv nez s 8 pistama je hloupost promin rozumiku..pokud ano..je to konstrukcni vada brzd, protoze to odporuje fyzice......ale na aute jsou vicepistkove trmeny rozhodne efektivnejsi. Velikost pistku je dulezita....to se nepru....ale jednopistkovym trmenu nepomuze pistek ani 100mm...
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 25.01.2007, 11:52

Martin_534 píše:no tak koupíš rovnou 17" kola :-)
No hej a kto mi bude plati gumy ? RE050A 205/55 R16 2593 Kc, 225/45 R17 3630 Kc :)
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 25.01.2007, 12:00

kenivruh píše:
Martin_534 píše:no tak koupíš rovnou 17" kola :-)
No hej a kto mi bude plati gumy ? RE050A 205/55 R16 2593 Kc, 225/45 R17 3630 Kc :)
mas pravdu..to se nevyplati....kup rovnou 18" :)) A co ty kotouce? maji 310x30mm s rozteci 5x114.3?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 25.01.2007, 12:03

Mirek píše:A co ty kotouce? maji 310x30mm s rozteci 5x114.3?
Nie. Nutis ma prezradit tajomstvo :)
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 25.01.2007, 12:07

kenivruh píše:
Mirek píše:A co ty kotouce? maji 310x30mm s rozteci 5x114.3?
Nie. Nutis ma prezradit tajomstvo :)
ne jako nemaji nebo ne jako nereknu :-D ja nechci vedet kde ..jen mi rekni jestli maji a za kolik...pak si klidne pockam kdyz bude ok cena..stejne na to ted nemam :)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 138 hostů