Stránka 13 z 13

Napsal: 28.09.2006, 23:34
od miki
otázka 1:co se stane,když ve válci komprimovaná směs naráz vybouchne(ona nevybouchne,ona shoří)a přitom vyvine expanzní tlak u turbového motoru řádově cca 100 atmosfér(připomenu jen,jak jsi sám tvrdil,že ty kroužky zas až tak strašně netěsní)?Teď se nehádej,teď odpověz.

adner, kde som spomenul, ze motor netesni? povedal som, ze nestiera olej, ale tesni... stierace kruzky netesnia, stieraju, rovnako, ako stierac na skle...!

presiel som si celu tuto debatu, a ja osobne som nikde nespominal sviecky a nikto sa ma na nich nepytal...!

male zhrnutie:
kentoya, niekde na zaciatku som na raddyho teoriu o odvetrani napisal toto:
"neviem si celkom dobre predstavit zapchate odvetranie vane a ako sa moze olej dostat z vane do hlavy vytlacenim... jedina vec, ktora dostane olej do hlavy je olejove cerpadlo... a ked ho tam dostane, ten olej musi aj nejako stiect nas5 do vane... a kedze stecie, teorie z odvetranim su nezmyselne, pretoze klukova skrina je odvetrana presne cez tie otvory, ktore pouziva olej na to, aby stiekol do vane... keby nestekal, tak za chvilu je vsetok olej v hlave a zasvieti cervena kontrolka s olejnickou... navyse upchate odvetranie klukovky by vytlacilo aj olejovu mierku, ktora sa zhodou okolnosti tak isto nachadza v klukovke... takze toto takisto neprichadza do uvahy... zapchate odvetranie dokaze tak akurat vytlacit olej cez simeringy kluky a rozvodov..."

na toto raddy napisal "a ze olej sa do hlavy moze dostat len za pomoci olejovej pumpy? staci netesnost kruzkov a olej ide cez odvetranie vane do hlavy jedna radost"
-pytam sa ako, ked je podla teba upchate?

kentoya, toto si zase ty pisal: "jenže tu je odvětrání bloku jinde než přes mazací kanály, souhlas že vzduch nepřetlačí olej, ale nic to nemění na horším odtoku z hlavy díky přetlaku, ale vím že to není tento problém, protože by střílela měrka a pravděpodobně podle toho co najela, už by přidřela motor na klice"
-uplne suhlasim, ale kedze takto najazdila uz par tisic km, olej do vane steka

kentoa, zase ty a nasledne moja reakcia: "ale věř, že za minutu ve vaně nemusíš mít ani deci oleje

26.09.2006, 23:13
ano, to je pravda! ale v ten moment mas v kapote dieru od olejovej mierky a tesne pres tym, nez to zadres, ti zasvieti na chvilku cervena kontrolka mazania...
ale marjari nema problem s mazanim, ona ma problem s ubytkom oleja, takze prolem nie je odvetranie"

raddy:
PRIPADE PRETLAKU V OLEJOVEJ VANI JE OLEJ VYTLACANY VO VELKOM MNOZSTVE CEZ ODVETRANIE KLUKOVKY A ZAROVEN NEMOZE STEKAT Z HLAVY DO VANE"

dve moje odpovede: "27.09.2006, 18:07 Předmět:
________________________________________
ak by bola zapchata hadica odvetrania klukovky do sacej vacky, tak pretlak v klukovej skrini urobi to, ze ti bude tlacit vzduch prave cez tu pravu stranu do vyfukovej vacky a odtial cez prepojenie vaciek hadicami a cez PCV to sania... fyzikalne nie je realny stav, ze v klukovke mas pri zapchatej hadici pretlak a v hlave podtlak... ak by sa tak stalo, nedostanes olej z hlavy do klukovky a motor zadres...

27.09.2006, 20:47 Předmět:
________________________________________
kentoya, nevidel som ho rozobraty, ale videl som vsetko, co dokazuje, ze to nie je odvetranie.. a stale tvrdim, ze ak by to bolo odvetranie, tak pomerne rychlo zadres motor"

Napsal: 28.09.2006, 23:41
od miki
jo adner, len pre istotu-ze motor tesni-myslim tym to, ze ma vyborne kompresne tlaky, nie ze z neho odchadza olej........

Napsal: 28.09.2006, 23:57
od miki
este ma napadlo, niekto tu spomenul zetor... vobec netusim,akej koncepcie je ten motor a pravdupovediac, ani sa o to nezaujimam, lebo nechystam sa robit motor v traktore, ani v inom polnohospodarskom stroji...
ale k tomu si len dovolim podotknut jednu vec-skus otvorit dekel, ktorym lejes olej do motora, pojde z neho vzduch s kvapkami oleja-s tym suhlasim... ale zabudol si na jednu vec-aj hlava je mazana (ventily, hydrostely, vacka...) a vacka, po ktorej steka olej a rotuje cca na volnobehu 400 rpm dokaze odstredivou silou zo seba "zhodit" olej a rozhadzat ho po celom dekly ventilov a tak isto ho dokaze "trafit" aj do hadice odvetrania, a ak ho odchytis do PET flase, tak ho aj uvidis... ale je to zanedbatelne mnozstvo oleja a rozhodne to nie je tolko, kolko zere marjari motor... takisto ventily dokazu rozhadzat minimalnu hladinu oleja, ktora je v hlave

Napsal: 29.09.2006, 00:28
od Kentoya
nevím proč zase reaguješ to co se napsalo, chtěl jsi at ti nekdo vysvětlí přetlak a kudy jde olej do spalování a ne jak to probíhá na marjari motore to jsou dvě věci, upřímně,

když uvidím motor třeba godzilerův nebo tamův a budu u něho 4 hodiny, tak ti za ty 4 hodiny a budu mít svoje nářadí a měřáky tak řeknu co s tím motorem je na 95 procent a může jim to dělat 10 pičovin a většinu z nich odstraním na místě, samo že nenabrousím kliku a nezmáknu ojnice a výbrusy atd

dobře neodpověděl jsi adnerovi, nebo jsem možná odpověd nenašel,
co je nejslabším článkem na motoru CA18DET můžeš odpovědět mě a já ti poradím, že jsou to dvě věci a jedna z nich se tady tak nějak probírala a obě spolu tak trochu souvisí i když jsou zcela odlišné

Napsal: 29.09.2006, 01:28
od adner
Miki,hochu,dobře vím,co jsi řekl.A kupodivu jsem tušil,co na to odpovíš.To byl pouze test schopnosti komunikace.Opakování,co kdo řekl-nic proti němu nemám,pomůže osvěžit paměť.Ovšem ke kýženému výsledku tě nepřivede.Tvůj přístup k věci je prost veškeré kreativity a to je špatně.Místo abys sbíral data,handrkuješ se tu o slovíčka.Chybí ti nadhled,proto jsi na to sám do dneška nepřišel.Přitom indicií už tu bylo uvedeno tolik,že by si toho všimnul i Ray Charles.Více ti nemám co sdělit. :duckie:

Napsal: 29.09.2006, 06:40
od miki
adner, indicie tu boli asi take, ze ten olej sa dostane do hlavy cez odvetranie, ale ako nikto nepovedal... preto je to zhrnute... poprsil by som teba, aby si mi v tom nasiel, ak som to prehliadol, ze aka sila "zdvihne" olej z vane a dostane ho do hlavy... tlak vzduchu to nie je

kentoya, doteraz ste tu tvrdili, ze marjari ma problem s odvetranim, tak preto by som rad pochopil, ak by aj bol v klukovej skrini pretlak, ako vzduch premiestni olej...? podla mna nijak, a zapchate odvetrane moze sposobit akurat to, ze nestecie olej do vane, ako si sam povedal (pozri suhrn). marjari ma s tymto problemom najazdene dost km na to, aby zadrela motor, ak by nestekal olej... ak by aj bol pretlak s klukovej skrini (v marjari motore nie je, resp nie je problem s odvedenim prebytocneho tlaku a tlak, ktory bytam mohol byt je uplne zanedbatelny...) aka sila, aky fyzikalny zakon ho dopravi do hlavy, ako tvrdil raddy...?

toto nie je o kreativite, tlak plynu popisuje stav a vlastnosti plynu (v podstate vnutornu energiu samotneho plynu) a nehovori nic o stave kvapalinye kvapaliny, ani o jej pohybe a nema s nou nijaky suvis...! tak mi prosim napiste...

Napsal: 29.09.2006, 17:41
od adner
O bože Miki,už se konečně vzpamatuj.Vždyť ty si tuhej jako peň.Proč se pořád staráš o nějakej olej v hlavě,když to s tím nemá nic společného.Proč se konečně nezačneš zajímat o ten bílej(šedej) kouř.Jak vůbec můžeš připustit,že na japonským motoru po cca 200tis km jsou stíráky tak v prdeli(a ostatní kruhy v poho),že motor žere 1l na 200km.To nemáš žádné znalosti o materiálech?Jak vůbec můžeš připustit,že Marjari s touto spotřebou jezdí už delší dobu aniž by to bylo poznat na kompresích-viz těsnost výfukových ventilů.Víš,co to s nima udělá?Já neříkám,že ten olej nemůže jít vnitřkem,jde.Ale zdaleka ne v takovém množství,jak píše Marjari.A to znamená co?Že musí jít ještě někudy okolo.Ty vole,já už nevím ,jak bych ti to řekl.Hele,moje kára.Vůle v zámku-horní cca 0,6,dolní cca 1,2mm.Ovalita díry momentálně cca sedm stovek(jestli ti to něco říká),olej mobil motorsport-W50.Jezdím jak prase,žere to 1l/1000km.A to je to šestivál!Řešil jsem na něm ten samý problém,co má Marjari a spousta dalších.(nejen na něm)Jestli máš turbo zdravý,nebo vylítaný,nehraje až takovou roli.Viz moje levé má momentálně takovou vůli,že chytá rotorem.Můžu jet jak chci,můžu se honit s Jumbem ale kouř za mnou nikdy neuvidíš.A proč? protože jsem vyřešil odvětrání klikové skříně joudo!Čteš to?Kdybych tu měl Marjari poruce,tak by už dávno jezdila!Takhle akorát kurví turbo,zatímco ty se vykecáváš o fyzikálních zákonech.Návod jak na to jsem tady uvedl,ty sis ho ani pořádně nepřečet,akorát jsi se vychechtával té mojí PET flašce.Nechápu,proč si vybíráš cestu největšího odporu,přitom je tak jednoduché zjistit,kde je chyba.Jenže to bys musel poslouchat a to se ti nechce.Nastuduj si prosím tě znovu funkci průběžného výplachu skříně,pořádně prohlídni obrázky,pořádně přečti texty,započítej do toho opotřebení motoru a chyť se nějaký elektriky aby ti v tý hlavě konečně blejsklo.Ať ti to nemusím vyprávět po lopatě.Teda takhle pomalýho hráče jsme tu fakt ještě neměli.Hele,já se ti nesměju,člověk není nikdy dost chytrej,ale už tu bednu fakt zapni.

Napsal: 29.09.2006, 18:00
od blázen
a dost!!! miki bež opravit marjari ten motor - pokud to svedeš a pak nam sem přijd zdělit co mu bylo a můžem v debatě pokračovat dál... :wink:

Napsal: 29.09.2006, 18:08
od mrkevvzime
adner boduje :lol:

Napsal: 29.09.2006, 18:38
od Kentoya
a protože si neodpověděl ani mě jsou to tyto dva body, odvětrání skříně za 1vé a ojnice za 2hé a hotovo končím debatu a včil opravuj

Napsal: 29.09.2006, 19:41
od miki
adner, tesnici prvy byva ocelovi, s CR vrstvou a neviem akymi upravami este kvoli tepelnemu zatazeniu, druhy tak isto, ale trosku "menej" kvalitny... stieraci je oroti nim chudobny bratranec, co sa tyka kvality materialu... dalsia, nie menej zanedbatelna vec je plocha, na ktorej pracuju... tesniace maju niekolko nasobne vacisu stykovu plochu s valcom, ako tenucke lamely stieracieho kruzky... vole v zamkoch, ktore si uviedol este zdaleka nie su na hranici pripustnosti-pozri si manual... a este je tu sila pritlaku o stenu valca-tesniace su niekolko nasobne vacsiou silou pritlacane k stene valca. kompresie-problem s olejom je tu uz cca mesiac, resp ja o nom viem cca mesiac a kompresie sme merali za tu dobu minimalne 3x-nijak sa nezmenili, akurat spotreba oleja este stupla...

kentoya-ojnica znamena vyosenie piesta a poskodenie valca...

jo adner, motor ma nezistene km, isiel tam druhy blok a podla vsetkeho mechanik pol roka potom, co ho skladal, zahlasil, ze nemenil kruzky,lebo uznal, ze su v schopnom stave...

Napsal: 29.09.2006, 19:54
od Kentoya
natažená ojnice neznamená poškození válce díky pístu, ale nevadí

a když víš tolik o kroužcích, jaký je rozdíl mezi těsnícími kroužky pro turbomotor a N/A motor,

že strejdo adnere, to by mohl vědět

Napsal: 29.09.2006, 19:59
od miki
OK, ak vas mozem vsetkych velmi pekne poprosit, zdrzte sa dalsich komentarov... motor su bude rozoberat urcite, potom vam dam vediet, kolko zere oleja, ak sa to nezmeni, vsetkym sa vam ospravedlnim...