Stránka 3 z 7

Napsal: 30.05.2007, 15:37
od saigone
mikyc píše:
Kentoya píše:
mikyc píše:mozna se pletu, ale kdyz date na nissana otevrenej bov, tak musite upravit neco v ecu, jinak to odpusteni zpusobi prehlceni benzinem a bude to liny. A na volnobehu to prece taky musi delat bordel, kdyz je v sani podtlak kterej drzi bov otevrenej. Vim ze tam je nejaky sroub na nastaveni, ale stejne si to nedokazu predstavit. Proste podtlak = otevrenej bov, ne?
DIk
pleteš se, bov pracuje na principu přetlaku před klapkou a podtlak za klapkou pomáhá otevřít bov a i když nemáš bov tak stejně přetlak za klapkou odejde zpět přes turbo k afm
muze tohle nekdo potvrdit? moc se mi to nezda.. sry kentoya:))
jo je to přesně takhle, je to jeden z těch zvuků co vydávaj tyhle motory, takovy to opakovaný zasyčení jak jde vzduch zpatky přes turbo

Napsal: 30.05.2007, 15:51
od raddy
mikyc píše:
Kentoya píše:
mikyc píše:mozna se pletu, ale kdyz date na nissana otevrenej bov, tak musite upravit neco v ecu, jinak to odpusteni zpusobi prehlceni benzinem a bude to liny. A na volnobehu to prece taky musi delat bordel, kdyz je v sani podtlak kterej drzi bov otevrenej. Vim ze tam je nejaky sroub na nastaveni, ale stejne si to nedokazu predstavit. Proste podtlak = otevrenej bov, ne?
DIk
pleteš se, bov pracuje na principu přetlaku před klapkou a podtlak za klapkou pomáhá otevřít bov a i když nemáš bov tak stejně přetlak za klapkou odejde zpět přes turbo k afm
muze tohle nekdo potvrdit? moc se mi to nezda.. sry kentoya:))
Pravdu mate v principe obaja. Ano, otvoreny BOV svojou funkciou nekorektne zmeni pomer palivo vzduch, pretoze vypusti namerany vzduch. To je fakt.
Takisto je fakt, ze bov otvara rozdiel tlakov pred a za klapkou. Bez neho sa bov neotvory a prave tento tlak ho riadi.
Na to, aby bov nebol otvoreny pri volnobehu, resp. jazde v podtlaku, sluzi nastavovaci srob, ktory celu sustavu vyvazi tak, aby sa bov otvaral az pri pozadovanom rozdiele tlakov pred a za klapkou, teda pri volnobehu napr. Avsak pri kazdom jeho otvoreni sposobi negativnu zmenu bohatosti zmesi, zmes bude prilis bohata a urcite znizuje vykon motora v danom momente.
Pokial je sustava uzavreta, bez bov, tak spatna tlakova vlna dosiahne lopatky kompresora a sposobi odtrhnutie vzduchu od lopatiek a spomalenie otacok kompresora, coho vysledkom su zname zvukove prejavy. Dovolim si tvrdit, ze v ziadnom pripade neprejde tlak cez kompresor proti smeru jeho rotacie, to mi pride ako nezmysel, pokial sa lopatky tocia svojim povodnym smerom. A kedze sa tocit neprestanu, tlak tazko prejde cez ne, ale to je v principe uplne jedno...

Napsal: 30.05.2007, 20:43
od mikyc
a z toho jeste vyplyva ze zavrenej by se mel otvirat rychleji nez otevrenej kvuli mensimu potrebnymu rozdilu v tlacich pred a za klapkou

Napsal: 30.05.2007, 21:41
od Kentoya
raddy píše:
mikyc píše:
Kentoya píše: pleteš se, bov pracuje na principu přetlaku před klapkou a podtlak za klapkou pomáhá otevřít bov a i když nemáš bov tak stejně přetlak za klapkou odejde zpět přes turbo k afm
muze tohle nekdo potvrdit? moc se mi to nezda.. sry kentoya:))
Pravdu mate v principe obaja. Ano, otvoreny BOV svojou funkciou nekorektne zmeni pomer palivo vzduch, pretoze vypusti namerany vzduch. To je fakt.
Takisto je fakt, ze bov otvara rozdiel tlakov pred a za klapkou. Bez neho sa bov neotvory a prave tento tlak ho riadi.
Na to, aby bov nebol otvoreny pri volnobehu, resp. jazde v podtlaku, sluzi nastavovaci srob, ktory celu sustavu vyvazi tak, aby sa bov otvaral az pri pozadovanom rozdiele tlakov pred a za klapkou, teda pri volnobehu napr. Avsak pri kazdom jeho otvoreni sposobi negativnu zmenu bohatosti zmesi, zmes bude prilis bohata a urcite znizuje vykon motora v danom momente.
Pokial je sustava uzavreta, bez bov, tak spatna tlakova vlna dosiahne lopatky kompresora a sposobi odtrhnutie vzduchu od lopatiek a spomalenie otacok kompresora, coho vysledkom su zname zvukove prejavy. Dovolim si tvrdit, ze v ziadnom pripade neprejde tlak cez kompresor proti smeru jeho rotacie, to mi pride ako nezmysel, pokial sa lopatky tocia svojim povodnym smerom. A kedze sa tocit neprestanu, tlak tazko prejde cez ne, ale to je v principe uplne jedno...
taky jsem si myslel že neprojde zpět, ale když z full bostu vyřadíš a sundáš nohu z plynu kam se poděje onen jeden bar tlaku, on tam není stále, prostě někudy odejít musí a jelikož je klapka zavřená, zůstává nám A/R regulátor, ale troufám si říci, že pokud je zavřenej tak sice nějaký tlak asi propustí ale z toho množství vzduchu je to velice rychlý pokles, tudíž se domnívám, že se vrátí přes sací housing, ale nejsem si s touto informací nabeton jist ale tipuji na 80 %

Napsal: 31.05.2007, 06:49
od Elviiis
Např na daihatsu krásně slišíš takový vrriu jak to odejde přes turbo ven. Nemá to kama jinama odejít něž přes turbo. daihatsu žádný serepetičky jako nissan na sání nemá.

Napsal: 31.05.2007, 16:30
od raddy
no neviem, tazko povedat. da sa to vsak velmi lahko overit, keby niekdo chcel. Staci zapojit pred turbo tlakomer. Normalne je tam vzdy mierny podtlak (dany odporom filtra). Pokial tam pojde vzduch cez turbo, tlak sa musi zvysit.

Jednoducho mi nejde do hlavy, ako moze cez kompresor, ktory ma 150 000ot/min prejst vzduch proti smeru jeho rotacie. Netreba zabudat ani na to, ze kompresor ma svoju zotrvacnost atd....

Ale ako vravim, da sa to overit tlakomerom, rovnakym ako je na boost, rad sa necham poucit, netvrdim ze je to nemozne, len mi to pride nepravdepodobne...

Napsal: 31.05.2007, 21:29
od Petr.S14
tak dnes otas navaril do s14 ten bov,mame tu Monzu od Idaha a reknu vam,ze si nemuzeme na nic stezovat,zvuk dela libovej,reakce taky krasny :) proste super,mohu doporucitObrázek

EDIT: zitra sem pridam video ;)

Napsal: 31.05.2007, 21:34
od Fire
tak hlavně že zvuk se líbí :)docela mě zajímá jakej to bude mít zvuk oproti mému od HKS.Mmimochodem nemůžem se během výkendu sejít potřeboval bych něco okouknout na vaší S14 :) konkrétně jak vypadaj trubky co vedou od spojkovýho válce ..

Napsal: 31.05.2007, 21:43
od Petr.S14
Fire píše:tak hlavně že zvuk se líbí :)docela mě zajímá jakej to bude mít zvuk oproti mému od HKS.Mmimochodem nemůžem se během výkendu sejít potřeboval bych něco okouknout na vaší S14 :) konkrétně jak vypadaj trubky co vedou od spojkovýho válce ..
jasne,urcite se stavte,napis otasovi,da ti adresu ;)

Napsal: 01.06.2007, 11:17
od Idaho
s jakým plnicícm tlakem pracuješ? mě se na MK3 při 0.5 baru zdálo moc pomalé, na 0.9 už fachalo super.. přešel jsme na sekvenční od bidrina a je to nebe a dudy, fachá perfektne při obou tlacích, jen jsme chvilku hledal kompromis nastavení - bohužel u te monzy jsme ho nenašel..

Napsal: 01.06.2007, 12:38
od Gerox
kde je to video...krapet nechapu ze si kazdy namotnuje bov...a hodi se m fotku...co to ma za smysl kdyz u bov je pro spousta lidi dulezitej zvuk... :roll: :roll: :roll:

ale asi to mam hozeny divne ja... :lol: 8)

Napsal: 01.06.2007, 12:40
od Petr.S14
Gerox píše:kde je to video...krapet nechapu ze si kazdy namotnuje bov...a hodi se m fotku...co to ma za smysl kdyz u bov je pro spousta lidi dulezitej zvuk... :roll: :roll: :roll:

ale asi to mam hozeny divne ja... :lol: 8)
ja ji sem hodil proto,aby bylo jasny o jakym bov mluvim ;)

Napsal: 01.06.2007, 12:41
od Gerox
no jasne...a kde je video? resp. sound clip...?

Napsal: 01.06.2007, 12:42
od Petr.S14
Gerox píše:no jasne...a kde je video? resp. sound clip...?
za 5 min tu bude ;)

Napsal: 01.06.2007, 12:49
od Petr.S14
Idaho píše:s jakým plnicícm tlakem pracuješ? mě se na MK3 při 0.5 baru zdálo moc pomalé, na 0.9 už fachalo super.. přešel jsme na sekvenční od bidrina a je to nebe a dudy, fachá perfektne při obou tlacích, jen jsme chvilku hledal kompromis nastavení - bohužel u te monzy jsme ho nenašel..
tlak ti nepovim,protoze nevime kolik tlaci :oops: