Stránka 3 z 4

Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou

Napsal: 24.07.2008, 21:35
od Kentoya
chorvatsko tam a zpět jsem jel za průměrných 9,2 na 100 a byl jsem schopen s tím samým setupem ždímat i více jak 30litrů na 100 a nebylo to jen město

Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou

Napsal: 24.07.2008, 21:40
od kenivruh
12 litrov je vela na seriu. To sa musi mastit po dialnici 160-180 a v meste chodit plyn-brzda.

Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou

Napsal: 24.07.2008, 21:56
od doublejay
kenivruh píše:12 litrov je vela na seriu. To sa musi mastit po dialnici 160-180 a v meste chodit plyn-brzda.
Ja jsem se jeste pod 10 nikdy nedostal a po dalnici kolem 180 jsem okolo 15-16. Ve meste mam standardne neco pod 12 (11,7 l). Taky nezapomen na to, ze ted jezdi s odpojenou lambdou, bez boostu a na volnobehu ma urcite jinou, nez optimalni smes - vetsinou bohatou... Kazdopadne s odpojenou lambdou je to ted rozhodne mene nez puvodnich >15.

Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou

Napsal: 24.07.2008, 23:12
od Kentoya
já to chorvatsko bral skoro pořád 170, ale nezrychloval a nezpomaloval, prostě mrtvá noha na pedálu a 9,2/100

Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou

Napsal: 25.07.2008, 07:27
od mrkevvzime
ja mel po dalnici+okresky cca 8,5 pri 100-130km/h jel sem lehce na spotrebu, ale prislo mi to nejak malo tak nevim jestli jsem se nesekl :wink:

Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou

Napsal: 25.07.2008, 07:39
od raddy
presne takato spotreba je normalna pri normalnej jazde

Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou

Napsal: 26.07.2008, 00:16
od Svobda
peta: Tu spotrebu mer tak ze natankujes plnou do vypnuti pistole ,ujet treba sto nebo vice km a dotankuj nejlip na same pumpe do vypnuti pistole . A mas litry paliva ke kilometrum jak to delas tak to je nepresne.

Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou

Napsal: 28.07.2008, 16:17
od Vladislav Bureš
Také si přispěju :-)
Město (praha) jezdím za min 14,5 pod jsem ještě nešel ale nikdy nevydžím jen klidně jezdit tak 10-20% je běžná jízda (koukejte jaké mám zadní lampy :twisted: )
ale dálnice ta je za 8,5 s klidnou nohou tak 130ti a plným kufrem a zadníma sedačkama a sem tam mírný rozjezd jak to zatáhne do sedačky ale to jen minimálně

Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou

Napsal: 29.07.2008, 18:16
od petafm2
no takze k te spotrebe bez te lambdy pod 15l po meste fakt nejde - nevim asi zkusit objednat novou lambdu a vymenit a jak to bude vypadat potom... (jestli je ta spotreba stejna ted bez ni jako byla i s ni - to pak bude ta moje lambda uplne v haji neni tak teoreticky? nebo kabelaz mozna (malo pravdepodobne, ne???

Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou

Napsal: 29.07.2008, 19:41
od Fire
tak pánové dneska jsem to taky doměřil , tankuju pravidelně Carera 100 cca za 36Kč/l . a spotřeba po Praze 11,2l a to nejezdím na spotřebu .... docela mě to samotného překvapilo.

Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou

Napsal: 29.07.2008, 19:53
od Design
Je možne aby walbro nejak zmenšilo nebo ustalilo spotřebu?

Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou

Napsal: 29.07.2008, 20:16
od blázen
Design píše:Je možne aby walbro nejak zmenšilo nebo ustalilo spotřebu?

změní spotřebu jen o to o co bylo seriové čerpadlo stářím připraveno na jeho výkonu..podle mě to bude zanedbatelný údaj a měl by ses s walbrem dostat na tabulkovou spotřebu

Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou

Napsal: 29.07.2008, 20:31
od kenivruh
petafm2 píše:no takze k te spotrebe bez te lambdy pod 15l po meste fakt nejde - nevim asi zkusit objednat novou lambdu a vymenit a jak to bude vypadat potom... (jestli je ta spotreba stejna ted bez ni jako byla i s ni - to pak bude ta moje lambda uplne v haji neni tak teoreticky? nebo kabelaz mozna (malo pravdepodobne, ne???
Neviem ci moze lambda az tak kazit spotrebu (teda ak nefunguje). Ja som jazdil s nou aj bez nej na serii aj s t28 a velky rozdiel v spotrebe nebol. Ak ti lambda znizuje predsa len spotrebu z tych 15 na 12 napr. tak je chyba niekde inde a lambda sa to len snazi kompenzovat (ale na menej ako na 12 uz nedokaze, ecu pokial funguje ako aem napr. tak robi kompenzaciu len do urciteho percenta).

Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou

Napsal: 30.07.2008, 00:45
od remo
mne to zerie tiez jak tank aj pri lahkej nohe sa hybem medzi 15 az 20 l/100km

tiez mi to pride pekne otravne

skuste odbornici napisat co vsetko a ako prekontrolovat a nastavit

mne by sa takyto navod na jednej kope dost zisiel

dik

Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou

Napsal: 30.07.2008, 07:27
od raddy
nadmerna spotreba by sa mala prejavit na farbe sviecok.
spotrebu/davkovanie paliva riadi ECU nasledovne:
1, hlavny vstupny udaj poskytuje AFM. tento vstup pouziva ECU stale. nespravne fungujuci AFM je castou pricinou prilis bohatej zmesi. ak sa jedna o AFM s nastavovacim srobom (4 piny na konektore), tak musi byt spravne nastaveny podla servisneho navodu. nespravne nastavenie sposoby nespravnu zmes vo vsetkych rezimoch.
2, v autach, ktore su vybavene seriovou lambda sondou, funguje navyse regulacia davkovania paliva pri ustalenej zatazi motora a jeho normalnej prevadzkovej teplote. tato regulacia (closed loop rezim ECU) nastavuje idealnu (stochiometricku) zmes paliva a prerusi sa vzdy pri akceleracii ci spomalovani (od urcitej miery zmeny ustaleneho stavu). ak je lambda vadna, tak dosledkom moze byt nadmerne bohata zmes v rezimoch prevadzky motora, kde ECU lambdu vyuziva. ak nie je lambda pritomna, ECU pouziva len udaje z palivovej mapy (open loop rezim ECU).
3, ECU pouziva svoje teplotne cidlo, na zaklade ktoreho obohacuje zmes pri nizkych prevadzkovych teplotach motora (elektronicky sitic). ak je toto cidlo vadne, tak moze byt sitic zapnuty a sposoby zvysenu spotrebu.

dalsie potencionalne vplyvy na spotrebu:
1, netesnost v sani, ktora sposobuje unik tlaku turba, tym bohatu zmes a znizeny vykon.
2, nespravny tlak paliva
3, netesniace vstreky, vadne vstreky
4, nespravna viskozita/teplota oleja
5, spinave/stare/poskodene sviecky
6, nizka kompresia valcov
7, nahustenie pneu
8, styl jazdy

Myslim ze z vyssie uvedeneho si kazdy moze urobit predstavu co robit ak je spotreba prilis vysoka vzhladom na styl jazdy. Len poznamenam ze pri ustalenej jazde dajme tomu 130km/h by spotreba nemala presiahnut 10l, naopak 9l je realne. Pri ustalenej jazde do 100km/h by 9l nemal byt problem. Mesto tazko povedat, tu sa dostavame k podstatnej otazke a tou su samotne navyky pri soferovani. Je neuveritelne, ako sa dokaze rozdielny styl jazdy podpisat na spotrebe a ake rozdiely vedia byt pri tkzv. "lahkej nohe" s spravnom style jazdy na spotrebu.