volnoběh 900 až 1800 otáček

otázky a odpovědi technického rázu
Dan
user
Příspěvky: 58
Registrován: 26.01.2006, 16:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dan » 30.01.2006, 18:35

a jsem zase tam,ale položím hlavu klidně na špalek,že poťák mám nastavenej dobře,tím začínám pořád.Teď je pro mně číslo jedna zkontrolovat a seřídit předstih a pak si dám opět tohle kolečko,jen nevím kdo mi ho seřídí. Dan

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 30.01.2006, 18:38

Dan píše:a jsem zase tam,ale položím hlavu klidně na špalek,že poťák mám nastavenej dobře,tím začínám pořád.Teď je pro mně číslo jedna zkontrolovat a seřídit předstih a pak si dám opět tohle kolečko,jen nevím kdo mi ho seřídí. Dan
su tam dva potenciometre, urcite hovorime o tom istom?

jeden je TPS, druhy je IDLE SWITCH....

Dan
user
Příspěvky: 58
Registrován: 26.01.2006, 16:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dan » 30.01.2006, 18:46

raddy píše:
Dan píše:a jsem zase tam,ale položím hlavu klidně na špalek,že poťák mám nastavenej dobře,tím začínám pořád.Teď je pro mně číslo jedna zkontrolovat a seřídit předstih a pak si dám opět tohle kolečko,jen nevím kdo mi ho seřídí. Dan
su tam dva potenciometre, urcite hovorime o tom istom?

jeden je TPS, druhy je IDLE SWITCH....
možná se shodím,ale jestli je to TPS nebi IDLE tak si mi dostal,neodborně to popíšu - mluvím o té malé krabičce,která je na škrtící klapce.Až dorazím domů vemu si před sebe manuál ať si to oživím odborně.

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 30.01.2006, 18:50

no mozno som to aj ja zle napisal, potenciometer je tam tusim len jeden, ale ma dva konektory, jeden pre TPS a druhy pre IDLE SWITCH....

len si skontroluj, ci je pri zavretej klapke skrat.
potom pozri AAC ventil, ci tam je dobre nasunuty konektor, eventualne ho rozober a vycisti...

Dan
user
Příspěvky: 58
Registrován: 26.01.2006, 16:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dan » 31.01.2006, 08:10

raddy píše:no mozno som to aj ja zle napisal, potenciometer je tam tusim len jeden, ale ma dva konektory, jeden pre TPS a druhy pre IDLE SWITCH....

len si skontroluj, ci je pri zavretej klapke skrat.
potom pozri AAC ventil, ci tam je dobre nasunuty konektor, eventualne ho rozober a vycisti...
tak jsem zase v práci a mám sebou manuál,Idle switch je teda jak jsem to nazval černá krabička.Uniká mi,ale zkratka TPS.Už v tom mám zmatek tak se ještě radši zeptám jestli to nedělám blbě.Při zavřený klapce je poloha Idle switch měřeno ohmetrem 0. Je to tak?

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 31.01.2006, 08:37

tps = snímač natočení klapky

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 31.01.2006, 09:08

TPS snima polohu klapky, ma vlastny konektor, ako vystupna hodnota sa meria odpor.
IDLE SWITCH meria len dva stavy, zavrety a otvoreny. Zavreta klapka=0ohm, otvorena=bez kontaktu.

Obidva obvody su v jednej krabicke, cierna napravo od klapky.

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 31.01.2006, 12:38

no prostě potenciometr je na káblíku, a on off je přímo na krabičce

Uživatelský avatar
240SX
user
Příspěvky: 220
Registrován: 20.12.2005, 17:36
Bydliště: Frenštát p.R.

Příspěvek od 240SX » 31.01.2006, 19:55

U mě to bylo také špatné nastavení škr.klapky a AAC ventilu.Po vyladění a vyčištění bylo vše OK.

Dan
user
Příspěvky: 58
Registrován: 26.01.2006, 16:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dan » 01.02.2006, 16:35

zima nezima v sobotu jdu na to,angličtinář moc dobrej nejsem. Ty dva konektory mi opravdu dostaly.Já vůl to měřil jen na IDLE,ale o tom TPS jsem nic netušil.Na který stránce man. to je?Furt jsem do něj čučel,ale tenhle odkaz jsem nenašel.Jinak zatím díky a ozvu se jak jsem dopadl. Dan

Dan
user
Příspěvky: 58
Registrován: 26.01.2006, 16:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dan » 02.02.2006, 08:37

Ahoj,tak jsem tu dřív než jsem očekával.Včera jsem to nevydržel a teple oblečen s baterkou jsem vyrazil seřizovat.Výsledek dost tristní.Pokud jsem nedělal chybu tak oba dva potenc. jsou v tahu. Ani jeden jsem nedostal do zkratu.Můj postup byl - povolil jsem šroubky na černé krabičce,odpojil konektor,propojil s měřákem kolíky /černý a bílý drát /a opatrně posouval IDLE,do zkratu jsem ani jeden nedostal.Vzal jsem si domů druhou klapku a v teple jsem ještě zkoušel a nic. Tak a pokud postup nebyl proveden blbě,ale jistotu už nemám, čeká mě zřejmně telefon do Nissanu a zjistit o kolik budu lehčí. Opravit se to asi nedá a shánět ho po vrakovišti mi nepřijde ideální.Nebo existuje ještě nějaká jiná možnost? Dan

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 02.02.2006, 08:56

no pokial nepomohlo ani natocenie samotnej krabicky voci klapke a nedostal si na dvoch hornych pinoch na krabicke skrat, tak je pravdepodobne zly samotny IDLE spinac v krabicke....
skrat sa da tusim namerat len priamo na krabicke, druhy konektor (TPS-poloha klapky) ma tusim vzdy nejaky odpor...v manuale to je napisane presne....
pozri manual EF/EC-10 a EF/EC 124.

A je to tak, skarat je len na IDLE spinaci, na TPS je vzdy odpor v rozsahu 1-9kohm...

Dan
user
Příspěvky: 58
Registrován: 26.01.2006, 16:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dan » 02.02.2006, 09:04

Tak já pochopil,že zkrat musí být i na kabelu.Nahoře samozřejmně zkrat mám. Já už byl smířenej,že pot. je v kýblu,ale byl to dobrý pocit,že závada je na světě. No tak chyba je jinde a já jsem zase na začátku.

Dan
user
Příspěvky: 58
Registrován: 26.01.2006, 16:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dan » 02.02.2006, 09:38

Mám ještě jeden dotaz. Černá krabička - k čemu je třetí kondík na kterém se nic neměří. Jak koukám do manuálu je u něho napsáno Full throttle contact point.Jeden z těch dvou je odvrtaný / zřejmně předešlý majitel / a jak koukám na obrázek tak i od něj jdou kladívka jako na hoře,ale od toho odvrtanýho když jsem ho otevřel jsem zjistil,že dole žádný kladívka nejsou takže číslo tři je úplně volný a k žádnýmu spnutí tam nedojde.Přitom tenhle jsem měl na tom starým autě a jezdilo OK a žádný problém jsem neměl.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 128 hostů