kryogenické zušlechťování kovů

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
rozum
user
Příspěvky: 1978
Registrován: 13.09.2005, 19:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rozum » 14.11.2006, 10:00

a co ta kryoge...cosi komora v Celadne? Sice tam chodi hlavne duchodci, ale treba v tom iglu budou hodni. :D Je to kousek od Ovy/FM.. akorat nevim jak je to tam s teplotou, cetl sem o tom uz davno.

Uživatelský avatar
rozum
user
Příspěvky: 1978
Registrován: 13.09.2005, 19:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rozum » 14.11.2006, 10:03

http://www.brc.cz/?statika=polarium -130C by mohlo pomoct. Pak uz jenom pred polariem zapalit ohnicek a motory ohrat :lol:

Uživatelský avatar
Elviiis
user
Příspěvky: 1092
Registrován: 02.04.2006, 10:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elviiis » 16.11.2006, 10:09

Kryogeni zuslechtovani kovu je velmi dobra věc. Jedná se v podtatetě o něco jako známe ze školi (popouštění , kalení a podobný věci). Jde o to že vlastnosti materiálu jsou jak pevnostni , vodíve či jinné většinou mechanické vlastnosti kovů způsobené tzv krystalickou mřížkou materiálu jenž určuje jeho strukturu. Stav kryogenity se začal využívat především u vodičů k dosáhnutí tzv. Supravodivosti coč vodivost vodičů oři teplotě absolutní nuli což je teplota 0ºK což je jestli se nymílím -270ºC. Použijeme-li tuto teplotu při tepelném zpracování kovů dosáhneme stavu kdy si teoreticky můžeme sami určit jeho vlastnosti podle rychlosti ohřátí a pd je to teoreticky opak popouštění jenže problém je že dosáhnout takle nízke teploty není jednoduché a pokud já ví mtak tuhle srandu dělaj jen kolegové s U.S.A. a řekl bych že i kdyby to tu dělali tak to bude stát jako 3.světová :-)
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
Obrázek
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky

Conrad
user
Příspěvky: 450
Registrován: 15.10.2004, 12:44

Příspěvek od Conrad » 16.11.2006, 11:00

Elviiis píše:....oři teplotě absolutní nuli což je teplota 0ºK což je jestli se nymílím -270ºC
Pouze doplním 273,15 °C je to teoretická hodnota v praxi se nikdy nedokázala vyvynout :( podřilo se k ní pouze přiblížit ...

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 16.11.2006, 11:19

Tak tu pisu, ze turbo pouzite v "traktore" (tie giganticke americke co tahaju zataz na par metroch), po "cryotreatment-e" vydrzalo namiesto 6-tich tahov 140 (slovom stostyridsat !!!) tahov. What an achievement.

http://www.300below.com/site/turbomag.html

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 16.11.2006, 11:46

Zopar vyhod prebrane z http://www.cryoplus.com/motorsports.html:
* head is not prone to crack (hlava je odolnejsie voci prasknutiu)
* improvement in compression, fuel economy, engine vibration, and transmission shifting (zlepsenie v kompresii,spotrebe, vibraciach motora a v radeni rychlosti)
* able to run tighter tolerances on all of the engine specs (moznost pouzit mensie tolerancie)
* expansion and contraction in the engine from heating and cooling are now controllable (rozpinanie a stahovanie motora teplom a ochladzovanim je mensie)
* oil blow-by drastically reduced (asi netreba prekladat :))
* increases in horsepower (zvysenie vykonu)
* can run hotter temperature without any adverse effect (odolnost voci vyssim teplotam bez nasledkov)
* no more warping or distortion of the engine components (ziadne deformacie sucasti motora)
* releases stress and stabilizes the metal (uvolnuje napatie a stabilizuje kov)
* cylinder and pistons will stay round and the ring will get a good binding seal (valec a piest ostavaju okruhle a kruzky maju lepsiu vazbu)
* heads stay flat (hlava zostava rovna)
* cranks last longer (kluka vydrzi dlhsie)
* can run significantly more races between rebuilds (vydrzi viac pretekov medzi GO)
* increase the life of brake rotors by 40% (predlzuje zivotnost brzd. kotucov)

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner » 17.11.2006, 01:33

myslím,že to už by za to stálo

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 17.11.2006, 09:18

adner píše:myslím,že to už by za to stálo
To zariadenie v com to robis stoji cca 40k USD. Leda ze by to spravil niekto u nas za lacnejsie.

A inak postup je cca taky, ze sa to ochladzuje z izbovej teploty na -150 stupnov po dobu 10-30 hodin (v zavislosti od typu kovu) potom sa to rovnaku dobu drzi na tej teplote no a potom sa to plynule ohrieva na 150 stupnov po dobu 1 hodiny a je to.

Napr. ceny v USA: blok motora 200 USD, ojnica 9 USD, hlava 100 USD, kluka 80 USD, vacka 23 USD, ventil 3 USD, piest 9 USD. Zdroj: http://www.cryoplus.com/prices.html

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Příspěvek od buky300zx » 17.11.2006, 10:06

Tie ceny sa my nezdaju byt az take prehnane,len kto vie ako je to s tou dopravou! :?
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 17.11.2006, 10:28

buky300zx píše:Tie ceny sa my nezdaju byt az take prehnane,len kto vie ako je to s tou dopravou! :?
Prave o to ide, ze ceny na cryo su fakt nizke. Len skoda ze to u nas nikto nerobi :(

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 17.11.2006, 11:32

tomu nevěřím že se u nás nenajde firma 8)
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Příspěvek od buky300zx » 17.11.2006, 12:17

blázen píše:tomu nevěřím že se u nás nenajde firma 8)
Najdi budem rad a urcite nie len ja! 8)
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 147 hostů