Nestartuje

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 24.05.2007, 09:09

je to trosku komplikovanejsie. medzera elektrod musi byt adekvatna voci podmienkam v spalovacom priestore a zapalovacej sustave. Plati, ze cim je vyssi dynamicky kompresny tlak (a tym padom teplota a tym padom bohatost zmesi) tym sa musi zmensit medzera elektrod (pri povodnych cievkach a parametroch zapalovania) aby nedoslo k zhasnutiu iskry. Druha moznost je pouzit vykonnejsie cievky a zachovat povodnu medzeru. Ale od urcitej hranice kompresie je nutne tak ci tak medzeru zmensit.
Na ca18det motore je odskusana medzera 0.8mm pri tlakoch turba nad 1bar. Pri 1.1mm velmi casto dochadza k vynechavaniu zapalovania.

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 24.05.2007, 09:12

raddy píše:Na ca18det motore je odskusana medzera 0.8mm pri tlakoch turba nad 1bar. Pri 1.1mm velmi casto dochadza k vynechavaniu zapalovania.
No prave toto som mal na mysli, ze ked dokazes zabezpacit iskru aj pri medzere 1.1 mm neni to potom lepsie ako 0.8 mm ?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 24.05.2007, 09:14

Ano, je to lepsie. Ale nie som si isty ci aj mozne....Pri vyssich tlakoch (nad 1.3bar) asi nie, ani s aftermarket zapalovanim....Ale ak mas par 10tis navyse, budem len rad ak to overis :-D

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 24.05.2007, 09:16

raddy píše:Ano, je to lepsie. Ale nie som si isty ci aj mozne....Pri vyssich tlakoch (nad 1.3bar) asi nie, ani s aftermarket zapalovanim....Ale ak mas par 10tis navyse, budem len rad ak to overis :-D
Casom 8)
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 25.05.2007, 07:54

ak sa este mozem vratit k iskre, tak je teoreticky este jedna moznost, ktora moze pomoct pri vynechavani zapalovania z uvedenych dovodoch.
Je to cas, na aky sa cievka nabije pred samotnou iskrou. Cim je tento cas dlhsi, tym je vysledna energia vyssia, ale zaroven sa viac zohreje cievka. Tento parameter je riadeny ECU a da sa zmenit. Jeho primerane (male) a kontrolovane zvysenie moze vyriesit problem so zapalovanim.
Lepsie cievky su lepsie tym, ze pri rovnakom case nabitia a vstupnom napati dodaju vyssiu energiu sviecky. Cas nabitia je okrem toho limitovany poctom cievok a otackami motora, teda dobou trvania cyklu pocas ktoreho sa moze iskra spustit.

Conrad
user
Příspěvky: 450
Registrován: 15.10.2004, 12:44

Příspěvek od Conrad » 25.05.2007, 11:47

kenivruh píše:Inak k tej vzdialenosti elektrod moj nazor.

Ked mas 1.1 mm tak mas vacsiu iskru co je lepsie myslim. Problem moze byt, ked je opotrebovana zapalovacia sustava tak sa stane ze ti nebude hadzat pravidelne iskru. Ale zase je to potom napr. dobre na zistenie ze je zapalovanie slabe :)

Ked mas 0.8 mm tak ti nebude vynechavat iskru, ale moze byt iskra slabsia (staci mensie napatie, aby preskocila iskra)....
Ok když je zapalování slabé co vyměnit .. cívka by se opotřebit něměla ta buď funguje nebo ne ... tedy ten power transitstor ???

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 25.05.2007, 11:56

menia sa praveze cievky, tie sa opotrebuvaju kvoli prehrievaniu. menia sa za cievky s vacsou energetickou kapacitou. a takisto sa meni kabelaz k nim, ale to je uprava ktora sa prejavi asi len ak stara kabelaz nebola v dobrom stave, kedze je to nizkonapatova kabelaz.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 78 hostů