Stránka 1 z 2

Pevne zvyhatka.

Napsal: 15.10.2007, 07:36
od buky300zx
Tak pani,chcel by som sa vas spitat ci pri vymene hydraoliky na pevno sa musia robyt nejake zmeny,alebo menit vacky za ine na to urcene.Bol by som velmi rad keby ste mi to objasnili,pocul som uz nejake nazory,sam mam vlastny a teraz chcem pocut ten vas.
Dakujem.

Napsal: 15.10.2007, 07:49
od raddy
ak menis z nejakeho dovodu hydr. zdvihatka za pevne, nemusis nic viac menit, vacky budu fungovat povodne, akurat musis vymedzovat volu.
inak to je v opacnom postupe, teda ak menis vacky, od urciteho profilu taketo vacky vyzaduju pevne zdvihatka, takze tam ich vymenit musis, je to dane samotnou vackou.
pevne zdvihatka ako take mozu byt kedykolvek, hydraulicke mozu byt len s takymi vackami, ktore na to maju urceny profil, resp. ktorych profil pouzitie hydr. zdvihatok umoznuje.

Napsal: 15.10.2007, 08:11
od buky300zx
A ako vymedzit volu?

Napsal: 15.10.2007, 08:18
od raddy
neviem ako sa vymedzuje vola pri pevnych zdvihatkach, iste vsak je ze sa to robit musi, navyse v pomerne malych intervaloch, tusim kazdych 5-10tis km alebo ked zacnu pocutelne klepotat, je to nevyhoda pevnych zdvihatok a presne kvoli nej boli vyvinute hydr. zdvihatka.
nerobi sa vymedzovanie nahodou podlozkami na ventile alebo tak nejako, ved na starych zigulakoch ci kde sa to robilo pravidelne...

Napsal: 15.10.2007, 08:35
od tamo
vymedzovanie vole ventilov sa robi "skaromerom" :wink:

Napsal: 15.10.2007, 08:40
od tamo
Na uvedenie prikladu ako sa nastavuje vola ventilov vid link http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=55

a nevedel som ako sa spravne povie tomu meraku takze "skaromer" = plocha mierka :-D

Napsal: 15.10.2007, 08:50
od raddy
buky: ostava otazka ci vlastne pevne zdvihatka potrebujes, kvoli otackam to urcite nebude, ibaze by si potreboval nejake hodne extrem vacky...

Napsal: 15.10.2007, 09:47
od buky300zx
No,ja som len tak uvazoval a tato tema sa mi tu zda neprebadana,tak som myslel ze by bolo vhodne ju tu rozpisat.
Ale,ja som pocul ze koniec efektyvity h. zvyhatok je niekde pri cca 6500otackach.Neviem co je na tom pravdy,ako to vlastne je?

Napsal: 15.10.2007, 09:54
od raddy
buky300zx píše:No,ja som len tak uvazoval a tato tema sa mi tu zda neprebadana,tak som myslel ze by bolo vhodne ju tu rozpisat.
Ale,ja som pocul ze koniec efektyvity h. zvyhatok je niekde pri cca 6500otackach.Neviem co je na tom pravdy,ako to vlastne je?
6500ot je uplne v pohode pre hydr. zdvihatka, koniec koncov snad kazdy motor co ma hydr. zdvihatka bezne toci okolo 6500-7000ot, ako aj ca18det. na ca18det motore je pre ne problem od 8000ot vyssie, kde nestihaju a ventily sa prestavaju presne casovat. Do 8000ot su vsak uplne pohode, samozrejme ak je puzita prislusna vacka. Ak mas ostru vacku ktora vyzaduje pevne zdvihatka tak ich musis mat aj ked tocis menej, tam je problem prilis strmy profil vacky na ktory nastihaju hydr. zdvihatka reagovat.

Napsal: 15.10.2007, 10:16
od kenivruh
tamo píše:vymedzovanie vole ventilov sa robi "skaromerom" :wink:
To vie kazdy. Otazka znie ako ovplyvnis tu medzeru ? Ked som to dobre "dekodoval", tak ako pise raddy dava sa "ciapocka" na ventil a na nu sa dava pevne zdvihatko. Vyskou tej ciapocky potom menis volu.

Inak mna napadla dalsia otazka. Hydrostely maju na boku vstup pre olej a vystup maju na vrchu cim mazu vacky. Pevne to maju ako ? Z toho ze su vnutri dute nejde do nich olej, takze ako sa mazu vacky s nimi ?

Obrázek

Napsal: 15.10.2007, 11:45
od Lukaash
kuprikladu Yamaha u svych Genesis motoru pouziva jiz zminene podlozky, ktere se nasazuji na vrsek driku ventilu a pote se "priklopi" pevnym hrnickovym zdvihatkem ... servisni interval kontroly vuli je u techto motoru 42tkm :)

...

Napsal: 15.10.2007, 19:20
od Harryp
Stejně se mi to zdá těch 5-10 tisíc km jako píčovina...Mnozí majitelé S12 s FJ20 třeba vůbec neví,že mají vůle vymezený podložkama a celý léta to bez problémů funguje.A pokud uděláš dostatečně dimenzovanej rozvod,ostrá vačice,ale k tomu,samo patří hodně tvrdý brka a a studený hřebíky,tak milej hydrák vystříkne jak švestkovej knedlík pod lžící už při 2000n/min.Jen to prostě je o materiálu vačky,atd.A pokud nechceš hledat pořád kompromis mezi olejem,kterej udrží hydrákům orgasmus a olejem,kterej motor,podle spočítatelnejch parametrů potřebuje,tak mechanickej rozvod.Kdyby třeba Ca18 nemělo hydráky,tak podle mě dostane 20W60,jako všechno ostrý na světě a nebude pořád kokrhat na šálech.Jenže takhle už kompromis a ten je vždycky na hovno.
Buky,dej tam mechaniku. :wink:

Napsal: 15.10.2007, 20:32
od Kentoya
až sem pojede slik stav se s ním podělím se o nápad, ale psát ho je na dvě hodiny a tsejně se to těžko pochopí, s touhle myšlenkou jsem usínal hodně nocí a vím jak přibližně na to i s našimi hydrami jak je předělat

Napsal: 16.10.2007, 08:45
od adner
kenivruh píše:
Inak mna napadla dalsia otazka. Hydrostely maju na boku vstup pre olej a vystup maju na vrchu cim mazu vacky. Pevne to maju ako ? Z toho ze su vnutri dute nejde do nich olej, takze ako sa mazu vacky s nimi ?

Obrázek
dobrej postřeh.Pevná zdvihátka jsou mazaná ostřikem z vačkovejch lágrů,ale záleží na typu motoru,potažmo na tlaku oleje v hlavě atd,jestli bude mazání dostatečné a jak rychle bude z vačky trubka.Tohle prověří jen dlouhodobá zkouška.

...

Napsal: 16.10.2007, 20:04
od Harryp
No,L motory mají mazáno dutinkou...Ale CA???