Stránka 1 z 1

240SX S13 - trhaný chod motoru za studena

Napsal: 23.06.2008, 12:22
od avenger
Kamarád mě poprosil o popis jeho problému. Dokud se auto nezahřeje auto jakoby mělo špatné dávkování směsi, po ohřátí motoru jede auto pěkně, ale po nastartování jakoby nesepnul sytič, otáčkově je tam volnoběh kolem 800ot, až po přidání plynu se otáčky vyšplhají na 1200-1400 podle teploty, je možné že je to snímačem teploty nasávaného vzduchu který dává jednotce příkaz ohledně sepnutí sytiče? Motor při studene jízdě se chová dusivě a při přidání plynu má tendenci se dusit/škytat. Vypadá to na bohatou směs (občas je cítit benzín).

Měněny svíčky, kabely, lambda sonda, filtry, vstřiky.

Re: 240SX S13 - trhaný chod motoru za studena

Napsal: 28.06.2008, 07:24
od raddy
sytic, cize obohacovanie zmesi (v tomto pripade plne elektronicke) je riadene podla snimaca teploty chlad. kvapaliny. snimac teploty vzduchu tu nie je pouzity.
v takychto pripadoch je dobre skontrolovat/vymenit uvedeny snimac.

Re: 240SX S13 - trhaný chod motoru za studena

Napsal: 28.07.2008, 14:54
od avenger
tak snímač teploty kapaliny byl vyměněn a dělá to stále :( vypadá to na nějaké čidlo ale bohužel nevím jaké...někdo mi řikal něco o nějakém čidlu startu které funguje podobně jako čidlo teploty vody ale moc tomu nerozumím

Re: 240SX S13 - trhaný chod motoru za studena

Napsal: 28.07.2008, 16:12
od raddy
v tom pripade zmeraj kompresie za studena. ak si chces overit, ci to nie je zalezitost spojena s teplotnym cidlom (to je totiz jediny vstupny clen o teplote pre ECU), mozes ho nahradit potenciometrom v danom rozsahu a simulovat rozne teploty a sledovat zmenu chodu motora.

Re: 240SX S13 - trhaný chod motoru za studena

Napsal: 28.07.2008, 16:15
od doublejay
O žádném "čidle startu" nevím, po otočení klíčku zapalování do druhé polohy (rozsvícené kontrolky) řídící jednotka generuje po dobu 5 sec +12V pro Air Regulator a palivovou pumpu, po nastartování je tam to napětí trvale. Otáčky za studena řídí Air Regulator, bohatost směsi v závislosti na nich a na teplotě vody řídící jednotka. Pozor, neplést si čidlo pro ukazatel v kabině a pro řídící jednotku, budík na přístrojovce má vlastní čidlo. Jinak čidlo teploty pro jednotku má mít za studena (20°C) okolo 2500Ω a na ohřátém motoru méně než 300Ω. Pokud chceš jednotce "vnutit" studený stav, můžeš čidlo dočasně nahradit rezistorem (z řady E12 nejblíže 2k2 nebo 2k7).