nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

otázky a odpovědi technického rázu
petafm2
user
Příspěvky: 179
Registrován: 24.02.2008, 21:08

nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Příspěvek od petafm2 » 03.08.2008, 18:41

cau, nedavno jsem tu psal o klesani toho volnobehu - no zaclo to v podstate delat opet - nemuzu najit jine spojitosti nez:

dela to pri chladnem motoru, jak je plne zahraty uz ne
kolisa to vice jak je zaple odmrazovani zadniho skla
kolisa to opet vic kdyz je zaply ventilator (nemam klimu) a nedej boze dokupy s odmrazovanim zadniho skla
kdyz je jedno z nich zaple tak se otacky snizi vzdy k 700 rpm na volnobeh (vis u toho skla ale)
po proslapnuti plynu jak se vraci otacky tak to propadne k 600 a pak se to vrati

nedela to vzdy - nekdy to proste u chladneho motoru nedela... zkusim zmerit ten odpor na IDle switch...
teoreticky kdyby to bylo netesnosti v asani tak by to melo delat stale, ne? nejen nekdy..

jo a dalsi vec je nekdy kdyz jedu rychle treba 120km/h tak kdyz z akcelerace na tuhle hodnotu vyradim treba kvuli brzdeni ci nevim - tak otacky leti tak dolu az k nule a motor elegantne chcipne bez nzamky niceho...

????

diky

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Příspěvek od Kentoya » 03.08.2008, 18:52

AAC valve

popř falešný signál do FICD

a stále AR

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Příspěvek od doublejay » 03.08.2008, 20:48

s tim chcipnutim pri vyrazeni to AR nebude... spis Idle Switch nebo AAC. Kdyby byl AR otevreny, bude mit vysoke otacky porad a po zahrati je normalne zavreny.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Příspěvek od MYSAK » 03.08.2008, 20:51

Skoro chcipnuti mi delal idle switch. Ale u me to bylo zas spis v malejch otackach kdyz sem popojizdel a vyradil

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Příspěvek od Kentoya » 03.08.2008, 20:52

no já jen aby ten AR nebyl přivřený více než by měl být, jeden takový mám

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Příspěvek od doublejay » 03.08.2008, 21:25

AR ma byt po par minutach jizdy zavreny uplne... (psal: kdyz jedu rychle treba 120km/h tak kdyz z akcelerace na tuhle hodnotu vyradim treba kvuli brzdeni ci nevim - tak otacky leti tak dolu az k nule a motor elegantne chcipne bez nzamky niceho) / volnobeh jde po zahrati s odpojenym AAC nastavit normalne? Po ucpani hadice od AR se nesmi na zahratem motoru nic stat.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Příspěvek od Kentoya » 03.08.2008, 21:26

dělá mu to při studeném motoru, pokud má přivřený AR, může to být AR

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Příspěvek od doublejay » 03.08.2008, 21:32

aha, tak to jo, nedaval jsem pozor :lol: Tak to zkus odpojit a testnout AR
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

petafm2
user
Příspěvky: 179
Registrován: 24.02.2008, 21:08

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Příspěvek od petafm2 » 04.08.2008, 19:30

takze mam zkusit odpojit AAC a ucpat hadici od AR? (sorry kluci je tam hodne odpovedi a ja nevim presne kdo komu odpovidal)

jinak dneska mi to treba nerobilo vubec - jinak k tomu popojizdeni jak nekdo psal-to taky nekdy dela, pomalu popojizdim vyradim tak klesnou a zase stoupnou... meril jsem ten IDle switch - pri pustenem plynu tam litaji ohmy mezi 40 k mensim a znova a pri seslapnutem plynu je tam nulovy odpor...

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Příspěvek od doublejay » 04.08.2008, 19:38

Ten test AR je trochu jinak - vymontuj ho z auta a koukni se pres nej - pri bezne teplote (20°C) ma byt castecne otevreny (mala skvira, pres kterou je videt). Zkus ho profouknout - musi to jit. Pak ho pripoj na 12V autobaterii a pri dnesnich teplotach se musi do 3 minut (spis jeste driv) uzavrit tak, ze ho neprofouknes. Kdyz bude neco jinak, vymen ho, nebo pokud mas rozebiratelny typ, rozeber, vycisti a zkontroluj.

Jeste k tomu Idle Switchi - je to uz podle nazvu (a samozrejme podle manualu taky) spinac, ktery MUSI BYT SEPNUTY, kdyz je plne uvolneny pedal plynu - dava ridici jednotce signal, ze ma byt stav volnobehu. Pokud pedal mirne seslapnes (klapka se trochu pootevre), ten kontakt MUSI ROZEPNOUT. Koukni do manualu na EF & EC-10. Diagnostiku mas EF & EC-95.

Na dalsim konektoru je Throttle Sensor (snimac klapky), coz je potenciometr. Diagnostika je EF & EC-98 az 100.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

petafm2
user
Příspěvky: 179
Registrován: 24.02.2008, 21:08

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Příspěvek od petafm2 » 06.08.2008, 21:55

ahoj tak jsem delal diagnostiku idle switch dle manualu a vyslo to jak melo...
jinak jsem schvalne delal diagnostiku modu III a kod 55 takze dle senzoru bez chyby...
jeste jednou jsem delal tu lambdu pres mod I a ta vysla take bez chyby (motor jsem musel protacet nepretrizte tak 3 minuty na volnobeh a az pak zacla reagovat - i kdyz byl uz davno zahraty... (bliklo to cca 14 behem 10sekund - takze i ten je ok...
pjinak pri odpojeni AAC valve otacky padaj jeste rychleji dolu z vyssich a zustanou pod 800 -cca 750 ani ne mozna a obcas to kolisne i tak... jinak pri odpojeni FICD a pusteni ventilace se nezmeni ani nic... otacky stale kolisnou o 50 dolu zhruba (jak o t vubec je - v manualu je rec jen o klimatizaci - jak to je u modeluu bez ni???
AAC valve vypada dobre delal jsem doiagnostiku podle manualu... a opet ok
jeste mrknu na ten Air regulator-dneska nebylo pocasi to rozebirat

jinak ted treba jak jsem jel to nedelalo vubec... jo a zajimave je ze to zacne delat az tak treba 5 minut po startu (do te doby se to chova krasne i kdyz se zpane ventiilace na max spolu s odmrazovanim zadniho okna... a pak jak by utlo a zacne to delat bordel... jo a vcera mi to zdechlo pri vyrazeni z 60km/h otacky letelty rychle dolu jak strela a motor zhasnul....

petafm2
user
Příspěvky: 179
Registrován: 24.02.2008, 21:08

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Příspěvek od petafm2 » 06.08.2008, 22:03

jo a jeste dodatek - dela to i na rozpalenem motoru (vcera po dalnici 70km) a je to stale dokola
jinak jsem vcera zvysoval volnobezne otacky z 800 na 850 - tohle mi tak drzi jedine tehdy kdyz to neblbne - treba tedka jak jsem jel - jinak jak to kolisava tak to samo drzi zlehka na 800 ci pod tim (kdyz zapnu neco tak jeste niz jak jsem psal driv...

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Příspěvek od doublejay » 06.08.2008, 22:48

tak pokud to dela i na teplem motoru, tak to fakt AR nebude. Kdyby visel otevreny, budes mit zvysene volnobezne otacky a kdyby byl trvale zavreny, budes mit potize za studena a na zahratem by bylo vse ok. FICD je tam kvuli klimatizaci, u modelu bez ni je tam vicemene na ozdobu. Budes asi muset projit vsechno, co ma vliv na benzin, vzduch a jiskru. Zarazi me ta "nahla smrt" a to, ze to dela stejne za studena i za tepla. Ja bych zacal kontrolou vsech dratu od baterky dal, spoju, zemneni (tomu by odpovidaly ty problemy po zapnuti ventilatoru a rozmrazovani). Napichni si voltmetr treba na spolecny (+12V) vyvod civek a pak ty kramy s velkym odberem zapni, zkontroluj si, jestli to napeti nespadne nebo pri objeveni se problemu padat nezacne...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Příspěvek od raddy » 07.08.2008, 06:59

skus si pozicat iny TP snimac, nastav ho a vyskusaj...

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Příspěvek od Kentoya » 07.08.2008, 21:44

natlakuj sání jestli tam není díra, kterou by to přisávalo falešný vzduch

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 175 hostů