Stránka 1 z 2

nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Napsal: 03.08.2008, 18:41
od petafm2
cau, nedavno jsem tu psal o klesani toho volnobehu - no zaclo to v podstate delat opet - nemuzu najit jine spojitosti nez:

dela to pri chladnem motoru, jak je plne zahraty uz ne
kolisa to vice jak je zaple odmrazovani zadniho skla
kolisa to opet vic kdyz je zaply ventilator (nemam klimu) a nedej boze dokupy s odmrazovanim zadniho skla
kdyz je jedno z nich zaple tak se otacky snizi vzdy k 700 rpm na volnobeh (vis u toho skla ale)
po proslapnuti plynu jak se vraci otacky tak to propadne k 600 a pak se to vrati

nedela to vzdy - nekdy to proste u chladneho motoru nedela... zkusim zmerit ten odpor na IDle switch...
teoreticky kdyby to bylo netesnosti v asani tak by to melo delat stale, ne? nejen nekdy..

jo a dalsi vec je nekdy kdyz jedu rychle treba 120km/h tak kdyz z akcelerace na tuhle hodnotu vyradim treba kvuli brzdeni ci nevim - tak otacky leti tak dolu az k nule a motor elegantne chcipne bez nzamky niceho...

????

diky

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Napsal: 03.08.2008, 18:52
od Kentoya
AAC valve

popř falešný signál do FICD

a stále AR

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Napsal: 03.08.2008, 20:48
od doublejay
s tim chcipnutim pri vyrazeni to AR nebude... spis Idle Switch nebo AAC. Kdyby byl AR otevreny, bude mit vysoke otacky porad a po zahrati je normalne zavreny.

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Napsal: 03.08.2008, 20:51
od MYSAK
Skoro chcipnuti mi delal idle switch. Ale u me to bylo zas spis v malejch otackach kdyz sem popojizdel a vyradil

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Napsal: 03.08.2008, 20:52
od Kentoya
no já jen aby ten AR nebyl přivřený více než by měl být, jeden takový mám

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Napsal: 03.08.2008, 21:25
od doublejay
AR ma byt po par minutach jizdy zavreny uplne... (psal: kdyz jedu rychle treba 120km/h tak kdyz z akcelerace na tuhle hodnotu vyradim treba kvuli brzdeni ci nevim - tak otacky leti tak dolu az k nule a motor elegantne chcipne bez nzamky niceho) / volnobeh jde po zahrati s odpojenym AAC nastavit normalne? Po ucpani hadice od AR se nesmi na zahratem motoru nic stat.

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Napsal: 03.08.2008, 21:26
od Kentoya
dělá mu to při studeném motoru, pokud má přivřený AR, může to být AR

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Napsal: 03.08.2008, 21:32
od doublejay
aha, tak to jo, nedaval jsem pozor :lol: Tak to zkus odpojit a testnout AR

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Napsal: 04.08.2008, 19:30
od petafm2
takze mam zkusit odpojit AAC a ucpat hadici od AR? (sorry kluci je tam hodne odpovedi a ja nevim presne kdo komu odpovidal)

jinak dneska mi to treba nerobilo vubec - jinak k tomu popojizdeni jak nekdo psal-to taky nekdy dela, pomalu popojizdim vyradim tak klesnou a zase stoupnou... meril jsem ten IDle switch - pri pustenem plynu tam litaji ohmy mezi 40 k mensim a znova a pri seslapnutem plynu je tam nulovy odpor...

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Napsal: 04.08.2008, 19:38
od doublejay
Ten test AR je trochu jinak - vymontuj ho z auta a koukni se pres nej - pri bezne teplote (20°C) ma byt castecne otevreny (mala skvira, pres kterou je videt). Zkus ho profouknout - musi to jit. Pak ho pripoj na 12V autobaterii a pri dnesnich teplotach se musi do 3 minut (spis jeste driv) uzavrit tak, ze ho neprofouknes. Kdyz bude neco jinak, vymen ho, nebo pokud mas rozebiratelny typ, rozeber, vycisti a zkontroluj.

Jeste k tomu Idle Switchi - je to uz podle nazvu (a samozrejme podle manualu taky) spinac, ktery MUSI BYT SEPNUTY, kdyz je plne uvolneny pedal plynu - dava ridici jednotce signal, ze ma byt stav volnobehu. Pokud pedal mirne seslapnes (klapka se trochu pootevre), ten kontakt MUSI ROZEPNOUT. Koukni do manualu na EF & EC-10. Diagnostiku mas EF & EC-95.

Na dalsim konektoru je Throttle Sensor (snimac klapky), coz je potenciometr. Diagnostika je EF & EC-98 az 100.

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Napsal: 06.08.2008, 21:55
od petafm2
ahoj tak jsem delal diagnostiku idle switch dle manualu a vyslo to jak melo...
jinak jsem schvalne delal diagnostiku modu III a kod 55 takze dle senzoru bez chyby...
jeste jednou jsem delal tu lambdu pres mod I a ta vysla take bez chyby (motor jsem musel protacet nepretrizte tak 3 minuty na volnobeh a az pak zacla reagovat - i kdyz byl uz davno zahraty... (bliklo to cca 14 behem 10sekund - takze i ten je ok...
pjinak pri odpojeni AAC valve otacky padaj jeste rychleji dolu z vyssich a zustanou pod 800 -cca 750 ani ne mozna a obcas to kolisne i tak... jinak pri odpojeni FICD a pusteni ventilace se nezmeni ani nic... otacky stale kolisnou o 50 dolu zhruba (jak o t vubec je - v manualu je rec jen o klimatizaci - jak to je u modeluu bez ni???
AAC valve vypada dobre delal jsem doiagnostiku podle manualu... a opet ok
jeste mrknu na ten Air regulator-dneska nebylo pocasi to rozebirat

jinak ted treba jak jsem jel to nedelalo vubec... jo a zajimave je ze to zacne delat az tak treba 5 minut po startu (do te doby se to chova krasne i kdyz se zpane ventiilace na max spolu s odmrazovanim zadniho okna... a pak jak by utlo a zacne to delat bordel... jo a vcera mi to zdechlo pri vyrazeni z 60km/h otacky letelty rychle dolu jak strela a motor zhasnul....

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Napsal: 06.08.2008, 22:03
od petafm2
jo a jeste dodatek - dela to i na rozpalenem motoru (vcera po dalnici 70km) a je to stale dokola
jinak jsem vcera zvysoval volnobezne otacky z 800 na 850 - tohle mi tak drzi jedine tehdy kdyz to neblbne - treba tedka jak jsem jel - jinak jak to kolisava tak to samo drzi zlehka na 800 ci pod tim (kdyz zapnu neco tak jeste niz jak jsem psal driv...

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Napsal: 06.08.2008, 22:48
od doublejay
tak pokud to dela i na teplem motoru, tak to fakt AR nebude. Kdyby visel otevreny, budes mit zvysene volnobezne otacky a kdyby byl trvale zavreny, budes mit potize za studena a na zahratem by bylo vse ok. FICD je tam kvuli klimatizaci, u modelu bez ni je tam vicemene na ozdobu. Budes asi muset projit vsechno, co ma vliv na benzin, vzduch a jiskru. Zarazi me ta "nahla smrt" a to, ze to dela stejne za studena i za tepla. Ja bych zacal kontrolou vsech dratu od baterky dal, spoju, zemneni (tomu by odpovidaly ty problemy po zapnuti ventilatoru a rozmrazovani). Napichni si voltmetr treba na spolecny (+12V) vyvod civek a pak ty kramy s velkym odberem zapni, zkontroluj si, jestli to napeti nespadne nebo pri objeveni se problemu padat nezacne...

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Napsal: 07.08.2008, 06:59
od raddy
skus si pozicat iny TP snimac, nastav ho a vyskusaj...

Re: nepravidelnost volnobehu - ne vzdy...

Napsal: 07.08.2008, 21:44
od Kentoya
natlakuj sání jestli tam není díra, kterou by to přisávalo falešný vzduch