Vůle u nového turba

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Vůle u nového turba

Příspěvek od Vladislav Bureš » 17.12.2008, 16:19

Dnes mi přišlo nové turbo Garrett GT2871R AR64 Trim 48
ale nějak se mi nezdá osová vůle turbín (v ose rotace), naměřil jsem 0,11mm na digitálním hloukoměru. Měřil jsem to několikrát takže chybu bych prakticky vyloučil.
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz

Uživatelský avatar
Design
user
Příspěvky: 4739
Registrován: 12.07.2007, 22:34
Bydliště: Sajgon
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle u nového turba

Příspěvek od Design » 17.12.2008, 17:39

Tak mi ho dej a obednej si novy jato s težkym srdcem zkousnu.
Nissan 200SX S14 Zenki r.v.96 Bílá perleť,motor po GO ,eger out,svičky NGK iridium,Velkej IC,sportovni filtr,karbon kanister out,Oil catch tank,Wiltec Bov,Walbro 255l/h,,nerezove svody,MBC,3'' komplet vyfuk, začíná to být pekelná mašína.Jede jako prase! - SOLD
Old Daily car Mitsu Colt 1.3-r.v.91 - SOLD
Old Daily car Audi RS6-r.v.2009 - neni to nejhorší :D - SOLD
Family car Bmw M6 - r.v2005
Dog car Octavia 2 - r.v2005(vrak německej)
Low cost track project BMW e36 - r.v94
Zprostředkování finančních produktu-případné dotazy směřujte do SZ

Uživatelský avatar
Rave
user
Příspěvky: 871
Registrován: 23.04.2006, 09:53
Bydliště: Náfpaktos,Greece
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle u nového turba

Příspěvek od Rave » 17.12.2008, 17:47

Vladislav Bureš píše:Dnes mi přišlo nové turbo Garrett GT2871R AR64 Trim 48
ale nějak se mi nezdá osová vůle turbín (v ose rotace), naměřil jsem 0,11mm na digitálním hloukoměru. Měřil jsem to několikrát takže chybu bych prakticky vyloučil.

Me taky kdyz doslo nove turbo melo malilinkate vule.Ale ver tomu ze je vse v poradku.Ja tak byl taky uklidnovan a opravdu problem nemam.
S leon cupra 4x4 1.9 TDI 179kw smoke power
S ibiza cupra 1.8 20VT 1,1bar 243ps-1,6bar 306ps

Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle u nového turba

Příspěvek od Vladislav Bureš » 17.12.2008, 18:55

Dobrá díky, čekal jsem vůli ale tak znatelná mě zaskočila. Díky
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Vůle u nového turba

Příspěvek od Kentoya » 17.12.2008, 22:27

musí mít vůli, neboli mezeru pro olej

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Re: Vůle u nového turba

Příspěvek od buky300zx » 17.12.2008, 22:56

Kazde turbo musi mat volu koli oleju,neboj,urcite to bude v pohode.Mne ked doslo GT35R tak sa mi to zdalo tiez moc.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Uživatelský avatar
Vita.z31
user
Příspěvky: 870
Registrován: 18.11.2005, 20:40

Re: Vůle u nového turba

Příspěvek od Vita.z31 » 17.12.2008, 23:16

Uz se to tu resilo, u GT to zpusobuje to dvojity ulozeni v "kulickach".

Uživatelský avatar
martin.matess
user
Příspěvky: 375
Registrován: 05.06.2008, 22:02
Bydliště: pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle u nového turba

Příspěvek od martin.matess » 08.02.2009, 10:36

hlavně když se celé turbo rožhaví a prohřeje tak se ta vůle minimalizuje a není skoro žádná protože se to včšechno roztáhne, a pak by nebylo uplně ok kdyby se to nemělo kam roztahovat :wink:
Ex.......200sx s13
Celica st202 GT4 Look
Bmw 318is M look 97´
Bmw 320 D tour..
a mnoho dalšího......
http://www.martinmatess.estranky.cz/ ===>>>Všechna moje auta.projekty a díly na prodej

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Vůle u nového turba

Příspěvek od Kentoya » 08.02.2009, 15:00

bohužel se pleteš, tam jsou keramická ložiska, která nerozehřeješ tak aby o tolik změnila rozměr, je to prostě kvůli oleji

Uživatelský avatar
OndraS13
user
Příspěvky: 3264
Registrován: 01.11.2007, 18:21
Bydliště: Mladé Buky (okr.Trutnov)
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle u nového turba

Příspěvek od OndraS13 » 08.02.2009, 20:21

Právě si taky myslim že by to nešlo do sebe , když na jedný straně je názor ten že to je kvuli oleji a pak na druhý straně je že je to vůle pro roztažnost ! Takže to bude hlavně kvuli oleji !
Obrázek
zaktualizovaná - malá verze podpisu ( radši )

Uživatelský avatar
martin.matess
user
Příspěvky: 375
Registrován: 05.06.2008, 22:02
Bydliště: pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle u nového turba

Příspěvek od martin.matess » 08.02.2009, 21:03

OndraS13 píše:Právě si taky myslim že by to nešlo do sebe , když na jedný straně je názor ten že to je kvuli oleji a pak na druhý straně je že je to vůle pro roztažnost ! Takže to bude hlavně kvuli oleji !


obojí dohromady ondro :wink:
Ex.......200sx s13
Celica st202 GT4 Look
Bmw 318is M look 97´
Bmw 320 D tour..
a mnoho dalšího......
http://www.martinmatess.estranky.cz/ ===>>>Všechna moje auta.projekty a díly na prodej

Uživatelský avatar
OndraS13
user
Příspěvky: 3264
Registrován: 01.11.2007, 18:21
Bydliště: Mladé Buky (okr.Trutnov)
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle u nového turba

Příspěvek od OndraS13 » 08.02.2009, 21:04

To právě dle mě ne , jak píše kentoya že tam jsou ty keramický ložiska ! Zas aby tam nevzniklo to že se tam nedostane olej žádnej :(
Obrázek
zaktualizovaná - malá verze podpisu ( radši )

Uživatelský avatar
martin.matess
user
Příspěvky: 375
Registrován: 05.06.2008, 22:02
Bydliště: pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle u nového turba

Příspěvek od martin.matess » 08.02.2009, 23:30

OndraS13 píše:To právě dle mě ne , jak píše kentoya že tam jsou ty keramický ložiska ! Zas aby tam nevzniklo to že se tam nedostane olej žádnej :(

já to ale myslěl převážně u turb s kuličkovejma
Ex.......200sx s13
Celica st202 GT4 Look
Bmw 318is M look 97´
Bmw 320 D tour..
a mnoho dalšího......
http://www.martinmatess.estranky.cz/ ===>>>Všechna moje auta.projekty a díly na prodej

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Vůle u nového turba

Příspěvek od Kentoya » 08.02.2009, 23:37

turba na kluzných ložiskách mají kluzná pouzdra pravděpodobně z fosforbronzi

turba na kuličkových ložiskách jsou vždy na keramických, ocelová kuličková ložiska v turbu při těchle točkách vydrží cca 2000km a pokud se přehřejou turbo se zadře, proto se nepoužívají

takže ještě jednou a naposledy

vůle u ložisek s kluzným uložením je převážně kvůli tepelné roztažnosti

vůle u turb s kuličkovými ložisky (jelikož jsou ložiska keramická) není kvůli tepelné roztažnosti

- pokud někdo nevěří, stačí autogenem 3 hodiny zahřívat WC mísu a poté změřit nárůst délky

howgh

Conrad
user
Příspěvky: 450
Registrován: 15.10.2004, 12:44

Re: Vůle u nového turba

Příspěvek od Conrad » 09.02.2009, 09:33

Jdou ty turba s keramickými ložisky repasovat ? /i v ČR/

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 149 hostů