Stránka 1 z 2

Vůle u nového turba

Napsal: 17.12.2008, 16:19
od Vladislav Bureš
Dnes mi přišlo nové turbo Garrett GT2871R AR64 Trim 48
ale nějak se mi nezdá osová vůle turbín (v ose rotace), naměřil jsem 0,11mm na digitálním hloukoměru. Měřil jsem to několikrát takže chybu bych prakticky vyloučil.

Re: Vůle u nového turba

Napsal: 17.12.2008, 17:39
od Design
Tak mi ho dej a obednej si novy jato s težkym srdcem zkousnu.

Re: Vůle u nového turba

Napsal: 17.12.2008, 17:47
od Rave
Vladislav Bureš píše:Dnes mi přišlo nové turbo Garrett GT2871R AR64 Trim 48
ale nějak se mi nezdá osová vůle turbín (v ose rotace), naměřil jsem 0,11mm na digitálním hloukoměru. Měřil jsem to několikrát takže chybu bych prakticky vyloučil.

Me taky kdyz doslo nove turbo melo malilinkate vule.Ale ver tomu ze je vse v poradku.Ja tak byl taky uklidnovan a opravdu problem nemam.

Re: Vůle u nového turba

Napsal: 17.12.2008, 18:55
od Vladislav Bureš
Dobrá díky, čekal jsem vůli ale tak znatelná mě zaskočila. Díky

Re: Vůle u nového turba

Napsal: 17.12.2008, 22:27
od Kentoya
musí mít vůli, neboli mezeru pro olej

Re: Vůle u nového turba

Napsal: 17.12.2008, 22:56
od buky300zx
Kazde turbo musi mat volu koli oleju,neboj,urcite to bude v pohode.Mne ked doslo GT35R tak sa mi to zdalo tiez moc.

Re: Vůle u nového turba

Napsal: 17.12.2008, 23:16
od Vita.z31
Uz se to tu resilo, u GT to zpusobuje to dvojity ulozeni v "kulickach".

Re: Vůle u nového turba

Napsal: 08.02.2009, 10:36
od martin.matess
hlavně když se celé turbo rožhaví a prohřeje tak se ta vůle minimalizuje a není skoro žádná protože se to včšechno roztáhne, a pak by nebylo uplně ok kdyby se to nemělo kam roztahovat :wink:

Re: Vůle u nového turba

Napsal: 08.02.2009, 15:00
od Kentoya
bohužel se pleteš, tam jsou keramická ložiska, která nerozehřeješ tak aby o tolik změnila rozměr, je to prostě kvůli oleji

Re: Vůle u nového turba

Napsal: 08.02.2009, 20:21
od OndraS13
Právě si taky myslim že by to nešlo do sebe , když na jedný straně je názor ten že to je kvuli oleji a pak na druhý straně je že je to vůle pro roztažnost ! Takže to bude hlavně kvuli oleji !

Re: Vůle u nového turba

Napsal: 08.02.2009, 21:03
od martin.matess
OndraS13 píše:Právě si taky myslim že by to nešlo do sebe , když na jedný straně je názor ten že to je kvuli oleji a pak na druhý straně je že je to vůle pro roztažnost ! Takže to bude hlavně kvuli oleji !


obojí dohromady ondro :wink:

Re: Vůle u nového turba

Napsal: 08.02.2009, 21:04
od OndraS13
To právě dle mě ne , jak píše kentoya že tam jsou ty keramický ložiska ! Zas aby tam nevzniklo to že se tam nedostane olej žádnej :(

Re: Vůle u nového turba

Napsal: 08.02.2009, 23:30
od martin.matess
OndraS13 píše:To právě dle mě ne , jak píše kentoya že tam jsou ty keramický ložiska ! Zas aby tam nevzniklo to že se tam nedostane olej žádnej :(

já to ale myslěl převážně u turb s kuličkovejma

Re: Vůle u nového turba

Napsal: 08.02.2009, 23:37
od Kentoya
turba na kluzných ložiskách mají kluzná pouzdra pravděpodobně z fosforbronzi

turba na kuličkových ložiskách jsou vždy na keramických, ocelová kuličková ložiska v turbu při těchle točkách vydrží cca 2000km a pokud se přehřejou turbo se zadře, proto se nepoužívají

takže ještě jednou a naposledy

vůle u ložisek s kluzným uložením je převážně kvůli tepelné roztažnosti

vůle u turb s kuličkovými ložisky (jelikož jsou ložiska keramická) není kvůli tepelné roztažnosti

- pokud někdo nevěří, stačí autogenem 3 hodiny zahřívat WC mísu a poté změřit nárůst délky

howgh

Re: Vůle u nového turba

Napsal: 09.02.2009, 09:33
od Conrad
Jdou ty turba s keramickými ložisky repasovat ? /i v ČR/