Stránka 1 z 1

Vliv velikosti vstupu a vystupu IC

Napsal: 03.08.2009, 12:41
od Mirek
Mel bych dotazek, na RB26 je vystup z turbin kolem 3" vnitrkem (tusim 78mm), stejny nebo o 1-2mm jinej je i vstup do sani. Nasel jsem si na GTR IC kit, ktery ma ale vnitrni prumer vstupu/vystupu jen 65. Nebude IC restrikci? Nebo to delaji zamerne? Duvod?

Re: Vliv velikosti vstupu a vystupu IC

Napsal: 03.08.2009, 13:43
od Peca
Taky mě zajímá. Mám teď trubku do IC menší jak z IC, může to dělat neplechu? Nemělo by to být spíš naopak (užší výstup?)

Re: Vliv velikosti vstupu a vystupu IC

Napsal: 03.08.2009, 16:20
od blázen
Peca píše:Taky mě zajímá. Mám teď trubku do IC menší jak z IC, může to dělat neplechu? Nemělo by to být spíš naopak (užší výstup?)
určitě ne.. ono to tak je i seriově na přeplnovaných vozech..aspon co jsem měl možnost vidět..i na samotným SX v serii se trubka za IC rozšiřuje..podle mě je to úplně fuk jestli je to stejné nebo větší za IC...menší za IC se mi moc nelíbí ono ta restrikce je už samotné turbo

Re: Vliv velikosti vstupu a vystupu IC

Napsal: 03.08.2009, 16:28
od panpica
Peca píše:Taky mě zajímá. Mám teď trubku do IC menší jak z IC, může to dělat neplechu? Nemělo by to být spíš naopak (užší výstup?)
Podle me to souvisi se zmenou teploty a tlaku. ARC to driv melo na svych strankach vysvetleny, ale uz to tam nemuzu najit.

Re: Vliv velikosti vstupu a vystupu IC

Napsal: 03.08.2009, 16:49
od Peca
panpica píše:
Peca píše:Taky mě zajímá. Mám teď trubku do IC menší jak z IC, může to dělat neplechu? Nemělo by to být spíš naopak (užší výstup?)
Podle me to souvisi se zmenou teploty a tlaku. ARC to driv melo na svych strankach vysvetleny, ale uz to tam nemuzu najit.
Prave o to mi jde. Mensi teplota za IC - mensi objem - mensi prumer trubek. Ale nevim, nejsem fyzik :)

Re: Vliv velikosti vstupu a vystupu IC

Napsal: 03.08.2009, 17:30
od panpica

Re: Vliv velikosti vstupu a vystupu IC

Napsal: 03.08.2009, 18:39
od Peca
Dobry test, ale tam se resi vliv tvaru vstupu a vystupu IC na proudeni vzduchu (pro ty kterym se to nechce cist, krabicovity IC s pravymi uhly fakt neni to prave orechove :lol: ). Jeste by me zajimal ten vliv prumeru trubek..

Re: Vliv velikosti vstupu a vystupu IC

Napsal: 04.08.2009, 07:51
od blázen
Peca píše:
Dobry test, ale tam se resi vliv tvaru vstupu a vystupu IC na proudeni vzduchu (pro ty kterym se to nechce cist, krabicovity IC s pravymi uhly fakt neni to prave orechove :lol: ). Jeste by me zajimal ten vliv prumeru trubek..
to máš pravdu..v tv na viasat explorer ukazovali právě rozdíly mezi těma potrubíma a IC s ostrými úhly a bez nich..bylo to tam krásně popsáno a hovořili o tom dlouho.. dokonce se mění i maximální plnící tlak. Zrovna to ukazovali na GTR 34..

Re: Vliv velikosti vstupu a vystupu IC

Napsal: 04.08.2009, 08:10
od slik85
ja bych to resil tak ze do ic by som dal trubku taku aky je vystup s turba ci popripade aky je vstup do ic nech neni zbytocne velky priemer pretoze samotne ic ma urcitu prechodovu stratu a posoby nielen ako chladic ale aj ako restrikcia vznikaju tam rozne turbolencie (bavime sa o beznych kitoch ktore ma 80% ludi s fora) a vzduch vovnutri hustne cize opet dochadza k brzdeniu prudenia plynou a preto ten vetcsi vystup alebo aspon vecsia trubka za IC
zase uzsi vystup ma vyhodu ze ak pry prudkej akceleracii vznikne v sani podtlak mala by byt rychlejsia reakcia nasavaneho vzduchu na AFM lebo v mensom priestore (uzsie trubky) sa da podtlak vytvorit ovela skorej a tak isto sa da tento priestor aj skorej preplnit
tieto sice banalne malickosti by som riesil ak by som chcel jazdit ako BUKY ci MARAT za 10s
treba si pozriet nejake standarty (nieje to len tak) a uvedomit si ze investicia do IC moze pridat nieco malo na vykone bez toho ze by sa motor zatazoval je to jedna z veci ktora mu ulachci samotnu pracu

ja mam IC od ISRacing je to runa praca z jedneho kusu (ebay IC byvaju skaldane)
zvary su lestene a aj cele prevedenie ic je trochu odlisne , obe strany IC su rovnake myslim ze 63 alebo 65
foto mam v clenoch
velkost ic zalezi od roznych veci od stylu jazdy a tlaku aky chceme tlacit
na okruch netreba zbytocne velke IC lebo tam sa jzdy trochu v inych rychlostiach a malo by to styhat chladit
osobne mam na drift stredne velke ic lebo tam uz toho naporoveho vzduchu moc nieje

Re: Vliv velikosti vstupu a vystupu IC

Napsal: 04.08.2009, 08:32
od Mirek
IC o ktery bych mel zajem a bavim se tu o nem vypada takto:
IC.jpg
IC.jpg (81.57 KiB) Zobrazeno 4557 x

Re: Vliv velikosti vstupu a vystupu IC

Napsal: 04.08.2009, 09:09
od blázen
podle mě perfektní..ale nechci vidět cenu

Re: Vliv velikosti vstupu a vystupu IC

Napsal: 04.08.2009, 09:29
od Peca
jj pekne zaoblene vstupy a ve spravne vysce

Re: Vliv velikosti vstupu a vystupu IC

Napsal: 04.08.2009, 09:36
od Mirek
no, cca 11 s dopravou...ale mam obavu z toho znatelne mensiho prumeru na vstupech IC

Re: Vliv velikosti vstupu a vystupu IC

Napsal: 04.08.2009, 13:02
od blázen
toho se neboj,určitě nějsi první,kdo to na auto strčí

Re: Vliv velikosti vstupu a vystupu IC

Napsal: 07.08.2009, 15:36
od SDRT
Rozdielne rozmery vstup vystup alebo jednotlivych pipes hlavne mensieho priemeru pred samotnym sanim je dane vypoctom pomeru velkosti IC - chladica nasavaneho vzduch - a specifikacie turba etc etc .
Nieje pravidlo cim vacsi IC tym lepsie .Pri velkych IC a velkych pipes / trubkach ?? / nastava strata vykonu turba nakolko turbo nestaci " nafukat " urcity tlak do IC , preto sa pouzivaju ako redukcia mensie vacsie pipes alebo niekedy je tam n za IC / blizsie ku saniu poriadne zredukovana pipe .
Pri tvare , umiestneni vstupneho a vystupneho tanku IC zavisi prietok vzduch a miesta prudenia - efectivnosti .IC nikdy nieje vyuzivany zo 100% velkosti .
To je hotova veda , podobne ako vyfuky .