Stránka 1 z 2

CA18DET REBUILD

Napsal: 11.03.2010, 10:31
od infin1tty
NAZDAR..

POZERAM, GUGLUJEM, HLADAM AKO A KOLKO VYJDE PRESTAVBA CAcka...

ZATIAL SOM MEDZI ROZNYMI STRANKAMI A FORAMI NASIEL TENTO CELKOM PEKNY SETUP ZA ZDA SA DOBRE PENIAZE.. som ale v tom uplne noob, takze je to len laicky nazor.. co nato poviete??


Nissan 16v DOHC - 200SX Turbo (89-93), Sunny Turbo (1988)
Engine
Code Stock
Bore Includes: Kit #/Price

CA18DET 83mm Complete Gasket Set
Copper/MLS Head Gasket
Wiseco Forged Pistons
(83, 83.5, 84mm Bore) and
(8.5, 8.8:1 compression)
Plasma Moly Rings
Performance Wrist Pins
TOGA HP Main Bearings
TOGA HP Rod Bearings
Freeze Plugs EKD11TDIMPX
$925

cena sa mi zda okej..678EUR !!! ZA KOMPLET KIT.. . :bounce:

uz len dovoz..a praca na Cacku, honing, boring.. /neveim preklady/

aku mate vy skusenost..da sa to vyskladat aj za menej..alebo ako vyjde potom mechanicka praca?? :albino:

Call to Order!
(603) 378-0090

Re: CA18DET REBUILD

Napsal: 11.03.2010, 12:43
od branbito
Myslim ze Kentoya tu uz popisal dost o GO CA motorov, ale uz len ked tam na to tak letmo pozriem tak ti tam par veci chyba, niektore su zbytocne.

Re: CA18DET REBUILD

Napsal: 11.03.2010, 16:30
od raziel
vidím že tu někdo hodil komlet kit z Import Performance Parts...

jaký je tvůj cíl co se HP týče? A jaké turbo chceš použít?
a na co auto bude?

pokud chceš být někde do 300HP tak MLS pod hlavu netřeba (originál Nissan - od NISSANU! ale - HG pod hlavu je jistejsi volba

Na Toga Bearings zapomen, jestli auto chces mít na nákupy tak jsou dobré... POužij ACL ...! ...

a podle vseho Intake valves nemenis (jak tam mas cislo 74 > doporucuju vymenit za nove Nissan 51 - jinak po case budes opet plakat... (pokud uz nejsou gone tedkom...

tesneni mas kde? definitivne tohle musi byt od Nissanu original - >
- Exhaust manifold to Head (jak tam placnes neco jineho tak po nejake dobe opet mlatis hlavou:P
- Exhauast manifold to turbo (muze byt i MLS odnekud no...
- Turbo to Downpipe (opet nemusi byt origos klidne MLS...
- front crank oil seal (musi byt origo jinak to bude tect za par let ...!

komplet set tesneni taky (takove ty pro intake, termostat, vacky atd...

- vodni pumpu neobmenujes jak jsi v tom?
- remeny?
- timing belt? (rozvodovej - thx Mirek;)
- napinaci kladka (Tensioner Pulley) a Idler Pulley?
- tesneni ventilu (Valve stem oil seals (jak to nezrobis budes opet tlouct hlavou..
- lambda sensor (nova taky treba jak tam mas starou tak je po smrti na 80 procent
- co s turbem jake tam mas co ma za sebou nebo jake budes davat? (muzes mit motor
nadhernej novej ale turbo ti zacne dymit jak ma neco za sebou a stejne budes svody shazovat znova...
-ty svicky co tam jsou uprimne bych sel do NGK BCPR7ES - budes to mit nej....

takze asi tak k te tvoji cene pridej chlapce pridej...

Re: CA18DET REBUILD

Napsal: 11.03.2010, 16:36
od Mirek
timing belt je rozvodovy remen....


Co se ACL lozisek tyce, mam pocit ze tady Franta psal ze ACL krachlo a je problem na CA sehnat tyto loziska. Posledni mu pry sly odnekud z Australie. Pokud se pletu, Kentoya me opravi...

Re: CA18DET REBUILD

Napsal: 11.03.2010, 16:41
od raziel
aha bych rád věděl kdo mu to říkal

http://www.apexperformance.co.uk/catalo ... cl&x=0&y=0 má všechny normálně v listingu

a tady http://www.aclperformance.com.au/us/indexus.html nevidim zpravu ze by krachovali... :wink:

Re: CA18DET REBUILD

Napsal: 11.03.2010, 16:51
od Mirek
to nevim, ale pise to v tomto tematu: forum/viewtopic.php?f=147&t=16508

Re: CA18DET REBUILD

Napsal: 11.03.2010, 16:58
od raziel
pro klid duse celeho fora se zeptam primo jich..;)

Re: CA18DET REBUILD

Napsal: 11.03.2010, 18:50
od blázen
záleží kde co koupíš..třeba za ty 84mm wiseca sem platil něco přes 20tis..83,5mm stojí o dost mín..

Re: CA18DET REBUILD

Napsal: 11.03.2010, 21:49
od infin1tty
dik..vidim ze som uplne na zaciatku..a vela veci sa len ucim, citam zistujem..

v prvom rade..auto bolo kupovane po GO spodnej casti.. boli menene vsetky remene a kvapaliny a pouzity bol dalsi bottom end z ineho CAcka..a vrch bol z povodneho motora..

auto je uplne standard..idem na stage 1, cize cca 200koni.. +-

rad by sommozno siel na stage 2 a t28 turbo upgrejd.. nic sileeneho..lebo aj tak mam plany este ine...nie len robit a vsetko do auta.. a o 5rokov zistim ze mam vyskladane auto a nic vic.. takze poskladat na mozno cca 250konikov stym aby som sa nebal ze odide spodok alebo nieco ine..

cize ja som GO nerobil.. neviem ako bol spraveny a ako tomu autu mozem verit..este sa mu nenakladalo..

cize jak dam stage 1 a budem vidiet ze neni nieco s motorom vporiadku tak by som ho otvoril s niekym a pozrel co sa deje.. a ci je vsetko ako mi bolo povedane ze je.. pri kupe..
to je vse..

napadlo ma ze ten kit neni drahy a zeby som tam za tych 600eciek vymenil tie veci co v tom kite su.. a hotovo.. aby bolo viac spolahlive.. ale neviem..mozno za zmestim do mensiej sumy a dam tam len potrebne veci nutne na vymenu.. toale zistim po ottvoreni..

Delo by som si rad vyskladal..ale nemam nato /cas prachy a ani plany momentalne.../ cize to pocka do buducna.. na poriadny rebuild radsej pojdem pomakat do UK rok..alebo do USA a tam si nieco vyskladam..zatial kym som na slovensku xcem trochu zacat jazdit boky a pozoznamovat sa s RWD a mat spolahlivych 200 neskro mozno 250 koni.. a to je vse.. :blackeye:

takze ak mi netreba nato ten kit.. a staci mi len OEM casti od nissanu, popripade otvorit pozriet.. a nieco vymenit.. aby som mal istotu ze pri 1 bare to nezacne klepat.. tak mi poradte.. ako nato..a co to vyjde.. dik :albino:

Re: CA18DET REBUILD

Napsal: 14.03.2010, 01:02
od raziel
hmmm...

takže chceš složit auto se kterým budeš jezdit sideways...

doporučuju mít jako odrazový můstek změřenou kompresi motoru - většinou to bývá přímo úměrné stavu internals (krouzky, ventily... .. pokud budeš mít kompresi moc nízkou - rozuměj tak pod 9 barů a nebo budeš mít odchylku mezi jedntl. válci větší jak bar tak doporučuju motor otevřít...
pokud hcces mít jistotu, tak tzv. Big Ends - hlavni loziska kliky, vymen jeste ted (musis ale zmerit prumer dosedacich ploch kliky-jeslti nejsou zbrouseny pod limit v manualu - at vis jakou velikost lozisek zvolit (tak jsem to treba udelal ja - pisty nemelo cenu rozebirat kdyz jsem mel kompresi 10,6 baru na vsech... to treba vymen pro jistotu, coz je nejslabsi clanek CA motoru (CA a jeho BigEnds prostě rády klepou:D (takovy ekvivalent slabiny SR-a to jejich "ratlujících" hlaviček...
Jak by se vse zdalo zdrave, budiky na tlak a teplotu oleje je alpha u CAcka jak ho nebudes pouzivat jen na jizdu do tesca za barakem... (abys vedel jeslti tvoje pumpa stiha ci ne (podle toho jaky mas tlak taky zjistíš jak jsou na tom hlavní ložiska kliky (ptz pumpa je jen jako prostředek pro oil-flow /proud oleje - konečný tlak se odvíjí od těsností mezi díly, ložisky a celkově vůlemi mezi internals...
jak budeš mít kompresi nad 9,5-10braů a momentálně v motoru nic neklepe, jak ti olej nikde neutíká,
zaklad je kvalitní olej (hlavně tam nelij prosim tě nejaky 10w60 jak větsina borců dělá a myslí si jak tomu staremu motoru nepomuzou hustym olejem, co ma viskozitu potrebnou pro normalni jizdu az nekde u 120-130stupnu (na ktere motor dostanes jedine na trati po nejake dobe pri driftech...! jedine co se s takovým olejem děje při normální jízdě a při cca 80°C a při street ježdění tak to, že vytváří ohromný odpor pro díly uvnitř, pumpu a zvyšuje tření > teplo > mívá fatálnější následky po delší době... (a ani pro turbo není moc bomba když tam koluje olej co je při 90°C nedostatečně viskózníjak auto mas i jako street tak ted na tohle pocasi PLNA SYNTETIKA 5w40 idealni... (pokud mas penize navic, 2 nejlepsi oleje jsou Silcolene Pro S & Motul 300V (pro auta) - oba dva jsou vyrobeny na ESTEROVOU bázi (což způsobuje větší přilnavost na povrchu internals...

jedna věc co ale doporučuju udělat za každou cenu je: na leve strane motoru (pod Intake plenum (sani-ty parohy proste) - musel bys je shodit ale) - je odvetravani bloku - je to 90° ohla trubka napojena na hadici vedouci do ventiloveho vika uplne v zadnim levem rohu - je to nejvetsi kokotina kterou Nissan mohl navrhnout pro ten motor -> z 80procent to bývá zasrané bordelem kvůli tomu 90° ohybu- což způsobuje selhání uvnitř bloku kvůli nedostatečnému odvádění tlaku zevnitř > doporučuju sundat, vyčistit, lépe nahradit nějakou plynule tvarovanou trubkou či hadicí...

zacni takhle, standardni internals jak jsou zdrave vydrzi i 300 koni (ne že vydrží, ale motor je i spolehlivý) - jsou i pripady 350-390koní... (ne že bych řekl že to je dobré řešení a otázka je jak dlouho taky... ale pro tvůj cíl netřeba moc vymýšlet...

samozrejme rozvodak, a dalsi blbiny jako kladky co jsem psal pred tim jsou smaozrejmosti...

any questions? :bounce:

Re: CA18DET REBUILD

Napsal: 14.03.2010, 08:44
od blázen
dodám pár mých názorů:
Pokud chceš mít spolehlivý motor,stejně ho musíš rozebrat a zkontrolovat důkladně. Dřív bych žádný výkon neměnil.

pár dodatků,mých názorů a poznatků:
seriové internals vydrží daleko víc..
a na teplotu 130st se s T28 dostaneš v létě po pár boostech i na rovince.. klidně bych investoval do chladiče oleje..
pokud to rozebereš ,hlavně důkladně kontroluj ojnice a jejich oka změř!

dobrá věc navíc,když už budeš rozebírat,je použití CA16DE sací vačky,dobré spasování kanálů a úprava povrchu,vše očistit a kažopádně strčit ten kov pod hlavu a dobře dotáhnout,pozor na práci se seriovýma šroubama u 120Nm se začínají dost kroutit,tak bych použil ARP štefty.
olej bych použil ten,který používá kentoya..někde o něm psal. Si to vyhledej. Dokonce by kentoya "mohl" vědět o nějakých kovových těsněních pod hlavou,tak se ho na to zeptej. To možná - píšu záměrně. Nedivil bych se mu,kdyby už "nechtěl" vědět. Hodně štěstí,při skládání nešetři mazivem.

Re: CA18DET REBUILD

Napsal: 16.03.2010, 13:53
od Conrad
infin1tty píše:
uz len dovoz..a praca na Cacku, honing, boring.. /neveim preklady/

aku mate vy skusenost..da sa to vyskladat aj za menej..alebo ako vyjde potom mechanicka praca?? :albino:

Call to Order!
(603) 378-0090
jen pro představu kolik to přijde malá generálka v UK kde je práce dost drahá ... do 25 mil přivezou odvezou + 6 měs. záruka práce i materiál - £995 Fitted


NISSAN 200SX S13
Engine is 1.8 TURBO

ENGINE CODE IS CA18-TURBO

HERE IS A LIST OF PARTS WE REPLACE AND THE WORK WE CARRY OUT ON ALL OUR CA18 RECON ENGINES.

Cylinder Head is Pressure Tested and Skimmed

New Head Gasket

New Valve Stem Seals

New Big End and Main Bearings

New Pistons RINGS

New Oil Pump and all Oil Seals.
SPECIAL OFFER FOR SUPPLY AND FIT
BOOKING PROCEDURE

Book your vehicle in (vehicle collection/delivery arrangements will be made)
free complete visual check (e.g tyres, brakes, exhaust, clutch)
We will then contact you to collect your vehicle
All our work will come with a special warranty package (Upto 9 MONTHS) where terms and conditions apply.

If you are within 25 miles away we will pick up your car for free.

Otherwise send us your post code and we can check the distance

and send you

a delivery quote.

atd atd ...

Re: CA18DET REBUILD

Napsal: 21.03.2010, 18:30
od infin1tty
raziel píše:hmmm...

takže chceš složit auto se kterým budeš jezdit sideways...
samozrejme rozvodak, a dalsi blbiny jako kladky co jsem psal pred tim jsou smaozrejmosti...
any questions? :bounce:
Dakujem za komplet writeup..

kompresiu sme testli bolo to nieco na 10,5 u vsech 4..

zatial tam pojde stg1, a uvidim ako to pojde.a bude sa spravat.. potom ked budu cas a peniaze.. skusim zohnat ca16de vacku, a nahodit ju tam a pozriet sniekym dalsie detaily..

samozrejme budiky pojdu.. a olej bude menit asi niekedy v lete.. jazdim natom aute tak 20km do tyzdna.. cize vela to neni... a olej bol meneny v lete..

zohnat prevodovku.. a bude vyskladane.. povozit sa po rozky do tesca za barakom..a spet.. a sem tam nieco aj bokom :bigsmurf:

dik za help a info a nazory..

ten rebuild v UK je kusok moc..

Re: CA18DET REBUILD

Napsal: 22.03.2010, 01:24
od raziel
;) jj to zní good ta komprese;)

jinak k té vačce - neřeš to zatím dokavaď máš normál t25ku... s ní ti to neudělá ani h... (pokud bys chtěl více infa můžu ti hodit pár linků v anglině ( nevím jak má zkušenosti blázen, ale to co jsem já četl po netu - (osobně jsem to do auta nikdy necpal) - mě moc pravda nepřesvědčilo a nestojí to za hasslování s tím - píšou frajeři že kromě lehkého rozhození časování (je tam tuším rozdíl jakoby jeden zub - takže v podstatě retarduješ nebo advance-uješ předzápal (ted si fakt nepamatuju z hlavy jak to je....co vím, tak u standard motorů to nic moc neudělalo (pokud má blázen jiné zkušenosti, sám si rád počtu (navíc fakt se názory na to různily takže.... (toď jest to co jsem jedním okem o tom přejel dřív.... u větších turbín se to prej oplatí..nejlépe ale spolu s nastavitelným cam vernier pullies - ehm - rozvodovými koly? :)) ( http://i.ebayimg.com/11/!Bbm%29Wjw!mk~$ ... !~~_12.JPG ) a samozřejmě opět se to 2x vyplatí při custom remapu (přemapování na míru)... :) (taky se používá exhaust vačka z CA18det - jakože místo sací tam dáš namísto ní tu vyýfukovou (budeš mít v hlavě dvě výfukové...

jinak abych tu neplácal jen tak

CA16DE....

In lift - 8.5mm
Ex lift - 8.5mm
In duration - 248
Ex duration - 248
In opens - 15 BTDC
In closes - 53 ABDC
Ex opens - 59 BBDC
Ex closes - 9 ATDC

CA18DET...

In lift - 7.8mm
Ex lift - 8.5mm
In duration - 240
Ex duration - 248
In opens - 0 BTDC
In closes - 60 ABDC
Ex opens - 59 BBDC
Ex closes - 9 ATDC

(máš tam rozdíly těch dvou motorů a vaček (In a ex - sací a výfuková; vidíš rozdíl v mm kolik zvedá sací u 18DET a kolik u 16DE .. taky kdy otvírá a zavírá atd... (je tam fakt celkem rozdílů no...


good luck;)

Re: CA18DET REBUILD

Napsal: 22.03.2010, 11:51
od blázen
Měl sem T28 turbo z S14 a k němu tu vačku, fungovala dobře. Je pravda že u serioveho turba je to zbytečné ale když už chce kované písty a ojnice, nepředpokládám seriové turbo...