Spotreba pri brzdeni motorem

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Spotreba pri brzdeni motorem

Příspěvek od Woyta » 01.03.2011, 11:08

Kdyz jedu mimo mesto ak jezdim kolem 9l.
Do prace jsem jezdil kratkej kousek asi necele 3km pre mesto kole 13. Je ale fakt, ze cestou domuu jsem jel casto pres okruh.
V Brne mate celkem pekne plynule prujezdy mestem. Takze 10-11 bych videl realne.
Kdyz mi Trinom rikal jak jezdis pres mesto ta se ani spotrebe nedivim. :)
Slapat na ten pedal trochu s rozvahou a pujde to dolu.
Jestli mas budik ukazujici podtlak, tak zkus jet tak aby byl podtlak co nejvysi a k semaforum s cervenou dojizdej plynule brzdicim motorem. Semafor neurychlis a motor takhle nezere nic narozdil od volnobehu.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Bart34

Příspěvek od Kentoya » 01.03.2011, 11:11

Woyta píše:Kdyz jedu mimo mesto ak jezdim kolem 9l.
Do prace jsem jezdil kratkej kousek asi necele 3km pre mesto kole 13. Je ale fakt, ze cestou domuu jsem jel casto pres okruh.
V Brne mate celkem pekne plynule prujezdy mestem. Takze 10-11 bych videl realne.
Kdyz mi Trinom rikal jak jezdis pres mesto ta se ani spotrebe nedivim. :)
Slapat na ten pedal trochu s rozvahou a pujde to dolu.
Jestli mas budik ukazujici podtlak, tak zkus jet tak aby byl podtlak co nejvysi a k semaforum s cervenou dojizdej plynule brzdicim motorem. Semafor neurychlis a motor takhle nezere nic narozdil od volnobehu.
tím jsi jako chtěl říct, že motor při brždění motorem nedostává palivo? zkus se podívat do palivové mapy a potom zkus svůj příspěvek opravit (poradím ti - nikde v palivové mapě není nula)

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Bart34

Příspěvek od Woyta » 01.03.2011, 11:19

Ja mapu nevidel takze nevim. Hodne aut pri brzdeni motorem odpoji vstrikovani.
Je zbytecne aby tam neco teklo.
S13 ma tak resenej omezovac.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Bart34

Příspěvek od Kentoya » 01.03.2011, 11:43

Woyta píše:Ja mapu nevidel takze nevim. Hodne aut pri brzdeni motorem odpoji vstrikovani.
Je zbytecne aby tam neco teklo.
S13 ma tak resenej omezovac.
to jsem ještě na žádném autě neviděl, na karburátoru se doválců dostane stejně vzduchu i paliva jako na volnoběh, při stejném podtlaku a na autech se vstřikama - viz S13 se řídící jednotka při vyšlápnutém pedálu přepne do volnoběžné mapy a vstřiky dávají palivo podle volnoběžné mapy s daným podtlakem, pokud auto nemá řídící jednotku s volnoběžným modem, tak se dodává palivo podle podtlaku, ale nikdy jsem neviděl, že by se dodávka paliva odpojila, palivo jde do motoru vždy

zkus se zamyslet, podle čeho by se jednotka mohla rozhodnout, že z ničeho nic má najednou začít dodávat palivo když brzdíš na volnoběh a najednou máš volnoběžné otáčky a potřebuješ aby motor běžel a nechcípnul, když hodně aut nemá otáčkoměr, popř když autu s otáčkoměrem, přestane tento fungovat

ještě jednou se zamysli a napiš v klidu, napsal jsem nesmysl, do motoru jde palivo vždy, nejde pouze tehdy, když vypnu klíček, nebo nejde elektrika

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Bart34

Příspěvek od blázen » 01.03.2011, 12:04

palubní PC mi ukazuje při brždění motorem 0,0l spotřeby.. podle mě tam ve vyšších otáčkách žádný palivo při brždění motorem nejde
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
Svobda
user
Příspěvky: 2542
Registrován: 20.02.2008, 21:18
Bydliště: Habartov

Re: Bart34

Příspěvek od Svobda » 01.03.2011, 12:05

Kentoya : Hele ted nevim ,ale mam za to ze palivo nejde kdyz brzdim motorem treba z kopce . V knizkach ve skole jsme to meli , mezi hodne lidma se to rika i treba autoskola,nebo eko blazni a navic kdyz vynuluju prumernou spotrebu v primere tak fakt nemam zadnou spotrebu nebo to vynuluju nad kopcem tam mam 7 litru a pod kopcem se to zprumeruje treba na 4. Pridam a zase to zacne stoupat.

Barte: TO si spis kup neco hnusnyho jestli je to jedna z nejhezcich crx a ty sni budes litat i zimu chudak
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly

DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Bart34

Příspěvek od Woyta » 01.03.2011, 12:07

Snimac polohy klikoveho hridele = otacky.
Snimac polohy klapky.
Snimac zarazeneho prevodu. (neni podminkou)
A dalsi cidla.
Jednotka ma cidel dost.
Docela bych se divil, ze by si v dneni dobe ekosilenstvi trochu nepomohli a palivo nezacali vstrikovat pri poklesu pod urcitou hranici ci pri otevreni klapky.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
SilverFox
user
Příspěvky: 1217
Registrován: 16.09.2007, 18:28
Bydliště: Plzeň

Re: Bart34

Příspěvek od SilverFox » 01.03.2011, 13:05

Je možný že se to různí, ale žiju v domění že při brždění motorem začíná vstřikovat až když se otáčky dostanou k volnoběžnej hranicii aby se udržel motor v chodu.
Obrázek

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Bart34

Příspěvek od Kentoya » 01.03.2011, 13:11

kluci myslete si co chcete, to že mi kalkulačka ukáže číslo 0,001 a po zaokrouhlení na jednu desetinu či setinu to ukáže nulu, neznamená to že je to nula
jestliže mi auto při rychlosti 170km/hod, sežere 8 litrů na 100 tak za hodinu ujedu 170km se spotřebou cca 13 litrů celkem, pokud pojedu těch 170km z kopce stejnou rychlostí na volnoběh či ještě z většího kopce a budu brzdit motorem tak budu mít spotřebu minimálně pětadvacetkrát nižžší, co tak asi ukáže palubní počítač

říkám znovu mrkněte do řídící jednotky všech aut, najděte palivové mapy a najdete pro mě tu nulu, udělejte mi tu radost, anebo přestante psát to co píšete, žádný výrobce si nevezme na triko, přestat dodávat palivo s tím, že by to mohlo auto z jakéhokoliv důvodu zdechnout

pokud najdete nulu, kterou já jsem nikdy nenašel, a viděl jsem dost map, tak se tady klidně omluvím

Uživatelský avatar
SilverFox
user
Příspěvky: 1217
Registrován: 16.09.2007, 18:28
Bydliště: Plzeň

Re: Bart34

Příspěvek od SilverFox » 01.03.2011, 13:45

Škoda že pořád nema osciloskop. Už bych to šel ověřit a zaznamenat. :D

To že na mapě neni nula neznamená že jednotka prostě neřekne stop. Proč by si nemohla dovolit přestat vstřikovat? Vždyť motor je roztáčenej vahou auta a všechno funguje jak má. Pokud otáčky klesnou pod nějakou danou úroveň začne se zas vstřikovat aby se udžel v plynulym chodu. Zrovna tak když bych vyšláp spojku. Motor se dotočí na nějakou hranici kde se začne vstřikovat a usadí se na volnoběhu.
Obrázek

Uživatelský avatar
Trinom
user
Příspěvky: 1561
Registrován: 16.06.2010, 21:25
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bart34

Příspěvek od Trinom » 01.03.2011, 14:05

U aut s automatem je nula v režimu "brzdíme motorem" naprosto běžná. U škopka je to třeba ještě navíc krásně vidět na palubním PC. Když mám OD (4. kvalt), tak to při brždění motorem do 80 je na nule, po poklesu pod 80 to vyskočí na nějaký 3l. Totéže při D (cca 60) a 2 (cca 40).
ObrázekObrázekObrázek
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.
Woyta: "Kvalita zatáček se dá hodnotit počtem hrobečků. Čím víc hrobečků, tím větší zábava."

Uživatelský avatar
Xcriss
user
Příspěvky: 2780
Registrován: 16.02.2009, 18:36
Bydliště: Ostrava/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bart34

Příspěvek od Xcriss » 01.03.2011, 15:07

Taky me to zajimalo, sem rad ze se tady vyvinula takova diskuse, vlastne to ani nevadi kdyz Bart konci :D
Je zajimave sledovat nazory a argumenty... Napada me par veci, ktere mi nejsou jasne...
Kdyby auto jelo bez paliva, jak by to teda v tech valcich vypadalo, prazdno nebo jak? Asi tomu uplne nerozumim ale proste si to nedokazu predstavit :D Navic kdyz ma treba auto pruchozi vyfuk, pri "brzdeni motorem" ti muzou z vyfuku fajne litat lisaci, coz je pokud vim nespalene palivo...
Mozna pisu uplne sracky, ale jen me zajima, jak to teda je :)
'91 Nissan 240SX S13 KA24DE
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA

PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz

Obrázek LIKE US ON FACEBOOK!

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba pri brzdeni motorem

Příspěvek od Mirek » 01.03.2011, 15:14

Presunuto....

Pro Xcrisse: Ano vadi to...sekce clenove neni na tyto debaty urctena, to jestli nekdo konci nebo nekonci neni podstatne. Tady si pokracujte dle libosti 8)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Spotreba pri brzdeni motorem

Příspěvek od Woyta » 01.03.2011, 15:37

Xcrisis: Kdyz odpojis vstrik, tak mas ve valci jen vzduch. Neni co spalovat. Takze zadnej lisak.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
Fizzbiker
user
Příspěvky: 3406
Registrován: 14.01.2010, 18:29
Bydliště: cca Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba pri brzdeni motorem

Příspěvek od Fizzbiker » 01.03.2011, 15:56

onehda sem o tom mluvil s jednim mechanikem a ten mi to rikal takto:
pokud brzdis motorem a mas nejaky vysoky otacky tak ridici jednotka da v podstate fuel cut, jak otacky motoru klesnou tusim rikal 1800zae se tam pusti benzin podle mapy. pokud mas zarazeny neutral a nebo vyslaplou spojku ECU o tom vi prez neutral a nebo clutch switch. je to jedno z uspornych opatreni, samozrejme si nemyslim ze to maji vsechny auta napriklad motory se vstrikovanim primo do hlavy potrebuji palivo k chlazeni vstriku (i pri provozu na LPG vstrikuji každy paty cyklus aby neshořely).... atd...
rozdil od karburatoru je takovy ze pri vetsim podtlaku karbec zere vic jak na bezny volnobeh.

uvaha:
i kdyby střikačka žrala pri brzdeni motorem stejnou litraž jako pri volnobehu je efektivnejsi brzdit motorem setris brzdy, gumy, a v podstate cely podvozek + mas tu rezervu na brzdách kdyz to zaslapnes. kdo ma otevreny vyfuk tak ma jako bonus i parádní zvukovou kulisu zvlast na nižší kvalty.
:bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 hostů