Stránka 1 z 3

Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Napsal: 26.06.2013, 09:39
od OndraS13
Úmyslně dávám stejnej název .

Jak vyřešit lepší chlazení ?
S Woytou jsme se bavily o pootevření kapoty u čelního skla ale prý někde četl že to spíš škodí než pomáhá ( někdo kdo to má potvrzený ? )
Co výřezy do kapoty - jak ochránit aby neteklo do motorovýho prostoru ?
Když bych chtěl k visco-vrtuli přidat i saharu - z čeho použít ( někde jsem myslím četl že Opel Frontera ideální )

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Napsal: 26.06.2013, 10:28
od Woyta
Mam doma pripravene dvourychlostni cidlo z Fabie. (btw nemas konektor navic? :-) )
Vrtuli z Opel Frontera 2.5d jsem nesehnal ale mam nejakou jinou co celkem slusne pasuje na muj vetsi chladic.


RX8 ma vydechy z motoroveho prostoru za prednimi koly.

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Napsal: 26.06.2013, 11:29
od DragonART
Přizdvihlouo haubnu mám já... Pokud se pamatuju tak to ochladí dost, ale jde ti teplej vzduch do nádechů na ventilaci /topení, takže v podstatě topíš nonstop.. :lol:

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Napsal: 26.06.2013, 14:05
od Erso33
OndraS13 píše:Úmyslně dávám stejnej název .

Jak vyřešit lepší chlazení ?
S Woytou jsme se bavily o pootevření kapoty u čelního skla ale prý někde četl že to spíš škodí než pomáhá ( někdo kdo to má potvrzený ? )
Co výřezy do kapoty - jak ochránit aby neteklo do motorovýho prostoru ?
Když bych chtěl k visco-vrtuli přidat i saharu - z čeho použít ( někde jsem myslím četl že Opel Frontera ideální )
Otazka preco nepouzijes seriovu saharu co sa tam origo dava? uz je vymyslena a plne postacuje...

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Napsal: 28.06.2013, 15:36
od Machy_CZ
Mohlo se to sloučit to jednoho topicu.

To přizvednutí kapoty by mě taky zajímalo?

Chladič budu dávat celohliníkový, saharu mám origo + visco, mozná tam dám jen 2x saharu, z obou stran.

Dulezitý je kryt mezi nárazníkem a chladičovkou (nevim, zda s13ka má), směruje vzduch přes chladič.

Do kapoty se mi řezat opravdu nechce, ale zkousl bych výdechy v blatnících, ale musím se podívat, zda to je realizovatelné.

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Napsal: 28.06.2013, 16:04
od DarkEgg
Erso33 píše: Otazka preco nepouzijes seriovu saharu co sa tam origo dava? uz je vymyslena a plne postacuje...
Elektricky muzes obcas vypnout aby si dostal par nepoznatelnejch koniku navic :D

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Napsal: 28.06.2013, 17:24
od Woyta
Ele lepe funguje v kolonach a pri dochlazovani po blbnuti na okruhu.

Visco zase prej lepe funguje pri driftu kdy auto jede bokem a vrtule toci vyssi otacky nez zvladne ele.


BTW nemel by nekdo tip na termostat pro olejovej chladic?

Pak jak vyradit a demontovat puvodni vymenik voda/olej na S13?

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Napsal: 28.06.2013, 17:36
od Kamza
Hlasuju pro sériovou saharu na většim chladiči a orig. vrtuli s visco spojkou :)

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Napsal: 28.06.2013, 18:06
od mara_m
Pak jak vyradit a demontovat puvodni vymenik voda/olej na S13?[/quote]


zahodis vymenik a vytocis z bloku ten bazmekt riznes do nej zavit co mas na filtru a je to uz sem takto delal ...............

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Napsal: 28.06.2013, 18:08
od Woyta
Nahodou nemas par fotek? Jehnat pravnej zavitnik bude asi taky sranda.

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Napsal: 28.06.2013, 18:32
od mara_m
rezu to nozem ... foto nemam

pak snizit otacky pumpy
dat vetsi termostat
privod vzduchu na chladic
zvednout tlak
a idealne odvetrat paru z hlavy a turba
+ pro presnou teplotu motoru merit vodu na poslednim valci .......

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Napsal: 28.06.2013, 18:57
od Woyta
O dire do hlavy + swirl tank uvazuju taky ale sundavat hlavu se mi nechce kdyz to funguje. :)
Termostat bych taky rad. Hadam, ze jsi jen kolene co ho drzi vyfrezoval vetsi diru.


Zpatky k vymeniku voda/olej.
Kdyz koukam na stranu LC-7 tak trochu nevim jak to myslis. Mas pak 2 filtry?

Co jsem koukal na netu tak jsem narazel na tyhle bloky na motor.
Kompletni eliminace chladice oleje, relokace filtru + krasnej prostor pro cidla.
Kdybych mel podle ceho merit tak bych to asi vymodeloval a nechal par kousku vyrobit. Neprebejva nekomu kousek navic na pujceni?
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Napsal: 28.06.2013, 19:09
od mara_m
sundej vymenik a zustane ti v bloku jen ten bazmekt nasroubovanej na kterej se pres O krouzek nasazuje vymenik tak ten bazmekt vytocis z bloku a na soustruhu sem na nej riznul zavit nebo jde udelat celej kus a rovnou prisroubujes zkrz ten adapter kdyz vydrzis tak za tyden to nafotim az to rozdelam ......

termopstat mam z RB25 je o 10mm vetsi takze sem si vysoustruzil vlastni kus a prevaril


hlavu vrtat nemusis mas v ni 2* zatku s 1/2" zavitem ........... na cidlo teploty vyndas jen motor a v zadu mas zatku 1" do ni udelas ekcentrickou zatku na cidlo a hotovka do turba mezi privodem voda olej pod 45° navrtas diru a napojis odvetrani pary


dostacujici ?

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Napsal: 28.06.2013, 19:18
od Fil
Proč je v případě montáže olejového chladiče nežádoucí mít origo výměník? Díky.

Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13

Napsal: 28.06.2013, 19:29
od mara_m
pac je zbytecnej....... a zbytecne ohrivas vodu je dobrej pokud autem jezdis v zime tak ti rychleji ohreje olej ale v pripade oil chladice a nejezdeni v zime je spis na skodu ......