Raddyho elektronicky boost controler -part 2

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Raddyho elektronicky boost controler -part 2

Příspěvek od raddy » 28.06.2005, 08:03

Ak si pamatate, minuly rok som si vyrobil elektronicky boost controller (nastavovaci tlakovy snimac, zosilovac, solenoid), mal som problem s oscilaiou max. tlaku. Kedze som mal stale problemy s poklesom tlaku pri vysokych otackach sposobenym manualnym kontrolerom tlaku (T-kus s pruzinou) vratil som sa k spekulovaniu s mojim elektronickym systemom a problem som vyriesil velice elegantne: do okruhu som zapojil vyrovnavaciu nadobu a vsetko zrazu bezi perfektne, tlak presne drzi v celom rozsahu otacok a je to nastavitelne 8)

Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox » 28.06.2005, 08:29

zajimave...naky fotky? a further info?

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 28.06.2005, 08:57

Gerox píše:zajimave...naky fotky? a further info?
fotit tam nie je co, je to jednoduchy nastavitelny tlakovy spinac, k nemu jednoduchy zosilovac, 12V 3-cestny solenoid a hadicky. Zo sania ide hadicka do spinaca, kotry spina 12V pre solenoid. solenoid pri zopnuti a otvoreni pusti tlak zo sania do actuatora. Medzi solenoidom a actuatorom je ste vyrovnavacia nadoba a to je vsetko.
Vyhody:actuator je uplne zavrety az do dosiahnutia max. pozadovaneho tlak-rychlejsi nabeh turba.
Pozadovany tlak je presne udriazavany v celom rozsahu otacok
Je to nastavitelne na lubovolny tlak v rozsahu spinaca, takze si viem z kabiny nastavit max. tlak turba pootocenim potenciometra na spinaci

Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox » 28.06.2005, 09:31

hmm..tak to znie zaujímavo...planujes vyrobu? 8)

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 28.06.2005, 09:44

vyrobu neplanujem, je to tak jednoduche ze si to moze vyrobit kazdy sam.
tu je este spinac kotry som pouzil, www.conrad.com, vyberte si krajinu

produktove cislo: 186031 - WU

Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox » 28.06.2005, 09:52

hmm..diky...podivam se na to...

akorat asi sotva to poskaldam...:(

Bidrin

Příspěvek od Bidrin » 28.06.2005, 10:01

raddy: Jaký jsi použil solenoid a kolik stál?

Uživatelský avatar
Hynek
user
Příspěvky: 1124
Registrován: 06.10.2004, 18:47
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Hynek » 28.06.2005, 10:33

jaké jsou výhody proti tomu manuelnímu ?? nemam ani jeden ... tak by mne zajímalo srovnání

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 28.06.2005, 11:03

solenoid je obycajny vzduchovy 12V z nejakeho auta, dali mi ho v servise za 500Sk z krabice s bordelom, jedina podmienka je aby bol 3-cestny, cize musi mat 2xvstup a este jeden vystup ktory je vzdy spojeny z jednym zo vstupov, aby pri zavreti mohol vzduch uniknut z actuatora.

vyhoda oproti manualnemu?:v mojom pripade jedna podstatna-manualny nefungoval. Nedrzal tlak a neverim ze pruzinovy system je presny a otvara a zatvara presne. Moj system pozna len dva stavy-otvoreny ak je tlak maximalny a zavrety ak je tlak nizssi ako maximalny.

Uživatelský avatar
Hynek
user
Příspěvky: 1124
Registrován: 06.10.2004, 18:47
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Hynek » 28.06.2005, 12:24

tak to by se dal použít ten solenoid PRC z 200 ne? stejn? je tam k ni?emu
+ tlakový spína? (conrad) a nádobku si ud?lal z ?eho ? :)

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 28.06.2005, 12:36

Hynek píše:tak to by se dal použít ten solenoid PRC z 200 ne? stejn? je tam k ni?emu
+ tlakový spína? (conrad) a nádobku si ud?lal z ?eho ? :)
samozrejme, len neviem z hlavy ci je 3-cestny. nadobka je obycajna litrova plechovica od farby s naletovanymi 4mm trubkami na uchyt hadiciek. ako idealny objem sa ukazuje prave ten liter, mozno trosku viac...len aby bola vzduchotesna

Uživatelský avatar
Hynek
user
Příspěvky: 1124
Registrován: 06.10.2004, 18:47
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Hynek » 28.06.2005, 13:22

piksla o plechovky to je dobrý :) zdovna dávam do auta ješt? tu jednu pumpu do serie a už mi nezbila žádná spona tak sem to p?itáh vázacim drátem :) takhle to u F1 asi ned?laj :)

jinak ten solenoid vypadá takhle

Obrázek

Uživatelský avatar
Ondrey
user
Příspěvky: 587
Registrován: 27.09.2004, 15:47
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrey » 28.06.2005, 13:43

Hynek píše:.. tak sem to p?itáh vázacim drátem :) takhle to u F1 asi ned?laj :)
:shock: :D .. tak takhle to teda rozhodn? ned?lá asi nikdo! :D :D :wink:
240 genuine british BHPs covered with British racing green..

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 28.06.2005, 14:23

ten solenoid vyzera dobre, ak som spravne pochopil je 3-cestny, takze sa da pouzit.
Hynek: na tu pumpu pozor, ako som pisal, dve pumpy mozu nevhodne zvysit tlak paliva a tvoj problem moze byt inde-sviecka....

ghoust

Příspěvek od ghoust » 28.06.2005, 16:52

a skouseli ste na ovladani neco s mikrokontrolerem a nastavovanim pomoci tlacitek a displeje ? digitalne. 8)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 71 hostů