Oprava rezatych casti karoserie - jak na to?

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Oprava rezatych casti karoserie - jak na to?

Příspěvek od 935Baby » 02.10.2005, 20:20

Na mem aute mam cca 20 vsech moznych rezatych mist od malych po vetsi. Jedina moznost kdyz to nekomu dam spravit je nastrikat cele auto. A to by znamenalo cca 20-30tisic, kdyz uz si to necham delat tak poradne :) Jedina mista ktere nemusim opravovat je predni kapota a narazniky (jeste ze jsou z plastu)

Ale jelikoz nemam absolutne penize na nejakou opravu laku, ceka me az sjedu desticky GO brzd a buhvi co se objevi do te doby. Tak nebudu utracet na takovych zbytecnostek jako je novy lak ne? :lol:

Rozhodl jsem se ze si to opravim sam pouzitim rucnich spreju. Bude to sice pekna opicarna ale....paint and chrome wont bring you home :)

Tëd to hlavni, jelikoz nemam s opravou laku moc zkusenosti. Poradil by me nekdo kdo se vyzna v opravach karoserie???????

Oprava rezatych mist (puchýřů), mel bych takovy postup:

1. oskrabat starou barvu a odrezit hezky na cisty kov a vybrousit
2. nerovnosti do cca 3mm kitovat normalnim kitem a nerovnisti vice jak 5mm kitovat kitem se skelnymi vlakny
3. Vybrousit pod vodou platnem P800
4. Nastrikat plnicem
5. Prebrousit opet platnem P800 pod vodou
6. Pokud budou stale videt male stopy, opakovat body 4 a 5
7. Nanest vrchni barvu - v mem pripade metalizu
8. Nanest bezbarvy lak

Co si myslite o tomto postupu opravy????

Hlavne si nejsem jisty jetli bych nemel po odstraneni rzi a vybrouseni nastrikat misto antikorozni zakladovou barvou a az potom nanaset kit.
Nebo nevadi kdyz primo na kov nanesu kit???

Diky za pripadne rady a poznamky :D
Naposledy upravil(a) 935Baby dne 22.10.2005, 21:32, celkem upraveno 2 x.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 02.10.2005, 22:39

3-5mm mi přijde strašně moc, já bych si vzal k ruce ještě COčko a všechny díry vyřezal a zavařil, pak vybrousit flexou a pak až teprve tlmel a plnič

Uživatelský avatar
Milda
user
Příspěvky: 586
Registrován: 05.10.2004, 15:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Lakovna

Příspěvek od Milda » 03.10.2005, 08:26

Jeden muj kamarad ma kousek za Hradcem Kralove malou lakovnu, ma v ni takovou tu pocitacovou mrchu ktera mu umoznuje namichat presne tu barvu co je na aute a tudis pro nej neni problem spravovat presne takovyhle drobnosti. Specializuje se hlavne na opravy po bourackach a neni moc drahej, tak kdybyste nekdo meli zajem - poslu kontakt...

Uživatelský avatar
Ondrey
user
Příspěvky: 587
Registrován: 27.09.2004, 15:47
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrey » 03.10.2005, 08:33

.. radil bych všechny puchýřky vybrousit na zdravý kov, natřít něčím protikorozním - prý se dělá i zinkový základ, ten bych viděl jako nejideálnější.. pak teprve tmel a barvu.. bezbarvým lakem nemůžeš nikdy nic zkazit, ale bacha - má trochu jiný vlastnosti než klasická barva - jinak zasychá..

.. tak, kde se probrousíš skrz, je nejlepší vzít flexu a okolí tý díry vyříznout , protože už bývá napadenej i kov kolem prorezliny.. pak přijde na řadu COčko..

.. a hlavně pak nezapomeň nechat protikorozně ošetřit dutiny a podvozek! v servise, kde to umějí, to stojí pár peněz a máš jistotu, že ti to nezačne hnít znova.. to protikorozní ošetření dutin se doporučuje obnovit po dvou letech..

.. a hlavně důležitá rada na závěr (z vlastní zkušenosti) - ošetření reznoucí karoserie je oblast, kde se opravdu těžce nevyplatí na čemkoliv šetřit.. je to strašlivá piplačka a když to má k něčemu vypadat, strávíš nad tím moře času.. a když něco odflákneš nebo nepořešíš právě třeba kvůli finanční nákladnosti, tak to po zimě můžeš začít dělat celý nanovo..
240 genuine british BHPs covered with British racing green..

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 03.10.2005, 15:14

Dik za rady.

Dutiny jsem nechal vystrikat cca pred rokem kdyz jsem koupil auto a take jsem si nechal nastrikat podvozek. Muj stryc v tom podnikal tak to nebyl problem :)

Jeden dotaz, meli S13 pozink kasli nebo az S14???
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 03.10.2005, 21:57

dělám karosářskou, ale jsem z ol
1 ok
2 do 1mm normál, do 3mm vlákno , nad 3 vyklepat zpět a vlákno
3 vybrousit stačí P400, potom jemný kit (bílý) a P1200
4 ok
5 P1200
6 ok (bílý tmel P1200)
7 ok
8 ok
hlavně si nech barvu namíchat, kil na kov nevadí, pokud tam nezbyla rez, já osobně ale používat antikorozní základ, i když to není zcela nutný, ale musíš ho nechat pořádně vyschnout

Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Heini » 04.10.2005, 14:19

CO2 :lol:

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 04.10.2005, 14:35

rozhodne najlepsie riesenie je si nechat pomalovat cele auto airbrushom a potom po zime pozerat kde co zacalo hrdzaviet :? :evil: :twisted:

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 04.10.2005, 19:14

Kentoya píše:dělám karosářskou, ale jsem z ol
1 ok
2 do 1mm normál, do 3mm vlákno , nad 3 vyklepat zpět a vlákno
3 vybrousit stačí P400, potom jemný kit (bílý) a P1200
4 ok
5 P1200
6 ok (bílý tmel P1200)
7 ok
8 ok
hlavně si nech barvu namíchat, kil na kov nevadí, pokud tam nezbyla rez, já osobně ale používat antikorozní základ, i když to není zcela nutný, ale musíš ho nechat pořádně vyschnout
Diky,

barvu jsem si nechal namichat presne podle odstinu, michaci barvy Akzo Nobel. Plechovka modre metalizi me stala cca 350Kc (objem 400ml)
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 108 hostů