Stránka 1 z 1

Benzín v oleji

Napsal: 28.10.2005, 08:31
od Gulašek
přes co to može jít ? kde može byt chyba ? :(

Re: Benzín v oleji

Napsal: 28.10.2005, 08:34
od raddy
Gulašek píše:přes co to može jít ? kde može byt chyba ? :(
no mna napada, ze to moze ist cez kruzky, ked je kompresia hodne zla, zmes sa nezapali a pretlaci ju to cez kruzky do olejovej vane. Dalsia moznost je cez ventily a cez odvetranie vaciek spat do vane....Ako sa prejavuje benzin v oleji?

Re: Benzín v oleji

Napsal: 28.10.2005, 08:37
od Gulašek
raddy píše:
Gulašek píše:přes co to može jít ? kde može byt chyba ? :(
no mna napada, ze to moze ist cez kruzky, ked je kompresia hodne zla, zmes sa nezapali a pretlaci ju to cez kruzky do olejovej vane. Dalsia moznost je cez ventily a cez odvetranie vaciek spat do vane....Ako sa prejavuje benzin v oleji?

Že ti přibívá olej a cítíš tam v olejii benzín.

Napsal: 28.10.2005, 08:43
od raddy
hmm, tak to urcite zacni zmeranim kompresie......nenapada ma iny sposob ako tie kruzky alebo ventily, myslim ze olejovy system je od benzinu oddeleny.....

Napsal: 29.10.2005, 16:19
od doublejay
Jak pribyva olej a je citit po benzinu, je to urcite netesnicimi krouzky a nizkou kompresi... ja mel olej jako vodu po necelych 1000km, zredeny benzinem a brutalne byl citit. Komprese vsechny mezi 8 a 9.

Napsal: 29.10.2005, 17:17
od Gulašek
Díky za rady vyzkouším to :D

Napsal: 30.10.2005, 08:18
od street.racer
Benzin se casem dostava do oleje uplne normalne a je to jeden z hlavnich faktoru, proc je treba ten olej menit.
Zaprve zkus zkontrolovat A/F ratio, pokud ho mas treba okolo 10:1 - 11:1 tak dochazi pomerne rychle k zanaseni oleje benzinem.
Zadruhe je tu moznost, ze pistni krouzky uz nemaji puvodni schopnost stirat.
Zatreti, ale tohle asi teda nehrozi, pokud mas vylestene intake ports od vstriku dal ke spalovaci komore, tak se stava ze tamtudy tecou kapky benzinu a to se dostane na stenu valce.
Zactvrte, unavene vstriky a tim zpusobena schopnost rozprasovani benzinu.

Napsal: 30.10.2005, 14:19
od Gulašek
street.racer píše:Benzin se casem dostava do oleje uplne normalne a je to jeden z hlavnich faktoru, proc je treba ten olej menit.
Zaprve zkus zkontrolovat A/F ratio, pokud ho mas treba okolo 10:1 - 11:1 tak dochazi pomerne rychle k zanaseni oleje benzinem.
Zadruhe je tu moznost, ze pistni krouzky uz nemaji puvodni schopnost stirat.
Zatreti, ale tohle asi teda nehrozi, pokud mas vylestene intake ports od vstriku dal ke spalovaci komore, tak se stava ze tamtudy tecou kapky benzinu a to se dostane na stenu valce.
Zactvrte, unavene vstriky a tim zpusobena schopnost rozprasovani benzinu.
Co je to prosimtě to A/F ratio? Já vím neznalost neomlouvá :D

Napsal: 30.10.2005, 15:07
od Martin_534
poměr směsi vzduchu a benzínu

Napsal: 30.10.2005, 15:59
od blázen
jaká hodnota resp. poměr by měl být?

Napsal: 30.10.2005, 18:28
od street.racer
A/F ratio = Pomer vzduch/palivo
Teoreticky je ideal 14.7, ale v praxi je nejvetsi vykon cca okolo 12.5:1 pri plne zatezi, na volnobeh atd je ideal tech cca 14.7:1.
Samozrejme u beznych "tuningovych" motoru kde neni moznost menit predstih a je nutno dbat na EGT atd. tak je nekdy i nutne dat smes bohatsi treba 10.5:1 - 11:1 a mit tam vice benzinu, ktery vlastne pohlti teplotu ve spalovacim prostoru a tim snizi EGT.

Napsal: 31.10.2005, 08:25
od Gulašek
street.racer píše:A/F ratio = Pomer vzduch/palivo
Teoreticky je ideal 14.7, ale v praxi je nejvetsi vykon cca okolo 12.5:1 pri plne zatezi, na volnobeh atd je ideal tech cca 14.7:1.
Samozrejme u beznych "tuningovych" motoru kde neni moznost menit predstih a je nutno dbat na EGT atd. tak je nekdy i nutne dat smes bohatsi treba 10.5:1 - 11:1 a mit tam vice benzinu, ktery vlastne pohlti teplotu ve spalovacim prostoru a tim snizi EGT.
No zas mám ještě otázečku kde to mám změřit nebo čím to upravit ten poměr :?: :lol:

Napsal: 31.10.2005, 08:29
od street.racer
Gulašek píše:
street.racer píše:A/F ratio = Pomer vzduch/palivo
Teoreticky je ideal 14.7, ale v praxi je nejvetsi vykon cca okolo 12.5:1 pri plne zatezi, na volnobeh atd je ideal tech cca 14.7:1.
Samozrejme u beznych "tuningovych" motoru kde neni moznost menit predstih a je nutno dbat na EGT atd. tak je nekdy i nutne dat smes bohatsi treba 10.5:1 - 11:1 a mit tam vice benzinu, ktery vlastne pohlti teplotu ve spalovacim prostoru a tim snizi EGT.
No zas mám ještě otázečku kde to mám změřit nebo čím to upravit ten poměr :?: :lol:
Pomer se nejlepe zmeri nejakou kvalitni Wideband UEGO lambda sondou + nejakym merakem. Pomer se uprauje fuel computerem, cili nejakou pridavnou ridici jednotkou jako je S-AFC e-manage atd. nebo kdyz jsou penizky tak stand alone full programable ECU.

Napsal: 02.11.2005, 08:23
od raddy
No a pre normalnych ludi staci vybrat sviecky a pozriet sa ci je cierna elektroda a zmerat kompresiu a to je vsetko.....Benzin moze ist nadmerne do oleja len cez kruzky v pripade zlej kompresie.
Okrem toho, keby bola tak extremne bohata zmes, je to citit aj z vyfuku, smrdi to benzinom.....