Stránka 1 z 3

výměna oleje v diferenciálu

Napsal: 29.01.2006, 22:49
od Kentoya
kluci poradte jak se mění olej v difu a jestli se používá stejnej jak u převodovky

převodovku jsem v manuálu našel, tam se mění otvorem po vytažené šaltrpáce

Napsal: 29.01.2006, 23:13
od kubajs
v převodovce to jde i zespod, jestli máš kanál ja to lepší.

a vtom diferáku taky, když si koupíš např. valvoline tak má na láhvi takovou trubičku se kterou se tam dostaneš.

Napsal: 29.01.2006, 23:18
od doublejay
Typy a mnozstvi oleje jsou v manualu MA11, pro prevodovku a diff jsou jine oleje. Olej v prevodovce se plni otvorem na boku - pri pohledu od ridicovych dveri, viz MT6, na diffu je taky bocni sroub, je tam dost blby pristup (u me to neslo moc dobre povolit, pomohla sklepana trubka na klici)

Napsal: 29.01.2006, 23:18
od Kentoya
kanál mám, ale zrovna si upravuju (spíš opravuju) řazení, takže šaltrpáka je zrovna venku, takže tady není problém, a i v budoucnu je to celkem rychlý 12 šroubků a navíc zkontroluješ šaltrpáku

mě jde spíš o to kde je na difu otvor na nalití a kolik oleje je potřeba a jestli je stejnej jako v převodovce

Napsal: 29.01.2006, 23:22
od doublejay
prevodovka 2.4 a diff 1.8l oleje, predepsany typ je API GL-4 pro prevodovku a API GL-5 pro diff.

Napsal: 29.01.2006, 23:25
od Kentoya
dikec, ještě najít otvor v difu, pro nalití

Napsal: 29.01.2006, 23:26
od doublejay
koukam, jestli nemam po ruce fotku... ...tak nemám :(

Napsal: 29.01.2006, 23:26
od Martin_534
má tam bejt 1,8l a dá se použít stejnej jako do převodovky, nalejvá se šroubem, kterej je z řidičovy strany na zadním víku kousek za výstupem na poloosu

Napsal: 29.01.2006, 23:39
od Kentoya
dík to už bych měl najít

Napsal: 30.01.2006, 13:05
od tamo
Toto som absolvoval cez vikend.
Kedze mam LSD tak som pouzil olej pren urceny konkretne - HP GL-5 80W-90 LS.
Cez ten sosak, co bol na flasi to neslo vobec naplnit. Je tam strasne malo miesta. Museli sme to naplnit s plnickou so stlacenim vzduchom. :wink:

Napsal: 30.01.2006, 16:26
od 935Baby
Jo to naplneni diferaku neni sranda. Ja jsem pouzil dlouhou hadicku (pokud mozno co nejsilnejsi co vleze do otvoru) a vyvedl jsem ji kolem kola ven k hornimu lemu blatniku. Pak uz plneni bylo jednodussi. Taky jsem si myslel ze to pujde naplnit tim sosakem jak je na flaskach s olejem ale neslo to.

Pokud vim tak LSD od Nissana (pokud mas original) tak do toho LSD muzes dat taky obyc olej jako davas do open diferaku. Ten LSD je uzavreny - viscous jednotka je oddelena od zbytku diferaku a ma v sobe specialni olej.

Pouze mechanicke LSD diferencialy musi mit specialni olej. Pokud se nepletu 8)

Napsal: 30.01.2006, 16:31
od Caizi
Jak poznam kdy mam vyměnit olej v převodovce a differencialu když nevíim kdy byl naposled měněny?

Napsal: 30.01.2006, 16:39
od blázen
nijak.ale výměnou nic nepokazíš a tím přístupem co k tomu je nebyl většinou olej měněný nikdy. taky se na to chystam

Napsal: 30.01.2006, 16:42
od 935Baby
Caizi píše:Jak poznam kdy mam vyměnit olej v převodovce a differencialu když nevíim kdy byl naposled měněny?
To je presne ten duvod k vymene :)
Teoreticky by se to dalo poznat az vyndas vypustnou zatku ve ktere je maget. Tak podle mnozstvi spon uchycenych na zatce by se dalo usuzovat, no ale kdyz uz ji vyndas tak neni co resit.

Na mem aute jsem menil olej v prevodovce a v diferaku pri 100 000. Ne kvuli tomu ze bych na to sral ale tolik melo najeto kdyz jsem ho koupil :D . Zatka na prevodovce byla sama kovova pilina (odhaduji ze olej nebyl menen od doby co bylo auto vyrobene) Zatku na diferaku jsem moc zanesenou nemel.

Kdyz jsem koupil auto tak jsem hned vymenil olej v motoru, prevodovce a diferaku a chladici kapalinu.

Napsal: 30.01.2006, 16:47
od Martin_534
Caizi píše:Jak poznam kdy mam vyměnit olej v převodovce a differencialu když nevíim kdy byl naposled měněny?
vyměň hned a máš klid :-)
vyjde to asi na 1500