Stránka 1 z 2

Predstih zapalovani nastaveny na 5° pred horní úvratí

Napsal: 22.09.2006, 22:29
od 935Baby
Tento tyden jsem koupil stroboskop na mereni zapalovani a tak jsem ho dnes zmeril.

A nameril jsem 5° :shock: :shock: :shock: pred horní uvrati.

Predpokladam ze jsem meril spravne.

Na CAS i na vacce je ozubeni v poradku a půlměsičkový výstupek tam take je.

Nejak mi nepripadlo ze by aute jelo nejak divne. Zadne detonace jsem neslysel - mozna je to tim ze jsem je nikdy ve skutecnosti neslysel tak je nepoznam. Ale co jsem cetl jak zneji (raddy jednou popisoval ze je to jako kdyz se sypou kulicky na plech, nebo tak nejak to rikal :) )tak ten zvuk jsem nikdy neslysel.

Turbo mi tlaci 0,7baru a auto ma nasledujici upravy:
konus filtr KN, koncovy ladeny tlumic a de-cat

Tak jsem to nastavil stroboskopem na tech 15° a pojedu to jeste projet. I v pripade ze to predtim bylo spravne tak ted nemuzu uz nic posrat, maximalne to blbe pojede protoze jsem to zapalovani vlastne nastavli o 10 stupni vic na advanced - to znamena drive mi to zapali.

Takze pokud to bylo pred tim spravne na tech 15° tak ted tam budu mit 25° pred horni uvrati.

Asi me z toho jebne.

Motor asi dostaval poradnej zahul jestli to opravdu predtim bylo nastavene na tech 5°C co???

Napsal: 23.09.2006, 03:31
od 935Baby
Jenom na zacatek musim rict ze nejak moc tem detonacim nerozumim - budu to muset nejak nastudovat - to jenom poznamka v memu predchozimu prispevku kde jsem psal nejake blbosti o predstihu vs detonace.

Byl jsem auto project s tim snad dobre nastavenym predstihem na 15° pred TDC. Auto jelo skvele - zdal se mi narust vykonu tak cca 30koni.

Nyní mam CAS skoro na doraz otoceny proti smeru hodinovych ručiček.

Kdyz bych ten predstih pred tim spatne zmeril a misto tech 5° tam bylo 15° tak bych po mem chybnem nastavovani vlastne celkove nastavil predstih 25°.

Jelo by aute s predstihem 25° lepe nez s predstihem 15°????

Napsal: 23.09.2006, 09:39
od raddy
predstih 5st pred h.u. znamena velmi potlaceny predzapal, ktory potlaca detonacie, znizuje vykon a zvysuje teplotu vyf. plynov.

s predstihom 25st bude mat motor ovela vyssi vykon ako s predstihom 5st, avsak spalovanie bude prebiehat pri ovela vyssom tlaku a tym padom teplote, motor bude ovela viac nachylny na detonacie.

myslim ze mas problem s CAS alebo s rozvodovym remenom, ak mas cas vytoceny uplne dolava.
Davaj si velky pozor, pretoze ak je predzapal skutocne 25st (cize zvyseny o 10st oproti normalu), tak pri tlaku 1bar takmer na 100% znicis piesty.
Moze sa stat ze sa ti predzapal meni, takze mozno na volnobehu namerias 15st, ale pri plnej zatazi sa moze predzapal zvysit.

viem co hovorim, robim totiz znova GO a dovod: kusy piestov isli dole vyfukom...

Napsal: 23.09.2006, 16:30
od blázen
leda ten vzduch/směs pořádně chladit

Napsal: 23.09.2006, 18:01
od 935Baby
Takze nejnovejsi verze je zo to mozna mam nastavene primo na TDC :shock:

viz:

http://www.sxoc.co.uk/vbb/showthread.php?t=240760

Kurva ze ja jsem ten stroboskop kupoval.

Napsal: 23.09.2006, 18:15
od raddy
935Baby píše:Takze nejnovejsi verze je zo to mozna mam nastavene primo na TDC :shock:

viz:

http://www.sxoc.co.uk/vbb/showthread.php?t=240760

Kurva ze ja jsem ten stroboskop kupoval.
prilis maly predzapal (na TDC) je tiez velmi nebezpecny, pretoze moze dojst k iskre ked sa piest uz hybe smerom hole za DOLNOU uvratou.

Napsal: 23.09.2006, 18:35
od 935Baby
Tak to vypada ze ty debliove co prodavaji ten stroboskop v CR napsali spatne navod a ja podle toho spatneho navodu postupoval. :twisted:

Hovada, jestli se mi kvuli tomu stalo neco s motorem :twisted: I kdyby tak co si na nich vemu? Soudit se snima?

Prozkoumal jsem pak anglicky navod a z toho tam nejak (i kdyz ne uplne srozumitelne) vyplyva jak spravne postupovat.

Asi s nima v pondeli budu mit hodne ostrou konverzaci :twisted:

Jen tak pro zajimavost prepis navodu co jsem dostal k tomu stroboskopu:
Měření a nastavení předstihu:

1) Připojte stroboskopickou lampu na baterii vozidla. Červenou na + pol a černou na - pol
2) Světelný impulz je většinou spouštěný vysokonapěťovým impulzem 1. válce. V případě nejasnosti použijete příručku vozidla
3) Připoje indukční kleště na příslušný vysokopnapěťový kabel (očištěný) tak, aby šipka na kleštích směřovala k zapalovací svíčce
4) Nastartujte motor (uvedený na provozní teplotu) a uveďte ho do otáček pro nastavení předstihu dle údajů v příručce vozidla (okolo 2000 ot./min). Stlačte tlačítko na rukojeti stroboskopické lampy. Otočným ovladačem nastavte předepsanou hodnotu. Záblesky lampy nasměřujte na dvojici značek na bloku motoru a řemenici klikového hřídelo. Tyto by měly být viděny v poloze jedna proti druhé (stroboskopický efekt). V prípadě že tomu tak není, pokračujte dalším bodem tohoto návodu.
5) Uvolněte šrouby, které připevňují rozdělovač. Pozor na přílišné uvolnění - rozdělovač by se mohl svévolně otáčet.
6) Otáčejte rozdělovačem až se obě značky dostanou proti sobě.
7) Utáhněte šrouby rozdělovače
8)Znovu přezkoušejte nastavenou hodnotu

Napsal: 23.09.2006, 18:53
od raddy
navod mi az na tie otacky pripada spravny. a v servisnom navode mas otacky pre nastavenie uvedene-850....

Napsal: 23.09.2006, 18:57
od 935Baby
raddy píše:navod mi az na tie otacky pripada spravny. a v servisnom navode mas otacky pre nastavenie uvedene-850....
otačky to vím že mají být na volnoběh, to nereším

Ty jsi asi Raddy nečetl na UK foru jak jsem daval ten odkaz - tam je to napsane o tom meření. To co je duležite oni v tom navodu vúbec nemají psano !!!!!

Ten stroboskop co mam neni obyčjný stroboskop - tento ma potenciometr na štelovaní záblesku.

To znamena že se musí nastavit rysky na řemenici následovně:

TDC na řemenici musí být v jedně lajně s pevnou ryskou na bloku. To aby byli v jedne lajne docílíš tím že otáčíš tím kolečkem na stroboskopu. Po té co ty dvě rysky sedí tak odečteš hodnotu zapalovaní na displeji stroboskopu. Pokud hodnota odečtená z displeje neodpovídá je potřeba pomocí CAS doladit předstih.

Toto zdaleka není psáno v tom čekém návodu.

Napsal: 23.09.2006, 19:06
od raddy
aha, uz tomu rozumiem...
ked po odcitani na lampe bude hodnota mimo pozadovany rozsah, tak treba potocit CAS, znova nastavit koleckom na lampe na TDC a odcitat hodnotu, chapem to aspravne?
no tak to nastav podla anglickeho navodu a CAS by mal byt v strede..

Napsal: 23.09.2006, 19:07
od kenivruh
Kupil si moc zlozity stroboskop. Alebo ani nie len si nemal nic na nom nastavovat. Ten co si kupil je napr. pre tych co nemaju na remenici rysky na odcitanie predstihu len jednu na TDC alebo ak merias hodnotu, ktora na remenici nieje vyznacena (napr 25 stupnov u 200sx tazko odcitas).

Preto si mal nastavit potakom 0 a meriat to klasicky ako je to v navode.

Napsal: 23.09.2006, 19:09
od 935Baby
kenivruh píše:Kupil si moc zlozity stroboskop. Alebo ani nie len si nemal nic na nom nastavovat. Ten co si kupil je napr. pre tych co nemaju na remenici rysky na odcitanie predstihu len jednu na TDC alebo ak merias hodnotu, ktora na remenici nieje vyznacena (napr 25 stupnov u 200sx tazko odcitas).

Preto si mal nastavit potakom 0 a meriat to klasicky ako je to v navode.
No to asi ano, ale chtel jsem neco co bude merit i otačky a že se z toho vyklube takovej chytak jsem nečekal :cry:

Napsal: 23.09.2006, 19:12
od 935Baby
raddy píše:aha, uz tomu rozumiem...
ked po odcitani na lampe bude hodnota mimo pozadovany rozsah, tak treba potocit CAS, znova nastavit koleckom na lampe na TDC a odcitat hodnotu, chapem to aspravne?
no tak to nastav podla anglickeho navodu a CAS by mal byt v strede..
Ano presne tak. Jeste na to vecer vletim a dam vedet.
Jinak az nekdo bude na srazu potrebovat rozstelovat predstih jsem k dispozici :lol:

Ale ne, ted už s tím budu umět měřit v podstatě cokoliv 8)

Napsal: 23.09.2006, 19:26
od UDC-team
Tendle stroboskop je nahodou dobrej! kolik tě stál???

Napsal: 23.09.2006, 21:19
od Kentoya
já mám ještě starej dobrej z NDR a šlape mi jak hodinky a předstih jsem dal na 15 a budu zkoušet do 20 až na to bude čas, jinak jen tak zkusmo když dám CAS na doraz do leva tak mám předstih okolo 25 a víc už to nejde