Stránka 2 z 5

Re: P: dily MPerformance

Napsal: 21.01.2012, 18:29
od mara_m
dela to kazdej kdyz to ces mam tu lakovnu kde to delaj ale proste komaxit neni tak dobrej jak si kazdej mysli komaxit je jen levna nahrada dalo by se o tom mluvit par hodin mel jsem skoleni u cloveka co se zabejva povrchovima upravama at od lakovani chemicke ci komaxit dela aj metalizacna nanasi kovy atd tak jsem snim o tom mluvil pres 3 hodiny on sam ma lakovnu praskovou a doporucil mi jit jinou cestou nez komaxitem

rozpery jsou jeste 3ks paru

Re: P: dily MPerformance

Napsal: 21.01.2012, 18:55
od Bobeš
sorry za ot. ale co mi teda doporučíš když komax je špatnej,futr je to asi lepší než origo barva na ramenech či jinech dílech .... pak to někdo mázněte, ale tohle by mi teda zajímalo...

Re: P: dily MPerformance

Napsal: 21.01.2012, 19:31
od mara_m
chemicka cesta jako zinko akrylatovo silikonovy zaklad barva + vrchni cim se strikaj letadla ci vlaky je na tom 100* lip jak komaxit ale nikomu to neberu komaxit pouzivam taky ale proste je o dos lepsi cesta nez komaxit a zda lepsi nez origo barva ? moje sx ma 280 tisic najeto a naparvy jsou byli stale dobre krasne cerne a nikdo je nikdy predemnou nedelal takze kdyz nemas tak dlouho odskousenej komaxit tak bych to netvrdil ten clovek co jsem snim se o tom bavil dela aj pro benzinky shell mycky atd kdyby byl komaxit tak uzasnej tak by ho tam pouzivali kdyz ma aj praskovou lakovnu a ne to strikali dvouslozkovejma barvama

Re: P: dily MPerformance

Napsal: 21.01.2012, 19:49
od Bobeš
Tak jasně že zinek.... ale ber to tak že když budu chtít něco nalakovat tak to odvezu do nějáky lakovny kde to nazinkujou a nalakujou.... ono si moc asi vybírat nejde.... zinek a komax je relativně levnej, nevim o kolik se muže lišit to o čem tu píšeš a jestli je to běžnej pracovní úkon, kterej ti běžně udělají....

Re: P: dily MPerformance

Napsal: 21.01.2012, 19:59
od mara_m
se zinkem pod komaxit opatrne moc lakoven to neumi kdyz neco nazinkujes nejdriv to musi do pece kde to ohrejou na 240 stupne tim zinek otevre pory potom nechaj schladnout a nastrikaj komax potom do pece na 200 stupnu a je to
nektere ne dobre lakovny to hned flaknou na zinek sup do pece na 200 stupnu a pak to toho lehce klepne lak upadne ci tak ale zinkem je problem schvalne kdo vic proc zinek nejde natirat barvou dokud neni z oxidovany ?

Re: P: dily MPerformance

Napsal: 22.01.2012, 01:44
od adner
protože je to sfiňa a nic na něm nedrží..
neřekl jsem (a ani si nemyslím),že komaxit je the best...co se týče nejvyšší kvality ochrany Fe proti korozi jsou na tom líp fosfáty a různé inteligentní barvy na molekulární bázi k tomu určené, jejich nevýhoda je v tom, že na ně musí ještě přijít dostatečná vrstva finálního nátěru...u odlitků z lehkých kovů je to zase obráceně - komaxit ideální (proto je taky na všech prvovýrobních kolech)...
Z mého hlediska je výhodný protože stačí podklad opískovat, pokrýt vrstvou prášku která je po vypálení dostatečně silná,pevná a odolná i proti kamínkům a při výběru správné kvalitní barvy je to v podstatě nezničitelná kombinace (pískování dost rozhoduje o tom,jak moc dobře bude držet)...
Práškovou lakovnu provozujem už víc jak 15 let a jelikož s tím máme docela dost zkušeností a za sebou notnou dávku fšelijakejch experimentů,proto sem tenhle canc píšu...dokážu např aplikovat komax na železo i hliník do mořské vody s životností několika let...náprava či diferák je proti tomu sranda...
Někdo ho může nazvat levnou náhradou ale je to na úhlu pohledu.V česku se kvalitní komaxit nikdy moc nepoužíval z důvodu ceny a hlavně dostupnosti dospěých barev,což se ale během posledních let dost změnilo.
pro srovnání: - kvalitní dvousložková barva do náročných chemických provozů s certifikátem - 500kč/kg
-kvalitní prášková barva dle druhu a odolnosti proti UV a dalším - 350-500 kč/kg , anebo taky barva za 50 kč/kg - tomu by se možná dalo říct levná náhrada...Máme tu pár barev,u kterých si třeba vůbec nedovedu představit záměnu za něco jiného..
a tvoje náprava? dost možná je to barva vypalovací,tedy komaxitu velmi blízká :lol:

Re: P: dily MPerformance

Napsal: 22.01.2012, 10:23
od mara_m
jo je pravda ze ja kupuju barvy kde plechovka stoji 560kc je to 0,7 ka :lol: :lol:
ale u zinku je problem v tom ze zinek ze sebe uvolnuje po lazni vodik a ten jak unika ven tak ze zastavi pod barou

Re: P: dily MPerformance

Napsal: 22.01.2012, 11:47
od cornhollio
jj zinek se udajne musi odvodikovat aby na nej držela barva

Re: P: dily MPerformance

Napsal: 22.01.2012, 20:43
od Bobeš
díky za vysvětlení..... Takže nechat nazinkovat a jinde nalakovat aby to nedělali najednou....

Re: P: dily MPerformance

Napsal: 22.01.2012, 20:45
od mara_m
Bobeš píše:díky za vysvětlení..... Takže nechat nazinkovat a jinde nalakovat aby to nedělali najednou....
to nevadi najednou kdyz neznaj metodu lakovani na zinek tak to je fuk to nevyprcha za tyden
kdyz znaj tak to je jedno ze to je hned

Re: P: dily MPerformance

Napsal: 23.01.2012, 22:00
od Bobeš
Ahááá.... A je to pro lakovny velkej problém? Nebo to většinou odfláknou?...

Re: P: dily MPerformance

Napsal: 23.01.2012, 22:09
od mara_m
pro jak kterou nektere to vubec neznaj :lol:

Re: P: dily MPerformance

Napsal: 24.01.2012, 09:46
od Bobeš
:D Tak to je docela smutný.....

Re: P: dily MPerformance

Napsal: 24.01.2012, 12:35
od mara_m
tak mam tu jeden prototyp rozpěry výsledná bude lepe zpracována ale máme tet problém ze se zkoušela na 3 auta na dvě pasuje a na 3ti ne takže se zvažuje zda vůbec pude do výroby (je 0 3mm menší) u 3 auta

Re: P: dily MPerformance

Napsal: 24.01.2012, 12:36
od mara_m
jinak rozpera je osazena ze to nedrzej srouby ale osazeni na domecku tlumice